Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Watch Series 2

Tråden skapades och har fått 113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av PaO:

Du som är expert på klockor
Apple Watch Series 2 är vattenskyddad till 50 meter. Är det samma klassning som för övriga klockor på marknaden? Dvs tål enstaka snabba tillfällen i vatten. Är ju imponerande att den verkar klara av saltvatten och kloratvatten

Det är samma som för övriga klockor. Läs mer här om du vill ha mer information om vad det innebär: http://www.nyteknik.se/digitalisering/sanning...

  • Medlem
  • 2016-09-18 14:23
Ursprungligen av Erik Sjölund:

Det är samma som för övriga klockor. Läs mer här om du vill ha mer information om vad det innebär: http://www.nyteknik.se/digitalisering/sanning...

Då är det ju vågligt av Apple att uppmana till att simma med den. Garantin kanske inte gäller

Ursprungligen av PaO:

Då är det ju vågligt av Apple att uppmana till att simma med den. Garantin kanske inte gäller

Det verkar vara lite delade meningar om vad en klocka på 50m klarar. De verkar klara att simmas med, men man avråder från att bada med dem pga. att hopp/dyk och liknande ner i vattnet kan orsaka mer tryck än vad de klarar. Så tolkar jag det när jag läser runt iaf. Vet inte vad det står om att hoppa ner i vattnet med den på garantint Dock brukar såna där graderingar vara gjorda med marginal, så den klarar nog av att badas med utan problem.

  • Medlem
  • 2016-09-18 14:47
Ursprungligen av Erik Sjölund:

Det verkar vara lite delade meningar om vad en klocka på 50m klarar. De verkar klara att simmas med, men man avråder från att bada med dem pga. att hopp/dyk och liknande ner i vattnet kan orsaka mer tryck än vad de klarar. Så tolkar jag det när jag läser runt iaf. Vet inte vad det står om att hoppa ner i vattnet med den på garantint Dock brukar såna där graderingar vara gjorda med marginal, så den klarar nog av att badas med utan problem.

Ja men har den inte ett fitness simläge?
Apples reklamfilm är där en som drar på sig simkläder och dyker i bassängen
Då måste den ju klara kloratvatten i 60 minuter eller så och både dyk och simning
Imponerande att de lyckats med det

Klockan har ett simläge. Den är godkänd simma med och det stöds av Apple. De visade på resentationen hur de hade testat den i många timmar/dygn i roterande vattenbad-testriggar. Den räknar simtag, vändningar, pratar med GPS när du har klockarmen i luften (ingen ide prata med gps när armen är under vatten...smart), den tål både vatten, klorerad bassäng och saltvatten i havet.
Man ställer in den på simläge så inte displayen skall feppla runt av misstag och när man kliver ur så roterar man på kronan och då skvätter man ren högtalaren genom att vibrera membramet...

  • Medlem
  • 2016-09-18 19:27
Ursprungligen av Sixten:

Klockan har ett simläge. Den är godkänd simma med och det stöds av Apple. De visade på resentationen hur de hade testat den i många timmar/dygn i roterande vattenbad-testriggar. Den räknar simtag, vändningar, pratar med GPS när du har klockarmen i luften (ingen ide prata med gps när armen är under vatten...smart), den tål både vatten, klorerad bassäng och saltvatten i havet.
Man ställer in den på simläge så inte displayen skall feppla runt av misstag och när man kliver ur så roterar man på kronan och då skvätter man ren högtalaren genom att vibrera membramet...

Då känns ju 50 atm som ett understatement helt klart. Mycket imponerande får jag säga

  • Avstängd
  • 2016-09-19 08:35
Ursprungligen av PaO:

Jag med
Bokade 2 nya telefoner sedan explodera tydligen något batteri så ny vet jag inte när jag får dem

Till dags datum är det över 70st som exploderat så "något" stämmer verkligen dåligt med verkligheten.

Ursprungligen av PaO:

Då känns ju 50 atm som ett understatement helt klart. Mycket imponerande får jag säga

Tråkigt att vara en messerschmitt men 50 atm motsvarar trycket på nästan 500 m djup. I det här fallet klarar väl klockan 5 atm dvs 50 m djup, vilket är gott nock

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-20 10:43

Inget som hört något nytt om klockor i butik?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-20 12:25

De hade en handfull Watch 2 i Täby-butiken igår eftermiddag...

