Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacPub London?

Tråden skapades och har fått 98 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-10-24 22:01
Ursprungligen av MikaelF:

Du kan tala med hans farsa Bob Denton som är chef för mässan.
Han bjöd in mig till mässan i London 2003 som kompensation för att de lyckades med att lägga konferensdelen mittemot musikavdelningen på mässan i Köln. Jag sprang på honom på mässkontoret i Köln.

Tack för infon, ska dra iväg ett mail till honom på direkten.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-25 12:10

Vilka ska gå på fredag och vilken tid? Jag kommer runt 1200 och stannar till slutet. Min mobil är 07984 772 893.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-27 00:05

Var där redan idag och nosade. Var inte såå imponerad. Den 'stora' Apple montern tyckte åtminstone jag var mindre än tidigare. AppleStore definitivt mindre, en dator. Sonnet hade inget att sälja för datorn och hänvisade till Cancom Kensington. Gick dit efteråt och de hade ingenting hemma. De ville helst inte ha med Sonnet att göra. Grymt mycket folk! Min barcode fungerade inte. Alla som skannas är med i ett lotteri där man kan vinna en Canon 400D. Intressant var Sonys nya dslr. Canon var en stor besvikelse då de inte var där. Ska dit imorgon igen.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-10-27 12:33

Sitter justnu vid en dator på massan, haller med att den inte ar så jatte stor...
Var har när den öppnade i torsdags (var faktiskt forst av alla i kön)
och är har några timmar idag fredag oxo.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-10-27 22:45

Blev det nåt av pubandet? Sitter här och slöar ju

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-10-27 23:01

Jag har(haft) fullt upp hela veckoslutet och kommer inte närvara på någon London Expo.
Däremot en fika någon gång under nämsta tiden vore soft.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-30 11:34
Ursprungligen av Sidde:

Jag har(haft) fullt upp hela veckoslutet och kommer inte närvara på någon London Expo.
Däremot en fika någon gång under nämsta tiden vore soft.

Fika i Hyde Park sa kan vi kasta kottar pa de fula amerikanska ekorrarna!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-30 12:55
Ursprungligen av eriken:

Fika i Hyde Park sa kan vi kasta kottar pa de fula amerikanska ekorrarna!

Amerikanska?? Dag 2 av expot var bättre än 1sta. Jag inhandlade Intego Internet Security Barrier Platinum Edition för £54 mot ordinarie pris £79.99. Ska skaffa iLife06 också men det blir via AppleStore Edu för £35.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-30 19:19
Ursprungligen av bossep:

Amerikanska??

De har tydligen konkurreat ut de klena brittiska inhemska ekorrarna i londons parker.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-30 19:55
Ursprungligen av eriken:

De har tydligen konkurreat ut de klena brittiska inhemska ekorrarna i londons parker.

Stora, överviktiga US ekorrar!
Här nere på Sydkusten har vi grå ekorrar i motsats till de ädlare bruna.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-30 21:59

Vad gör alla jänkar-ekorrar i England egentligen?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-31 10:09
Ursprungligen av boris91:

Vad gör alla jänkar-ekorrar i England egentligen?

De gor nog ungefar samma som ekorrar i ovriga varlden. Forutom de dar som 'flyger' forstas. Typ ater notter o kottar

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-31 10:24
Ursprungligen av boris91:

Vad gör alla jänkar-ekorrar i England egentligen?

De är på språkkurs och besöker pubar:cool:

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-31 17:21

Ah, I understand. There are visiting England in order to better their English a bit. For now, they only speak "American" and that strange squirrel language that nobody really takes seriously..

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-15 17:18

MacStripclub!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-01-15 17:45

Ett ganska lugnt och centralt café som man kan sitta några stycken är coffee-shoppen under Waterstone's (europas största bokhandel, 6 våningar) på Piccadilly Street alldeles vid Piccadilly Circus.
Vet inte hur öppettiderna är, kanske stänger ganska tidigt, runt 5-6... Kan iofs vara väldigt fullt på helger, men det är hela London. Man bör inte gå ut på helger

Men ett ganska soft ställe att träffas på, om inte annat väldigt centralt under veckorna. Jag är bara upptagen måndagar fram till 13 och fredagar. Så om någon är sugen på att dra in liten MacFika i London är jag på.

Pubbar finns det gott om. Har inte testat så många centralt. Så har inget ställe att rekommendera där. Så ska vi ha en MacPub får gärna någon annan visa vägen...
Vart finns alla de där klassiska brittiska pubbarna man får höra om i sagor? Måste man ut till någon liten håla i Wales eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-15 20:37

Det finns en pub nere vid Parlamentet där du kan träffa på ministrar. Trevligast - runt Fleet Street och ute i Greenwich. Här i Winchester har vi drygt 70 pubar. Runt St Paul's Cathedral hittar du flera trevliga. Det finns en bok som listar de bästa pubarna i England. En av mina favoriter är The Jolly Sailor i Burlesdon utanför Southampton i Englands största småbåtshamn. Puben står på pålar i vattnet.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-16 11:12

Lat ju som ett bra stalle bossep, den i vattnet alltsa. Jag vill inte traffa ministrar

Jag jobbar veckodagar, kan ngn nu pa fredag runt 18?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-16 11:59

Det paradoxala här är att åtskilliga mycket trevliga pubar kan endast nås om man har bil. Puben med eventuella ministrar är faktiskt trevlig, även med ministrar.
Jag ska titta djupt i filofaxen.

Jag är också intresserad ifall det blir något snart. Jobbar nära Carnaby och så länge det är någorlunda nära dyker jag upp.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-06 11:46

Jag är också intresserad. Bor i Finsbury så om det blir i City, Camden eller Angel så är jag på.

Föresten finns det ett kanon nice Starbucks på Upper Street i Angel, på nedervåningen har de stora fåtöljer och soffor som är perfekta för en långfika.

Den ligger mitt emot miniparken som är där Upper Street och Essex Road går ihop.

Pubar finns det ju massor av också så det är nog bara att välja en.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-07 18:13

Jag e med pa en starbucks/pub nar som helst var som helst (i london iaf).

pm mig for kontaktinfo

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-07 19:14

Jag e me nästan varsomhelst!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-09 16:27

Någon som känner sig ansvarfull för att styra upp en träff?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-10 15:05

Och vad ingår det i att 'styra upp'? Reka en pub?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-10 15:07

Ungefar. Jag foreslar en lordag eller sondag iaf.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-12 12:19

bossep foreslog den 27:e for en proper macpub

vilket ar en tisdag och e kanske inte helt optimalt for mig, men en central pub i City hinner jag alltid med ifall det passar alla andra

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-12 13:52

Andra dagar är fullt möjliga. Jag tänkte bara på allt som kommer att hända den 27 mars. All ny hård-och mjukvara.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-03-12 14:10

Den 27e mars är jag i paris på semester med damen. Så det passar inte...

Söndagen den 18e, någon gång mitt på dagen.
Träffas på övervåningen på Applestore vid Imacarna framför bioduken.

Finns en hel del kaféer/pubbar i området osv.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-12 16:16

Passar mig bra.
Ska vi saga runt 1pm eller?

Bevaka tråden