Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny tråd - Problem med felaktigt antal inlägg i profilerna

Tråden skapades och har fått 213 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Glitzerstrahl:

Någon får gärna fixa mitt konto också. Det här är mitt 99pod-konto, men jag skulle vilja få det ihopslaget med mitt 99musik-konto.

Jag hittar bara en Glitzerstrahl i systemet. Vad heter ditt 99musik-konto?

Ursprungligen av Björnström:

Jag hittar bara en Glitzerstrahl i systemet. Vad heter ditt 99musik-konto?

Det heter Glitzerstrahl också. Här är ett inlägg från det kontot:

http://www.99.se/ovrig-hardvara/130160-bygga-rack.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-12 12:52

Björnström & Co: Känner mig lite diskriminerad; varför inte fixa mitt konto också?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-08-18 02:47

Är korrigering av felaktiga konton helt nerlagd?

Ursprungligen av Hallon:

Är korrigering av felaktiga konton helt nerlagd?

Inte alls - jag hade inte uppmärksammat att det fanns medlemmar med problem. Tittar på det nu.

Ursprungligen av Björnström:

Inte alls - jag hade inte uppmärksammat att det fanns medlemmar med problem. Tittar på det nu.

Jag är en av dem... (Se några inlägg upp.)

Ursprungligen av Oloff:

Björnström & Co: Känner mig lite diskriminerad; varför inte fixa mitt konto också?

Äh, här diskrimineras ingen. Däremot är det ungefär 500 saker samtidigt som ska göras på sajterna vi driver så det är lätt att missa någon grej.

Jag försökte köra vårt recovery-script på ditt konto men det gick inte av någon anledning. Kontakta Martin Belak här på forumet så fixar han ditt konto manuellt i databasen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-22 09:24
Ursprungligen av Björnström:

Äh, här diskrimineras ingen. Däremot är det ungefär 500 saker samtidigt som ska göras på sajterna vi driver så det är lätt att missa någon grej.

Jag försökte köra vårt recovery-script på ditt konto men det gick inte av någon anledning. Kontakta Martin Belak här på forumet så fixar han ditt konto manuellt i databasen.

OK. PM skickat.

Jag vet inte riktigt om mitt namn skall synas, men betalt har jag och support är jag

Påminnelse från mig igen om att fixa inläggsräknaren!

Det finns 3 st "Johan Gunverth" och 1st "Schuckert" som alla borde höra till användaren som skrivit detta inlägg. Borde vara runt 2000 inlägg sammanlagt.

Ursprungligen av Johan Gunverth:

Påminnelse från mig igen om att fixa inläggsräknaren!

Det finns 3 st "Johan Gunverth" och 1st "Schuckert" som alla borde höra till användaren som skrivit detta inlägg. Borde vara runt 2000 inlägg sammanlagt.

Det där problemet är ju löst för länge sedan? Ser dock att inläggsräknaren inte är uppdaterad, kollar lite på det

Ursprungligen av Björnström:

Det där problemet är ju löst för länge sedan? Ser dock att inläggsräknaren inte är uppdaterad, kollar lite på det

Nope! Det är fortfarande en separat användare i inläggen. Det enda problemet är väl egentligen sökbarheten, men det använder jag ofta för att referera till gamla inlägg.
Ingen brådska för min del, men jag vill helst ha det fixat.

Exempel på trådar:
Fel Johan Gunverth: http://www.99.se/windows-pa-mac/110139-vmware-fusion-virtualisering-fran-gammal-aktoer.html?highlight=VMware
Schuckert: http://www.99.se/mac-os-x/41036-distillern-aeter-minne-behaller-det.html?highlight=Schuckert

Alla fyra problem ovan Gunverth/Schuckert, Glitzerstrahl, Oloff och Hallon är saker som jag inte kan åtgärda utan kräver att man går in i databasen manuellt och trollar.

Inlägen har "tappat kontakt" med användaren och administrations-gränssnittet för vBulletin säger att dom inte existerar.

Dr Belak får rycka in när han får tid. Han är uthyrd till en kund dagtid så det blir "kvällstrollande"

Ursprungligen av Björnström:

Alla fyra problem ovan Gunverth/Schuckert, Glitzerstrahl, Oloff och Hallon är saker som jag inte kan åtgärda utan kräver att man går in i databasen manuellt och trollar.

Inlägen har "tappat kontakt" med användaren och administrations-gränssnittet för vBulletin säger att dom inte existerar.

Dr Belak får rycka in när han får tid. Han är uthyrd till en kund dagtid så det blir "kvällstrollande"

Helt OK för mig!