Känner att Samsung Gear S3 faktiskt är ett alternativ som gått från "när helvetet fryser till is" till "inte så pjåkig".... ingen kan dock leverera där heller...

Ursprungligen av Genberg:

Inget som hört något nytt om klockor i butik?

Jag befinner mig i Köpenhamn idag och tänkte att jag kunde kolla in Apple store här för att se om de fått något.
Det visade sig att det inte finns någon Apple store i Köpenhamn och de "premium resellers" för Apple produkter som finns här bara skrattade och sa att de hört något om "slutet på oktober"

  • Medlem
  • 2016-09-20 14:53
Ursprungligen av Genberg:

De hade en handfull Watch 2 i Täby-butiken igår eftermiddag...

Så pass? Jag satt som klistrad framför deras hemsida och försökte boka en sportmodell i silver med ett pärlgrått armband. Men jag såg absolut ingenting på hemsidan. Bara "Ej tillgänglig för hämtning".

  • Medlem
  • 2016-09-20 15:03

Blir bara mer och mer förbannad på Apple. Deras agerande liknar mer och mer Samsungs.
Man släpper modeller (telefoner och klockor) som bara ett fåtal kan köpa, för man har bara 150 stycken att sälja när produkten släpps. Sedan basunerar man ut att: "iPhone har väckt ett fullständigt enormt intresse! Vi hade aldrig kunnat drömma om att fler än 150 personer ville ha denna produkt!"

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-20 16:12
Ursprungligen av Pulver:

Jag befinner mig i Köpenhamn idag och tänkte att jag kunde kolla in Apple store här för att se om de fått något.
Det visade sig att det inte finns någon Apple store i Köpenhamn och de "premium resellers" för Apple produkter som finns här bara skrattade och sa att de hört något om "slutet på oktober"

Bara att ta tåget till Malmö ju, inga problem.

Ursprungligen av Dalle:

Blir bara mer och mer förbannad på Apple. Deras agerande liknar mer och mer Samsungs.
Man släpper modeller (telefoner och klockor) som bara ett fåtal kan köpa, för man har bara 150 stycken att sälja när produkten släpps. Sedan basunerar man ut att: "iPhone har väckt ett fullständigt enormt intresse! Vi hade aldrig kunnat drömma om att fler än 150 personer ville ha denna produkt!"

Jag skrev något liknande i en annan tråd. Jag tycker faktiskt det är bedrövligt dåligt av Apple. Det kan definitivt inte komma som en överraskning att efterfrågan på både iPhone 7-modellerna samt Apple Watch Series 2 skulle vara skyhög och om man inte är ens i närheten av att kunna möta efterfrågan så har man misslyckats kapitalt.

Jag är fullt medveten om att det krävs enorma volymer för att helt och hållet möta efterfrågan men detta är ingen nyhet för Apple. De är dessutom historiskt hyfsat duktiga på att kunna rampa upp produktionen någorlunda. Jag vet också att detta snacket alltid kommer efter en av deras releaser men jag vill påstå att det är annorlunda nu, till det oerhört mycket sämre.

När jag var på Apple Store på Emporia i fredags så frågade jag, av ren nyfikenhet, om de hade fått in många Jet Black-modeller. De hade fått noll av Jet Black. Inte ens ett visnings-ex! Klockorna var det heller inte många av, om ens någon.

Ursprungligen av zinned:

Bara att ta tåget till Malmö ju, inga problem.

Sitter faktiskt på tåget i Malmö just nu, men jag kommer endast att passera förbi
(varit på en jobbresa tillsammans med kollegor i Köpenhamn över dagen)
Får hålla mig till tåls ett tag till... De lokala butikerna måste ju få några exemplar snart...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-20 16:36
Ursprungligen av zinned:

När jag var på Apple Store på Emporia i fredags så frågade jag, av ren nyfikenhet, om de hade fått in många Jet Black-modeller. De hade fått noll av Jet Black. Inte ens ett visnings-ex! Klockorna var det heller inte många av, om ens någon.

Digital Inn (?) på Sveavägen i STHLM hade inget demoex med matta svarta färgen. En blir ju sur.

Nåja, bara bra att ni storstadsbor får se hur vi har det i resten av landet...

