Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med felaktigt antal inlägg i profiler

Tråden skapades och har fått 371 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2007-02-19 18:02

Påminner om fel antal inlägg och att min profil är tom.
Här är en tråd skapad av mig innan uppgraderingen
http://www.99.se/logic/131624-logic-7-2-3-ute-nu.html?highlight=killwithskill

Samma här ! Alla gamla inlägg borta, endast iPod några stycken.
Gammal länk :http://www.99.se/542742-post38.html

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 19:25
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-02-21 20:43

Saknar mina inlägg

Efterlyser mina gamla inlägg från 99mac. Har hitills fått tillbaka mitt registeringsår (2001) samt mitt namn (kuspen). Saknar nu alla mina inlägg. Skickar med en länk till ett gammalt inlägg jag skrivit där texten "inlägg n/a" finns med. http://www.99.se/aperture/109235-aperture-1-5-2-a.html

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2007-02-21 20:50

Saknar lite inlägg samt att min PM-låda är helt tom förutom ett PM från Adrian där han förklarar den lite lätt prekära situationen

Så om någon kunde återställa det när tid finnes så skulle jag bli glad.

http://www.99.se/ibook-macbook/78006-ethernet-porten-tappar-kontakten.html?highlight=rixard

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 19:25

Inse att detta aldrig kommer att fixas
Jag vägrar uppdatera min profil i protest

Ursprungligen av TZW:

Inse att detta aldrig kommer att fixas
Jag vägrar uppdatera min profil i protest

Det är väl bara att gilla läget och inse att det är så.

Vi kan liksom inte skrika högre, eller anmäla till fler instanser än vad som gjorts hittils

Vore trevligt med en kommentar om hur det går med återställningsfunktionaliteten och en uppskattad tidsplan - om det är aktuellt fortfarande.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-02-21 21:47

En i skaran med inlägg skapade i 99mac borta..

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 19:26
  • Medlem
  • 2007-02-22 06:23

det är säkert inte aktuellt längre, väntar man tillräckligt länge löser det sig själv. folk tröttnar.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-02-23 08:36

En jobbig grej som jag har lagt märke till sedan mitt fel ändrades (ist för fel antal inlägg etc så står det nu bara n/a inlägg) är att jag inte längre kan redigera i ett inlägg som jag har skrivit - det är precis som någon annan har sktivit det...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-02-24 13:19

Fel antal inlägg o.s.v.
http://www.99.se/ibook-macbook/76753-solcells-driven-laddare.html?highlight=solcellsladdare

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 19:26
Ursprungligen av Ma:

det är säkert inte aktuellt längre, väntar man tillräckligt länge löser det sig själv. folk tröttnar.

Verkar inte bättre än så.

Nåväl, känns ändå som att det är dags att säga tack och adjö till forumet nu - ingen större idé att ägna så mycket mer tid åt det.

Tjing!

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-02-28 00:58

Pro, plus eller?

Hade ju varit trevligt att få tillbaka sin s.k. Pro status, inte för att jag egentligen vet vad jag fick för extra p.g.a. detta...men ändå.

...och PM:en och redaktörskapet...tråkigt att inte kunna skriva nyheter längre...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-02-24 18:57

Jag har också galen info

Länk till inlägg:
http://www.99.se/753515-post8.html

Ber att få tillbaka rätt antal inlägg på mitt användar-id -tack! Bör vara över 2500 eller så ungefär.

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 19:27
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-02-25 13:42

Nog för att det inte är så dyrt eller ger så mycket fördelar, men jag saknar definitivt mitt plus-konto...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-25 14:50
Ursprungligen av bogg:

Nog för att det inte är så dyrt eller ger så mycket fördelar, men jag saknar definitivt mitt plus-konto...

samma här...

Senaste officiella kommentar 2/2.

Trist måste jag säga...

Ursprungligen av PeterH:

Senaste officiella kommentar 2/2.

Trist måste jag säga...

Håller med !:mad:

Saknar också lite inlägg http://www.99.se/727813-post1330.html

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 19:29

Ja, verkligen, förstår om det tar tid att fixa men en kommentar om läget borde inte ta sån tid.

Gammalt:
http://www.99.se/kringutrustning/102220-kodak-film-scanner.html

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 19:31
  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-02 17:11

Skall ni fixa det här snart?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-03-06 09:06

Av någon anledning känns det inte lika inspirerande att "hänga" här mer? Mitt originalkonto schabblades bort. Alla mina tidigare inlägg är borta. Mitt medlemsdatum stämmer inte. Mitt pluskonto! Vad hände med det?
Jag har tröttnat på ansvarigas nonchalans. Så tack o adjö.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-06 09:22

Håller med kuspen, men jag säger inte adjö riktigt än, även om jag inte besöker 99:an lika ofta som före sammanslagningen. Känner mig inte lika hemma här längre, och man kan ju inte påstå att ansvariga tar oss på allvar. Jag förstår om felet tar tid att fixa, men en liten hälsning/statusrapport tar inte många sekunder.
Jag har inte bett om sammanslagningen, och upplever inga fördelar.

Så himla viktigt är det väl inte att man måste skryta med hur många inlägg man har? Ta gärna bort den visningen så slipper vi det problemet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-06 11:03
Ursprungligen av timothy:

Så himla viktigt är det väl inte att man måste skryta med hur många inlägg man har? Ta gärna bort den visningen så slipper vi det problemet.

Nej, det är kanske inte livsviktigt, men visst ger det "status" på ett forum att ha varit med länge, och gjort många inlägg. Jag vet att jag är mer benägen att hjälpa någon som har hjälpt mig eller andra, och jag kan anta att en medlem med ett par tusen inlägg har gjort mer nytta än en med tio.

Problemet är dock större än så, ett annat bekymmer är att i och med att våra gamla inlägg inte är kopplade till våra konton kan vi inte söka efter egna trådar och inlägg. Många har också tappat Plus/Pro-konton som de har betalat för, om jag har förstått saken rätt.

Tillägg: Dessutom har vi ju tappat våra PM, bifogade filer, profil mm.

Senast redigerat 2007-03-06 11:55

Många frågar efter status för detta problem, och såhär ligger det till. Alla inlägg, trådar, pm och dylikt finns kvar i databasen, men många medlemmar tappade kopplingen till dessa när de fick nya id-nummer vid importen. Lösningen på problemet är att återställa det gamla id-numret från de gamla forumen. Vi har en fungerande lösning som automatiskt kan återställa profilerna. Anledningen till att vi inte kört den ännu är att vi vill vara 200 procent säkra på att vi intre strular till något ytterligare genom att köra scriptet. Därför gör vi manuella kontroller på ett begränsat antal medlemmar, ända tills vi "vågar" köra scriptet i full skala. Ber om överseende med att det hela tar tid.

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Många frågar efter status för detta problem, och såhär ligger det till. Alla inlägg, trådar, pm och dylikt finns kvar i databasen, men många medlemmar tappade kopplingen till dessa när de fick nya id-nummer vid importen. Lösningen på problemet är att återställa det gamla id-numret från de gamla forumen. Vi har en fungerande lösning som automatiskt kan återställa profilerna. Anledningen till att vi inte kört den ännu är att vi vill vara 200 procent säkra på att vi intre strular till något ytterligare genom att köra scriptet. Därför gör vi manuella kontroller på ett begränsat antal medlemmar, ända tills vi "vågar" köra scriptet i full skala. Ber om överseende med att det hela tar tid.

/M

Äntligen någon som svarar ! Tack för det och lycka till med körningen

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-07 09:17

Tack Martin för svar! Bättre sent än aldrig...

Bevaka tråden