Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av Sony MDR-EX71

Tråden skapades och har fått 148 svar. Det senaste inlägget skrevs .

har nu köpt EX-51, och måste säga jag är en aning besviken. Det kanske är en vanesak men jag tycker basen är lite klen och det är way för mycket s-ljud. Men jag måste vara dum.

hmm måste också säga att mina inte är kromade det är matt snyggt silver på dom...

okey, men hur sitter dom i öronen är dom sköna? stänger dom ut allt annat ljud? är dom värda att köpa?
var köpte du dom och för hur mkt? många frågor på en gång
/tack

fan jag vill inte vara besviken men jag är nog det.
men hur ljudet blir beror väldigt mycket på hur dom sitter har jag märkt. Men jag hade förväntat mig en mycket tydligare bas och mer balanserat ljud (nu suger jag på att beskriva en ljudbild i tekniska termer men det är något jag saknar helt enkelt)

jag fick dom i julklapp så kan tyvärr inte informera om köpställe och pris och så.
dom stänger ut allt annat ljud i princip iaf, inte helt men dom sitter helt ok, sitter ju inte lika bra som vanliga snäckor men klart godkänt. Jag trodde dom skulle ramla ut mycket lättare men det gör dom inte.

väldigt snygga är dom dock.

Ursprungligen av carpark:

väldigt snygga är dom dock.

är dina vita? eller sa du silvriga?

.....

matt silver

asså, detta kanske e lite offtopic men jag kan inte få in dessa i mina öron :S, kan jag få in ett par shure e2c då?(är mycket sugen på dem annars), har ingenstanns jag kan testa shuren heller =P, Små örad kanske Gotta know

dessa kommer ju med väldigt små kuddar för små små öron...

jag lämnade igen mina idag. inte nöjd för fem öre.

hmm känns inte så bra nu ju har precis köpt ett par från ebay! hoppas dom passar och att ljudet är bra...

Jag tycker de är utmärkta, särskilt som jag lyssnar mycket på musik som inte är så bas-intensiv.

finns de ingen butik i Stockholm som säljer ett par vita EX71 till bra pris?

/Blue

Någon som vet var man kan köpa EX51orna?

Carpark> Eftersom at du har lämnat tillbaka dina EX51 nu så borde du veta vart dem var köpta

  • Medlem
  • 2005-01-06 09:57

Jag tror inte ex51 finns i vit..

nä tror inte heller dom finns i vitt...

NilSen> dom var köpta på AudioVideo i malmö nära lilla torg kommer inte riktigt ihåg vad affären heter men det är där mellan Svanströms och Folk å Rock.
Men dom skickade faktiskt tillbaka även sitt andra ex till Sony efter min klagan.

Sen har jag sett dom på Expert till Hötorget senast igår, vilket antagligen är en aning närmre då.

Men alltså jag vill absolut inte rekomendera MDR-EX51, lägg på två hundringar och du har ER 6 som ligger i en helt annan klass...

Ursprungligen av carpark:

Men alltså jag vill absolut inte rekomendera MDR-EX51, lägg på två hundringar och du har ER 6 som ligger i en helt annan klass...

Var kan man köpa ER 6 då? Pris?

  • Medlem
  • 2005-01-06 22:28
Ursprungligen av NilSen:

Var kan man köpa ER 6 då? Pris?

på deras hemsida står det att dom kostar $139= ca 900kr..

  • Medlem
  • 2005-01-06 22:30
Ursprungligen av carpark:

Men alltså jag vill absolut inte rekomendera MDR-EX51, lägg på två hundringar och du har ER 6 som ligger i en helt annan klass...

2 hundringar ? på hemsidan står det attt dom kostar $139 o det e väl ändå inte 2 hundringar ?

Ex51 finns i vitt. Jag måste anmärka på det ni säger... Jag tycker dessa lurar har en kraftfull bas, det är bara det att den låter uppblåst, loudness liksom.

Det är inte hi-fi, men i bland de billigare lurarna är de definitivt i toppen.

  • Medlem
  • 2005-01-06 19:28

Om jag nu ska köpa såna här från utlandet måste jag betala med kort då ? eller skickas det till posten där jag sedan hämtar ut paketet och betaler en summa ?

Antagligen att du betalar med kort och sen får paketet hemlevererat av en budfirma...

  • Medlem
  • 2005-01-06 20:39
Ursprungligen av Erik Svansbo:

Antagligen att du betalar med kort och sen får paketet hemlevererat av en budfirma...

okej tack så mycket...då kan jag tyvärr inte bestäla dom för jag har inget kreditkort....får skaffa ett...tack ändåå

har fått mina vita ex 71 nu är facktiskt nöjd upplever inte alls ljudet som carapark sa, jag rekommenderar dessa!

Den är OK för kortare lyssningspass. (Jag har ett par här som jag inte använder.) Shure e3c är mina kör-slut-batteriet favoriter.

  • Medlem
  • 2005-01-20 21:20

Jag har Ex-71 och dom är jag väldigt nöjd med tycker dom sitter väldigt bra och låter väldigt bra..

  • Medlem
  • 2005-01-21 16:30

Jag har problem med att få propparna att passa i mina öron. jag har provat med alla storlekar, men inga sitter riktigt bra (jag hör inte basen så bra). Just nu använder jag de stora propparna.

Är det någon som har nåt bra tips för att få in dom i öronen? Finns det nåt sätt att modifiera propparna till att passa bättre, eller eventuellt några andra proppar man kan köpa som förhoppningsvis ska passa bättre (någon sorts öronproppar kanske)?

  • Medlem
  • City
  • 2005-02-03 11:10
Ursprungligen av Ello:

Jag har problem med att få propparna att passa i mina öron. jag har provat med alla storlekar, men inga sitter riktigt bra (jag hör inte basen så bra). Just nu använder jag de stora propparna.

Är det någon som har nåt bra tips för att få in dom i öronen? Finns det nåt sätt att modifiera propparna till att passa bättre, eller eventuellt några andra proppar man kan köpa som förhoppningsvis ska passa bättre (någon sorts öronproppar kanske)?

gör som någon sa på forumet....ta tag i örats övre "snibb" och dra uppåt, sedan för du in luren i örongången rakt in. (tryck gärna så att det nästan gör on då sitter dom som järn)
och jag har små gångar och är ovan med inear modeller och kan känna själva "tuben, cylindern" trycka ganska hårt mot örats väggar.
Pressa hårt är det som gäller

  • Oregistrerad
  • 2005-02-06 02:47

Hmm...jag skulle vilja se något test mellan lurar som Sony MDR-ED21LP och Philips SBCHE580.
Den typen av lurar har jag hittils inte sett testats här.

Bevaka tråden