Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Watch Series 2

Tråden skapades och har fått 113 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kolla istocknow.com/live

Enl cultofMac skall det vara ett verktyg som visar vilka Apple-butiker som har produkter hemma...

Gäller tydligen bara iPhone7 o 7+ märker jag nu......

Senast redigerat 2016-09-21 08:38

Trevligt, men det gäller (vad jag kan se) endast iPhone 7 och iPhone 7 plus - inte Apple Watch.

  • Medlem
  • 2016-09-21 08:49
Ursprungligen av BlackSmp:

Armen tar slut före ögonen

Skämt åsido, jag förstår dig,
har du provat med att ställa in fet stil samt största storleken på text?

Jo jag tog den största texten sent igår kväll. Kanske får prova fetstil också senare, vi får se hur det känns ikväll igen. ?

Ursprungligen av Genberg:

Gaaah! Hur många hade de?

Har fått tag på en series 2 - svart aluminium 38 mm på Apples hemsida nu ikväll, den blev redo för hämtning också så jag verkar inte ha hallucinerat. Enda sättet att få den nu var att välja hämtning i Butiken i Täby. Nån som vet hur flexibla butikspersonalen är, tror ni dom kan skicka den till mig (vill helst slippa åka ända dit). Hade jag valt hemleverans så var det 3-5 veckor att vänta. Nåja, kollar det imorgon...

Jag lovar att jag haft stenkoll på lagerstatusen i Täby butiken på denna modell, den har varit slut hela tiden sen jag började kolla men plötsligt dök den upp igen, verkar finnas fler kvar även efter min beställning. Ett tips till er som är lite envisa, man kanske kan be personalen skicka en klocka från en annan butik om man cashar i förväg?

Ursprungligen av tomost:

Enda sättet att få den nu var att välja hämtning i Butiken i Täby. Nån som vet hur flexibla butikspersonalen är, tror ni dom kan skicka den till mig (vill helst slippa åka ända dit).?

Jag har sett den modellen i lager i samtliga Apple Store i Sverige flera gånger men jag tvivlar starkt på att de är flexibla - har du valt upphämtning i butiken så är det det som gäller.

Ursprungligen av Pulver:

Jag har sett den modellen i lager i samtliga Apple Store i Sverige flera gånger men jag tvivlar starkt på att de är flexibla - har du valt upphämtning i butiken så är det det som gäller.

Mmm, kunde kanske ana det. Nåja, det är bara 40 min med bil så inte så illa...

Men lite osmidigt att alternativet är att vänta 3-5 veckor när dom hade kunnat ordna hemleverans från den butik som har den inne. Dom borde ju vilja sälja så mycket som möjligt så snabbt som möjligt...

Ursprungligen av Sixten:

Kolla istocknow.com/live

Nu är den uppdaterad med Apple Watch series 2

Man kan välja att endast visa Apple Store med klockan i lager (blå pin) och när man trycker på den blå symbolen så står det vilken modell de har inne under iPhone 7 rutan.

Just nu finns det ingen klocka i hela europa....

Inte så konstigt eftersom leveransen de fick igår har blivit bokade allihop, men de finns inte så många i USA heller.

Ursprungligen av Pulver:

Nu är den uppdaterad med Apple Watch series 2
Just nu finns det ingen klocka i hela europa....

Inte så konstigt eftersom leveransen de fick igår har blivit bokade allihop, men de finns inte så många i USA heller.

Pratade med en säljare på Macforum i Göteborg igår, som sade att de ännu inte fått in en enda Series 2, inte ens ett demoexemplar.

Ursprungligen av spajan:

Pratade med en säljare på Macforum i Göteborg igår, som sade att de ännu inte fått in en enda Series 2, inte ens ett demoexemplar.

Nej, jag hålller koll via prisjakt också och det verkar inte som om en enda "vanlig" butik fått någonting överhuvudtaget ännu - förutom Apple Stores då.

Märkligt nog markerar prisjakt att elgiganten har 5st svarta sportklockor (42mm series 2) i lager just nu, men går man vidare till elgiganten så ser det ut som förr - ej i lager och obekräftad leveranstid.

Det skulle kunna vara så att de fått in och de tog slut direkt (att prisjakt inte uppdaterats), men det kan nog vara ett misstag också.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3895107

Ursprungligen av Pulver:

Nej, jag hålller koll via prisjakt också och det verkar inte som om en enda "vanlig" butik fått någonting överhuvudtaget ännu - förutom Apple Stores då.

Märkligt nog markerar prisjakt att elgiganten har 5st svarta sportklockor (42mm series 2) i lager just nu, men går man vidare till elgiganten så ser det ut som förr - ej i lager och obekräftad leveranstid.

