Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anmäl problem med 99mac v3 här!

Tråden skapades och har fått 147 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-24 10:38

Utloggning?

Blir man automatiskt utloggad efter att vara borta från forumet? Har behövt skriva in login & lösen ett par ggr. Använder Safari
postade lite fel innan..

  • Oregistrerad
  • 2003-03-24 10:45

samma ikoner?!?

Blev lite förvirrad av att gamla nytt inlägg och nya inloggad har samma ikoner, varför inte "låna" iChats välkända röda och gröna pluppar till inloggad?! (Med reservation mot att detta har var uppe i betatesterna förut)

  • Medlem
  • 2003-03-24 12:21

tappade inlägg

Inte för att det har någon särskild betydelse för min del, men jag har helt plötsligt runt 50 postade inlägg färre än jag hade innan ni lade om 99mac.

Re: tappade inlägg

Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
Inte för att det har någon särskild betydelse för min del, men jag har helt plötsligt runt 50 postade inlägg färre än jag hade innan ni lade om 99mac.

Nej, men dina inlägg i "livsstil" räknas inte med i totala antalet inlägg.

Mina inlägg har minskat?

Jag får en kort <10 inlägg i senaste diskussioner. Är det en inställning som jag behöver ändra, eller? Fick längre lista för en stund senare..

Safari (v64) hänger inte med i svängarna vad gäller linjernas placering. Vet inte om det beror på bugg i safari eller fel i html-koden -- att sidorna ser helt rätt ut, dvs som på ubb-tiden, i explorer på pc behöver ju inte betyda något.

Vi jobbar på att fixa rubriker på senast uppdaterad diskussion till forumets förstasida.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-24 17:55

Nu är man "bara" medlem igen...

Från att varit 99mac-beroende är jag nu bara medlem igen. Det är helt ok eftersom jag inte gillar rangordningar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-24 17:57

Ett aber.

...men just därför är det konstigt att bara "seniormedlemar" kan starta omröstningar. Vilka är det?

Kungligt

Sökningen - ja det har ju alla lovsjungit, men jag älskar att jag inte behöver trycka på 'kör'-knapp i snabbnavigeringen mellan forumen. TACK!

Tycker i övrigt att det känns elegant och spänstigt som tusan - rakt igenom.

Ball att Livsstils-pladder inte renderar befordran:cool:

Keep up the good work!

Anders

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-24 20:04

Re: Kungligt

Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Ingelstam
Sökningen - ja det har ju alla lovsjungit, men jag älskar att jag inte behöver trycka på 'kör'-knapp i snabbnavigeringen mellan forumen. TACK!

Tycker i övrigt att det känns elegant och spänstigt som tusan - rakt igenom.

Ball att Livsstils-pladder inte renderar befordran:cool:

Keep up the good work!

Anders

Dock tycks det inte som något pladder renderar "befodran". Alla är numera medlemar och inget annat. Inget ont i det. jag fattar bara inte logiken med att seniormedlemarna är de som kan skapa omröstningar...då det inte finns några.

Senast redigerat 2003-03-24 22:15

Skrollning

Jag har aldrig behövt skrolla i sidled på "gamla" versionen. Det retar mig lite.
Kanske får byta till en större skärm.......:confused:

99mac 3.01 är uppe - nu med rubriker på senaste diskussionerna på forumets hemsida...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Det finns fortfarande kvar.

Uhm, nej?

Även då du skriver in adressen till din avatar så laddas den upp till servern, inte länkar till den som tidigare.

Efter att ha surfat runt och tittat runt så måste jag faktiskt säga att jag inte är speciellt förtjust i denna "uppdatering".

Här är ett forum som lyckats få vBulletin att se rätt schyst och inte lika rörigt ut.

I vilket fall som helst så släppte ni nog version 3.0 lite för tidigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-24 21:34

Vad har hänt med 99mac? Vilken röra! Jag känner inte igen mig längre. Jag förstår inte hur man kan se vBulletin som en förbättring jämfört med UBB eller phpBB.

Dessutom: vad hände med mina inlägg? Jag hade cirka 6 300 inlägg i den tidigare versionen med UBB, nu bara 3 952. Vart tog resten vägen?

Jag tror inte att jag kommer att besöka 99mac särskilt ofta i fortsättningen.

OJVOJ!!

Det omöjliga har hänt!! 99mac är blått;)

Som den utvecklingsoptimist jag är så tycker jag det nya är bättre än det gamla - att det sedan är lite rörigt - what the f**k!

Det var inte bättre förr.....loosen up children, loosen up!

Anders

Citat:

Skrevs ursprungligen av Patrik Skulski
Här är ett forum som lyckats få vBulletin att se rätt schyst och inte lika rörigt ut.

I vilket fall som helst så släppte ni nog version 3.0 lite för tidigt.

Bra exempel - tack för tipset.

Vi tog ett beslut och vi står för det. Alla jobbar frivilligt med detta och det måste vara någorlunda roligt att göra saker och ting. Vi jobbade sex dagar (2 personer) med detta förra veckan och det var dags att presentera något.

Nu kommer vi jobba vidare och uppgradera ifrån 3.0.0 -> 3.5 under en relativt kort tidsperiod. Håll ut.

Re: Anmäl problem med 99mac v3 här!

Mailet man får när någon svarat på en diskussion...
Vad betyder egentligen denna meningen?

"Det kan finnas ytterligare inlägg, men du kommer inte erhålla några nya påminnelser tills du inte besökt forumet."

