Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svart eller vit, vit eller svart.

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .

svart for att den ar dyrare, alltsa mer exklusiv!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-11 19:11

Skulle aldrig funderat på att lägga ~1500kr på svart färg.

Ursprungligen av Snigeln:

Skulle aldrig funderat på att lägga ~1500kr på svart färg.

Varför inte det?
:eek:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-11 20:00

Ibland är vitt snyggare. Jag såg en TV från Samsung i dag som var grymt snygg i vitt, mest på grund av att ytan var så elegant gjord: blank, men inte för blank. Macbook ser bara billig och plastig ut och kommer snabbt att bli gul, smutsig och ful.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-11 22:44

Bättre och lägga 1500 kr och få mer RAM i macbooken, köpes lämpligast i efterhand dock

Jag köpte en svart MacBook, detta av två anledningar...

Jag var i akut behov av en ny bärbar datorn, då jag hade sållt den stationära datorn och min bärbara dator (vet inte ens om man kunde kalla den för en dator, trodde datorer skulle funka... åtminstone lite...) . Hursomhelst så hatade jag den mig, och det är fan ta mig ömsesidigt, för övrigt

Den andra anledningen var att en vit hade blivit missfärgad efter ett tag p.g.a. av allt nikotin som finns på mina fingrar. Pröjsade 1500 extra för att slippa sitta med plasthandskar vid datorn, tror att det är värt det, plasthandskar kostar ändå typ 17 öre paret. (visserliigen fanns alternativet att sluta snusa, men det kändes inte riktigt som om jag ska behöva göra det för att undvika att få en missfärgad dator) (och sure... det är skitlätt att sluta snusa, jag har gjort det hundratals gånger)

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-09-14 00:41
Ursprungligen av scatterbrain:

Den andra anledningen var att en vit hade blivit missfärgad efter ett tag p.g.a. av allt nikotin som finns på mina fingrar.

Nikotin är genomskinligt. Dina fingrar blir gula p.g.a försämrad blodcirkulation. Hur mycket du än röker kan du inte färga något annat gult med bara dina fingrar. Och varför skulle en MacBook bli gul efter ett tag? De blev det i början p.g.a dålig plast eller vad det nu var. Den dagen min MacBook blir gul går jag tillbaks och klagar.

Ursprungligen av Davey:

Nikotin är genomskinligt. Dina fingrar blir gula p.g.a försämrad blodcirkulation. Hur mycket du än röker kan du inte färga något annat gult med bara dina fingrar. Och varför skulle en MacBook bli gul efter ett tag? De blev det i början p.g.a dålig plast eller vad det nu var. Den dagen min MacBook blir gul går jag tillbaks och klagar.

Jag tror faktiskt att Scatterbrain intar sitt nikotin i form av snus, sätt dig och lek framför din nya vita macbook med snusfingrar så ska du se att den snart inte längre är vit.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-09-21 14:46
Ursprungligen av bastuman:

Jag tror faktiskt att Scatterbrain intar sitt nikotin i form av snus, sätt dig och lek framför din nya vita macbook med snusfingrar så ska du se att den snart inte längre är vit.

Men, då hamnar ju skiten på den svarta också bara att den inte syns. Det GÅR ju att tvätta händerna

Ursprungligen av Davey:

Men, då hamnar ju skiten på den svarta också bara att den inte syns. Det GÅR ju att tvätta händerna

Självklart går det att tvätta händerna 15-20 gånger om dagen. (vilket man måste göra om man nu skulle ha en såndär dag då man sitter lite för mycket framför datorn)... Lika självklart är det att fläckarna blir domsamma på både den svarta och den vita datorn, (dock syns dom inte på den svarta datorn... Vilket jag, tro det eller ej, var ute efter...)

  • Oregistrerad
  • 2006-09-12 06:35
Ursprungligen av nilzon:

Bättre och lägga 1500 kr och få mer RAM i macbooken, köpes lämpligast i efterhand dock

Så tänker jag med. Dock har jag beställt minnena innan datorn

tycker den svarta är värd det extra. den får mer massiv känsla. och man får en dator som inte så många har pga det är ju ingen som e så dum att de lägger ner 1500.- extra för att få en svart! (förutom jag )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-12 21:27

Den svarta är mycket mer chic och passar min stil.
Därför valde jag en svart, valet var mycket enkelt.

