Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda Apple Watch genom att vrida på kronan

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har nyligen lämnat in en patentansökan för en laddningsmetod som ska göra det möjligt att ladda klockan genom att vrida på kronan.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2017-02-16 23:44

Smart!

Ursprungligen av omartint:

Smart!

I princip så är det en metod som har varit känd och använts för klockor i långt över 100 år så jag vet inte om jag tycker att det är så smart;)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-02-17 13:23

Aha, visste inte att det fanns laddbara klockor för långt över 100 år sedan

Vad gör du när du drar upp en gammal mekanisk Rolex? Laddar den med energi:)
Iofs med fjädrar men det är vad du gör.

Sedan så har du även Seiko Kinetic som är quartzur som laddas av dina rörelse (dvs den laddar en form av batteri). De väl inte 100 år gamla men kom 1986 och skyddades med över 50 patent.

Givetvis så skriver jag det hela med glimten i ögat för jag refererar till principen och tekniken. Självklart så förstår jag att Apple löser det på ett annat sätt - på ett typisk Applesätt - tittar på existerande teknik och anpassar den till sina produkter - på ett strålande sätt.

Men det är en intressant lösning från Apple.

PS: Jag jobbar ofta med att tolka specifikationer och krav för att se hur vi kan uppfylla kraven på enklast möjliga sätt. Det är därför som jag ofta är halvsnabb på att "hoppa på" formuleringar som ger mig kryphål

1
Bevaka tråden