Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av iphoneinho:

När och var beställde du??

På NetOnNet. De har plusmodellerna på 256 GB.
Den på Telia står forfarande på december haha trots att den var bokad 10 september.
Beställde på Onsdagen 19 oktober och fick telefonen igår på NetOnNet.

Ursprungligen av Yumeyue:

På NetOnNet. De har plusmodellerna på 256 GB.
Den på Telia står forfarande på december haha trots att den var bokad 10 september.

Men när?

Kommer nog lägga upp ett nytt abbonemang idag på en 256a hos Telenor/Telia och avbryta min order hos Telia ifall jag får 256an före den. Kommer 128an innan 256an avbryter jag den helt enkelt. Man får ju gardera sig...

Ursprungligen av iphoneinho:

Men när?

Kommer nog lägga upp ett nytt abbonemang idag på en 256a hos Telenor/Telia och avbryta min order hos Telia ifall jag får 256an före den. Kommer 128an innan 256an avbryter jag den helt enkelt. Man får ju gardera sig...

Oj! Ändrade inlägget för jag glömde svara på din fråga men du var snabbare på att svara innan jag hann ändra.
Beställde den 19 oktober och fick telefonen den 20:e oktober (igår) på NetOnNet. Riktigt snabba är de.

Ursprungligen av Yumeyue:

Du kommer inte ångra dig. Jag hade inte tänkt 256 GB innan för jag behöver inte så mycket minne, men med tanke på de extrema väntetiderna så orkade jag inte. Hellre lägger jag 1000 kr mer och slipper få en räkning nära jul. Leveransen var extremely snabbt. Fick mobilen redan dagen efter att jag beställde.

Jag har alltid köpt modellen med störst internminne, har aldrig ångrat det. Tjejen köpte en 16 GB första gången, sen tog det ca: ett halvår innan hon svor och var arg för hon fick sitta och radera bilder filmer och appar mest hela tiden... Nu har hon lärt sig...

Ursprungligen av Yumeyue:

Du kommer inte ångra dig. Jag hade inte tänkt 256 GB innan för jag behöver inte så mycket minne, men med tanke på de extrema väntetiderna så orkade jag inte. Hellre lägger jag 1000 kr mer och slipper få en räkning nära jul. Leveransen var extremely snabbt. Fick mobilen redan dagen efter att jag beställde.

Beställde den 20/9 på Telia och idag står det preliminär leverans 22 november, men nu står det å andra sidan att NetonNet inte har nån i lager heller men frågan är om dom får fram nån före Telia... Vi får se...

Ursprungligen av Yumeyue:

Oj! Ändrade inlägget för jag glömde svara på din fråga men du var snabbare på att svara innan jag hann ändra.
Beställde den 19 oktober och fick telefonen den 20:e oktober (igår) på NetOnNet. Riktigt snabba är de.

Just det. Men du beställde rosa va?

Beställer via Netonnet nu. Plus Svart 256. Dom hade endast 5 st(!) beställningar på den modellen.

Ursprungligen av iphoneinho:

Just det. Men du beställde rosa va?

Beställer via Netonnet nu. Plus Svart 256. Dom hade endast 5 st(!) beställningar på den modellen.

Japp beställde rosa. Men de hade av silver, guld och mattsvart om jag inte minns fel.

Kan hända att de sålt slut nu dock. Har inte kollat.

Ursprungligen av Yumeyue:

Japp beställde rosa. Men de hade av silver, guld och mattsvart om jag inte minns fel.

Kan hända att de sålt slut nu dock. Har inte kollat.

Slut nu ja. Men beställde en 256 alldeles nyss. Med Telia. Har nummer sex i kön på just den modellen. Bör inte ta så lång tid att få den. Men vad vet jag. Önsketänkande kanske. Så nu har man två ordrar att följa.

Man skulle nog beställt en 7 plus silver, dom verkar inte så efterfrågade.
Undrar hur apple fördelar leveranserna, verkar ju nästen som Telia är nedprioriterade... Eller så har Telia gjort bort sig när dom beställde från Apple.

Hej!

Jag har haft min 7+ i några veckor och är superöjd! Men är jag den enda som har problem med min?
Den hänger sig emellanåt, ganska så grovt. Höll på att missa mitt flyg igår för att den hängde sig när jag skulle visa biljetten på telefonen. Följande händer: Den fryser allt den håller på med, inga knappar funkar. Inte ens hard reset på vol ner knappen och power knappen(nytt på i7, förut var det hemknapp och power). Så får man vänta 2-3min så hoppar han igång igen. Sen emellanåt när man trycker på telefonappen så markerar den bara den, sen händer ingenting... Sjukt störande. Även ibland när man kommer in på telefon och skall klicka på en kontakt så hänger den sig igen. Har pratat med apple support och dom hade inte hört något om det innan. Dom rekommenderade att först att göra en säkerhets kopia, Fabriksåterställa och lägga kopian i telefonen igen via (allt via itunes). Om det inte funkade rekommenderade han en komplett en fabriksåterställning via itunes och radera allt då det kunde ligga något i min programvara. Någon som har samma problem?