Det skulle kunna vara så att de fått in och de tog slut direkt (att prisjakt inte uppdaterats), men det kan nog vara ett misstag också.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3895107

mStore i Malmö hade iaf massa demoex av iphone 7 och 7+ igår när jag var där. Jag frågade aldrig om de hade exemplar förutom dessa.

Ursprungligen av Pulver:

Man kan välja att endast visa Apple Store med klockan i lager (blå pin) och när man trycker på den blå symbolen så står det vilken modell de har inne under iPhone 7 rutan.

Har du lust att utveckla hur du gjorde detta? Jag lyckas inte hitta någon sådan funktion att se vilka butiker som har klockor i lager (även om jag förstår att inga har det just nu).

Ursprungligen av Anwest:

Har du lust att utveckla hur du gjorde detta? Jag lyckas inte hitta någon sådan funktion att se vilka butiker som har klockor i lager (även om jag förstår att inga har det just nu).

Funktionen är inte 100% stabil och kanske endast fungerar i webläsaren på en vanlig dator (ej i mobilen ?) just nu, men jag får upp kartan och trycker då på den blå 'pin-symbolen' nere i högra hörnet.

Numera har de lagt till att man kan sortera på de butiker som har 38mm och 42mm modellen hemma.

Då visas den blå symbolen endast på de butiker som har respektive klocka hemma i lager för förbeställning.

Trycker man på den blå symbolen får man upp en ruta med lagret av både iPhone 7 och iPhone 7 plus och under den rutan står de modeller av Apple Watch series 2 som finns i lager för just den butiken.

Just nu finns exempelvis "Apple Watch Sport 42mm Series 2 Rose Gold Aluminum Case with Midnight Blue Sport Band (MNPL2)" hos Apple Store i Täby.

Men det ändrar sig hela tiden.

  • Medlem
  • 2016-09-23 18:39

Återknyter till ett tidigare inlägg jag skrev i denna tråd angående syn och Apple Watch.
I början fick jag fruktansvärt ont i ögon och huvud och övervägde allvarligt att lämna tillbaka klockan. Men i förmiddags så provade jag att dra ner ljusstyrkan till det lägsta. Och huvudvärken försvann efter bara några timmar. Nu är jag 100% nöjd!

Ojdå, precis tvärtom mot mitt råd

  • Medlem
  • 2016-09-23 21:10

Kanske detta som påverkar tillgången på klockor och telefoner?

http://appleinsider.com/articles/16/09/23/wid...

Ursprungligen av maf:

Kanske detta som påverkar tillgången på klockor och telefoner?

http://appleinsider.com/articles/16/09/23/wid...

Jag trodde också det här var orsaken. Men det påverkar faktiskt väldigt lite. Det mesta i telefonväg och klockor som kommer (åtminstone till GBG) kommer via flyg.

Däremot är det lustigt med klockorna att Apples logistik tycker att det är utan prioritet när det finns klockor på orten.
Enl uppgift i GBG finns det företag som har rosa 38mm hemma och då får man inte högsta prio av Apple....
Låter vrickat, men det är så det funkar. När allt är slut flyttas man upp på priolistan.
Enligt min källa kommer det dröja kanske två veckor tills tillgången är OK på klockor. Lägg på 10 dagar för att kunna gå
rakt in i affären och köpa en utan förbokning.

Borde ha beställt "on the rocks" istället för en "straight up"...

Ursprungligen av Pulver:

Funktionen är inte 100% stabil och kanske endast fungerar i webläsaren på en vanlig dator (ej i mobilen ?) just nu, men jag får upp kartan och trycker då på den blå 'pin-symbolen' nere i högra hörnet.

Numera har de lagt till att man kan sortera på de butiker som har 38mm och 42mm modellen hemma.

Då visas den blå symbolen endast på de butiker som har respektive klocka hemma i lager för förbeställning.

Trycker man på den blå symbolen får man upp en ruta med lagret av både iPhone 7 och iPhone 7 plus och under den rutan står de modeller av Apple Watch series 2 som finns i lager för just den butiken.

Just nu finns exempelvis "Apple Watch Sport 42mm Series 2 Rose Gold Aluminum Case with Midnight Blue Sport Band (MNPL2)" hos Apple Store i Täby.

Men det ändrar sig hela tiden.

Tack! Vet du vad, jag förstod inte att det var en extern länk utan jag trodde den fanns på apple.com. Så jag satt säkert i 1h och letade mig fördärvad efter kartan med lagerinformation. Fram till att jag såg länken till istocknow.com här lite tidigare i tråden. Facepalm

Så sjukt surt att de är konstant slutsålda, jag sitter i princip ajour på att lägga en beställning (Series 2, svart/silver aluminium 42 mm) och dra ut till Täby. Men de verkar ju så gott som helt väck i hela världen så det är väl bara att somna om i en månad.

