Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacForum bygger 1600m2 jättebutik i Göteborg

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Måste helt droppa in där nästa vecka. Såg riktigt trevligt ut.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-03-26 00:53

Artikel i G-P idag.

Ursprungligen av onnyt:

Artikel i G-P idag.

Känns som en aktuell logga att använda till MacForum 2008.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-03-28 08:18

Någon som kan rapportera om erbjudanden?

Någon som kan rapportera om erbjudanden? Har lite snålt med tid ikväll men åker så klart ner om det finns chans att fynda..

Var där igår och köpte mStand och tangentbord a la mini. Trevlig butik men oerfarna säljare vissa, men men dem lär väl sig tillslut. Btw, den där nummer skylten användes inte ens

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-03-28 09:29

Var det några bra erbjudanden då? Går i planer att köpa en ipod bla.

Har ju redan varit inne i butiken ett par runder men hinner inte på stora festen ikväll. Har ju känt en av ägarna sedan grundskolan, så någon gång under dagen ska jag lämna över denna lycka-till-överraskning. Och nej, det är ingen egen etikett. Sällsynt lyckat bara.

Ursprungligen av Kenneth Pilo:

Har ju redan varit inne i butiken ett par runder men hinner inte på stora festen ikväll. Har ju känt en av ägarna sedan grundskolan, så någon gång under dagen ska jag lämna över denna lycka-till-överraskning. Och nej, det är ingen egen etikett. Sällsynt lyckat bara.

Dricker Torben sånt ?

Ursprungligen av Goflorp:

Dricker Torben sånt ?

Ingen aning. Han kan ju hälla upp det till sina gäster?! Lagrat i 16 år är det i alla fall.

Senast redigerat 2008-03-28 12:28
Ursprungligen av Kenneth Pilo:

Ingen aning. Han kan ju hälla upp det till sina gäster?! Lagrat i 16 år är det i alla fall.

Hade jag haft råd skulle jag givetvis bjussat han på:

Mac Allan

Fast det du hade vart ju inte kattpink det heller!

Ursprungligen av Goflorp:

Mac Allan

Det räcke ju som en god ordvits. men om du tittar närmre på min flaska så heter sorten/lagringen (?) t o m Apple Mac, vilket var en skön bonus. Ska det vara "nördigt" ska de vara hela vägen

Ursprungligen av Kenneth Pilo:

Det räcke ju som en god ordvits. men om du tittar närmre på min flaska så heter sorten/lagringen (?) t o m Apple Mac, vilket var en skön bonus. Ska det vara "nördigt" ska de vara hela vägen

Missade fakiskt det i infostressen!

Då satt den välan som en smäck, helt perfa.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-28 14:10

Också nyfiken på vad de kan ha för erbjudanden, men får väl traska ner om en stund...
Vore lägligt med rabatterat tgb & mStand

Var inne där i onsdags och köpte en Air. Inga erbjudanden alls så långt jag kunde se. Försökte "få" ett fodral till datorn men erbjöds att köpa den för halva priset. I december fick jag ett fodral gratis då jag köpte min MacBook Pro 17" på Kungsgatan.
Snygg och fräsch affär och väldigt mycket y..t..a. Tror att det är vi kunder som får betala i längden eftersom hyran måste vara gigantisk. En vild gissning är att de stänger Kungsgatan inom ett år och satsar helt på Hamngatan.

Ursprungligen av KaRo:

En vild gissning är att de stänger Kungsgatan inom ett år och satsar helt på Hamngatan.

De stängde visst butiken på Avenyn i går, så nu finns de bara på två ställen.

Var en hel del folk där, ett av erbjudandena var billigare MacBooks vilka verkar gått som smört, vart många som bar på MacBook kartonger.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-28 16:39
Ursprungligen av bstark:

Var en hel del folk där, ett av erbjudandena var billigare MacBooks vilka verkar gått som smört, vart många som bar på MacBook kartonger.

Jasså, trevligt. Hur mycket billigare var de?

Ursprungligen av Stenelo:

Jasså, trevligt. Hur mycket billigare var de?

De sålde nog bara av ett gammalt restlager, det var kartonger som var äldre än MB november 2007. Tror de kostade 5600 eller så.

Själv så hoppades jag på nedsatt pris för dagen på Airport Express men det visade sig vara önsketänkande. Jag fick nöja mig med en presentpåse med t-shirt, penna och säsong 2 av amerikanska The Office på DVD (eh.... jahaaaa????). Min kompis fick en tjusig tygkasse och en frisbee och jag kände hur avundsjukan kom smygande.

Äntligen en stilig butik med många Macar att klämma på.

Galet mycket folk ett tag där alltså. Grattis till er! Efter åtta blir det det fest för de som fått inbjudan och anmält sig.