Ursprungligen av Simonizer:

Hej!

Jag har haft min 7+ i några veckor och är superöjd! Men är jag den enda som har problem med min?
Den hänger sig emellanåt, ganska så grovt. Höll på att missa mitt flyg igår för att den hängde sig när jag skulle visa biljetten på telefonen. Följande händer: Den fryser allt den håller på med, inga knappar funkar. Inte ens hard reset på vol ner knappen och power knappen(nytt på i7, förut var det hemknapp och power). Så får man vänta 2-3min så hoppar han igång igen. Sen emellanåt när man trycker på telefonappen så markerar den bara den, sen händer ingenting... Sjukt störande. Även ibland när man kommer in på telefon och skall klicka på en kontakt så hänger den sig igen. Har pratat med apple support och dom hade inte hört något om det innan. Dom rekommenderade att först att göra en säkerhets kopia, Fabriksåterställa och lägga kopian i telefonen igen via (allt via itunes). Om det inte funkade rekommenderade han en komplett en fabriksåterställning via itunes och radera allt då det kunde ligga något i min programvara. Någon som har samma problem?

Exakt samma sak (frysningen) hände mig häromdagen på min 7+, dock bara en gång en så länge så finns nog rätt stor risk att det sker igen och då får jag prova tipsen du fick.

  • Medlem
  • 2016-10-21 11:21
Ursprungligen av iphoneinho:

Slut nu ja. Men beställde en 256 alldeles nyss. Med Telia. Har nummer sex i kön på just den modellen. Bör inte ta så lång tid att få den. Men vad vet jag. Önsketänkande kanske. Så nu har man två ordrar att följa.

En 7+ 256 alltså? Vilken färg? Jag la en beställning för ett par veckor sen på en 7+ 256 Rosa men har 5/12 som datum.
Eller du kanske inte beställde via Telia?

Ursprungligen av Lovan:

En 7+ 256 alltså? Vilken färg? Jag la en beställning för ett par veckor sen på en 7+ 256 Rosa men har 5/12 som datum.
Eller du kanske inte beställde via Telia?

Via NetOnNets lager o butik men med tecknat abbonemang. Dom hade enbart fem ordrar före mig på just den modellen. Plus Svart 256. Mest en chansning och gardering. Får se helt enkelt men rätt säker på att det är rätt kort kötid jämfört de flesta butiker/operatörer. Sen är frågan hur Apple prioriterar NetOnNet.

Yumeyue här i tråden fick ju Rosa Plus 256 på en/två dagar ju?

Vet ej om det besvarats tidigare, men hur är det att köpa iPhone 7/Plus i USA ?

Såg att Apple Store i USA har börjat få in sk "simfree" vilket betyder upplåsta varianter, men hur är det med olika 4G band mm som det var problem med i samband med iPhone 6 lanseringen ?

Är det OK att köpa en "simfree" iPhone 7 i USA och använda den i Sverige ?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2016-10-21 13:15
Ursprungligen av grenhall:

Välkommen tillbaka Mattias. Tack! Kul att vara tillbaka!

Bokade 7 Plus Jet Black 128GB idag. Leveranstid 4-10 oktober. Wtf? Fick bekräftelsemail 09:15.

7 Plus Jet Black verkar ha varit superpoppis. Leveranserna nu är November.

Min mobil är levererad till posten:)

Beställt 7+ JB 128GB från Halebop 9/9

Fick precis sms från Halebop att min iPhone 7+ 128 Jet black skickats idag. Beställde någon minut efter förhandsbokningen öppnade.

  • Medlem
  • 2016-10-21 13:31

Mycket svar här där 7+ skickats till er från olika operatörer. Gläds med er! Ingen mer än jag som beställt vanliga 7? ?
Comviq får skärpa sig lite nu, tycker jag. Visst, 128 GB JB är populär, men de måste ha ett humm om hur många de kommer att få in framöver och vilken plats i kön man har.

  • Medlem
  • 2016-10-21 13:31

Sådär nu ligger min i butiken och väntar. Blir uthämtning imorgon.

Funderar på att avboka min beställning hos Comviq och plocka upp en i Täby. Det är ju sjukt? Jag har väntat i över en månad och har ingen telefon alls! Dålig service....

Även min 7+ 128 Gagatsvart är skickad från Halebop!

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Även min 7+ 128 Gagatsvart är skickad från Halebop!

synd att det är fredag bara...

