Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WarCraft III

Tråden skapades och har fått 108 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2002-07-01 14:59

Håller just nu på att tanka hem Warcraft III (tänker självklart köpa det sen!). Detta är antagligen versionen för PC, men vad jag hört så ska väl spelet vara hybrid, så visst borde det jag hämtar nu funka på Macen också?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-01 15:45
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Anders Båth:
Håller just nu på att tanka hem Warcraft III (tänker självklart köpa det sen!). Detta är antagligen versionen för PC, men vad jag hört så ska väl spelet vara hybrid, så visst borde det jag hämtar nu funka på Macen också?

är det en *.bin fil så är det för pc...
warez verran är bara för pc eftersom ison är gjortd på en PC, dvs bara pc filerna..
jag har själv tankat det och testat för länge sen @^_^@...men OM det mot all förmodan skulle funka får su gärna slänga iväg ett mail till mig (eftersom man inte borde förmedla warez här)

hela spelet kommer ju vara på en hybrid cd, eftersom det i stort sett bar behöver mindre öndringar, och en ny installation..båda läsr ju från samma mpqfil..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-01 15:57

heehh den här tråden blev härligt liberal

  • Oregistrerad
  • 2002-07-01 16:38

Jag har en iBook med 8mb grafikminne, är WC3 helt kört för mig då??? Till pc räcker det ju med 8mb.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-01 17:27

Enligt säker källa har de flesta butiker vid det här laget fått spelet redan.
Enligt samma källa på Toy´r´Us finns spelet både i PC-variant och PC/MAC-hybrid..? Varför i helvete då, är Blizzard marknadsavdelning hjärndöda eller?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mr_oop:
Enligt säker källa har de flesta butiker vid det här laget fått spelet redan.
Enligt samma källa på Toy´r´Us finns spelet både i PC-variant och PC/MAC-hybrid..? Varför i helvete då, är Blizzard marknadsavdelning hjärndöda eller?

Det där tror jag inte stämmer. Överallt, i ALL marknadsföring, sägs det att det är Mac och PC version på samma skiva. Har för övrigt beställt min kopia på Tradition och kommer hämta den midnatt den tredje juli!

Ciryon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-01 17:50

Är det alltså så att butikerna har spelen, men inte får sälja dem??? Skandal! Finns det i så fall någon "svart" marknad för dessa spel, så att man inte behöver vänta?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-01 20:30

ciryon> i thlm gallerian?
isåfall lär vi ses..bokat där me

det blir SKANDAL om tradition fått in bara PC skivor..SKANDAL!
Det står hybrid..så ska det fan vara det!
annars jävlar...

Fodralen finns ju i butik så dom borde ha spelet me (står Mac/Pc på fodralen jag såg på trad)

4 juli är senaste beskedet från Macoteket.
Hoppas hoppas.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-01 20:51

så dom importerar från USA då?
och får dom på en dag...
å skickar ut dom så dom kommer den 4e?

eftersom blizz lär dra affären som säljer innan den 6e i Europa för rätta ^^

Har ni fått era exemplar nu? Jag har redan hittat det ute på nätet.

Jag får testa det nere på jobbet när vi får ner några exemplar, har bara 8MB VRAM i iBooken vilket inte räcker enligt vad jag hört.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-01 22:32

laddade ner warcraft 3 för ett par dagar sen.. o d stämmer inte alls. en .bin filer behöver inte vara endast PC.. den var nämligen hybrid.. har lirat d som fan nu 2 dagar i sträck... och kan säga att blizzard har lagt ner mycket arbete på OS-X kompabilitet (?).. flyter rätt bra med allt på högsta (Quicksilver 733, 640 RAM, 15"Apple studio display). Underbart spel kan jag lungt säga... datorn är dock lite cp på custom games...filmerna är gudomliga. Förresten så finns d inga endast Pc.versioner... anledningen för att warez versionen inte hade mac installerar var för att Razor1911(killen som rippade spelet) rippade bara pc delen av skivan... nu har man klarat upp ett par saker... längtars till på torsdag kväll har ju oxå förhandsbokat wc3 på tradition ville bara testa d i förväg .
Ställ frågar om ni undrar nått...
// Pallish

Smutsiga pirater.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-01 23:28

Kan bara tillägga samma sak som Pallish sa: .bin fungerar fint på min Mac och kanske även fungerar på PC (har inte kollat det). Första versionen av WCIII jag fick händerna på var ENDAST ISO9660 delen av CD-skivan, inte HFS-delen som Macen kräver.

