Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hela iPod-serien uppfräschad

Tråden skapades och har fått 138 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ett lås finns nu också i Tillbehör-menyn, det har väl inte funnits tidigare? Sökfunktionen när man bläddrar är ju ny också..

Ursprungligen av antonholmstedt:

Sökfunktionen när man bläddrar är ju ny också..

har du fått den nya sökfunktionen när du uppdaterade din gamla G5:a?
konstigt isf, det har inte jag, men har fått alternativen för ljus/ljudstyrka..

Ursprungligen av Linderborg:

har du fått den nya sökfunktionen när du uppdaterade din gamla G5:a?
konstigt isf, det har inte jag, men har fått alternativen för ljus/ljudstyrka..

Nja alltså det är ingen funktion man hittar i en meny, utan pröva att snurra ner ett tag bland artisterna så kommer det upp en bokstav mitt på skärmen.

Ursprungligen av antonholmstedt:

Nja alltså det är ingen funktion man hittar i en meny, utan pröva att snurra ner ett tag bland artisterna så kommer det upp en bokstav mitt på skärmen.

nope, dyker inte upp nån bokstav för mig.. konstigt.

:O:O:O 24 timmar batteritid.... alltså stackars iRiver m.fl

Jag måste säga att jag är förvånad. Jag trodde inte att Apple skulle lyckas med att få mig att inte vilja köpa en iPod Nano. Nu tvingas jag inse verkligheten att Apple har fått mig att se mig om efter andra tillverkare. Det är synd.

Oj jävlar... Nu snackar vi RIKTIG konkurrens!! Okej jaja jag är medveten om att iPod har vadå? 70 % av mp3 marknaden? Aja kan inte det dära riktigt exakt, men hursomhelst.... Hur många suktar inte efter en iPod pga designen? Men struntar i att köpa den pga "höga priser och dåligt minne och batteritid" och även repkänslighet och köper då en creative eller annat.....

MEN NU!! När Nanon kommit tillbaka i Mini "stadiet" med Aluminium skal, rosa, blåa, gröna o svarta färger och dubbelt så mycket minne och ännu bättre batteri tid... så är det väl ingen normal människa som tittar efter en creative eller annat märke? Såvida man inte hatar Apple? haha!

Nej nu jävlar kommer man få se ännu fler ipod folk på stan

Och förresten? Ingen som vill köpa min 1:a Generationens Nano som är vit med 4 gb för 1500 spänn typ? Nu vill jag verkligen ha en blå 4 GB Nano Läs på sälj

Ha det gött Apple freaks!!

Oj nya ipods.. jag bryr mig inte.. Iriver och Iaduio gör mycke bättre mp3-spelare.. jag skiter i om 70% av mp3 marknaden är ipod.. det bevisar bara på att alldeles för många inte förstår att det finns så mycke bättre mp3-spelare.. ipod suger som f*n.. inte bra

alla jag känner som har/har haft en ipod är inte nöjda med den.. min iriver tycker dom låter mycke bättre.

alla märken jag har lyssnat i har bättre ljud än ipod..

Apple är snåla.. dom kan inte sätta in radio som så många andra tillverkade kan.. dom tar högt pris för sina produkter också.. dom sätter högt pris på deras mp3-spelare och sen måste man lägga ut mer pengar för att få sin ipod komplett.. dålig stil av ipod

det finns billigare mp3-spelare som är mycke bättre än ipod

Några mycke bättre märken: Iriver.. Iaudio.. Meizu..

designen är ful tycker jag.. tråkig design

nu kommer säkert någon säga emot det jag säger.. alla får ha en åsikt utan att folk ska hålla på att komentera det.. jag skriver vad jag tycker och vet att många håller med om det jag har skrivit

Ursprungligen av sony2020:

Oj nya ipods.. jag bryr mig inte.. Iriver och Iaduio gör mycke bättre mp3-spelare.. jag skiter i om 70% av mp3 marknaden är ipod.. det bevisar bara på att alldeles för många inte förstår att det finns så mycke bättre mp3-spelare.. ipod suger som f*n.. inte bra

alla jag känner som har/har haft en ipod är inte nöjda med den.. min iriver tycker dom låter mycke bättre.

alla märken jag har lyssnat i har bättre ljud än ipod..

Apple är snåla.. dom kan inte sätta in radio som så många andra tillverkade kan.. dom tar högt pris för sina produkter också.. dom sätter högt pris på deras mp3-spelare och sen måste man lägga ut mer pengar för att få sin ipod komplett.. dålig stil av ipod

det finns billigare mp3-spelare som är mycke bättre än ipod

Några mycke bättre märken: Iriver.. Iaudio.. Meizu..

designen är ful tycker jag.. tråkig design

nu kommer säkert någon säga emot det jag säger.. alla får ha en åsikt utan att folk ska hålla på att komentera det.. jag skriver vad jag tycker och vet att många håller med om det jag har skrivit

jag kan inte förstå vad du gör på denna sida om du mer än annat hatar apple och deras ipod modeller. för denna sida är ju bara för ipod-freaks som vi, och vi är alla stolta ipod ägare :D:P

Ursprungligen av sony2020:

Oj nya ipods.. jag bryr mig inte.. Iriver och Iaduio gör mycke bättre mp3-spelare.. jag skiter i om 70% av mp3 marknaden är ipod.. det bevisar bara på att alldeles för många inte förstår att det finns så mycke bättre mp3-spelare.. ipod suger som f*n.. inte bra

alla jag känner som har/har haft en ipod är inte nöjda med den.. min iriver tycker dom låter mycke bättre.

alla märken jag har lyssnat i har bättre ljud än ipod..