Ursprungligen av tobylund:

Comviq skickade idag min 7+ 128 mattsvart som jag beställde 12/9.

Konstiga comviq är fick ett sms idag att min 7 plus/ guld 128 Gb är försenad och väntas V46 beställde 12/9 ,tråkigt för trodde den skulle komma nästa vecka då det gått 7v,Det ärlite irriterande av comviq att göra så!

Ursprungligen av Pezzon:

Konstiga comviq är fick ett sms idag att min 7 plus/ guld 128 Gb är försenad och väntas V46 beställde 12/9 ,tråkigt för trodde den skulle komma nästa vecka då det gått 7v,Det ärlite irriterande av comviq att göra så!

46?!?!?! Pratade med dom idag, då min tid passerat redan, dom lovade mitten på nästa vecka...jag beställde senare än dej 7+ 128 Rose

IDIOTER!!!!

Ursprungligen av robertkarlsen:

46?!?!?! Pratade med dom idag, då min tid passerat redan, dom lovade mitten på nästa vecka...jag beställde senare än dej 7+ 128 Rose

IDIOTER!!!!

Ja verkligen, ska försöka chatta med dom!

Ursprungligen av Pezzon:

Ja verkligen, ska försöka chatta med dom!

Har nu chattat med Comviq och det verkar stämma att jag får vänta till v46 eller v47 för dom skrev att dom fick in dem i slutet på V46 ,dom säjer bara att det är den info vi fått från Apple, och att det är olika vilka färger dom får in sa han! har man lite tur kanske den kommer tidigare så ska bli intressant att se om det är nån här som får en Iphone 7 plus Gold 128 Gb beställd efter den 12/9 för då beställde jag!

  • Medlem
  • 2016-10-21 17:53
Ursprungligen av iphoneinho:

Via NetOnNets lager o butik men med tecknat abbonemang. Dom hade enbart fem ordrar före mig på just den modellen. Plus Svart 256. Mest en chansning och gardering. Får se helt enkelt men rätt säker på att det är rätt kort kötid jämfört de flesta butiker/operatörer. Sen är frågan hur Apple prioriterar NetOnNet.

Yumeyue här i tråden fick ju Rosa Plus 256 på en/två dagar ju?

Ah, ja jag har beställt via Telia eftersom jag har studentrabatt. Annars så fanns det så jag kunde boka en via Apple i förra veckan men jag valde att avvakta. Det blir ändå 1200kr i skillnad med rabatten(50kr/mån). Det kan vara värt att vänta ett tag till för de pengarna

Jahopp, verkar inte bli någon telefon den här veckan ändå. Borde väl kanske inte ha förväntat mig det när det är Postnord som står för leveransen, men jag tänkte att de trots sitt rykte kanske skulle klara av att frakta ett paket 20 mil på ett dygn. Men nej, istället för att skicka paketet från Ljungby till Göteborg skickar de det till Malmö, där det verkar ha legat sedan midnatt.

Bra jobbat.

Ursprungligen av Pezzon:

Har nu chattat med Comviq och det verkar stämma att jag får vänta till v46 eller v47 för dom skrev att dom fick in dem i slutet på V46 ,dom säjer bara att det är den info vi fått från Apple, och att det är olika vilka färger dom får in sa han! har man lite tur kanske den kommer tidigare så ska bli intressant att se om det är nån här som får en Iphone 7 plus Gold 128 Gb beställd efter den 12/9 för då beställde jag!

Lider med dej Personligen har jag börjat tveka...inte nog med detta väntande, men sen med hissgate-skiten...Apple verkar inte längre bry sig om att laga/byta ut dåliga telefoner...dom satsar istället på att släppa iPhone i fler länder och hålla event för sina nya, fula Macbooks...

Beställde 7+ 128GB svart från telia den 9/9 ca 10.15. Datumet har flyttats fram och tillbaka och landade på 31/10 i början av veckan. Jag kontaktade idag de om min leveranstid (efter lång stund i telefon), och tydligen så var datumet 25/10 i deras system. Om de håller detta dvs...

  • Medlem
  • 2016-10-21 20:52

Har länge följt tråden men inte orkat bli medlem för att kunna skriva. Men nu är min stubin snart slut vad gäller detta väntande..

Beställde den vanliga iPhone 7, JB 128 GB, från telenor den 9/9. Till en början var "leveransdatum" vecka 41-42 vilket de sedan strök och har nu vecka 44-45.

Håller med analysen om att de slingrar sig när man tar kontakt eftersom de är rädda för avbeställningar.

Jag har det så kallade "telenor change" och vill egentligen inte av den anledningen köpa från annat håll.

Någon annan som beställt från telenor?

Bevaka tråden