Oloff är fixad, tar tag i de övriga strax också.

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Oloff är fixad, tar tag i de övriga strax också.

/M

Och så får du gärna ta tag i de övriga... (Om du fixar PF:s konto.)

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-09-17 10:11

Jag hör också till "de övriga".

Jag har postat mina "fel" så många gånger nu, samt skickat PM till båd Björnis och Belak, så jag vill inte tjata med att rabbla upp allt en gång till

Antal inlägg är inte superviktigt, men "startdatum" vore trevligt om det blir rätt..

Ursprungligen av Martin Belak:

Oloff är fixad, tar tag i de övriga strax också.

/M

God morgon! Ett nytt år har det blivit.

Har du hittat på något bra sätt att rota fram mina gamla inlägg i databasen och koppla det till denna användare? Vore bra att kunna söka på sina gamla inlägg.

Ursprungligen av Johan Gunverth:

God morgon! Ett nytt år har det blivit.

Har du hittat på något bra sätt att rota fram mina gamla inlägg i databasen och koppla det till denna användare? Vore bra att kunna söka på sina gamla inlägg.

Ta gärna med mig också...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-09 05:51

http://www.99.se/allt-om-mac/1190-sprakvard-aer-trams.html

Denna tråd (kul URL för övrigt ) skapades av mig och där finns min 99mac-användare, med N/A inlägg. Vänligen slå ihop det kontot med det andra jag har. Så syns det att jag var med från tidiga dagar i 99-erans revolution Tack på förhand!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-09-27 22:46

På mig står det fortfarande n/a fast jag "återställt" safari, länk till inlägg: http://www.99.se/mobiltelefoner/216879-sony-ericsson-p1i-traden-3.html näst sista inlägget.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-09-27 22:46
Ursprungligen av sherpan:

På mig står det fortfarande n/a fast jag "återställt" safari, länk till inlägg: http://www.99.se/mobiltelefoner/216879-sony-ericsson-p1i-traden-3.html näst sista inlägget.

Här funkar det ju!? Mysko!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-12-27 08:50

Jag bryr mig inte om antal inlägg längre, men det vore trevligt om "aktiv-datumet" rättades till (om det är genomförbart?)

Mins inte när jag gick med som medlem, men här är iaf mitt första inlägg:
http://www.99.se/mac-koepes-bytes/46024-powerbook-17-15-koepes.html

(2004-06-08)

Jag skulle vilja börja om från början. gamla inlägg, är varken relevanta eller användbara, nu när vi gått över till Leo.
tack på förhand.

Ursprungligen av Kalle Silver:

Jag skulle vilja börja om från början. gamla inlägg, är varken relevanta eller användbara, nu när vi gått över till Leo.
tack på förhand.

Nu hänger jag nog inte med riktigt... Varför skulle inte gamla inlägg vara av värde? Många kör ju Tiger ännu och kommer att göra det ett bra tag.

Jag trodde mycket av det jag dryftat, inte gjort, så värst mycket nytta. Tycker Du att det finns värde i dessa,så låt dem stå kvar.

Kolla här då! Ett jättetidigt inlägg från mig med en nu fungerande profil. Sökte på inlägg av min användare och detta inlägg är från "Schuckert-tiden" så det är konstigt att det finns, hör till ett konto skapat på senare tid och hör till rätt person överhuvudtaget

99.se - Visa inlägg - Hur få bort repa i displayen på iPod?

  • Medlem
  • 2009-03-19 09:30

Ursäkta att man drar upp en gammal tråd ur dammet, men hur gick det egentligen med det här? Jag tror aldrig jag ens fick något svar vad det gäller mitt ärende...

/P

Det verkar vara fel med mina inlägg fortfarande.

Har tömt cookies och cache och loggat in igen osv, men det står att jag bara har skrivit 93 inlägg och jag har skrivit fler. Dessutom om jag tittar på mina skapade tråtar så saknas det en del.

Mvh

Ursprungligen av Lordlondon:

Det verkar vara fel med mina inlägg fortfarande.

Har tömt cookies och cache och loggat in igen osv, men det står att jag bara har skrivit 93 inlägg och jag har skrivit fler. Dessutom om jag tittar på mina skapade tråtar så saknas det en del.

Mvh

Vi kör ett script med jämna mellanrum som uppdaterar "antalet inlägg" i profilen till vänster om inläggen - så där kanske det ökar något nästa gång. Kan du ge exempel på en tråd du skapat som inte är länkad till din profil?

Bevaka tråden