Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub i Sundsvall - med iPhone!

Tråden skapades och har fått 177 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-09 21:40
Ursprungligen av Adrian B:

Alltså är det jag som fixade den!

Bra fixat Adrian!

Ursprungligen av Adrian B:

Ha ha. Tänk såhär istället: När jag fick den strulade den. När jag skickade den till dig var den bättre. Alltså är det jag som fixade den!

Nej nej nej du tänker då alldeles galet!
Den betedde sig som om den var på flykt när den kom från Umeå. Det var först efter några timmar i Sundsvall, Norrlands huvudstad, och 30 mil närmre sitt hem som den började känna sig lugn och började visa sitt rätta jag.
Enda gången den fick för sig att inte vara helt normal var när din kusin höll i den. Men jag fick gå dit och lugna den.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Nej nej nej du tänker då alldeles galet!
Den betedde sig som om den var på flykt när den kom från Umeå. Det var först efter några timmar i Sundsvall, Norrlands huvudstad, och 30 mil närmre sitt hem som den började känna sig lugn och började visa sitt rätta jag.
Enda gången den fick för sig att inte vara helt normal var när din kusin höll i den. Men jag fick gå dit och lugna den.

Hrrm... jag ser början till en långvarig fejd mellan mac-Umeå och mac-Sundsvall...

  • Medlem
  • 2007-08-10 01:26
Ursprungligen av Adrian B:

Fungerade telefonen hela kvällen utan strul?

Tja jag bytte ut den mot en dummy, men ingen märkte nått

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-09 20:56

Tack Mattias, jättebra ordnat. Och jag har blivit kär i kväll. i iPhone.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-09 21:23

Instämmer med Eva. Kanonbra ordnat och kul med sådan stor uppslutning!

  • Medlem
  • 2007-08-10 01:22
Ursprungligen av Eva:

Tack Mattias, jättebra ordnat. Och jag har blivit kär i kväll. i iPhone.

Och tack själv ikväll Eva.. nästa gång skall du få en skäggkram

[det är inte jag som Mattias, iPhone]

Senast redigerat 2007-08-10 02:43
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-09 22:20

Tack för en trevlig kväll, och tack för skjussen Bjarte.

Håhåjaja. Ja, det var roligt, även fast jag inte sa så mycket. Tror att det var för mycket folk för att jag skulle våga tala ut ordentligt. Förbannat att man ska vara så blyg IRL!

Nåväl. Såg att jag inte fastnade på någon av lagbilderna. Ville bara meddela att jag var i samma lag som apollo deux och joakim_s, även fast jag inte gjorde så mycket... Vi kom tvåa, alltså var vi de andra som fick pilla på iPhonen.

Ursprungligen av ztaafen:

Vi kom tvåa, alltså var vi de andra som fick pilla på iPhonen.

Var det verkligen så? Hehe. Var i sista laget men jag väntade en godtycklig stund bara och gick sedan med bestämda steg över till den största folkklumpen och trängde in mig. Sedan verkade folk vara alldeles för artiga för att be om att få hålla i den, så jag tror jag kladdade på den mer än nån annan lyckades.

Kul att vi fick testa en Leopard-iMac också. Spaces och QuickLook ser bra ut. Jag tror jag fortfarande kommer behöva SteerMouse dock, lite tråkigt att de inte kan fixa så musen rör sig mer naturligt (läs: som jag vant mig vid efter 10 år i Windows...) Och hoppas man kommer kunna dra in filer i Stacks i guldversionen...

Ursprungligen av Branstrom:

Var det verkligen så?

Nej, det kanske inte var så som det blev i praktiken, men jag fattade det som att det var så som det var tänkt.

Ja, det var trevligt att testa Leopard.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-09 23:26

Digga då!!

Yes!!

Det var en toppenträff, verkligen kul att så många kom. Jättebra arrangerat Mattias.

Jag har just kommit hem och fått ur linserna ur ögonen, som klipper av trötthet. Efter träffen på Mediehuset så gick jag, Sidde, Hennke, Javve, MacAddict, Gustav, PatNil, ApollonDeux och någon till som jag tyvärr inte kan namnet på (sorry), vidare till Bishops där det blev öl och mat (för vissa).

