Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med felaktigt antal inlägg i profiler

Tråden skapades och har fått 371 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-01-10 16:09

citerar mig själv från en annan tråd:

Ursprungligen av Ma:

ni får gärna fixa det här strulet nu.
(mitt mail om avart & Ma-kontona hade tydligen skickats till "databastrollkarlarna" - är man lagd i kö?)

Jag ansluter mig till skaran med n/a inlägg.
Den profilen jag har nu är från 99pod... här är två exempel som jag saknas på ett från 99mac och ett från 99musik:

http://www.99.se/658915-post1.html

http://www.99.se/904634-post5.html

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-10 16:53

Alla mina inlägg har också försvunnit

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 18:25
  • Medlem
  • 2007-01-10 16:55

Mitt konto är också nollställt. Har fyllt i profilen men tappat bort alla inlägg och min avatar. Avatar och profilen kan jag fixa själv men vill gärna ha tillbaka räknaren på mina inlägg. Har väl troligtvis reggat mig på någon av de andra domänerna /ipod eller /musik vid något tillfälle som jag inte kan komma ihåg.

Mvh
/Ulf

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 18:27

Ytterligare en drabbad. Bara inlägg från 99pod listas för mig. Jag har skrivit mina flesta inlägg på 99musik.

Ursprungligen av EricBradley:

Jag ansluter mig till skaran med n/a inlägg.
Den profilen jag har nu är från 99pod... här är två exempel som jag saknas på ett från 99mac och ett från 99musik:

http://www.99.se/658915-post1.html

http://www.99.se/904634-post5.html

Tack på förhand!

Tänkte Bumpa upp mig själv och samtidigt påminna om mitt Pro medlemskap.
Vi verkar ju vara ett ganska stort gäng som har råkat ut för detta missöde...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-10 17:25

Jag hade ett konto som "Nihad" på 99musik, samt ett NoiseNihad på 99ipod. Det sista kontot bad ja administratörerna ta bort för nåt år sen, något de struntade i. Nu verkar de två ha kommit i konflikt med varann, möjligtvis för att jag haft samma email kopplat till båda.

Mao:

Jag vill ha tillbaka användarnamnet Nihad (med alla PM, forumtrådar, osv ..) och användaren NoiseNihad ska ni ta bort!!

MVH
/Nihad Tule, Norrköping

PS: jag försökte skicka ett mail på info@99.se men fick tillbaka delivery failure ..

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-01-10 18:31

Jag har bara tappat min inlägg från 99mac. Det andra verkar stämma.

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 18:28
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-01-10 22:16

Räknaren och kopplingen för mina inlägg verkar ha blivit fel i sammanslagningen. Jag ser att jag precis gjorde mitt första inlägg ovan och söker jag efter inlägg gjorda av mig själv hittar jag enbart det ova.
Kollar jag på trådar jag skapat (http://www.99.se/egen-musik/133820- k...erna-till.html) t.ex. så står det bara n/a inlägg.

Jag antar därför att det ej är min gamla profil som används efter sammanslagningen, går det att ordna? Saknar mig själv  Hade ju en söt avatar på 99Musik också.
Jag var dessutom redaktör på 99Musik och skrev nyheter, vet ej om ni ändrat detta också eller om ni fortfarande önskar den hjälpen? Tack på förhand.

Dee var och är mitt användarnamn på 99musik (Dennisb var mitt namn på 99Mac)

Knight

Hej!

Ni har ju hjälpt mig att ändra användar namn till Silent Knight. Såg dock att mitt gamla användarnamn, Knight var kvar. Det kan ni ta bort nu.

Jag skulle vilja ha mina gamla inlägg kopplade till nya användarnamnet. Gammal tråd:

http://www.99.se/mac-os-x/76674-gar-det-att-visa-temperaturen-pa-skrivbordet-med-geektool.html?highlight=knight

På ipod.se hette jag Silent, de inläggen verkar vara helt borta.

Mvh JOHAN

Även mina uppgifter från 99mac är borta. Återställ gärna. Tack!

/ capojava

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 18:32
  • Oregistrerad
  • 2007-01-11 14:30

Alla inlägg är borta!

