Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WarCraft III

Tråden skapades och har fått 108 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-02 19:52

ok..låter som det blir ivf 2-3 utver mig som ska till gallerian...
kommer ni komma precis 00.00 eller när dom öppnar? (förmodligen vid 22.00, dom visste inte när jag frågade)

_____________EDIT!______________
http://www.tradition.se/w3natt.asp

23.59 öppnar dom..ska man ha bra pats i kön ska man nog vara tidig....lär inte komma efter 22 ivf =P

[ 03 Juli 2002, 00:11: Meddelandet ändrat av: Buckner ]

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-02 20:10

angående tjuvstart..affärer har nu spelet..Elgiganten hade t.o.m. börjat säla pga bristande information

"Enligt ett mail jag fick i dag, från Sundsvall, dom ligger tydligen steget före, i vilket fall Elgiganten hade ställt upp spelen och sålde Warcraft III, ända tills nån ärlig gamer, Micke K, frågade försynt:
- vet ni inte om att det är release i europa först på fredag?
Det hade de inte fått några instruktioner om, sa de, men spelen plockades ner iallafall. Det kan ju inte vara fel att köpa i butik i förtid eller hur?"

saxxat från www.diabloii.nu

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-03 02:51

För bekräftelse om war3 för ma kolla på http://medlem.spray.se/buckner/war3.jpg

  • Oregistrerad
  • 2002-07-03 10:45

Som jag sa, från mycket säker källa lär det finnas en "PC only" och en "PC/MAC". Kommer ju att bli jävligt jobbigt för de butiker som lämnar ut "PC only" till mac-användare. Upplopp anyone?

Enligt källan så kom försändelsen väl inplastad och får ej öppnas och släppas ut i butik förrän 5 juli (alt. midnatt mellan 4-5 juli).

Jag har också sett caset på Tradition (som det för övrigt står PC/MAC på), dom verkar alltså ha brutit mot avtalet om uppackning?

jag ringde blizzard

de sa att alla cds är hybrid

För övrigt så funkar spelet med 8meg vram men går alldeles för dåligt för att vara spelbart. (Det hårdhängde min imac g3/400 med Rage 128 med 8meg vram).
Gick inte ens använda ssh från annan dator i mitt lokala nätverk för att köra kill på spelet (då har det verkligen hängt sig rejält).
Undrar vad dom gjort med spelet om det ska lyckas totalhänga datorn sådär :rolleyes:
På farsans g4/533 med 32megs geforce 2 mx går det dock finfint

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-03 12:30

mr_oop >
Upplop tradition ja..

det där med att dom inte får vryta försändelsen har tydligen inte alla affärer fått så mkt info om (ElGiganten)

Puh...bara det är Mac/pc på Trad så.. ;D

(Cdn jag visa bild på är ju collectars edition me så man vet ju alldrig =P)

Funderar på tid man ska dit å köa...om alla kommer halv 12 eller om man ska komma 22.00

på hemsidan står det inte heller om der är framdörren eller "bakdörren" dom öppnar...
frågade i butiken för nån vecka sen..då hade dom ingen tid..men dom sa att det skulle vara bakvägen (eftersom dom kommer sälja i butiken på nederplanet...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-03 13:12
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Buckner:
det blir SKANDAL om tradition fått in bara PC skivor..SKANDAL!
Det står hybrid..så ska det fan vara det!
annars jävlar...

Från http://www.tradition.se/visaProdukt.asp?id=5799:

"Spelet fungerar både på PC och på Mac."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-03 13:20
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Pallish:
... flyter rätt bra med allt på högsta (Quicksilver 733, 640 RAM, 15"Apple studio display). ...
// Pallish

Sitter på en QuickSilver 733 640MB ram jag med.. tycker dock inte det flyter på någe vidare. Har sänkt till 800x600x16 och kör med allt på medium.. Hackar ändå brutalt när man rör sig med 20 footmen i en attack...
Går såklart att stänga av lite mer effekter och få det att fungera utmärkt men trodde inte det skulle behövas...

Spelet är helt underbart och ett givet inköp!!

Mvh

  • Oregistrerad
  • 2002-07-03 14:10

allt flyter bra i den lägsta höjden... dvs man e inte på en hög mark (kullar osv) annars kan d går riktigt sugigt... o glöm zoomning... kan ju säga d nu att ALLT hänger på grafikkortet....

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-03 14:52

ichli pichli..
jag som bara har det grafikkortet som man får me ;D

hum..
så jäävla dyrt å köpa nytt ju...
surt om det inte skulle flyta..

