Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacPub London?

Tråden skapades och har fått 98 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-03-19 13:34
Ursprungligen av bossep:

Mycket trevligt! Vad är 'Latt basta'?
Hur gick det med potatisgratängen?

Latt basta är nog Lätt bästa

Angående gratängen så var den suverän.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-19 15:28

Du har hittat 'prickarna'?
Du sa, jag tror att det var du iaf, att UK tangentborf har en tangent mindre än S-keyboard. Vilken är det som 'fattas'?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-03-19 15:35
Ursprungligen av bossep:

Du har hittat 'prickarna'?
Du sa, jag tror att det var du iaf, att UK tangentborf har en tangent mindre än S-keyboard. Vilken är det som 'fattas'?

Har ingen koll på vilken det är. Back in the days kallade man alltid tangentborden 101/102 och 104/105(Windowstangenterna på PC-tangentbord).
Vet inte vilka specialtecken man inte kommer åt om man lägger svenskt tangentlayout på Engelska tangentbord. Men det är säkerligen inget tecken man använder så ofta.

Tror det är <>-tangenten som saknas och istället sitter de tecknen till höger bland alla andra specialtecken. Därför den vänstra shift-tangenten är så kort på svenska bord.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-03-20 21:36
Ursprungligen av cable_guy6:

Tror det är <>-tangenten som saknas och istället sitter de tecknen till höger bland alla andra specialtecken. Därför den vänstra shift-tangenten är så kort på svenska bord.

Det vet jag, men frågan är vilka tecken man får problem att skapa om man kör svensk layout på ett engelskt tangentbord, utan att mappa om vissa tecken själv.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-20 22:07

Intressant om någon vet? Apple Retail Store visste inte ens att man kunde köra Svenskt på det interna tangentbordet. Vi får göra ett 'case' av frågan! Jag har ett Svenskt tangentbord. Någon med en engelsk laptop? Det går också bra att låna mig/ge mig några hundra £ så köper jag en på stubben. =D

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-03-20 23:05

Lite intressant att midland mainline fortfarande inte har lyckats få igång sin hemsida?
De gör reklam hela tiden på Hallam FM att man ska gå in och köpa biljetter på deras hemsida, något som svårligen låter sig göras. :/

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-03-20 23:08

Vänta nu lite här!
Härifrån, Sheffield, UK med AOL UK så kommer jag inte åt sidan. Om jag däremot kopplar upp mitt VPN mot Lunds universitet så går det!
Ääääähhhh, dra mig baklänges... Felanmälan till AOL kanske? Suuuuuuuckkkk!!!!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-21 11:00

Nu ska du inte vara så'n, Bollman!

Bevaka tråden