Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hela iPod-serien uppfräschad

Tråden skapades och har fått 138 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-09-13 22:43

Den bästa nyheten var (tycker jag) att de tog tillbaka den supernsygga "mini" designen, och att de ökade nanons minne till 8 GB.

Skulle nog ändå välja en iPod 30 GB om min iPod mini gick sönder, men ännu en gång, Nanon G2 var grymt snygg!

Man kan absolut diskutera om det verkligen blev snyggare med mini-designen tillbaka.
Visst, den är inte helt fel, men jag saknar den traditionella iPod-looken (vit front och känslig baksida).
Det känns helt plötsligt inte lika appeligt....

Den nya shufflen känns den mest spännande produkten som introducerades igår.
Brorsan som har en 1gen-shuffle använder den knappt... men men... den är väldigt imponerade i både vikt och storlek (och att den inte har en skärm...)

Jag kommer att köpa den så snabbt som den blir tillgänglig.

var hittar man uppdateringarna och kostar det något

De gamla ipods med spegel på baksidan är ju mycket snyggare än de helfärgade. Och det är sjukt störande att priserna sjunker så snabbt på alla mp3 spelare.

Ursprungligen av Cygate:

Och det är sjukt störande att priserna sjunker så snabbt på alla mp3 spelare.

ja visst är det hemskt att vi numera inte får bli av med lika mycket pengar som förrut?:rolleyes:

Här har ni en bra länk:

http://www.ilounge.com/index.php/firstlooks/

lite bilder och beskrivningar på nya nano G2.

eftersom 99pod inte verkar tycka om firefox så jag inte kommer in på forumet får jag väl skriva här. ang buggar. i nano 2 8gb
man kan bara spela en låt åt gången i on the go-spellistan. väldigt irriterande
synkning mot itunes tar extremt mycket längre än vad det gjorde med min 4g 40 gb ipod

Ursprungligen av dammskog:

man kan bara spela en låt åt gången i on the go-spellistan.

I vilken iPod kan man spela flera låtar samtidigt?!?

Nybliven Nano G2 8gb ägare.
Kan inte säga annat än att allt funkar perfekt.

Inga problem upptäckta.

Mästaren har uppdaterat sig.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-09-14 20:23
Ursprungligen av dammskog:

...99pod inte verkar tycka om firefox...

Det finns problem på sidan, men de är inte enbart Firefox-relaterade. Menyerna högst upp klarar man sig utan tills vidare. Jag använder själv Firefox och tycker det funkar ok.

Och det vet du av.... egen erfarenhet?

Eller har du läst det på nån sida som iLounge?

Ursprungligen av ApollonDeux:

Och det vet du av.... egen erfarenhet?

Eller har du läst det på nån sida som iLounge?

egen erfarenhet. fick den imorse

Ursprungligen av theplague:

I vilken iPod kan man spela flera låtar samtidigt?!?

för att förtydliga. i on the go lägger man låtar från ipoden i en egen temporär spellista. på min gamla ipod så kunde alla låtar/podcasts spela efter varandra. i nya nanon så spelas bara en låt åt gången. när den är slut så kommer man fram till huvudmenyn och måste gå tillbaks till spellistan on the go, vilket suger rejält.
fattar inte hur de kan missa en så simpel grej

jösses, fanbotsen är känsliga här....

Så det enda som är nytt i iPod video är alltså en ljusstarkare skärm? hårdvarumässigt alltså. Plus en större hårddisk naturligtvis. Hur ligger det till med batteriet? är det samma eller är det utbytt? Tänkte på att videouppspelningstiden var ändrad.

Apple - iPod - Features <-- klicka "search"

Så där kan inte jag söka på min iPod (60 Gb video):confused: .... har den senaste mjukvaran.
har jag missat något?
det är väl inte bara på dom nya 30/80GB iPodsen man kan göra det på?

vore riktigt sunkigt om så är fallet.

oj nu ser jag...trodde bara sökfunktionen var när man fick upp en bokstav när man bläddrade bland artisterna...jag får inte heller upp den "search"-funktionen som visas på din länk på min G5a.

