Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur småföretagare blir lurade

Tråden skapades och har fått 156 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Ilkka:

Jag för min del är konsekvent, svarar alltid med ett nej!

Gör du det om din förening ringer och säger att du ska få en utmärkelse för dina insatser? Eller om din leverantör ringer och erbjuder en rabatt för att du är en trogen kund? Dvs om du tror att det är de som ringer... Det är så det går till.

Jävlas

De roligaste som jag tycker e att man upprepar det sista dom säger - HELA TIDEN typ så här:
- Hej jag ringer från "Badboll"...Oc..........
- Badboll?
- Ja, badboll och jag undrar om du är intresserad av att prenumener på "Pingvin"?
- Pingvin?
- Ta en tidning om datapr........
- Tidning om vad?

OSV OSV OSV

Har suttit o drivit sönder folk hur långe som helst på detta sätt, rätt kl faktisk...
man behöver inte ens lyssnas, bara uppfatta något ord då och då - effektivt :">

Ursprungligen av kokobang:

De roligaste som jag tycker e att man upprepar det sista dom säger - HELA TIDEN typ så här:
- Hej jag ringer från "Badboll"...Oc..........
- Badboll?
- Ja, badboll och jag undrar om du är intresserad av att prenumener på "Pingvin"?
- Pingvin?
- Ta en tidning om datapr........
- Tidning om vad?

OSV OSV OSV

Har suttit o drivit sönder folk hur långe som helst på detta sätt, rätt kl faktisk...
man behöver inte ens lyssnas, bara uppfatta något ord då och då - effektivt :">

Men så får du ju inte göra!
Då är du en avfälling, en förrädare och dessutom är du gemen och elak mot dessa stackars telefonsäljare som DU måste hjälpa. Du måste köpa deras undermåliga produkter - hur skall de annars få sålt något och få lön så de kan mata sina stackars barn! Sen är väl inte din tid så viktig att du inte kan dela med dig lite till dessa stackare som har lyckats skaffa sig dessa toppjobb.

Sist det ringde en säljare (trots att jag är med i Nix-registret) bad jag honom kontakta mig på mitt jobb (dagtid) och sa att om han verkade vettig inför personalavdelningens representant här så kunde han säkert räkna med till vidare anställning.

Ursprungligen av Goflorp:

Men så får du ju inte göra!
Då är du en avfälling, en förrädare och dessutom är du gemen och elak mot dessa stackars telefonsäljare som DU måste hjälpa. Du måste köpa deras undermåliga produkter - hur skall de annars få sålt något och få lön så de kan mata sina stackars barn!

Är man så desperat att man tar jobb på dessa bolag så får man skylla sig själv.

En bekant till mig kör med den här metoden:

"Ursäkta vem sökte du?"
"NN"
"Tyvärr, han sitter i fängelse..."

Det är tydligen mycket effektivt

Det var en artikel i tidningen härom dagen som handlade om säljare som är otrevliga mot folk. Det kändes som en ynklig struntsak jämfört med den kriminalitet som förekommer bland säljarna. Klart de där underbetalda ungdomarna blir less ibland.

Det är ganska lätt att säga nej på alla möjliga sätt när man har en seriös säljare i andra änden. Jag brukar vara korthuggen men inte otrevlig så länge det inte är en uppenbar bluffare. Men vill de sälja tvättmedel som "kontorsmateriel" eller ge bort "gratis" hemsidor... så beklagar jag bara att jag inte är tuff nog att tala om vad de är för något.

men det värsta är trots allt när Leifi ringer upp småföretagare

Bevaka tråden