Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2016-10-20 14:02

Idag kom sms från Telenor. Beställningen bearbetas nytt sms när varan finns att hämta i butik.
Gagatsvart 7plus beställd 9/9

Ursprungligen av ChristopherA:

Ska man börja rent på nytt eller föra över "gamla iPhonen"?

Har "två generationers" användande installerat på min nuvarande 5S.

Med en massa appar jag inte använder men en hel del dokument och bilder.

Ursprungligen av marinetti:

Det är ganska skönt o börja på nytt ?

Varför? På vilket sätt?

Jag skulle säga tvärtom, och att det ör ju därför man säkerhetskopierar.
Rensa bara de appar du inte vill ha kvar innan man säkerhetskopierar sista gången, sen in me den i nya luren.

Frugan köpte en iphone 7 pink 32 GB i måndags (2016-10-17) från telia, fick precis sms om att dom skickat den...

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-10-20 15:50
Ursprungligen av ChristopherA:

Ska man börja rent på nytt eller föra över "gamla iPhonen"?

Har "två generationers" användande installerat på min nuvarande 5S.

Med en massa appar jag inte använder men en hel del dokument och bilder.

Två generationer? Jag har inte börjat från noll sedan 2008..

Ursprungligen av NCSD:

@jonasn Har de comviq? Eller tele2 som gäller??? När du köpte din betala du hela beloppet då?
PS. Kollat nu. I Täby det är slut med 256 JB 7+ ????

Jag ska inte svära på att de har Comviq men har de alla andra stora operatörer så kan jag inte tänka mig att de saknar Comviq.

Jag betalade mitt skal och nån startavgiftsliknande grej på plats, resten via abonnemanget. Lärde mig även att man inte behöver köpa applecare+ på plats längre, går att göra på distans inom två veckor efter köpet.

Senast redigerat 2016-10-20 16:08
Ursprungligen av jonasn:

Två generationer? Jag har inte börjat från noll sedan 2008..

Jag ska inte svära på att de har Comviq men har de alla andra stora operatörer så kan jag inte tänka mig att de saknar Comviq.

Dom har EJ Comviq ? Därför jag blev tvungen att beställa från dom ?

  • Medlem
  • City
  • 2016-10-20 16:07
Ursprungligen av Castel:

Du reserverar en telefon som du sedan samma dag hämtar upp i vald Apple Store Butik.
Reservationen startar kl 06:00 imorgon.

https://reserve.cdn-apple.com/SE/sv_SE/reserv...

Tack för länken, har precis fått hem min 7+ Gaga 128GB idag på detta sätt via vän, rekommenderas.

Är det nån som vet om nån får samma rabatt på telefonen när man köper på Apple store med 24 månader halebop som på halebop.se?

Har på 128gb + ett pris på ca 7400 när jag tecknade 24 månader.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-10-20 17:39

Långsam skrivning på 7:an, snikmodellen.

http://thenextweb.com/apple/2016/10/19/iphone...

  • Medlem
  • 2016-10-20 19:16
Ursprungligen av mattiL:

Långsam skrivning på 7:an, snikmodellen.

http://thenextweb.com/apple/2016/10/19/iphone...

Min 5 64gb har samma skrivhastighet, 39mb/s. Undrar hur 256gb modellen står sig?
Det är nästan alltid så att större modeller har högre hastigheter eftersom de använder fler chip som kan skicka information parallellt. Det här var dock en väldig skillnad på.
Någon som har en modell att testa själv?

Ursprungligen av mattiL:

Långsam skrivning på 7:an, snikmodellen.

http://thenextweb.com/apple/2016/10/19/iphone...

Härliga nyheter får jag noga säga ändå. Ännu en anledning till att inte köpa 32GB - något som diskuterades häromdagen i tråden. Min teori om mer premium-känsla på 128/256 stämde alltså. Skadeglad javisst.

Någon som beställt från Comviq som har någon info?
Beställde en 7 plus 128 i silver den 10/9 med 4-5 veckors leverans.
Detta har ju passerat med råge nu.

Det verkar vara lotteri med att få telefonen från Telia. Väntar också på min lur, (7+ JB 128gb), står att den ska komma först om 11 dagar. Nu vill man ju verkligen ha den när folk börjar få hem sina fick bekräftelsen 10:41 den 9/9..

Ursprungligen av iphoneinho:

Härliga nyheter får jag noga säga ändå. Ännu en anledning till att inte köpa 32GB - något som diskuterades häromdagen i tråden. Min teori om mer premium-känsla på 128/256 stämde alltså. Skadeglad javisst.

Tror jag inte, har inget med premium känsla att göra.
Det är ju helt olika hårddiskar så det är ju inte något nytt att de presterar olika. Tror sällan att du ens märker av det eftersom båda är så förskräckligt snabba.

Men är du en dude som flyttar videor från mobil till datorn så fine, du tjänar några sekunder.