Spelet fungerar bra på min Dual 500 med Radeon 8500 kort. Har bara prövat det i OSX. Underbart ljud, snygga filmer (dock syns komprimeringen lite mer än i bl.a. Diablo II… kan ha fel), klar och fräsh grafik. Har inte kommit så långt, ville mest få en försmak av spelet som är betsällt från CDON,com

Jag vill ju inte vara piratpolis, men vore det inte bäst att köpa spelet i stället? Speciellt när det gäller en tillverkare som Blizzard? Det är en av de få företag som verkligen utvecklar spel till Mac, vilket i alla fall jag tycker borde uppmuntras.

/Simon
(som verkligen, verkligen, hoppas på ett Starcraft2 nu när Warcraft 3 är släppt).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-02 08:59

…spelet som är betsällt från CDON,com
- Erik DV

…längtars till på torsdag kväll har ju oxå förhandsbokat wc3 på tradition…
- Pallish

Jag tror de flesta seriösa spelare köper detta spel. Likt Quake 3 kommer det kräva att du har ett orginal (ivf en orginal CD-KEY) för att du ska kunna spela över nätet. Det är ju halva grejen med WarCraft. Likt "provlyssning av musik" kan man lika gärna "provspela spel"

(speltillverkare är riktigt dåliga på att ge ut DEMO:n av spel nu för tiden. Ivf till Mac… RTCW och MOHHA för att nämna två…)

  • Medlem
  • 2002-07-02 09:35

Tja prestanda... med en dual 450 och ett stock Rage 128 Pro är det segt som sirap och dyker om du kör bättre än low gfx settings. Ska provar på en kärra med Radeon senare. Tyvärr är det nog så att det är dags för en ny dator för min del.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Simonsj:
...(som verkligen, verkligen, hoppas på ett Starcraft2 nu när Warcraft 3 är släppt).

Eller vad sägs om ett World of Starcraft efter World of Warcraft?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2002-07-02 11:15

Såg att Siba och OnOff eller om det var ElGiganten i Örebro, de tar 479:-, man slipper fraktavg. och postens gång.
Release de 5/7 i.o.f.s.

Fast sist jag väntade på Diablo II så tog det ett bra tag innan den kom till butiken efter releasedatumet. (Siba)

Frågan om 479.- är ett bra pris?

Faktum är att jag tycker att StarCraft är bättre än WarCraft II vad gäller grafik och spelkänsla.

Hoppas på StarCraft II också.

[ 02 Juli 2002, 11:17: Meddelandet ändrat av: MigueI ]

Jag SKA köpa...
Så enkelt är det bara...

Har också beställt det från Macoteket.

Men det där med hybrid skivor.....

ALLA skall vara det, det finns ingen skiva som inte är det, visst har det cirkulerat eb "beta eller pre-release" på nätet som bara var för PC, men enligt uppgifter finns nu hela spelet ute, ink. Mac delen.

Sen det där med om det är *.bin filer så är det PC. Så behöver det inte vara, om du har en sån fil, testa att öppna den som image i toast och sen mounta de, så skall du få se.

Sen att det skulle fungera på en iBook med 8 mb grafikkort, det har jag faktikt svårt att tro. En av mina polare har testat spelet på Mac, med 16 mb grafikkort, det hackade hela tiden. Men detta kan ha ju ha något att göra med att det var pre-releasen som inte var rikitgt klart ännu.

Sen en sak till, är det inte så att spelet släpps den 3 juli i USA, och den 5 juli i eurpoa. Men det är möjligt att återförsäljarna har spelet redan, vi har ju hör om kmart i USA som började sälja det innan release-datumet.

Jag spelar sällan spel, jag laddade ner WC3 bara för att jag ville testa det. Jag kommer inte sitta och hardcore-gamea min piratversion eller något sånt.

Som sagt, jag ser inget fel med att ladda ner en piratversion för att testa ett spel/program ifall man ska sedan köpa det.