Själv känner jag att jag vill fysiskt klämma på en Gear S3 och kasnke säga - nä, den här passar inte...
Jag vill inte bara beställa en AW2 rätt upp och ner. Anser jag har nån slags skyldighet mot min
egen plånbok att iaf ha klämt på alternativen.

För att göra valet så mycket lättare bestämde sig mina glasögon med kvantfysikens hjälp (troligen?) att slänga sig själva
i asfalten och gå i smödder ungefär.... Beställt nya - 4600kr tack, vg betala i kassan....

Suck!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-27 11:06

Du är skyldig plånboken...? Det är väl du som är herre över plånboken.
Jag köper mina glasögon på Internet, ca 1500 kr inkl fotokromatiska, antireflex, progressiva etc.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-27 16:43
Ursprungligen av Pulver:

Idag är dagen när man ska kunna köpa Apple Watch Series 2 i butik.

Är det någon som lyckats med detta någonstans ?

Jag förhandsbokade i en lokal butik så fort det blev möjligt, men de verkar inte fått några exemplar ännu (trots att jag blev lovad att de skulle ha exemplar hemma idag via telefonkontakt)

Är det möjligtvis endast Apple Store som har dem idag ?

Jag är nyfiken på hur det har gått, har du fått din Apple Watch ännu? Själv bokade jag inte min förrän dagen innan den skulle släppas (MediaMarkt Göteborg Högsbo) så det kan antagligen dröja hur länge som helst innan den kommer. Någon annan som förbeställt och fått den? Man börjar ju bli lite otålig...

Ursprungligen av Anwest:

Tack! Vet du vad, jag förstod inte att det var en extern länk utan jag trodde den fanns på apple.com.

Ah, OK

Ursprungligen av Mazee:

Jag är nyfiken på hur det har gått, har du fått din Apple Watch ännu? Själv bokade jag inte min förrän dagen innan den skulle släppas (MediaMarkt Göteborg Högsbo) så det kan antagligen dröja hur länge som helst innan den kommer. Någon annan som förbeställt och fått den? Man börjar ju bli lite otålig...

Nope, ingenting ännu - det är ju lite komiskt att jag aldrig bokade direkt från Apple.se eftersom jag inte ville vänta så länge som till 30 september

Jag bokade istället från min lokala digital inn och hoppades på att få ett exemplar på lanseringsdagen...

Men jag tror inte att någon fått leverans från lokala butiker ännu - endast från Apple.se eller Apple Store (?)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-27 17:11
Ursprungligen av Pulver:

Ah, OK

Nope, ingenting ännu - det är ju lite komiskt att jag aldrig bokade direkt från Apple.se eftersom jag inte ville vänta så länge som till 30 september

Jag bokade istället från min lokala digital inn och hoppades på att få ett exemplar på lanseringsdagen...

Men jag tror inte att någon fått leverans från lokala butiker ännu - endast från Apple.se eller Apple Store (?)

Å jag gjorde som du - kollade Apple och tänkte att så länge vill man ju inte vänta... hmm...

Ursprungligen av kenjon:

Du är skyldig plånboken...? Det är väl du som är herre över plånboken.
Jag köper mina glasögon på Internet, ca 1500 kr inkl fotokromatiska, antireflex, progressiva etc.

Lindberg glasögon är inte billiga....duger de till drottningen av Danmark och England så duger de åt mig.
Jag vill inte ha ngt annat.

Vad gäller plånboken så bestämmer jag. Men i o m att det är ett antal tusenlappar inblandade så tycker jag man bör göra en koll, som jag alltid gör när jag köper dyrt, vad gäller alternativ, inköpsställen osv.

Hämtade precis ut en klocka series 2 i Täby. Verkar finnas några kvar.

Ursprungligen av dfox:

Hämtade precis ut en klocka series 2 i Täby. Verkar finnas några kvar.

Grymt, bokade/betalade en Series 2 (vit, aliminium, sport) nu och ska hämta efter jobbet - tack för tipset!

Ursprungligen av dfox:

Hämtade precis ut en klocka series 2 i Täby. Verkar finnas några kvar.

Topp! bokade och hämtade ut på lunchen. Nu blir eftermiddagsmötet mycket roligare

  • Medlem
  • 2016-09-30 20:19
Ursprungligen av dfox:

Hämtade precis ut en klocka series 2 i Täby. Verkar finnas några kvar.

Vilken modell och färg?

Ursprungligen av Dalle:

Vilken modell och färg?

Blev svarta sportvarianten, 42 mm. Måste säga att jag är oerhört imponerad så här långt; lite som när man köpte sin första iPhone. Provade direkt att ta mig ut på en löprunda utan telefonen och det fungerade klockrent.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2016-10-06 15:55

Folk vill ha nya Watch. Apple levererar inte i den utsträckning som täcker efterfrågan. Verkar synnerligen dumt när man slagit på stora trumman en tid innan.
Varför gör de på detta viset?

Bevaka tråden