Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WarCraft III

Tråden skapades och har fått 108 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har precis kommit hem från Tradition... utan att ha fått något extra spel (DII Collectors Ed, Starcraft Cinematics DVD mm) som delades ut till slumpvis valda personer i kön
Och alla som stod brevid mig fick. Min otur håller i sig =/
Men mitt WarCraft III hämtade jag ut som 7:e person i kön (kom flera hundra efter mig...) Har precis instalerat och ser fram emot en underbar natt!
Ha det!

  • Oregistrerad
  • 2002-07-05 01:14

Hur gör man för att skriva på svenska!??!?!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-05 02:13
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ZniBBLe5:
Har precis kommit hem från Tradition... utan att ha fått något extra spel (DII Collectors Ed, Starcraft Cinematics DVD mm) som delades ut till slumpvis valda personer i kön
Och alla som stod brevid mig fick. Min otur håller i sig =/
Men mitt WarCraft III hämtade jag ut som 7:e person i kön (kom flera hundra efter mig...) Har precis instalerat och ser fram emot en underbar natt!
Ha det!

PRECIS!
jag stog som 3e först;D
hitta 2 nya polare också i kön..
alla brevid mig fick men inte jag..

Hmh...får inte heller åäö å funkar =/

köppte spelet som nummer 4 och afftonbladet intervjuva och tog bilder på oss 4 första;D

  • Oregistrerad
  • 2002-07-05 03:23

va heter du på Wc3 buckner?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-05 04:07

Buck

men spelar single just
vad heter du?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-05 05:07

Farbror_Pelle
men kollar bara läget o så...snackar med Collin Smith och ger honom synpunkter eftersom han ska på möte näsrta vecka angående mac sakerna i B.net. det ser ljust ut för svenska bokstäverna på mac´en.. man kan iof tillverka dem själv: USA i tangentbordsmeny och sen i ett game s trycker man Alt+U+A= Ä (Alt+U= två prickar, sen + a = Ä) likadant med Ö, för Å är det Alt+E+A ha då så kul

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Pallish:
Farbror_Pelle
men kollar bara läget o så...snackar med Collin Smith och ger honom synpunkter eftersom han ska på möte näsrta vecka angående mac sakerna i B.net. det ser ljust ut för svenska bokstäverna på mac´en.. man kan iof tillverka dem själv: USA i tangentbordsmeny och sen i ett game s trycker man Alt+U+A= Ä (Alt+U= två prickar, sen + a = Ä) likadant med Ö, för Å är det Alt+E+A ha då så kul

Vore det inte lättare om Blizzard hade tänkt på en sån sak innan?Att å ö ä funkar precis som de gör normalt. Fortsätt du att snacka med Collin Smith och säg åt honom att hans programmerare får fixa till det. Det måste ju funka lätt på en Mac i sverige också

USA är inte ensamma i världen, även om de tror det ibland

Jag tycker att det känns lite "bubbelgum" över det.

Ok det är snyggt så det räcker men lite väl klara färger och det är lite för mycket filmsekvenser = tar sån j***a tid att komma vidare.

Efter ett par levels så är mitt betyg 3 järegårdare (ganska säker på att det kommer att öka ju längre jag spelar).

- Slice -

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Slice -:
Jag tycker att det känns lite "bubbelgum" över det.

Ja, tycker samma sak själv. Hade gärna sett att det var lite mer realistiskt, typ dunkla och stämningsfulla Diablo-miljöer...

I övrigt så tycker jag att spelet är ruskigt bra... man återfår den där magiska warcraft-känslan...

De många animationerna och filmsekvenserna höjer bara stämningen och ger spelet ett djup, som är karaktäristiskt för alla Blizzards spel. Underbart! Men jag kan inte fastställa något betyg från min sida än, måste spela mera!

Fast jag kan ju inte säga att det flyter på perfekt på min dator (QS 733Mhz/384Mb RAM/GF2MX 32Mb). Blev tvungen att sänka alla grafikinställningar till medium, 800X600x32, för att få det att inte hacka så mycket när man scrollar över sin bas full med gubbar och byggnader...

Blir riktigt sugen på att tjacka ett GF4 Ti.... synd bara att jag inte har pengar förrän om ett par veckor

Mitt namn på b.net kommer ni känna igen. Samma som här på 99mac

[ 05 Juli 2002, 09:16: Meddelandet ändrat av: ZniBBLe5 ]

Plockade mitt ex vid midnattt igår och måste säga att det fungerar utmärkt på iBook 700Mhz med 384MB RAM. Filmerna flyter perfekt och spelat hackar inte det minsta, om man inte väljer att se vyn mer "från sidan" istället för uppifrån, då blir det lite värre. Kör med standardinställningarna, gissar 1024x768. Så, yes, spelat funkar fint på en (snabb) G3!

Ciryon

Hm... någon som testat WC3 i MacOS 9? Funkade det bättre/sämre än i X?
Hann bara testa i X:an i natt... ska pröva i 9:an när jag kommer hem... det borde nästan hacka mindre då, eftersom nvidias drivrutiner är mycket bättre till 9:an...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-05 14:22

Fick höra att det skulle flyta på avsevärt mycket bättre i OS9

själv kör man osx only sedan några månader tillbaks.
Kan man få spelet att flyta på bättre genom att ändra prioritering på programmet?

Någon som vet om Special Edition av spelet (dvs lådan med filmerna på dvd, soundtrack och häfte/bok med skisser eller vad det nu är) finns att köpa i här i vårt avlånga land?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Dave Lister:
Någon som vet om Special Edition av spelet (dvs lådan med filmerna på dvd, soundtrack och häfte/bok med skisser eller vad det nu är) finns att köpa i här i vårt avlånga land?

Jag vann tydligen en WCIII DVD eftersom jag förhandsbokade på Tradition och det var nån utlottning. De skulle få in DVD´n på måndag.

Ciryon

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-05 16:23
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Dave Lister:
Någon som vet om Special Edition av spelet (dvs lådan med filmerna på dvd, soundtrack och häfte/bok med skisser eller vad det nu är) finns att köpa i här i vårt avlånga land?

nej..och den heter collectors edition..
ska du ha får du beställa från www.warcraft3collectors.com

Jaja, nått med Edition hette det iaf
Hmm, 79,90€, blir väl runt 730 spänn eller nåt + 13€ i frakt hit
totalt typ 850 spänn :/
Får väl hoppas att det finns kvar sånna när jag får pengar den 20e

[ 05 Juli 2002, 17:44: Meddelandet ändrat av: Dave Lister ]

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-05 18:03

säger bara detta

http://www.aftonbladet.se/vss/spela/story/0,2789,181825,00.html

jag är killen som ser helt död ut till höger ;D

Helt död ser du inte ut, bara trekvarts

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-08 13:51

haha;D

Bevaka tråden