  • Oregistrerad
  • 2002-07-03 14:56

hehe d går nog sygigt för dig buckner... förresten lirar du fortfarande d2? du kanske kommer ihåg mig från www.diabloii.nu.. vi snackades vid nån gång

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Dave Lister:
På fg4/533 med 32megs geforce 2 mx går det dock finfint

Låter alldeles utmärkt det där. Nu lutar det mer mot Warcraft III än civilization III i alla fall... Men jag är fortfarande kluven.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
jag ringde blizzard

de sa att alla cds är hybrid

http://99mac.com/ubb/icons/icon14.gif

Bra initiativ.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-03 21:21
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Pallish:
hehe d går nog sygigt för dig buckner... förresten lirar du fortfarande d2? du kanske kommer ihåg mig från www.diabloii.nu.. vi snackades vid nån gång

lirade för nån timme sen..
vad vare du hette på dii.nu?

jag blir syyr som satan om det segar!
då går jag å rackar ett Gforce 4 Ti kort på morsans jobb...dom jobbar ju ändå bara ^^

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-04 00:46

Igår: sova tidigt (redan kl 3) för att hämta igen lite sömn
Idag: Sova ännu tidigare..nu..om jag klarar det ^^
Imorron: köpa chips, mer cola in i kylen Sova mellan 3 och 21 så man är pigg som fan (så man kan spela minnst 35-40 timmar...(kanske installera nytt grafikkort på morronen om jag orkar, och hittar drivisar..)
Senast kl 22.45 går jag hemmifrån för att ställ mig i kön innen i stan, 00.10-20 får spelet i handen och tar tuben/inlines hem...

Installera
Upp på.b.net för nya pachen
Ned igen
Spela den idiotiska introduktionen, bara för att (gjort det innan ju)
Spela Human...(redan klarar allt utom sista)
Snabb paus..
Spela Undead..
Kolla klockan...
Spela vidare eller sova (beroende på hur lång tid detta tagit)
Spela Night Elf
Spela Orc (hit lär jag ju inte komma första dygnet)
Spela lite Costum (kanske leka på b.net)
Spela vanligt på Hard
kolla fake sc2 film
costum igen;D
B.net

faast..stämmer inte..muppar nått mission kommer jag spela lite costum mellan ^^

Skönt att man är hemma själv en vecka så man kan spela ifred..(kanske 2v)

-Få "äppeläppsi" (á Svullo)-
-Falla ihop, och dö-

kalla mig knäpp

Buckner;
"jag blir syyr som satan om det segar!
då går jag å rackar ett Gforce 4 Ti kort på morsans jobb...dom jobbar ju ändå bara".

Passa dig för IT chefen på din morsas jobb när du rackar grafikkortet!

MVH Mattias

Åhh... lyllos dig buckner. Har folk inget jobb att sköta? Antingen så går jag till jobbet på fredag efter en sömnlös natt, vilket skulle resultera i att jag inte får någonting gjort, och att arbetskamraterna skulle tro att jag e drogad

Eller så ringer jag och sjukanmäler mig. Det senare ligger mig nog närmast till hands

Jaja... vi ses på Tradition i kväll då, Buckner och ni andra som ska dit (sticker så att jag e där typ 22.30 tror jag.
Har för övrigt oxå bunkrat lite sömn i natt, så man orkar hålla sig vaken.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-04 09:36
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Mattias Bengtsson -:
Buckner;
"jag blir syyr som satan om det segar!
då går jag å rackar ett Gforce 4 Ti kort på morsans jobb...dom jobbar ju ändå bara".

Passa dig för IT chefen på din morsas jobb när du rackar grafikkortet!

MVH Mattias

mjo..han är läskig..kanske får gå till farsans jobb då...;D

ZniBBLe5 > jupp.. jag lär dra hemmifrån strax innan 22.00 surt om man skulle komma långt bak i kön..

  • Oregistrerad
  • 2002-07-04 12:23

The-Guardian hette jag på ww.dii.nu
tror t o m vi lirat nån gång... kommer inte ihåg när iaf...
du tror inte du kan sno ett grafikkort till mig oxå lr ?

Argh... Blizzard har bara släppt patch till PC... ska man ha den till mac så måste d vara via B.net.. o jag kommer ju inte ut på B.net...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-04 13:37

hehe...ska se om jag kan sno på farsans jobb..men till mig ^^
aha..typ..

Argh..fan va gay..men det är ju bara Peze som behöver buggfixar..bara dom som buggar ^^

varför inte b.net?
Har du det som warez eller?
ingen ordentlig cd key?

köper det på trad ikväll...