Hur kul är det att lägga ut X hundra kronor bara för att inse att det var skit?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-02 15:29

Till er som är så jävla kåta på Sc2...(Simonsj t.ex ^^)

Har ni klarat NightElfs på hard får ni se en underhållande men "fakad" Sc2 film, gjord med wc3 motorn, marines rör sig som riflemans, orcs i rustningar.. år sånnt ^^
bara ett "påskägg" från blizz..

för det andra kan jag ge er denna länk..
http://www.warcraft.nu/

scrolla ned lite tills ni ser
STARCRAFT 2 I WARCRAFT 3? TILLÅT MIG HÅNLE

läs...
han har helt rätt...i min mening kommer det ta 6-7år...
Okej, jag vill me ha Sc2..men asså..nu är det Wc3 som gäller...och sedan Expansion till Wc3, och sedan WoW, (och exp till det?)

Citat:

quote:
(speltillverkare är riktigt dåliga på att ge ut DEMO:n av spel nu för tiden. Ivf till Mac… RTCW och MOHHA för att nämna två…)[/QB]

Ja, det är synd. Jag skulle gärna se fler demon på spel. Att få känna på spelet innan man lägger ut några hundra kronor på det borde vara självklart.

[ 02 Juli 2002, 15:38: Meddelandet ändrat av: Simonsj ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Buckner:
Till er som är så jävla kåta på Sc2...(Simonsj t.ex ^^)

Har ni klarat NightElfs på hard får ni se en underhållande men "fakad" Sc2 film, gjord med wc3 motorn, marines rör sig som riflemans, orcs i rustningar.. år sånnt ^^
bara ett "påskägg" från blizz..

för det andra kan jag ge er denna länk..
http://www.warcraft.nu/

scrolla ned lite tills ni ser
STARCRAFT 2 I WARCRAFT 3? TILLÅT MIG HÅNLE

läs...
han har helt rätt...i min mening kommer det ta 6-7år...
Okej, jag vill me ha Sc2..men asså..nu är det Wc3 som gäller...och sedan Expansion till Wc3, och sedan WoW, (och exp till det?)

Öhh, och? Varför ska man hånle för att någon efterfrågar ett Starcraft 2? Är det något fel med det? Jag förstår inte. Bara för att någon har en teori om att det ska ta flera år innan SC2 kommer, så ska man inte få "hoppas" redan nu?

Och vad har ett påskägg med Starcraft-figurer i Warcrarft3 med saken att göra?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-02 15:58

[quote]quote:Öhh, och? Varför ska man hånle för att någon efterfrågar ett Starcraft 2? Är det något fel med det? Jag förstår inte. Bara för att någon har en teori om att det ska ta flera år innan SC2 kommer, så ska man inte få "hoppas" redan nu?

Och vad har ett påskägg med Starcraft-figurer i Warcrarft3 med saken att göra?

[/quote]Alla bara tjatar om Sc2...det stör mig...klart man får hoppas..men se fakta...

Inget igentligen, en kul grej alla som vill ha sc2 NU blev helt lyriska av...alla som har nått vett i skallen ser att det inte är sc2..

Spelat det hos PC kompisar men tror inte att jag vågar köpa det till en G3 350 MHz... :/

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-02 16:47
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: zodi:
Spelat det hos PC kompisar men tror inte att jag vågar köpa det till en G3 350 MHz... :/

synd..
jag hoppas på det bästa med min G4 450Mhz 512RAM...standard Grafikkort..
borde funka

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Buckner:
Alla bara tjatar om Sc2...det stör mig...klart man får hoppas..men se fakta....[/QB]

Varför stör du dig på det? Det finns inget i det här att reta upp sig på. Klart att Sc2 är eftertraktat, Sc1 är ett jäkla bra spel.
Det finns ingen fakta att inse. Det spelar ingen som helst roll om Sc2 kommer i morgon, om 2 år eller 200 år. Jag hoppas på ett Starcraft2 Punkt.
Det betyder INTE att jag missunnar Warcraftspelare en version 3 eller kommer att bojkotta spelet om det nu var det du trodde.

Citat:

quote: Har för övrigt beställt min kopia på Tradition och kommer hämta den midnatt den tredje juli!

Öhh... spelet släpps ju den 5:e Juli, även på Tradition. Alltså blir det vid midnatt den 4:e Juli, natten mellan torsdag och fredag.
För övrigt så har jag oxå bokat mitt ex på Tradition i Gallerian. Verkar bli många macare som kommer dit

Bevaka tråden