Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacForum bygger 1600m2 jättebutik i Göteborg

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag var där och köpte en airport express med n.

Den kostade 895 kronor och jag fick inte någon present. Men jag hade hellre bara sett ett bättre pris.

Macbook kostade 5995 respektive 6995 beroende på vilken version det var, tror att den dyra var 2,16.

Men nu har jag musiken från iTunes i min stereo äntligen Och ett rent n-nätverk vid sidan av det andra :):):)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-29 16:11

det var vartfall god mat och dricka på invignignsfesten i går - räktårta och gigantisk skål med vitlöksräkor var bäst till heineken

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-06-25 22:59

Var där idag, helt klart en imponerande butik. Måste vara den största men även bästa macbutiken i Sverige. Alla datorer såväl som iPods var fulla med presentationsmateriel, och kunderna var avhjälpta på nolltid. Även utbudet var mycket stort.

Hoppas bara att Macoteket kan börja ta efter MacForum, för inte bor jag i Göteborg själv.

Har de öppnat nedre våningen än?
Bor i Göteborg men är inte nere i stan mer ofta än jag behöver, och sist när jag var där stog det något om att nedre plan skulle öppna senare....

Ska de ha pingisbord där eller..?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-28 18:52
Ursprungligen av PeeMaN:

Har de öppnat nedre våningen än?
Bor i Göteborg men är inte nere i stan mer ofta än jag behöver, och sist när jag var där stog det något om att nedre plan skulle öppna senare....

Inte för två vekor sedan iaf

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-06-28 22:29

Nä, var där i fredags som senast och då var den nedersta våningen fortfarande stängd. Det stod något i stil med att nya spännande saker skulle hända där snart.

Vågade inte fråga personalen.

Ursprungligen av boris91:

Nä, var där i fredags som senast och då var den nedersta våningen fortfarande stängd. Det stod något i stil med att nya spännande saker skulle hända där snart.

Vågade inte fråga personalen.

Det ryktas dock om att större delen av källarplanet kommer användas för iphone-lanseringen...

akesson:
Kanske bara jag som är lite fräck av mig men det är bara att gå till kassan och be att få bli uppkopplad. Det fungerade iaf när jag hade min iPod Touch med mig. Dom lånade den och skrev in lösenordet/koden så jag kunde surfa inne i affären.

Jag var på nedervåningen på MacForum för ca 10 dagar sedan. Då var det öppet. Det används för reparation/Supportärenden och där finns lite prylar som dom säljer. Det har väl varit öppet hela tiden eller...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-06-30 00:41
Ursprungligen av KaRo:

akesson:
Kanske bara jag som är lite fräck av mig men det är bara att gå till kassan och be att få bli uppkopplad. Det fungerade iaf när jag hade min iPod Touch med mig. Dom lånade den och skrev in lösenordet/koden så jag kunde surfa inne i affären.

Jag var på nedervåningen på MacForum för ca 10 dagar sedan. Då var det öppet. Det används för reparation/Supportärenden och där finns lite prylar som dom säljer. Det har väl varit öppet hela tiden eller...

Nej, det finns två trappor ner och den ena har väl alltid varit stängd, och är det fortfarande just nu.

Att det skulle komma något efter sommaren kanske tyder på något med iPhone att göra... är det då som Telia förlorar ensamrätten till den kanske?

Den gigantiska Applebutiken i London har en stor avdelning för workshops och liknande, där man kan lära sig om iLife osv. De kanske har planerat något liknande. Det skulle vara slöseri med dyrt utrymme att reservera en stor nedervåning för att Telia kanske kanske går miste om ensamrätten till iPhoneförsäljningen.

Med det sagt så hade det varit rätt fint med en hel våning tillägnad iPod/iPhone och kanske några TV med storbildskärm och surround för folk att leka med.

Bevaka tråden