Jag har samma user-namn och email på alla tre, haft det hela tiden. Och hoppades att det inte skulle bli några problem. Men nu när man ska kolla på "Mina inlägg" eller "Visa inlägg gjorda av killwithskill" så är ALLA borta. Kul.... NOT!
Skulle leta efter en länk som jag postade för ett årsen men nu går det ju inte alls.
Sen för övrigt så hade det varit trevligt att kunna gå tillbaka i gamla trådar och söka info mm.

Precis VAD är poängen med att lägga ihop tre forum som bara har siffran 99 gemensamt? Nu är ju precis allt borta, det som alla har byggt upp eller?

Hoppas det verkligen går att ordna!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-11 14:35

Jag har tappat 1200 inlägg ungefär. Verkar som om de trådar jag skapade innan 2004-11 är borta också?

Har fortfarande fel konto (inga PM, mina gamla inlägg stämmer inte med nya osv).

Jag har fått min 99pod-profil här och jag skulle hellre vilja ha min 99mac-profil.

Användarprofil fixad 2007-04-27. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 18:35
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-01-11 15:20

Nu är mina antal inlägg fixade, saknar nu bara att aktiveringsdatum och att min Plus status på mitt konto fixas den 2005-09-12 stämmer inte... (det var då jag aktiverade mitt 99ipod konto)
Jag reggade mig första veckan som 99mac startade

Mikael

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 18:37

Jag ser också problem med min profil. Just nu finns det 2st "Johan Gunverth". En som gjorde inlägg i slutet av 2003 och en som är den gällande. Problem uppstod när jag bad om nytt lösenord via e-postadressen och använde detta. Funderar på om det inte var samma användare på både 99ipod och 99mac. Borde inte detta ha funkat.
Det lustiga i sammanhanget är att inläggen jag hittar under den felaktiga profilen är gjorda på 99mac och sedan försvunna.

Just nu skriver jag med den användare som INTE skall gälla. Se nedanstående bilder. Den vänstra är fel, den högra är rätt (den med n/a inlägg)

  • Medlem
  • 2007-01-11 20:46

Samma gäller Kuspen.

Nu har jag fått mitt plus tillbaka och siffran över antalet inlägg. ok.

Men länkar till mina gåmla trådar och inlägg?
Mitt gamla användarnummer?
Mitt Medlemsdatum?

En länk till en av mig startar tråd:
http://www.99.se/powerbook-macbook-pro/209059-nya-airport-extreme.html
Dock är den dagsfärsk.

Kontot är alltså wwwandi och kontonumret är just nu 98167 (?)

/wwwandi

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 18:40
  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-01-11 21:51

Bara att lägga till mig i listan vad det verkar. Nu har jag visserligen inte skrivit så många inlägg att det spelar någon större roll, men ändå:)

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 18:41
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-01-11 23:08

Jag har också fått min profil från 99pod-sidan. Tack på förhand.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-01-11 23:16

OK!

Jag har fått tillbaka inläggen (tror jag) men Aktiv: Nov 2005 är 99pod.se, 99mac.se gick jag med långt innan detta datum. Är också Pro-medlem.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2007-01-12 00:11

Här har ni en till som ligger några hundra meddelanden "back"
Inte för att det är ett stort problem men nu har jag iaf skrivit i rätt tråd för problemet.

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 18:41
  • Medlem
  • 2007-01-12 08:32

PeterH: Precis!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-12 09:30

Funderar också i samma banor som PeterH. Ska man anmäla samma sak igen, eller går ni igenom tråden och rättar till allt?
Tar det igen för säkerhets skull:
Jag saknar inlägg och PM, och så verkar det som att jag har två konton (kommer dock bara åt det ena just nu).
Det här är jag (från 99musik): http://www.99.se/805144-post1.html
Det här är också jag (från 99mac): http://www.99.se/401476-post1.html

Uppdatering Fredag 12:e Januari 12.00

- Mängden supportfrågor, buggrapporter och önskemål om nya funktioner är rätt stor just nu och som ni vet har vi inte någon anställd personal utan alla jobbar frivilligt på fritiden med 99.se.

- Jag kommer sammanställa buggrapporterna i en separat lista och prioritera denna inför helgens arbete.

- Helgen närmar sig och vårt mål är att alla stora buggar ska vara lösta efter helgen (dvs 1 vecka efter lanseringen).

- Vi har köpt in ett nytt supportsystem som bättre tar hand om den här typen av lösningar där varje ärende får ett ärendenummer. Det blir mycket mer överskådligt på det sättet. Mitt mål är att det ska vara i drift efter helgen. Dyrt men vad ska man göra?

