Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det nya tangentbordet till iMac

Tråden skapades och har fått 161 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-08-19 15:00

Jag beställde mitt samma kväll som det släpptes

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-21 16:56

USB är icke intressant.

Ursprungligen av joakimd:

USB är icke intressant.

Då vet vi vad du tycker... men för många andra kan det vara intressant om man behöver USB - portar.

är super nice - thank you apple! Lämnade tillbaka iMacen men köpte ett nytt tangentbord.

Ursprungligen av jonte0:

Lämnade tillbaka iMacen

Av ren nyfikenhet- var det fel på den eller var du inte nöjd med den?

Den var jättetrevlig men skärmen duger inte enl. mig för mer seriös foto redigering - tyvärr - annars en *mycket* fin dator!!

Ursprungligen av Rickard A:

Av ren nyfikenhet- var det fel på den eller var du inte nöjd med den?

Skriv gärna om någon hittar det trådlösa tangentbordet i lager någonstanns. Gärna internetbutiker. Tack / eurodanzisch

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-22 02:03

Macoteket ska få in dessa om 11 dagar.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-24 20:51

Exakt hur du löste det vore bra att veta, ifall någon får liknande problem.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-25 19:07

Det verkar som att det nya tangentbordet måste vara anslutet nya nya iMac Alu för att fungera optimalt med iPods, externa hårddiskar och liknande saker som kräver ström.

Har ni sett det här?

Så här står det längst nere på sidan om det nya tangentbodet:

*Enheter som drar ström från en USB-anslutning med hög effekt, som iPod, hårddiskar och vissa flashenheter, kan endast användas med det nya tangentbordet när det är anslutet till en iMac i aluminium.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-26 21:41

Alla ni som har haft problem med F3 och F4-tangenterna: nu finns det en lösning.

Läs vidare hos Engadget..

vid köp av mac mini tangentbords fråga

Hej! När jag konfigurerade mac mini igår var det de gamla tangentbordet på bild.. Men det kan väl inte stämma då det kommit ut nytt tangentbord. Borde de inte vara det nya bara att de inte bytt bild? tänkte bara få det bekräftat så jag inte får det gamla när jag köper ny dator!:)

tack på förhand /fille

Ursprungligen av boris91:

Alla ni som har haft problem med F3 och F4-tangenterna: nu finns det en lösning.

Läs vidare hos Engadget..

Jag har försökt med denna tutorial men det vill sig ändå inte.
Har kopplat tangentbordet till en Power mac G5.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-27 09:41

wilhelmsson: Läser du infon som finns där du kan välja till tangentbordet, så framgår det att det är det nya, trots en bild på det gamla.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-27 17:57

Uppdatering: Macoteket får in Apple Wireless Keyboard om 5 dagar.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-27 19:49

Det är synd, lät ju som en bra guide..

Den här guiden fungerade för mej (på macbook)! Kräver att man laddar ner 10.4.10, pacifist och keyboard installern, men det fungerar oxo perfekt efter detta

http://web.mac.com/resourcesforlife/journal/writings/Entries/2007/8/21_Apple_Aluminum_Wired_Keyboard.html

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-28 19:46
Ursprungligen av air:

Den här guiden fungerade för mej (på macbook)! Kräver att man laddar ner 10.4.10, pacifist och keyboard installern, men det fungerar oxo perfekt efter detta

http://web.mac.com/resourcesforlife/journal/writings/Entries/2007/8/21_Apple_Aluminum_Wired_Keyboard.html

Samma sak som den jag skrivit om för några dagar sen i denna tråd.

Ursprungligen av boris91:

Samma sak som den jag skrivit om för några dagar sen i denna tråd.

Inte riktigt (om du menar din länk till engadget?) Ifall du länkat till en likadan version har jag nog lyckats undgå det och isåfall är detta inlägg irrelevant

Enligt engadget räcker det med att använda pacifist för att installera vissa paket från keyboard updaten. Tyvärr fungerade inte detta sätt för mej.

Enligt länken i mitt inlägg så börjar man med att installera Dock.app från apple uppdatering 10.4.10 (med pacifist), sen reboot, sen installera keyboard updaten normalt. Reboot igen, och det fungerade

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-03 20:24
Ursprungligen av boris91:

Samma sak som den jag skrivit om för några dagar sen i denna tråd.

Jag har öppnat men kan inte hitta det jag letar efter.:(

Testade det på Postera igår. Ganska trevligt, men skulle vilja se en helvit variant. Kommer nog att hålla mig till mitt "gamla", vita, tangentbord.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-28 22:50

Jaha! Det var nåt nytt.. hur hittade du den guiden?

Ursprungligen av boris91:

Jaha! Det var nåt nytt.. hur hittade du den guiden?

Fanns en länk från en tråd på Apples support forum (där killen som gjort sidan också förklarade samma sak i ett inlägg)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-31 02:02

Apple verkar ha leveransproblem med deras nya trådlösa tangentbord. För bara några dagar sen skulle dessa tangentbord finnas på lager hos Macoteket "om 10 dagar". Nu har den tiden ökat till 21 dagar.

Vad har hänt egentligen?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-31 07:53
Ursprungligen av boris91:

Apple verkar ha leveransproblem med deras nya trådlösa tangentbord. För bara några dagar sen skulle dessa tangentbord finnas på lager hos Macoteket "om 10 dagar". Nu har den tiden ökat till 21 dagar.

Vad har hänt egentligen?

Tror att det är bättre att fråga Macoteket.

Snacka om leveransproblem! På Apples egna sida står det nu leveranstid 4-6 veckor!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-31 14:42

Någon på MacRumors Forum rapporterade dock förra veckan att hans lokala Apple Store hade några trådlösa tangentbord i lager förra veckan.

Jag vet dock inte hur trovärdig informationen är då inga bilder har postats än.

tangentbordet är grymt!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-31 18:20

Inegen som kan bekräfta om iPod Shuffle 2G funkar med Apples nya tangentbord? Går det att ladda & synka genom det?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-02 15:23

Gah, tittade på Macotekets lagerstatus där det stod att de hade den trådade knappbrädan i lager, cyklade ner och möttes av tomma hyllor. *snyft*

Bevaka tråden