Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny tråd - Problem med felaktigt antal inlägg i profilerna

Tråden skapades och har fått 213 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av iMoz:

OJ...och nu försvann mina inlääg och avatar helt plötsligt??

Logga ut och ta bort 99-kakorna i din webbläsare.

/M

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-05-02 21:48
Ursprungligen av Martin Belak:

Logga ut och ta bort 99-kakorna i din webbläsare.

/M

Loggat ut..
Tömt alla cookies via preferences i Safari..
Tömt cachen i Safari...

Endast "Pro" fattas nu...

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-05-03 22:06
Ursprungligen av iMoz:

Loggat ut..
Tömt alla cookies via preferences i Safari..
Tömt cachen i Safari...

Endast "Pro" fattas nu...

Thanks, Moz nu även med Pro

Tjenare Martin!
Mitt konto har tyvärr också drabbats av detta kan ni kolla upp det?

Första inlägget på 99mac 2004-04-01:

http://www.99.se/352720-post1.html

Och sen från 99musik 2004-04-09

http://www.99.se/842711-post1.html

och så PRO-stämpeln förståss

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-04-29 21:51

Aktiv-datum stämmer inte för mig. (Nov 2005)
En sökning ger att:
http://www.99.se/kringutrustning/40858-hoegtalare-vaelja.html#post343010
är mitt första inlägg. Vilket är från 2004-03-09

Saknar också Pro.

Hmm, det verkar vara många som har fått aktiv-datum senare än första inlägg...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-04-30 08:52

Jag har också fel antal inlägg. Dock vet jag inte hur det kunnat bli just den här siffran.. Jag har inte skrivit många inlägg på 99pod (typ 2 st), 99musik är jag inte med i (än). Ändå saknas det flera hundra inlägg. Har för mig att det låg på 6- eller 800-nånting innan övergången.
Går det att lösa så är det trevligt.

EDIT: Det var så sant. Fel aktiv-datum också.
Första inlägget: http://www.99.se/mac-koepes-bytes/46024-powerbook-17-15-koepes.html

Senast redigerat 2007-04-30 09:32
Ursprungligen av Hallon:

Jag har också fel antal inlägg.

Din användare tillhör de som inte gick att fixa med Belaks fina fixarskript, av någon anledning. Vi har internt samlat på oss de namn som inte gått att uppdatera så vi kan titta närmare på dem senare och försöka lista ut varför det inte gick.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-04-30 16:32
Ursprungligen av Adrian B:

Din användare tillhör de som inte gick att fixa med Belaks fina fixarskript, av någon anledning. Vi har internt samlat på oss de namn som inte gått att uppdatera så vi kan titta närmare på dem senare och försöka lista ut varför det inte gick.

Ok. Alltid roligt att få känna sig lite speciell

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-06-01 16:04
Ursprungligen av Adrian B:

Din användare tillhör de som inte gick att fixa med Belaks fina fixarskript, av någon anledning. Vi har internt samlat på oss de namn som inte gått att uppdatera så vi kan titta närmare på dem senare och försöka lista ut varför det inte gick.

Jag ser att jag är med i listan över medlemskonton som ni har gått igenom. Är det fortfarande "bara" i det läget att ni har samlat på er våra namn för att kolla närmare på oss senare? För mina fel kvarstår (fel antal inlägg samt fel aktivdatum).

Ingen fara på taket - Jag vill bara stämma av läget. Jag har inte orkat följt tråden den här gången så jag vet inte exakt vad som är på g.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-06-15 15:15

Oj, det var lite oväntat att ingen gjort inlägg här på två veckor.

Ursprungligen av Hallon:

Oj, det var lite oväntat att ingen gjort inlägg här på två veckor.

Vi körde på som tusan ett tag och löste det mesta

Jag kollar på ditt konto och det mesta ser "rätt" ut för mig. Vad är felen - du skriver att du saknar inlägg? Vilket datum registrerade du dig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-15 17:35
Ursprungligen av Björnström:

Vi körde på som tusan ett tag och löste det mesta

Jag kollar på ditt konto och det mesta ser "rätt" ut för mig. Vad är felen - du skriver att du saknar inlägg? Vilket datum registrerade du dig?