Ursprungligen av dammskog:

för att förtydliga. i on the go lägger man låtar från ipoden i en egen temporär spellista. på min gamla ipod så kunde alla låtar/podcasts spela efter varandra. i nya nanon så spelas bara en låt åt gången. när den är slut så kommer man fram till huvudmenyn och måste gå tillbaks till spellistan on the go, vilket suger rejält.
fattar inte hur de kan missa en så simpel grej

Jag vet vad on the go är och hur den fungerar.
Men inlägget var inte särskilt tydligt iaf.
Menar du att du inte kan spela flera låtar i SAMMA spellista/on the go i rad?
Eller att du kunde spela flera spellistor/on the go i rad förut?

Ursprungligen av theplague:

Menar du att du inte kan spela flera låtar i SAMMA spellista/on the go i rad?

JA det är precis vad jag menar

klistrar in vad jag skrev i en annan tråd. visst bara detta problem om man spelar annat än musiklåtar

mine shipped with 1.0 but i updated it through itunes before i started using it so i am using latest firmware

after testing it seems to be related with what kind of file you put in on-the-go. if I put songs in on the go it works as usual but if i play podcasts or audiobooks in on the go (or any other playlist!!) it will only play ONE file and then stop.

major f**k*p by apple...

Fick precis min iPod nano G2 blå, fan den bästa spelaren någonsin sett!

  • Medlem
  • 2006-09-15 12:25

ta bilder på era nya nanos och lägg in dem i min tråd under ipod nano/bilder NYFIKEN!

Ursprungligen av dammskog:

major f**k*p by apple...

Det får jag väl hålla med om...

På dom här nya versionerna av nanos funkar det att använda gopod även där för att ta bort ljudspärren?

Är dom i övrigt i samma storlek som förra årets nanos ? Så dom passar i den rem man sätter runt armen när man ska springa ?

Ursprungligen av RedSox:

Är dom i övrigt i samma storlek som förra årets nanos ? Så dom passar i den rem man sätter runt armen när man ska springa ?

Kolla här Apple Computer iPod nano (Second-Generation) 2/4/8GB | iLounge iPod Accessory Reviews och jämför själv.
Klicka på """"What’s the Second-Generation iPod nano’s History?""" för en bild som jämför storleken på de båda.
Ser ut som det ska passa.

Ursprungligen av RedSox:

På dom här nya versionerna av nanos funkar det att använda gopod även där för att ta bort ljudspärren?

Är dom i övrigt i samma storlek som förra årets nanos ? Så dom passar i den rem man sätter runt armen när man ska springa ?

Det kan du nu göra i själva iPoden! du slipper gopod! Inställningar -> Ljudspärr

Ursprungligen av drawman:

Det kan du nu göra i själva iPoden! du slipper gopod! Inställningar -> Ljudspärr

säker på det?
tycker det är för låg volym trots att ljudspärren är på max, dvs lägre än vad det är på min upplåsta 4g ipod
är det inte fortfarande så att de lagt in en ljudspärr som man inte kan påverka på EU-ipods. dvs en som ligger bakom den man kommer åt i settings

Ursprungligen av dammskog:

säker på det?
tycker det är för låg volym trots att ljudspärren är på max, dvs lägre än vad det är på min upplåsta 4g ipod
är det inte fortfarande så att de lagt in en ljudspärr som man inte kan påverka på EU-ipods. dvs en som ligger bakom den man kommer åt i settings

Visst finns den kvar. Nu vet jag inte om gopod funkar på dom nya men det kommer väl en uppdatering annnars.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-14 20:21

hur funkar det nya söksystemet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-14 20:55

Ingen förändring i nya iPodens "skal"? Typ mindre rep-benäget?

Ursprungligen av Stenelo:

Ingen förändring i nya iPodens "skal"? Typ mindre rep-benäget?

Vanliga iPoden eller i Nanon? För nanon har ju fått överta Minins skal. De vanliga poddarna vet jag dock inte hur de är.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-14 21:41

Den vanliga 30 gb-aren

var kan jag finna uppdateringar till ipod 30gb

Bevaka tråden