Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ragnarök: Speltillverkning

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-01 12:37

Har lagt upp bilder på lite vapen nu. Inte så märkvärdiga, men det kanske kan vara till lite hjälp.

Här finns bilderna!

Citat:

quote: Det vi behöver är bilder på arkitektur, kläder, vapen. Finns väl riktig sjysta reliker inne i visby fornsal.

Är det nån här som tycker om att teckna så skapa gärna concept skisser på karaktärer etc.

Jag är rätt inne på vapen och kläder och sånt (är lajvare dårå)... Skulle kunna komma med lite konceptskisser på vapen och karaktärer...
Har även hållit på rätt mycke med 3D-grafik (bla maya), ifall ni behöver en till modellerare.

Jag sprudlar av iver att få se detta projekt ta fart :rolleyes:

  • Medlem
  • Örebro
  • 2002-07-01 15:02

Nu har jag gått igenom denna diskussion, fasen vad imponerande.

Det har varit mycket idéer om vyer kameravinklar stridskontroller m.m.

Kanske skulle man starta en diskussion/forum för vad som definitiv är SPIKAT, så att man kan rikta energin åt samma håll, och för att de som kanske sitter på en bra idé eller förslag kan läsa att de blir Myth-kamera och tänker:

"JAAA! Då har jag en utmärk idé/förslag."

Medans någon annan tänker:
"Äsch jag som hade klurat på Rune-modellen, jaja då gör jag mig inte besvär." Då slipper den stackars själen få till svar:
"Sorry, vi kör Myth-kamera, eller nåt."

Även de som t.ex kommit tillbaka från semestern eller nåt, kan uppdatera sig i projektet och veta om denne kan bistå med idéer som har poppat upp under den tiden.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-01 21:40

Jag tycker ni kan inleda med en sommarfest när solen skiner igen, på Birka, den återskapade vikingabyn utanför Stockholm. Helschysst att sitta där och brainstorma, dricka mjöd och äta kycklingklubbor, kan jag tänka mig. Lycka till hursomhaver!

Lysande idé med Birka!! Jag är på!!!

telis: finns det någon annan stans där den där testbilden på hyddan finns? Försökte kolla på den men servern funkade inte :/

Kul idé med vikingaspelet! Hoppas ni kan fortsätta med samma entusiasm hela vägen till mål, jag håller tummarna!

Såhär i startfasen kan jag bidra med lite inspiration kring vikinga-temat. Jag har laddat upp några (8 st) bilder från Gamla Uppsala Historiska centrum (Vikingamuseum i Uppsala). Bilderna är inte speciellt bra, och inte många (rätt hyfsat i och för sig, med tanke på att det är förbjudet att fotografera där inne) men vad vet jag, det kanske kan bidra med något i alla fall.

håll till godo...

http://www.photoaccess.com/share/guest.jsp?ID=AB814033FAE&cb=PA

[ 03 Juli 2002, 23:52: Meddelandet ändrat av: marton ]

Tips! Ni kan använda 99mac-servern till att lägga upp bilder (t ex på hyddan).

Du ansluter via en vanlig FTP-klient:

ftp.speedmania.se
användarnamn: member
lösenord: 99mac

För att nå bilderna i dina länkningar så blir URL:en följande:

http://99mac.com/pics/member/xxxxxx.jpg

Spara inte bilder på vår server som sedan används till annat än 99mac.com (vi ser referrals i loggen).

/jon

[ 04 Juli 2002, 03:49: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2002-07-06 00:40
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: telis:
Settlers gubbar, såna vill jag ha

Inga horn, vid Oden inga horn! Jag har tonvis med vikingliteratur kan ta fram vad som helst.

M

  • Medlem
  • 2002-07-10 02:19

Lite mil-stolpar.

Vad tror ni om detta.

2d artister.
Vi vill ha 10 koncept skisser på spelfigurer manliga/kvinnliga

3d artister.
Utifrån de bilder vi har så tycker jag att vi kan sätta ihop lite hus. Ju fler vi har desto lättare sen att välja. Försök hålla polygon antalet so litet som möjligt och även storleken på texturen.

Progammerarna.
Test server/client där man kan styra "pyramider" längs ett grid.

Web
En hemsida som beskiver projektet, Sammanfatta spelidén lite så räcker det för stunden. Sen så lägger vi ut grafik så fort det blir klart.

Vad tror ni om 2 månader på detta eller klarar vi det på 1?

Tråden finns kvar! Forumet Ragnarök fortsätter i Spelforumet tillsvidare... /Jon

Bevaka tråden