Björnström, går det att fixa mitt konto också? Se ett par inlägg ovan. 99mac håller tyvärr på att går från en daglig vana till ett minne blott...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-06-25 11:52
Ursprungligen av Björnström:

Vi körde på som tusan ett tag och löste det mesta

Jag kollar på ditt konto och det mesta ser "rätt" ut för mig. Vad är felen - du skriver att du saknar inlägg? Vilket datum registrerade du dig?

Oj, har glömt kolla här på länge.

Jo, fel antal inlägg. Hade 6- eller 800-nånting innan övergången. Och många inlägg har det blivit efter övergånegn. Vill minnas att det plusades på ca 200 inlägg eller något vid ett tillfälle när det exprementerades lite med mitt konto.. (jag skrev ett inlägg om det på sid 1 i den här tråden).

Jag kommer inte ihåg exakt när jag reggade mig men mitt första inlägg gjorde jag 8e juni 2004 (http://www.99.se/mac-koepes-bytes/46024-powerbook-17-15-koepes.html).

Edit 3: Kom på att "Edit 1 och Edit 2" slog ut varandra eftersom jag kom på felet jag undrade över i "Edit 1" själv (som jag då förklarade i "Edit 2") - så jag tog bort dessa "Edit:ar"

Senast redigerat 2007-06-25 12:04
  • Medlem
  • 2007-07-08 13:35

Testar för att se om allt är i sin ordning och det var det inte riktigt. Står ju inte att jag är Supporter.

OK nu är pro stämpeln tillbaka
Väntar på att få mina inlägg fixade nu bara........

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-04-30 16:40

Det enda jag har att påpeka är av mindre viktig karaktär: Aktiv-datumet.

Angående felaktiga reg-datum, så är det kalas om ni skriver i tråden när ni registrerade er, så kan en administrator ändra uppgiften.

/M

  • Medlem
  • 2007-04-30 22:47

aaaaaaaaaah! Äntligen! tack, tack och tack!

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-05-01 01:18

Vet inte om det framgick, men mitt något lakoniska inlägg tidigare i tråden signalerade att mitt konto fortfarande är keff...

Ursprungligen av Dee:

Ditt konto är fixat.

/M

Tackar Martin och Martin!

Nu verkar det ju stämma.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-05-01 18:24

Registreringsdatum: 2003-10-12. Som henil. <--- 99mac.se

2005-11-25, som Henil, ipod.se

Senast redigerat 2007-05-01 18:35

Nope, still no cure.
Men jag var ju inte med på listan heller, av någon anledning. 99musik har jag inte något minne av att jag varit aktiv i, däremot ipod en kort stund.
http://www.99.se/ljudproduktion/24906-musik-dvd.html

Loggade ur och kastade kakor innan detta inlägg.

Hej

Jag är inte heller med på listan.
Tycker att 99mac har börjar fungera bättre nu på de sista veckorna. Mer information och mer saker som händer. Stämningen tycker jag också börjar komma tillbaka.

Bra jobbat!

/Martin

Svante och Martin, era konton är fixade. Logga ut och plocka bort cookies innan ni postar nya inlägg.

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Svante och Martin, era konton är fixade. Logga ut och plocka bort cookies innan ni postar nya inlägg.

/M

Hmm, står fortfarande oct 2005 plus att jag har en gammal avatar från ... i vintras tror jag.
Ska kolla hemifrån också. Nu kör jag från en W2K-maskin.

Ursprungligen av Svante S:

Hmm, står fortfarande oct 2005 plus att jag har en gammal avatar från ... i vintras tror jag.
Ska kolla hemifrån också. Nu kör jag från en W2K-maskin.

Avataren får du dessvärre fixa själv. När registrerade du dig?

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Avataren får du dessvärre fixa själv. När registrerade du dig?

/M

Jag registrerade mig 2003, vill minnas att det var i april.

/Svante

Bevaka tråden