De sista timmarna tillbringade vi på uteserveringen i vad som måste vara en av de varmaste och skönaste sommarkvällarna på länge. Det blev mycket snack om teknik men också mycket annat intressant och jag, som ibland känner mig lite utanför, kände att jag passade in.

Kanon!

Senast redigerat 2007-08-10 16:49
  • Medlem
  • 2007-08-10 01:20

Jag drog vidare på en privat fest, sedan drakbåtsfestivalen i goda vänners sällskap.. och många öl senare i öltät, hade jag inte möjlighet att sluta upp.. Men det var trevligt i ST huset iaf.. och jag vill tacka alla…

Vi fick granska OS X 10.5 leopard och iPhone samt träffa en massa trevlig människor.. tack alla…

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-08-10 08:21

Jag har haft fyllt upp med lägenhetsrenoveringen och kunde därför inte vara med igår kväll. Det var lockande att släppa allt för att dra ner till sundsvall men jag vill också flytta in snart. Vi ses nästa gång!

Jag kastar in ett stort tack till alla som kom och Mattias som ordnat det riktigt bra.
Kul att se så många.

Jag som bestämt mig att INTE köpa en iPhone(G1) började nästan att vackla i mitt principbeslut. Damn, vilken gadget det där är alltså.
Plus att den var supertunn och inte alls så klumpig som jag trott.

Vi får se vad det blir för deal när den väl kommer till Sverige.

iPhone G2 kommer jag däremot att köa länge för det kan jag lova!

Tack alla !

- Slice -

*skrattar*
Det är bara för att ni är avundsjuka!

Måste instämma med samtliga det var verkligen en lycka träff! Vi får följa upp det med en till träff snart och då med grillning.

Ser fram emot att få se alla bilder från igår...

Här kommer en massa bilder ifrån eventet!
Roligt faktiskt!
Däremot inte efter... Jag bor i Hudiksvall och åkte tåg upp till Sundsvall, och skulle åka med en buss som skulle komma 21.13 men kom inte!
Detta gjorde att jag satt och väntade på ett tåg som jag fick åka med istället som anlände till tågstationen klockan 23.20, så 00.30 var jag hemma.
Kämpigt, men kolla på bilderna nu!

Här, i ett imagebucket-album ligger bilderna:

http://s194.photobucket.com/albums/z208/apollondeux/?start=20

En bild på hela gänget,18 stycken, nog är Sundsvall Norrlands huvudstad allt!

Såklart kan ni se den i högre upplösning på länken ovanför!

Senast redigerat 2007-08-10 16:12

Schysst med bilderna men ett tips... lägg som jag dem på photobucket eller något liknande.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-10 16:01

Tack för bilderna Jonas, kul att se, nu är det bara att vänta för mig. Men du köper säkert en iPhone så snart då du kommer till USA, lycka till med din resa.

Oh no! Bilderna är privata! Jag kan inte se dem!

Ursprungligen av ztaafen:

Oh no! Bilderna är privata! Jag kan inte se dem!

Det var då själva f-n...
Nuså är det fixat!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-11 17:17

Kan ju bara instämma, tack för en jättetrevlig kväll. Jordens avgrund av geekdiskussioner och alkoholfri öl for the win!

Ursprungligen av Hennke:

Kan ju bara instämma, tack för en jättetrevlig kväll. Jordens avgrund av geekdiskussioner och alkoholfri öl for the win!

Så som du raglade hem efter de där alkoholfria ölen, så börjar man fundera!

Trevliga geekdiskussioner var det verkligen... uppskattat!

Någon som är sugen att fixa min iphone... blir helt galen får inte till det = (

Bor i Sundsvall

Tja... Vad får man i ersättning? Är ju visserligen inte tillbaka i Sundsvall förrän på måndag, men lyckas du inte få tag på någon annan hjälp så kan jag ju såklart hjälpa till!

Fick det att funka... en tack för att du vill ställa upp

/
Tomas

Bevaka tråden