Flyer det på din dator?
vad har du för nån?

På min burk rockar det hårt alla grafik inställningar på max dock bara i 1024x768.

AMD XP2100+
ASUS A7V333-RAID USB 2.0
Samsung PC2700 256Mb CL2.0
GeForce 2 GTS/PRO 32Mb
IBM-ATA66 20.5Gb

Skall snart byta disken mot två st IBM-GXP 120 på 80Gb för att köra i RAID 0.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-04 16:23

Beställde nyss 2 ex av det hos tradition. Kan också glädja alla med iBook med 8 MB VRAM, att WarCraft III ska fungera på dessa maskiner, bara man ställer ned grafiken:
Kolla IMG forum

Citat:

quote: Here´s the good news guys! I went out and purchased the Collector´s Edition from CompUSA this morning and installed it on my PowerBook G3.

To answer the question everybody´s been wanting to know: IT RUNS GREAT! THIS IS ONLY PRELIMINARY. I´ve only played through the first couple of levels, there´s no slowdown.

The game defaulted to all low settings for graphics. The game looks pretty good, but I imagine it would look better if I could keep it in 1028*768 (Native resolution for my PowerBook). As it is, it´s playing in 640 * 480, with 16 bit color, so it looks a little "blurry". Also, the movies were a little choppy, but they still work pretty well.

Here are system specs:

PowerBook G3, 400 MHz
8 MB ATI Rage 128
320 MB RAM
OS 9.1

Citat:

quote: iBook 500, OS X 10.1.5, 384 MB RAM. Bottom level graphics, but more than playable, that´s through the tutorial campaign, and halfway through the second human mission.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-04 18:33

Japp o Japp

har laddat ner skiten + att jag har fake cd-key, ska oxå hämta d ikväl på tradtion...

QS 733 MHz GeForce 2 MX (TwinView) och 640 RAM

lite bättre än din , jo då allt flyter sålänge man inte e på höga marker....

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-04 18:36

fint..man kanske ser nån macare där (hur fan det nu skulle synas)

när drar ni andra dit?
jag drar strax innan 22..

precis hämtat in lite extra sömn ^^

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-04 18:39
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Pallish:
Japp o Japp

har laddat ner skiten + att jag har fake cd-key, ska oxå hämta d ikväl på tradtion...

QS 733 MHz GeForce 2 MX (TwinView) och 640 RAM

lite bättre än din , jo då allt flyter sålänge man inte e på höga marker....

err..släng iväg ett mail till mig va ^^
jag tror du vet vad jag vill att det ska inehålla ;D

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-04 18:58
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: bOOzo:
Beställde nyss 2 ex av det hos tradition. Kan också glädja alla med iBook med 8 MB VRAM, att WarCraft III ska fungera på dessa maskiner, bara man ställer ned grafiken:
Kolla IMG forum

Citat:

quote: Here´s the good news guys! I went out and purchased the Collector´s Edition from CompUSA this morning and installed it on my PowerBook G3.

To answer the question everybody´s been wanting to know: IT RUNS GREAT! THIS IS ONLY PRELIMINARY. I´ve only played through the first couple of levels, there´s no slowdown.

The game defaulted to all low settings for graphics. The game looks pretty good, but I imagine it would look better if I could keep it in 1028*768 (Native resolution for my PowerBook). As it is, it´s playing in 640 * 480, with 16 bit color, so it looks a little "blurry". Also, the movies were a little choppy, but they still work pretty well.

Here are system specs:

PowerBook G3, 400 MHz
8 MB ATI Rage 128
320 MB RAM
OS 9.1

Citat:

quote: iBook 500, OS X 10.1.5, 384 MB RAM. Bottom level graphics, but more than playable, that´s through the tutorial campaign, and halfway through the second human mission.

säger bara JÄÄVLIGT TREVLIGT!

Det är bäst att det flyter bra på min QS 867, 640MB GF 3...

Men det är klart, annars så får man en anledning att byta upp sig den 17:e juli..

Ja... snart slutar nedräkningen... 2h och 20 min kvar. Sticker till in till Tradition om en halvtimme. Ses kanske där... någon... :rolleyes:

Säg såhär: Underbart!
(Tommy Söderberg-uttryck)

Hämtar mitt ex på lunchen i morgon. Sen får tjejen finna sig i att jag tältar vid datorn hela helgen. (förutom kl 21.00 i morgonkväll då V har premiär.. nostalgi!!)

Bevaka tråden