Apple är snåla.. dom kan inte sätta in radio som så många andra tillverkade kan.. dom tar högt pris för sina produkter också.. dom sätter högt pris på deras mp3-spelare och sen måste man lägga ut mer pengar för att få sin ipod komplett.. dålig stil av ipod

det finns billigare mp3-spelare som är mycke bättre än ipod

Några mycke bättre märken: Iriver.. Iaudio.. Meizu..

designen är ful tycker jag.. tråkig design

nu kommer säkert någon säga emot det jag säger.. alla får ha en åsikt utan att folk ska hålla på att komentera det.. jag skriver vad jag tycker och vet att många håller med om det jag har skrivit

1. Oj, vad vi här på 99pod bryr oss.
2. Om det är någon som saknar punkttangenten kan ni fråga sony2020 om ni får låna en av honom, han har ett helt gäng verkar det som.

  • Medlem
  • 2006-09-20 21:12

Jag har en, det räcker ;=)

Beställde en 80 giggare igår, gäller väl att bli lite mer aktiv på forumet också och inte bara läsa, utan dela med sig lite av sina åsikter.

För övrigt Sony2020, varför överhuvudtaget vara på en sida där folk som älskar ipods träffas? Du kan ju knappast vara ute efter diskussion om aparaterna när du hatar de så, så om du inte vill tillföra lite positiv anda kan du väl likväl dra till något Iriver forum eller dylikt.

Ursprungligen av sony2020:

nu kommer säkert någon säga emot det jag säger.. alla får ha en åsikt utan att folk ska hålla på att komentera det..

ett diskussionsforum är väl kanske inte direkt det bästa stället att skriva nånting på om man inte vill att folk ska kommentera det.

Ursprungligen av sony2020:

Oj nya ipods.. jag bryr mig inte.. Iriver och Iaduio gör mycke bättre mp3-spelare.. jag skiter i om 70% av mp3 marknaden är ipod.. det bevisar bara på att alldeles för många inte förstår att det finns så mycke bättre mp3-spelare.. ipod suger som f*n.. inte bra

alla jag känner som har/har haft en ipod är inte nöjda med den.. min iriver tycker dom låter mycke bättre.

alla märken jag har lyssnat i har bättre ljud än ipod..

Apple är snåla.. dom kan inte sätta in radio som så många andra tillverkade kan.. dom tar högt pris för sina produkter också.. dom sätter högt pris på deras mp3-spelare och sen måste man lägga ut mer pengar för att få sin ipod komplett.. dålig stil av ipod

det finns billigare mp3-spelare som är mycke bättre än ipod

Några mycke bättre märken: Iriver.. Iaudio.. Meizu..

designen är ful tycker jag.. tråkig design

nu kommer säkert någon säga emot det jag säger.. alla får ha en åsikt utan att folk ska hålla på att komentera det.. jag skriver vad jag tycker och vet att många håller med om det jag har skrivit

Jag har haft både IAudio 4, Iriver H10 och Meizu E2. Men ändå är Ipoden den bästa mp3 spelare jag använt. Smaken är som baken dvs delad. Kan hålla med om att det är dåligt att ipoden inte har inbyggd radio. Men själv lyssnar jag knappt på radio längre. Designen tycker jag inte det är något fel på. Men navigeringen och synkningen med itunes är det bästa på ipoden.

  • Medlem
  • 2006-09-22 21:42
Ursprungligen av sony2020:

Oj nya ipods.. jag bryr mig inte.. Iriver och Iaduio gör mycke bättre mp3-spelare.. jag skiter i om 70% av mp3 marknaden är ipod.. det bevisar bara på att alldeles för många inte förstår att det finns så mycke bättre mp3-spelare.. ipod suger som f*n.. inte bra

alla jag känner som har/har haft en ipod är inte nöjda med den.. min iriver tycker dom låter mycke bättre.

alla märken jag har lyssnat i har bättre ljud än ipod..

Apple är snåla.. dom kan inte sätta in radio som så många andra tillverkade kan.. dom tar högt pris för sina produkter också.. dom sätter högt pris på deras mp3-spelare och sen måste man lägga ut mer pengar för att få sin ipod komplett.. dålig stil av ipod

det finns billigare mp3-spelare som är mycke bättre än ipod

Några mycke bättre märken: Iriver.. Iaudio.. Meizu..

designen är ful tycker jag.. tråkig design

nu kommer säkert någon säga emot det jag säger.. alla får ha en åsikt utan att folk ska hålla på att komentera det.. jag skriver vad jag tycker och vet att många håller med om det jag har skrivit

öhh.... liiite avundsjuk eller?? de e du som e tråkig och vad ska du göra åt saken? springa hem till mamma och grina för att iPod äger 70 % av marknaden?? väx upp och visa lite respekt...