  • Medlem
  • 2016-09-20 17:46

Fick äntligen tag i en svart 42mm series2, sportmodellen. Är på väg till Täby nu för att hämta upp den. Inte exakt vad jag letade efter, men den funkar. Kanske hinner byta den inom de två veckor man har på sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-20 17:49
Ursprungligen av Dalle:

Fick äntligen tag i en svart 42mm series2. Är på väg till Täby nu för att hämta upp den. Inte exakt vad jag letade efter, men den funkar. Kanske hinner byta den inom de två veckor man har på sig.

Gaaah! Hur många hade de?

  • Medlem
  • 2016-09-20 17:56
Ursprungligen av Genberg:

Gaaah! Hur många hade de?

Ingen aning. Kolla hemsidan, då kan du boka så att du är säker på att det finns ett ex när du kommer till butiken.
Klicka på "kontrollera tillgänglighet" så ser du lagerstatus.

http://www.apple.com/se/shop/buy-watch/apple-...

De verkar ha den svarta sportvarianten i Väla (Helsingborg) Apple Store just nu också.
(ser jag i min Apple Store app eftersom jag passerar i närheten med tåget nu)
Jag kan inte hoppa av.
Nedrans.

  • Medlem
  • 2016-09-20 18:05
Ursprungligen av Pulver:

De verkar ha den svarta sportvarianten i Väla (Helsingborg) Apple Store just nu också.
(ser jag i min Apple Store app eftersom jag passerar i närheten med tåget nu)
Jag kan inte hoppa av.
Nedrans.

Beklagar den djupa nattsvarta, förlåt, rymdgråa sorgen...

Ursprungligen av Dalle:

Beklagar den djupa nattsvarta, förlåt, rymdgråa sorgen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-20 19:55

Jag körde till Täby även jag, utan att ha bokat. Den svarta 42 tog slut medan jag provade... Blev som jag hade tänkt från början: rose gold.
Supertrevlig kille som hettet Eric fixade en specialgrej med att byta armband trots att de inte hade kombo inne. Han råkade lova att de kunde göra så fast det var inte så egentligen.
Nu hemma i soffan och packar upp

  • Medlem
  • 2016-09-20 22:19
Ursprungligen av Nanoid:

Tråkigt att vara en messerschmitt men 50 atm motsvarar trycket på nästan 500 m djup. I det här fallet klarar väl klockan 5 atm dvs 50 m djup, vilket är gott nock

Tack

En nolla slank in

Den kanske klarar 500 meter vem vet

  • Medlem
  • 2016-09-20 23:05

En fråga till er som har ägt er Apple Watch ett tag: Hur lång tid uppskattar ni att ni ser på skärmen varje dag om ni räknar in allt ni brukar göra med era klockor?
Jag har tyvärr inte världens bästa syn. Efter intensivt användande ikväll så känner jag att ögonen protesterar. Misstänker att man använder klockan ganska mycket i början under nyhetens behag, men att man senare vänjer sig och inte sitter och stirrar på den tre timmar i sträck.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-21 00:55
Ursprungligen av Dalle:

En fråga till er som har ägt er Apple Watch ett tag: Hur lång tid uppskattar ni att ni ser på skärmen varje dag om ni räknar in allt ni brukar göra med era klockor?
Jag har tyvärr inte världens bästa syn. Efter intensivt användande ikväll så känner jag att ögonen protesterar. Misstänker att man använder klockan ganska mycket i början under nyhetens behag, men att man senare vänjer sig och inte sitter och stirrar på den tre timmar i sträck.

Oj, omöjligt att svara på...kanske en halvtimme? Ingen aning.

Dock förstår jag inte varför du undrar...batterikapaciteten?

  • Medlem
  • 2016-09-21 01:00
Ursprungligen av zinned:

Dock förstår jag inte varför du undrar...batterikapaciteten?

Fick otroligt ont i skallen efter att ha använt den flitigt ikväll. Det är ju trots allt inte världens största skärm. Vet inte om det hela beror på dålig syn, trötthet eller vätskebrist. Tiden får väl helt enkelt utvisa om skallebanket vid användning av AW fortsätter.

Armen tar slut före ögonen

Skämt åsido, jag förstår dig,
har du provat med att ställa in fet stil samt största storleken på text?

Bevaka tråden