Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anmäl problem med 99mac v3 här!

Tråden skapades och har fått 147 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Dessutom: vad hände med mina inlägg? Jag hade cirka 6 300 inlägg i den tidigare versionen med UBB, nu bara 3 952. Vart tog resten vägen?

Hmm, har du inte ens läst den här tråden du själv skriver i? Martin skrev ju om just detta här i denna tråd och innan dess hade han skapat den speciella tråden om just detta.

Om någon vecka kanske jag låter annorlunda, det går ju framåt trots allt. Det enda jag för tillfället saknar är möjligheten att länka till min avatar som ligger på min webserver (eftersom den är 5400 byte och inte går att ladda upp).

Citat:

Skrevs ursprungligen av Patrik Skulski
Om någon vecka kanske jag låter annorlunda, det går ju framåt trots allt. Det enda jag för tillfället saknar är möjligheten att länka till min avatar som ligger på min webserver (eftersom den är 5400 byte och inte går att ladda upp).

Gränsen är nu 6000 bytes.

Man tackar.

Skulle det gå att minska textstorleken en aning på det som numera är "dagens aktiva"? Det är är lite för stort i dagsläget, ser inte så snyggt ut. Hellre i samma storleksklass som den gamla dagens aktiva.

Sen saknar jag att kunna se en bit av varje inlägg också, det hade varit förträffligt om det gick att ordna också.

Knapparna "Profil", "Medd." osv. sitter inte på samma höjd som knapparna "Ändra" och "Sortera"...
Om alla knappar skulle sitta lika högt tror jag det skulle bidra till att sidan känns mindre rörig...

/J

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-03-25 14:54

Är det bara jag som har problem med inloggning, eller snarare utloggning? Jag blir utloggad hela tiden. Det verkar som att mina cookies inte har någon effekt. Detta problem dök upp i och med version 3.

Jag kör IE 5.2.2 under OS X 10.2.4. (inget tjat om att jag ska byta webläsare, tack)

Citat:

Jag kör IE 5.2.2 under OS X 10.2.4. (inget tjat om att jag ska byta webläsare, tack)

Men.. IE.. varför..?

  • Oregistrerad
  • 2003-03-25 18:05

Verkar vara en bra uppgradering tycker jag,
men sökningen är lite knepig, går ej att söka på korta ord, t.ex. "d2" funkar ej. Och ännu värre, söker jag på "La Cie d2 firewiredisk" så hakar den fortfarande upp sej på dom ord som har 3 bokstäver elller färre och det går ej att söka.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Skulle det gå att minska textstorleken en aning på det som numera är "dagens aktiva"? Det är är lite för stort i dagsläget, ser inte så snyggt ut. Hellre i samma storleksklass som den gamla dagens aktiva.

Det ska vi titta närmare på!

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2003-03-25 18:23

Förut kunde man lätt se att man var inloggad, det går inte lika lätt nu, kan ni inte "slänga" in någon fin liten symbol som visar det, eller en knapp som länkar till "min sartsida" ?

Efter en del pulande med klockinställningar, och få till min bild i 64x64 pixlar och i rätt k är jag ändå inte riktigt nöjd, får en känsla av rörighet.

Men jag får hoppas detta är en övergående effekt, ty jag upplevde samma röra i v2 och det tog en tid innan jag lärde mig hantera detta forum.

Ungefär som att byta bil, tar en stund innan man hittar alla reglagen

  • Oregistrerad
  • 2003-03-25 19:56

Skillnad i färgton mellan vanlig text och länkar/klickbar text är för liten. Den mörkbruna är för mörk. Man missar länkar ibland pga att de inte syns.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Schuckert
Skillnad i färgton mellan vanlig text och länkar/klickbar text är för liten. Den mörkbruna är för mörk. Man missar länkar ibland pga att de inte syns.

Men länkarna är ju understrykna... missar du dem trots det?

/M

  • Oregistrerad
  • 2003-03-25 20:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ken
Verkar vara en bra uppgradering tycker jag,
men sökningen är lite knepig, går ej att söka på korta ord, t.ex. "d2" funkar ej. Och ännu värre, söker jag på "La Cie d2 firewiredisk" så hakar den fortfarande upp sej på dom ord som har 3 bokstäver elller färre och det går ej att söka.

