Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub i Sundsvall - med iPhone!

Tråden skapades och har fått 177 svar. Det senaste inlägget skrevs .

2-4 augusti så är det Urkult här i Näsåker, så då är jag uppbokad. Någon gång därefter, dock före den 27 då skolan börjar för mig så ska jag vara i Stockholm några dagar. Vet dock inte hur länge än.

Återkommer när datum för Stockholmsresan är bestämt.

Jag ska höra med Postero så får vi se.
Jag vill att detta ska vara en 99 grej jag inte ha med deras kunder det är för mig ointressant.
Exakt vad kravet på "många" är vet jag ännu inte.
Fast fler än de 5 stadigvarande borde vi kunna skramla ihop när en iPhone vankas?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-07-25 15:59
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag ska höra med Postero så får vi se.
Jag vill att detta ska vara en 99 grej jag inte ha med deras kunder det är för mig ointressant.
Exakt vad kravet på "många" är vet jag ännu inte.
Fast fler än de 5 stadigvarande borde vi kunna skramla ihop när en iPhone vankas?

Jag har sökt jobb på Postero och varit på intervju och får den 13e veta om jag får det. Så inte till att sabba det för mig nu bara

Ursprungligen av Sidde:

Jag har sökt jobb på Postero och varit på intervju och får den 13e veta om jag får det. Så inte till att sabba det för mig nu bara

Hoppas att du får det. Min absoluta favoritbutik i hela Sundsvall, så får du jobbet så kommer vi antagligen att träffas lite då och då.

Ursprungligen av Sidde:

Jag har sökt jobb på Postero och varit på intervju och får den 13e veta om jag får det. Så inte till att sabba det för mig nu bara

Ah, perfekt Sidde... då kan du få laga min iMac som väntar på att bli fixad.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-07-29 19:00
Ursprungligen av Sidde:

Jag har sökt jobb på Postero och varit på intervju och får den 13e veta om jag får det. Så inte till att sabba det för mig nu bara

Vad har du sökt för jobb där?

Skriv upp mig också. Inte torsdag-fredag denna vecka bara

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-07-29 20:00
Ursprungligen av smurf:

Vad har du sökt för jobb där?

You've got a PM

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-07-25 22:00

3:e eller tidigare är jag på !

Ursprungligen av Bjarte:

3:e eller tidigare är jag på !

Okej, vi ska försöka återkomma med ett datum så fort som möjligt. Vi håller på och kollar ang. lokal för tillfället.

Lokalfrågan är under bearbetning. Jag passade även på att ändra rubriken till något mer passande och som förhoppningsvis lockar lite mer folk.

Det alternativ till lokal som är mest aktuellt just nu är STs Mediecenter.
Eftersom jag jobbar där borde vi kunna få köra det gratis. Jag vet nämligen att han som är ansvarig för det förmodligen skulle kunna göra rätt mycket för att få klämma på en iPhone.

Men då måste vi vara minst 10.
Jag kan säga att gå genom turen på mediecentret är riktigt roligt och imponerande.

Så det är dags att börja skriva upp sig.
Detta alternativ bara kan ske på vardagar.

Mattias
Gustaf
Bjarte
Sidde
CeO

Det är 5 det... fler fler fler!

Jag vill, men vet ännu inte när jag kan. Ska ta och kolla upp det nu.

Helgen 3-4:e kan jag åxå vara med.
Fattas lokal kan vi vara hemma hos mig.

- Slice -

Måste säga att inget datum är satt ännu!
3-4 är ett datum som sagts men jag vet inte om jag kan få telefonen tills dess men förmodligen.

Det är det datumet eller en vecka senare. 9-10 aug.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-07-29 23:13
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Måste säga att inget datum är satt ännu!
3-4 är ett datum som sagts men jag vet inte om jag kan få telefonen tills dess men förmodligen.

Det är det datumet eller en vecka senare. 9-10 aug.

Får hoppas på att det inte är den 10e då. För då åker jag iväg på bröllop, åter den 12e antar jag.

9-10 så borde jag kanske hinna.

Vi aldrig haft en träff på en helg pga dålig uppslutning så varken 4/8 eller 11/8 är aktuellt.
Jag börjar jobba igen den 6/8 så det är inte förren dess jag verkligen kan undersöka STs Mediecenter. Så det lutar allt mer åt att det blir runt 8-10/8.

För då får Umeå en verklig chans att skicka telefonen utan att vi ska behöva lita på Posten levererar sina paket i tid.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

För då får Umeå en verklig chans att skicka telefonen utan att vi ska behöva lita på Posten levererar sina paket i tid.

Det förutsätter att vi släpper telefonen vidare... efter hela den här grejen med att stjäla titeln "Norrlands Huvudstad" och sen trycka den i ansiktet på oss så är vi inte på god fot med Sundsvallarna längre.

Plus att vi blev rätt fästa vid den.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-07-30 11:36

Jag är helt klart intresserad att delta. Om folk vill ha lift mellan härnösand och sundsvall går det att ordna. En otroligt iPhone-kåt polare hänger nog på också.

Jag är med

Vi har fått klartecken för lokalen på ST Mediacenter. Det är dock inte bestämt vilket datum, men de datum som är på tapeten är onsdag eller torsdag nästa vecka, ev. veckan som kommer därefter.

Det kommer som sagt finnas möjlighet att få klämma på en iPhone, samt möjlighet testa en iMac 24", vi kommer få se en visning från Sundsvall Tidningens Mediacenter m.m. m.m.

Kan det här bli den bästa mac-träffen i historien här i Sundsvall?

Senast redigerat 2007-07-30 20:51

Prima prima!

Lite beroende på vilken tid det blir så gör det det samma med vilken som helst av dagarna nästa vecka. På onsdag den 8:e är det Salsaklubb på Stadshuset med start från cirka 23 och jag hade tänkt att gå. Den som är intresserad får gärna hänga på.

Okej, jag kommer nästan garanterat. Tror att onsdagen (8) är bäst för mig, men kan även på torsdag.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-07-30 20:05

Gustaf och Mattias, antar att det är ni som är festfixarna som vanligt. Jag kan hjälpa till om det behövs fixas något. Flyttar i övermorgon och därefter kommer jag knatandes ned för backen när jag behövs.

Ring om ni behöver mig mer än vanligt, eller gör som Mattias, ring ändå

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-07-30 20:06

Kanske min far dyker upp också, användaren chairman här på forumet, han är macanvändare sedan way back...

8-9 aug är det preliminära datumen som gäller. Anledning till två beror på när vi får komma till STs mediecentre.

Det kommer bli en liten tävling om vilka som ska få klämma på iPhone först.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

[...]Det kommer bli en liten tävling om vilka som ska få klämma på iPhone först.

Åh åh åh, vi kan köra fiskdammen? Fast istället för godispåse så får man testa iPhone först!

Ja, jag vet att jag har dålig humor.... O:-)

Den kommer vara prestationsbaserad. Mer än så säger jag inte.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-07-30 23:31

Kolla vem som kan krossa sin befintliga telefon till flest bitar genom att exempelvis kasta i golvet?

Kast med liten P990i alltså??

Isåfall är jag med!

- Slice -

Bevaka tråden