Jag vill inte att någon ska känna sig övergiven på något sätt. Vi behöver bara lite tid att dra igenom alla förfrågningar som kommit in på kort tid. Adminteamet består bara av några personer och vi har nog passerat 1000 ärenden sedan i måndags.

Trevlig helg på er alla!
(jag vet vad jag ska göra)

Är fullt medveten om vad som gäller, skulle bara vilja ha lite info om hur tex. Fel-Profil-Problemet faktiskt yttrar sej, vad som är lösbart osv. Kan jag få tillbaka mina PM tex? Begär inte att det sker idag, vill bara veta om det är möjligt öht.

Jag vet ju inte ens om alla mina problem har samma orsak som andras, har tex. inte läst om någon mer som inte kan posta i vissa trådar.

Ursprungligen av Björnström:

Uppdatering Fredag 12:e Januari 12.00

- Mängden supportfrågor, buggrapporter och önskemål om nya funktioner är rätt stor just nu och som ni vet har vi inte någon anställd personal utan alla jobbar frivilligt på fritiden med 99.se.

- Jag kommer sammanställa buggrapporterna i en separat lista och prioritera denna inför helgens arbete.

- Helgen närmar sig och vårt mål är att alla stora buggar ska vara lösta efter helgen (dvs 1 vecka efter lanseringen).

- Vi har köpt in ett nytt supportsystem som bättre tar hand om den här typen av lösningar där varje ärende får ett ärendenummer. Det blir mycket mer överskådligt på det sättet. Mitt mål är att det ska vara i drift efter helgen. Dyrt men vad ska man göra?

Jag vill inte att någon ska känna sig övergiven på något sätt. Vi behöver bara lite tid att dra igenom alla förfrågningar som kommit in på kort tid. Adminteamet består bara av några personer och vi har nog passerat 1000 ärenden sedan i måndags.

Trevlig helg på er alla!
(jag vet vad jag ska göra)

supportsystem ??? men "forumet" genererar ju egna tickets(post med ID etc) under relevanta topics... vet inte hur det ser ut på baksidan, men känns ju som att det lätt kunde gå att bygga\lägga upp nåt...(om det kanske inte vore för gratis liret och tids bristen)

men frågar mig iaf lite varför skaffades ett dyrt supportsystem då detta förumet som sådant egetligen skulle funka att köpas som en sådan lösning för det hela: support logg + kund databas med lite modifikation känner jag..

eller e det menat att vi ska ha forumet på det inköpta supportverktyget i framtiden?

;]

// allt det bästa, kväver inget svar..för övrigt, bara en tanke!

Ursprungligen av kallback:

supportsystem ??? men "forumet" genererar ju egna tickets(post med ID etc) under relevanta topics... vet inte hur det ser ut på baksidan, men känns ju som att det lätt kunde gå att bygga\lägga upp nåt...(om det kanske inte vore för gratis liret och tids bristen)

men frågar mig iaf lite varför skaffades ett dyrt supportsystem då detta förumet som sådant egetligen skulle funka att köpas som en sådan lösning för det hela: support logg + kund databas med lite modifikation känner jag..

eller e det menat att vi ska ha forumet på det inköpta supportverktyget i framtiden?

;]

// allt det bästa, kväver inget svar..för övrigt, bara en tanke!

Tanken är väl inte fel, men någon ska göra det. Och i det läge vi hamnade i så gjorde Martin bedömningen att vi behövde ett sätt att hantera alla inkommande problem. I normala fall trillar det in en hel del mejl varje dag om diverse frågor som rör användakonton och då är det underbart att ha ett system som snappar upp allt och skapar ett ärende av det som alla admins kan följa. Tidigare var det så att när någon svarade så ägde personen sedan ärendet. Lite trist om denne sedan inte hade tillgång till datorn på ett par dagar och inte heller kunde följa upp. Nu slipper vi det problemet i och med att alla mail till info@99.se går in i systemet, och om någon tid ska man även kunna logga in i webbgränssnittet, med sitt 99.se-konto.

Jag undrar också om PM - går dessa att få tillbaka?

Jag har dock förstått att sin profil får man uppdatera själv med aktuell info, avatar mm.

Bevaka tråden