Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Zune" Microsoft svar på ipod nu officiellt.

Tråden skapades och har fått 127 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Ollebro:

ja eller hur. Oledskärm osv. den låter liite orealistisk faktiskt.

Varför låter det orealistiskt? Nokia kör ju till exempel OLED i sin N85...

Ser ni avfasningen på baksidan? Zunen är nog tjockare än den vill se ut på dessa bilder...

Men annars verkar ju HD-uppspelning på tv vara en bra grej (för det funkar väl inte med iphonen?) Praktiskt att plocka med allt från långfilmer till egenhändigt HD-filmade hemvideos (om man nu hade HD-kamera.. ) när man skall hem till någon och inte vill plocka med datorn. Frågan är bara hur många filmer man i realiteten får plats med inne burken om man dessutom vill ha musik där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-05 04:11

"Congratulations to Apple! Their billionth iphone app was downloaded today!
... something even crazier, this morning... someone bought a Zune."

-Jimmy Fallon

edit: varje gång jag ser nån som köpt en Zune tänker jag... jaha...? varför?
Jag kan dock tänka mig att den nog kommer bli kult (om den nu inte redan är det). Den är ju jäkla retro.

Senast redigerat 2009-05-05 05:27
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-05-05 13:31

Några år gammal men fortfarande kul:)
http://www.youtube.com/watch?v=TyuDAzzKnz8

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-15 07:15

Det var väl väntat. Zune var ju aldrig en storsäljare och iPod marknaden stagnerar och ersätts av iPod touch, iphones och andra smartphones. Microsoft gav upp och koncentrerar sig på Windows phone 7. Fast vad jag tror skulle vara bättre om Microsoft skulle ha släppt en zune touch som kan använda wp7 app store. Det är faktiskt endast Apple som har en app store där man kan använda samma program på en iPod touch, iphone och iPad. Otroligt att ingen har lyckats konkurrera me Apple där.

//Rob

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-10-03 20:54
Bevaka tråden