Vill man söka på ord som är kortare än tre bokstäver så kan man använda * som wildcard (tex d2*). Inte riktigt samma sak men det kan vara bra att veta.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-25 20:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
Men länkarna är ju understrykna... missar du dem trots det?

/M

Länkar är inte understrukna i min Safari eller Explorer. Det skulle jag inte ha på ändå. Det stör läsintrycket för mycket.
Naturligtvis poppar understrykningen upp när jag drar pekaren över en länk, men jag skall inte behöva peka på all text för att hitta en länk?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-03-25 21:19

Jag blir också utloggad med Safari och 10.2.3.
Dessutom verkar det som att "Bevakade trådar" försvinner helt godtyckligt.

Jag irriteradr mig lite på att länken "Dagens aktiva diskussioner" ligger absolut längst ner på sidan. Skulle vilja ha den lite mer centralt placerad.

Citat:

Skrevs ursprungligen av exzero
Jag irriteradr mig lite på att länken "Dagens aktiva diskussioner" ligger absolut längst ner på sidan. Skulle vilja ha den lite mer centralt placerad.

Den finns ovanför forumet till höger på alla sidor utom när du läser ett inlägg.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Björnström
Den finns ovanför forumet till höger på alla sidor utom när du läser ett inlägg.

Visar den även inlägg jag läst?
Tolkade det som att den endast visar nya olästa inlägg. Har den samma funtion så vore det bra om länken heter samma sak.

På sidan där man kan kika på de som har någon funktion på 99mac.com finns den här härliga titeln

Administratörers

En del i den nya svengelska profilen antar jag.

Vet inte om någon annan rapporterat detta men jag får flera mail när det kommer uppdatering i en tråd trots att det i mailet står:

Citat:

Det kan finnas ytterligare inlägg, men du kommer inte erhålla några nya påminnelser tills du inte besökt forumet.

När man försöker trycka på någon av 99mac pub länkarna på första sidan.

CGI-fel
CGI-tillämpningen returnerade inte korrekta HTTP-huvuden. Huvudena var:

Can't open perl script "C:\Inetpub\99mac\forum\ultimatebb.cgi": No such file or directory

Citat:

Skrevs ursprungligen av En svensk tiger
När man försöker trycka på någon av 99mac pub länkarna på första sidan.

CGI-fel
CGI-tillämpningen returnerade inte korrekta HTTP-huvuden. Huvudena var:

Can't open perl script "C:\Inetpub\99mac\forum\ultimatebb.cgi": No such file or directory

Forumet finns inte kvar - där har du svaret.

Ny förstasida är väldigt nära - den är uppdaterad med alla rätta länkar etc. Med lite tur är den uppe ikväll.

/Martin

  • Oregistrerad
  • 2003-03-26 17:49

Sortera efter betyg kanske inte ska finnas kvar nu när ni har bantat bort det från övriga forumet. Dvs i dropmenyerna längst ner i forumen.

Dessutom: Vad föreställer

egentligen?

Jag får alltid logga in igen, när jag lämnat nya hemsidan. Har markerat i inställningar, och har cockies på. Ingenting hjälper. Vad göra ?

Liten sak bara... Vad har hänt med "klistrad" trådarna?

  • Medlem
  • 2003-03-27 08:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Björnström
- Privata meddelanden har inte skickats vidare till nya forumet.

Trots det har ett meddelande klarat sig hos mig.

Meddelandetjänsten i det gamla forumet fick jag aldrig grepp om. Meddelanden försvann, och dök upp efter behag föreföll det som.

Allt verkar funka fint nu.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Jag har lagt mååånga timmar på att korsreferera trådar i sann hypertextanda för att underlätta för den som hittar en tråd i ett ämne att leta sig vidare i andra relevanta trådar.

Det ska du ha cred för Adrian, hoppas inte du slutar med det.

Citat:

Skrevs ursprungligen av adress@mac
Jag får alltid logga in igen, när jag lämnat nya hemsidan. Har markerat i inställningar, och har cockies på. Ingenting hjälper. Vad göra ?

Hej - jag har inte något svar på din fråga spontant. Vad har du för browser och operativsystem på din dator? Har du samma problem med en annan browser?

När jag vet lite mer kan jag försöka hitta svaret på forum-tillverkarens supportsidor.

Bevaka tråden