  • Medlem
  • 2008-03-30 13:08

KaRo skrev:

"Såg på TV en invigning av en Mac-affär i USA där personalen stod och applåderade hela tiden när kunderna kom in. Skulle aldrig hända här."

Jo det var ju så det var. Lite kul.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-28 16:41

Helt packat med folk ju! Kul!

Måste tillägga att det är sunkigt att de har har låst fast de bärbara i ett stort fett lås. Vilket gör att man inte kunde fälla ihop Air:en för att få en känsla av hur tunn den är.

I Apples butik i London vill jag minnas att de knappt var fastlåsta öht, definitivt inte i bänken iaf.

Blev annars inte direkt superimponerad av Air, visst må så vara att den är supertunn, men till storlek så är den ju lika stor som en MacBook. Nej tror det får bli en 11" VAIO istället.

Ursprungligen av bstark:

Måste tillägga att det är sunkigt att de har har låst fast de bärbara i ett stort fett lås. Vilket gör att man inte kunde fälla ihop Air:en för att få en känsla av hur tunn den är.

I Apples butik i London vill jag minnas att de knappt var fastlåsta öht, definitivt inte i bänken iaf.

Blev annars inte direkt superimponerad av Air, visst må så vara att den är supertunn, men till storlek så är den ju lika stor som en MacBook. Nej tror det får bli en 11" VAIO istället.

Jag tänkte som du bstark: Shit också att man inte kan få klämma på Air ordentligt !
Nu när jag har den hemma känns den faktiskt jätteliten (se foton http://www.99.se/supporter-lounge/239641-pl-gsamt-snygg-dator.html under KaRo).
Inte sjutton kan jag hålla en MacBook så enkelt med några fingrar (har provat hos en bekant) ! Air känns hälften så tung som MacBook även om de nog till ytan är ungefär lika stora.

Ursprungligen av bstark:

Måste tillägga att det är sunkigt att de har har låst fast de bärbara i ett stort fett lås. Vilket gör att man inte kunde fälla ihop Air:en för att få en känsla av hur tunn den är.

Beror väl på att Air inte har något hål för låst som de övriga bärbara har? Vill man undvika att folk tar den under armen och går ut så får man göra en nödlösning.

Nu vet jag inte hur de har löst det, men av din beskrivning att döma så verkar det vara ungefär som SIBA och liknande kedjor har för de bärbara datorerna? En stång vid gångjärnet som håller fast den i bänken?

Ursprungligen av ztaafen:

Beror väl på att Air inte har något hål för låst som de övriga bärbara har? Vill man undvika att folk tar den under armen och går ut så får man göra en nödlösning.

Nu vet jag inte hur de har löst det, men av din beskrivning att döma så verkar det vara ungefär som SIBA och liknande kedjor har för de bärbara datorerna? En stång vid gångjärnet som håller fast den i bänken?

Stämmer, men man tycker ju att de kunde ha samma lösning med larmkabel som de har på ipodsen, vilket jag har för mig att de hade också, det vill säga de hade dubbelt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-03-28 19:37

Jag hamnade där av en slump, hade ingen aning om att det var invigning.
Men fick en sådan där påse med the office, t-shirt o tygkasse.
Hade dock hellre tagit en penna än kassen :/
Inget köpt men spanade in vmoda-snäckorna till min iphone.
Kanske blir inköp nästa gång, de såg smidigare ut i verkligheten än på bilderna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-28 19:42

Helt tagen av hur mycket folk det var där. Visste inte alls att det fanns så många nyfikna, blivande switchers i Göteborg.
Kön gick snabbt dock, men jag fick aldrig någon påse. Men det är minst en trevlig atmosfär där inne och jag kommer givetvis dycka upp där några gånger i månaden och träffa nya, sköna människor.

Glömde kolla om de hade öppet wifi så man kan surfa, det är ju annars fen största anledningen till att folk vallfärdar till applestores.

Ursprungligen av bstark:

Glömde kolla om de hade öppet wifi så man kan surfa, det är ju annars fen största anledningen till att folk vallfärdar till applestores.

Märkte att det var låst WIFI när jag lekte med iPod touch, tyckte även att det verkade lite segt.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2008-03-29 15:30
Ursprungligen av Millegarden:

Märkte att det var låst WIFI när jag lekte med iPod touch, tyckte även att det verkade lite segt.

Ja, de har ett fullständigt låst WiFi-nät. Helt idiotiskt i min mening.

En av orsakerna till att Apple Stores i USA är så populära är att de erbjuder fri WiFi. Folk slinker in, dricker en Starbucks-kaffe och kollar mailen/surfar lite. Nästa gång de köper dator, telefon eller MP3-spelare blir det en Apple-produkt.

Detta är ju ett utmärkt sätt att få in folk i butiken och skapa intresse.

Varför MacForum har ett låst nätverk är för mig ett fullständigt mysterium.

Någon som jobbar på MacForum som vill kommentera detta?

Bevaka tråden