Kommer jag att få ett mail när jag inte besökt forumet, eller kommer jag att få en massa mail ifall jag gör det? Förtäckta hot eller sent på natten?

Re: OJVOJ!!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Ingelstam
Det omöjliga har hänt!! 99mac är blått;)

Som den utvecklingsoptimist jag är så tycker jag det nya är bättre än det gamla - att det sedan är lite rörigt - what the f**k!

Det var inte bättre förr.....loosen up children, loosen up!

Anders

Det var jag som råkade radera en fil...

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Vad har hänt med 99mac? Vilken röra! Jag känner inte igen mig längre. Jag förstår inte hur man kan se vBulletin som en förbättring jämfört med UBB eller phpBB.

Dessutom: vad hände med mina inlägg? Jag hade cirka 6 300 inlägg i den tidigare versionen med UBB, nu bara 3 952. Vart tog resten vägen?

Jag tror inte att jag kommer att besöka 99mac särskilt ofta i fortsättningen.

Håll ut - vi jobbar på att uppdatera forumet. Vi lanserade 3.01 alldeles nyss och förhoppningsvis hinner vi göra så pass mycket ikväll/inatt att vi kan nå 3.10.

Antalet inlägg per medlem inkluderar inte längre livsstilsforumet.

/Martin

Ett stavfel på "Min profil"-sidan

"Redigea ignoreringslistan"

Fattas ett "r"

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-24 22:13

Jag har nu cirklat runt här ett tag och får bli en i klagokören: det är verkligen en salig röra. jag förstår att ni är i full gång med uppdateringar och förbättringar så jag ska inte säga för mycket än, men upplägget i förra versionen var betydligt enklare och smidigare för mig som normal användare. Det var anspråkslöst och vackert. Det är möjligt att det bara är en vanesak, det får tiden utvisa.

Argh. Det går ju inte att söka efter 12" eftersom sökfunktionen klagar på att det är färre än tre bokstäver.

Citat:

Skrevs ursprungligen av PJW
Jag har nu cirklat runt här ett tag och får bli en i klagokören: det är verkligen en salig röra. jag förstår att ni är i full gång med uppdateringar och förbättringar så jag ska inte säga för mycket än, men upplägget i förra versionen var betydligt enklare och smidigare för mig som normal användare. Det var anspråkslöst och vackert. Det är möjligt att det bara är en vanesak, det får tiden utvisa.

Vi jobbar på det - ge oss upp till en vecka innan vi är är klara med 99mac 3.0 på det sätt vi tänkt oss det. Jag har suttit sedan 17.30 ikväll och hackat - det blir några timmar till innan jag lägger ner för kvällen.

Sedan 20.00 har jag suttit och rensat bort onödiga funktioner som betygssättning av trådar och andra små rutor. Snart kommer nya ikoner på svenska etc.

Kom med kreativa förslag till förbättringar!

/Martin

  • Medlem
  • 2003-03-24 23:04

Dagens aktiva diskussioner??

Vad har delar av dagens aktiva diskussioner tagit vägen?

Nyss var det tretton olika diskussioner, men det tycks förändras varje gång man klickar på dagens aktiva diskussioner.

Innan er uppdatering var det ofta flera sidor med dagens aktiva...men idag har de inte fyllt upp en sida.

Är medveten om att ni sliter hårt för att få till det hela och det ska ni ha eloge för.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Täpp
Ett stavfel på "Min profil"-sidan

"Redigea ignoreringslistan"

Fattas ett "r"

Mycket riktigt. Vi har suttit och översatt forumet näst intill konstant i över ett dygn nu, så det har säkerligen smugit sig in en massa fel.

Vi är tacksmma om ni påpekar om ni hittar en felaktig översättning.

/M

Re: Dagens aktiva diskussioner??

Citat:

Skrevs ursprungligen av freja
Vad har delar av dagens aktiva diskussioner tagit vägen?

Nyss var det tretton olika diskussioner, men det tycks förändras varje gång man klickar på dagens aktiva diskussioner.

Innan er uppdatering var det ofta flera sidor med dagens aktiva...men idag har de inte fyllt upp en sida.

Är medveten om att ni sliter hårt för att få till det hela och det ska ni ha eloge för.

Dagens aktiva, i den form den är idag, är egentligen inte dagens aktiva diskussioner. Klickar du på länken visas endast de diskussioner som tillkommit efter ditt senaste besök på forumet.

/M

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Björnström
- Länkar till gamla diskussioner går inte att fixa.

Jag förstår varför det inte går att fixa, utifrån hur olika trådar och inlägg hanteras här jämfört med UBB. Men jag måste ändå säga att det är väldigt synd.

Jag har lagt mååånga timmar på att korsreferera trådar i sann hypertextanda för att underlätta för den som hittar en tråd i ett ämne att leta sig vidare i andra relevanta trådar.

Nåja, det är väl smällar man får ta.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Patrik Skulski
Uhm, nej?

Även då du skriver in adressen till din avatar så laddas den upp till servern, inte länkar till den som tidigare.

Sant, jag upptäckte det först efter att jag lagt in min avatar via URL. Men det gör inte mig så mycket, att avatarerna ligger på 99mac.com istället gör sidorna mera snabbladdade och belastar min webb mindre.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Patrik Skulski
Efter att ha surfat runt och tittat runt så måste jag faktiskt säga att jag inte är speciellt förtjust i denna "uppdatering".

Det är lite rörigare, men ge det lite tid. Dom jobbar hårt med det. Det är som med OS X, det är nytt men det är bra...

Bevaka tråden