  • Medlem
  • 2006-09-23 18:53
Ursprungligen av iNano:

öhh.... liiite avundsjuk eller?? de e du som e tråkig och vad ska du göra åt saken? springa hem till mamma och grina för att iPod äger 70 % av marknaden?? väx upp och visa lite respekt...

Sluta slicka Ipodens röv (batteriuttag?) hela tiden. Han angav bara sin åsikt, ingen anledning att bli känslosam...

Kul att man köpte en ny Ipod Nano "classic" igår...synd att 2Gb kostade lika mycklet som den nya 4Gb
Tack och lov ser den "gamla" modellen tusen gånger bättre ut

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 20:59
Ursprungligen av Epplekid:

Kul att man köpte en ny Ipod Nano "classic" igår...synd att 2Gb kostade lika mycklet som den nya 4Gb
Tack och lov ser den "gamla" modellen tusen gånger bättre ut

Jag läste någonstans att alla som har beställt den gamla Nano modellen och inte fått den skickad än kommer få ett mail med en förfrågan om man vill ha den nya modellen istället. Det låter dock som om du inte skulle vara intresserad av det...

Ursprungligen av odelsteken:

Jag läste någonstans att alla som har beställt den gamla Nano modellen och inte fått den skickad än kommer få ett mail med en förfrågan om man vill ha den nya modellen istället. Det låter dock som om du inte skulle vara intresserad av det...

Njae...hämtade Nanon igår men har vare sig packat upp eller betalat den ännu...

Står fortfarande och väger...har möjlighet att lämna tillbaka den och införskaffa den nya modellen men jag vill ha en svart (men inte betala för en 8Gb) Dessutom gillar jag designen på den "gamla" modellen bättre.

Tja...mer minne för the buck, bättre batteritid, bättre skärm och nyare produkt ...blir nog att suga på karamellen en stund till (den nya blå 4Gb var ju inte såååå ful)

/E

Var nånstans updaterar ni Ipoden? Jag har kollat på apple men dom har bara gamla versionen av Ipod Updater...

Ursprungligen av BlacKThinG:

Var nånstans updaterar ni Ipoden? Jag har kollat på apple men dom har bara gamla versionen av Ipod Updater...

genom att ladda ner itunes 7

Ingen som vet om det nya batteriet passar i en 30gig g5:a?

Sweet!

när jag kopplar in min ipod till itunes 7 står det att det inte finns ngn nyare mjuvara än den jag har, men jag har inte laddat ner den..
Finns den inte ute för PC än?
måste jag formatera om min ipod till mac isåfall.. det är ju lite jobbigt med 25 GB:(

Ursprungligen av shuffle:

när jag kopplar in min ipod till itunes 7 står det att det inte finns ngn nyare mjuvara än den jag har, men jag har inte laddat ner den..
Finns den inte ute för PC än?
måste jag formatera om min ipod till mac isåfall.. det är ju lite jobbigt med 25 GB:(

http://www.99pod.se/ipod-video/56543-den-12-e-smaeller-det-5.html#post424258

Kanske fel tråd, ber om ursäkt i så fall... Men har försökt tidigare med alla glada tips här i forumen och tänkte att eftersom detta handlar om allt nytt...

Nåväl... Har fått hem nya iTunes 7 och allt verkar ju rackarns fräsigt. Har även uppdaterat iPoden (60 gb G5). Det mesta verkar funka... men! En ny, fin feature i iTunes är ju att man kan sortera sina TV-serier under just "TV-Serier", men över i iPoden syns de inte alls. De syns när den är inkopplad i iTunes, under rätt flik, men i själva iPoden har jag inte ens en "flik" som heter Tv-Serier... Är jag dum, eller finns det något fiffigt man kan göra för att komma till rätta med detta?

så själva sökfunktionen finns inte till gamla ipod G5?? för enligt apples hemsida ska man hitta "sök" . på "Musik-sök", finns inte där för mig dock.
men om man scrollar jättefort bland artister så kommer bokstäverna upp i en svart ruta.
verkar dock föga nödvändigt om man inte kan söka..!

tur som fan att jag väntade på att köpa nano, nu jäklar blir de 8gb !!:D:D

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 21:05

Har sett bilderna och tycker att det verkar vara större avstånd mellan dockporten och hölursutgången på Ipod Nano 2G än på Ipod Nano 1G. Betyder det att man inte kommer kunna använda tillbehör som Lanyard Headphones mm?

  • Medlem
  • 2006-09-13 22:07

Men åh! Jag som blev skitsugen på en rosa nano 8gig och nu finns 8giggaren bara i svart.

Bevaka tråden