Mina kompisar som har 7an i 128 respektive 32 jämförde sina efter videon, man märkte ingen skillnad vid normalt användande. De gjorde tom lite cpu benchmarks där 32gb var snabbare (alla iphones är unika).

Ursprungligen av ryckarn34:

Tror jag inte, har inget med premium känsla att göra.
Det är ju helt olika hårddiskar så det är ju inte något nytt att de presterar olika. Tror sällan att du ens märker av det eftersom båda är så förskräckligt snabba.

Men är du en dude som flyttar videor från mobil till datorn så fine, du tjänar några sekunder.

Mina kompisar som har 7an i 128 respektive 32 jämförde sina efter videon, man märkte ingen skillnad vid normalt användande. De gjorde tom lite cpu benchmarks där 32gb var snabbare (alla iphones är unika).

Jahaja försvara ni era små 32or bäst ni vill. Skämt o sido. Vetskapen av att min 128a är lite snabbare ger mig liteeee godare känsla iallafall. Äkta premiumkänsla. Hehe.

Ursprungligen av Atvhudik:

Någon som beställt från Comviq som har någon info?
Beställde en 7 plus 128 i silver den 10/9 med 4-5 veckors leverans.
Detta har ju passerat med råge nu.

beställde samma modell & datum dock en 32a, fick 7-8 veckor. Så nästa vecka om jag har tur

Ursprungligen av iphoneinho:

Jahaja försvara ni era små 32or bäst ni vill. Skämt o sido. Vetskapen av att min 128a är lite snabbare ger mig liteeee godare känsla iallafall. Äkta premiumkänsla. Hehe.

Just det som är grejen, jag kör också 128 (även om jag inte fått min än)
Men var det inte du som sa att "om man inte har det högsta så känns det inte premium". Alltså 256gb
kan också säga att iphone 7 har bättre resultat i nästan alla benchmarks ifall man jämför med 7 plus. Betyder det att den är mer premium då?

Det jag säger är att det inte spelar någon roll vad för storlek du har, en plus 256gb kan vara segare än en 7a 32gb (i performance). även om de har nästan samma innehåll.

Enda skillnaden är ju att de har större hårdiskar (och lite snabbare) som kostar 10dollar mer fast apple tar 1000/2000 kr dyrare.

  • Medlem
  • 2016-10-20 21:22

Detta var intresserant
Hur upplever ni era 32GB?

https://youtu.be/qW2-TIbcTIg

Ursprungligen av ryckarn34:

Just det som är grejen, jag kör också 128 (även om jag inte fått min än)
Men var det inte du som sa att "om man inte har det högsta så känns det inte premium". Alltså 256gb
kan också säga att iphone 7 har bättre resultat i nästan alla benchmarks ifall man jämför med 7 plus. Betyder det att den är mer premium då?

Det jag säger är att det inte spelar någon roll vad för storlek du har, en plus 256gb kan vara segare än en 7a 32gb (i performance). även om de har nästan samma innehåll.

Enda skillnaden är ju att de har större hårdiskar (och lite snabbare) som kostar 10dollar mer fast apple tar 1000/2000 kr dyrare.

Retas ju bara lite när jag fick vatten på kvarnen ang. min känsla om mer premium på de större modellerna

Och jag står fast vid den känslan. Molnlagring osv. har sina funktioner i det avseende att man kan komma åt filer från olika enheter och att ha en säkerhet men faktumet om att min telefon har lokalt utrymme för massa saker utan att jag behöver bemästra min lagring med diverse tjänster pga. för lite lagring gör att jag produkten blir lite vassare helt enkelt. Man har ju alltid med sig telefonen så varför göra sig beroende av wifi/3g när man kan ha allt gött direkt i handen.

Sorry för Off-Topic nu igen.

Ursprungligen av Swifts:

beställde samma modell & datum dock en 32a, fick 7-8 veckor. Så nästa vecka om jag har tur

Comviq skickade idag min 7+ 128 mattsvart som jag beställde 12/9.

Ursprungligen av zwizzen:

Det verkar vara lotteri med att få telefonen från Telia. Väntar också på min lur, (7+ JB 128gb), står att den ska komma först om 11 dagar. Nu vill man ju verkligen ha den när folk börjar få hem sina fick bekräftelsen 10:41 den 9/9..

Beställde min Iphone 7 plus, Svart, 256GB, 15/9 från Comviq och har nu haft den i drygt 10 dagar.

Bestämde mig för att dissa Telia och beställde min från NetOnNet istället. På Telia stod det fortfarande december så jag tröttnade tillslut. Bokade 10/9 7 + 128 GB roséguld på Telia och ännu inte fått den. Köpte på NetOnNet istället.
Fick den på mindre än en dag och jag är nöjd!

Ursprungligen av tobylund:

Comviq skickade idag min 7+ 128 mattsvart som jag beställde 12/9.

Underbart. Nu blir jag avundsjuk. Beställde ju tidigare än dig men tydligen fel färg.
Hoppas de lossnar snart. Börjar bli riktigt sugen.