Saker som jag lagt märke till nu i efterhand dock är att varenda dammkorn syns extremt tydligt.
Så jag skrubbar den frenetiskt varje dag. Nä, inte skrubbar kanske... men ni fattar.
Den vita Macbooken känns inte alls snygg, däremot är iBooken jävligt fin. Konstigt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-14 02:19

Jag har bestämt mig för en vit 2.0 med max ram....

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2006-09-14 07:19

Blev en svart för mig igår :). Hade tänkt köpa en vit men dom hade endast en MacBook kvar på Macoteket i Uppsala och då tänkte jag att det var lika bra att slå till.

Nu kommer det nog dröja ett bra tag innan jag kommer starta min PC och använda den, möjligen för att föra över några filer jag måste ha över till MacBooken. Men annars kommer det bli väldigt lite PC-tid framöver!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-17 17:40

Svart blev det helt enkelt för mig för att det passar mig bäst och för att jag ville prova på att ha en svart Mac, de jag har ägt har ju varit i silver (eller ja, vad heter det då?) och vitt, men det tråkiga är ju att alla tillbehör är vita.. Men annars var det ett självklart val att välja svart. Äpplet blir så mysigare i mörker också.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-21 14:42

Ni som har köpt svarta Booken, ingen har fått de här ökända effekterna med flagnad färg?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-21 19:05
Ursprungligen av jockeleu:

Ni som har köpt svarta Booken, ingen har fått de här ökända effekterna med flagnad färg?

Det är problem Apple fixade väldigt snabbt. Få råkade ut för det också.

I övrigt sitter jag i samma sits som ni andra. Vit eller svart. Svart eller vit. Eller en MacBook Pro

Tur att jag inte tänkte köpa någon nu utan vänta framåt jul, jag hoppas att jag bestämt mig då

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-08 01:07

fingrar just nu på en vit...
Trodde att jag ville ha en svart, men jag hade fel. Ångrar mig ej

  • Oregistrerad
  • 2006-10-08 01:58

Jag måste ju bekänna mig till den skara som anser att vitt är snyggast.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-08 02:33

Svart är snyggast men kostar ju extra så vit såklart.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-08 22:42

Människor kanske tycker om saker som ser ut som om de var designade på 90-talet?
Jag köpte en vit. Det känns mer lyxigt, på något sätt...

(Det hade dock ingenting att göra med att jag har en vit Ipod och en vit Nintendo DS.. HINT HINT HINT)

  • Oregistrerad
  • 2006-10-10 16:04

Jag har också vita ipods, vitt ds lite och ett vitt psp ^^

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-10 20:02

/me har ett svart DS lite och en PC

jag har bestallt den svarta. kanns helt ratt.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-11 16:56
Ursprungligen av anders gbg:

jag har bestallt den svarta. kanns helt ratt.

Ja rattar är ju oftast svarta

Ett smutsigt tangentbord är inte vackert, varken vitt eller svart, jag valde vitt för att hinna se när datorn börjar bli smutsig så jag kan göra den ren. Men svarta skulle inte vara helt fel den heller, finns ju ingen vit ram runt den svarta (för den är svart ) perfekt i mörker alltså.

Varför inte köpa en vit SEN en svart? eller tvärt om.

PS. Är så dålig på att dammsuga så en svart skulle bli prickig

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-10-12 22:03

Jag köper vit. Dels för att det är snyggare (jag har lite svårt för allt som är högblankt och svart), dels för att jag hellre lägger de femtonhundra kronorna på extra funktion.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-14 17:36
Ursprungligen av VictorN:

Jag har också vita ipods, vitt ds lite och ett vitt psp ^^

Jag ska köpa en vit psp också, fast pengarna tryter efter MacBook-köpet..

Ursprungligen av frukt:

Jag köper vit. Dels för att det är snyggare (jag har lite svårt för allt som är högblankt och svart), dels för att jag hellre lägger de femtonhundra kronorna på extra funktion.

Fast den svarta är inte högblank, den är matt.. Om det var höljet du pratade om.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-14 19:32
Ursprungligen av frukt:

Jag köper vit. Dels för att det är snyggare (jag har lite svårt för allt som är högblankt och svart), dels för att jag hellre lägger de femtonhundra kronorna på extra funktion.

Den är mattsvart

Bevaka tråden