Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Imac:en sned...:(

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av Tesa
Lycka till Rickard!
Berätta gärna hur det går!

Så här är status nu:
Datorn befinner sig hos Lanmaster i Stockholm för moderkortsbyte och skärmjustering. Innan det var den hos Macsupport här i Västerås några dagar. iMacen har varit inne på service sen 9 maj och jag hoppas få den denna vecka. Självklart blev de tvungna att beställa moderkort från Apple och får de det efter onsdag får jag ingen mac förrän nästa vecka.

Jag är beredd att sätta bra mycket pengar på att den är repad på ett eller annat sätt när den kommer tillbaka samt att skärmen fortfarande är sned....

Vad det gäller skärmen så är den lite "slapp" i fästet i armen. Dvs den går att röra lite upp och ner i kanterna. Det är inte mina kompisars 15"are.

Jorå. Fick tillbaka den idag. Det som var fel har åtgärdats. Men sen har de också lyckats fixa ett nytt fel. Nu funkar inte bluetooth. Datorn hittar inte telefonen och telefonen hittar inte datorn....Tror inte 99mac tillåter de ord jag vill beskriva apple med nu så jag avstår. Verkar inte bättre än att skiten måste på lagning igen...

Det som är nästa mest bizzart med detta är att en person jag kom i kontakt med innan min åkte in på service hade samma problem som jag hade. När hans kom tillbaka funkade inte bluetooth. Vi har alltså haft samma fel först och efter lagning har vi fått samma problem med BT. Hur stora är oddsen för nåt sånt?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2003-05-26 09:07

:rolleyes:
Det verkar bestämt inte vara något problem att plocka isär de här maskinerna och fixa till ett, tydligen vanligt, fel som en sned skärm. Problemet dyker istället upp när de ska få ihop grejerna tillbaks.

Hoppas som sagt att det löser sig för dig utan några fler problem.

Bevaka tråden