Ursprungligen av ryckarn34:

Just det som är grejen, jag kör också 128 (även om jag inte fått min än)
Men var det inte du som sa att "om man inte har det högsta så känns det inte premium". Alltså 256gb
kan också säga att iphone 7 har bättre resultat i nästan alla benchmarks ifall man jämför med 7 plus. Betyder det att den är mer premium då?

Det jag säger är att det inte spelar någon roll vad för storlek du har, en plus 256gb kan vara segare än en 7a 32gb (i performance). även om de har nästan samma innehåll.

Enda skillnaden är ju att de har större hårdiskar (och lite snabbare) som kostar 10dollar mer fast apple tar 1000/2000 kr dyrare.

Låter lite som diskussionen gällde modeller av bilar - förutom att du kör- utan att ha fått någon.......
Någon HD ( inte MC) finns inte i iPhone - och minnet i dom är dyrt - oavsett Apple eller inte.
Däremot har jag HD i min iMac sedan > 5 år - och det är stenåldern.
Har bara en iPhone 7 128 GB svart. Å andra sidan fick jag min efter 10 dagar - från Telia på posten.?

Ursprungligen av Yumeyue:

Bestämde mig för att dissa Telia och beställde min från NetOnNet istället. På Telia stod det fortfarande december så jag tröttnade tillslut. Bokade 10/9 7 + 128 GB roséguld på Telia och ännu inte fått den. Köpte på NetOnNet istället.
Fick den på mindre än en dag och jag är nöjd!

Beställde också en på NetonNet nu, 7 Plus 256 Black, då får vi se vem som är snabbast mellan Telia och NetOnNet..
Förloraren får ett återköp....

Det verkar definitivt som om att 256-modellerna levereras mycket snabbare pga. att 128-modellen är den mest beställda modellen. Flertalet har ju fått sina 256or bra mycket snabbare trots senare beställning.

Synd att man inte kan få mer info från Telia ang. köplats/beställningar. Dom är väl rädda för avbeställningar om dom ger ut mer info så det är bättre att kunderna lever i ovisshet och känner hypen istället. Stackars oss...

Fyfan, denna tråden och min orderstatus-länk måste vara mina mest besökta sidor de senaste åren ???

  • Medlem
  • 2016-10-21 08:33
Ursprungligen av iphoneinho:

Fyfan, denna tråden och min orderstatus-länk måste vara mina mest besökta sidor de senaste åren ???

??? Trodde att jag var ensam om detta!! ?????

  • Medlem
  • 2016-10-21 08:44
Ursprungligen av iphoneinho:

Det verkar definitivt som om att 256-modellerna levereras mycket snabbare pga. att 128-modellen är den mest beställda modellen. Flertalet har ju fått sina 256or bra mycket snabbare trots senare beställning.

Synd att man inte kan få mer info från Telia ang. köplats/beställningar. Dom är väl rädda för avbeställningar om dom ger ut mer info så det är bättre att kunderna lever i ovisshet och känner hypen istället. Stackars oss...

Fyfan, denna tråden och min orderstatus-länk måste vara mina mest besökta sidor de senaste åren ???

Haha exakt så är det för mig med. Frågade tom. Comviq varför inte man får någon sådan information eller åtminstone preliminärt datum för leverans, men de cirkulerar runt frågorna likt politiker ??? hade det inte varit för att jag vill ha JB så hade jag också beställt någon annanstans, men 128 GB JB är slut överallt ? Kommer nog få den till midsommar i alla fall...hoppas jag.

Ja, fyfan vad dom håller oss på halster! Men vi stöttar varandra bra här i denna tråden tycker jag ?

Hade beställt 256 för ett par veckor sedan om jag vetat det jag vet idag men nu är man ju livrädd och ändra beställning och få vänta till nästa år. Nåja, 7/11 är bara två veckor bort. Gissar på leverans innan månadsskiftet ändå...

Ursprungligen av Crusse:

Beställde också en på NetonNet nu, 7 Plus 256 Black, då får vi se vem som är snabbast mellan Telia och NetOnNet..
Förloraren får ett återköp....

Du kommer inte ångra dig. Jag hade inte tänkt 256 GB innan för jag behöver inte så mycket minne, men med tanke på de extrema väntetiderna så orkade jag inte. Hellre lägger jag 1000 kr mer och slipper få en räkning nära jul. Leveransen var extremely snabbt. Fick mobilen redan dagen efter att jag beställde.

Ursprungligen av Yumeyue:

Du kommer inte ångra dig. Jag hade inte tänkt 256 GB innan för jag behöver inte så mycket minne, men med tanke på de extrema väntetiderna så orkade jag inte. Hellre lägger jag 1000 kr mer och slipper få en räkning nära jul. Leveransen var extremely snabbt. Fick mobilen redan dagen efter att jag beställde.

När och var beställde du??

Bevaka tråden