Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allmän tråd om Apple Watch

Tråden skapades och har fått 903 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-06-29 21:46
Ursprungligen av CekariYH:

Svart stål, var hittade du den?

beställde från apple i England

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-29 21:53
Ursprungligen av Esa:

beställde från apple i England

Glöm inte PM

Ursprungligen av zinned:

Glöm inte PM

Hehe, nä, den har jag inte råd med än

Ursprungligen av Esa:

beställde från apple i England

Oops, tittade hos Apple USA förra veckan och då fanns dom inte för försäljning, och idag finns den, men bara 38mm.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-29 22:13
Ursprungligen av CekariYH:

Hehe, nä, den har jag inte råd med än

Felciterat, va?

Ursprungligen av zinned:

Felciterat, va?

Vet det nu, men trodde du menade att jag var intresserad av Esas svarta stål

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-29 22:33
Ursprungligen av CekariYH:

Vet det nu, men trodde du menade att jag var intresserad av Esas svarta stål

Nej, jag bara påtalade för @Esa att han ska svara på sitt PM

Ursprungligen av zinned:

Nej, jag bara påtalade för @Esa att han ska svara på sitt PM

Oops

  • Medlem
  • 2015-06-30 19:46

Display problem på Stainless steel

Hej!
Har ett konstigt fenomen på min display ,se bild, det går att torka av men kommer tillbaka hela tiden, nån som har samma? Retar mig på det, får väl claima reklamation efter den 17/7, klockan är köpt i Tyskland.
Har bifogat en bild på klockan.

Ursprungligen av Gstar:

Hej!
Har ett konstigt fenomen på min display ,se bild, det går att torka av men kommer tillbaka hela tiden, nån som har samma? Retar mig på det, får väl claima reklamation efter den 17/7, klockan är köpt i Tyskland.
Har bifogat en bild på klockan.

Har du provat med en microfiber-duk för glas/optik bland annat som är ren eller vad torkar du med?

  • Medlem
  • 2015-06-30 20:35
Ursprungligen av CekariYH:

Har du provat med en microfiber-duk för glas/optik bland annat som är ren eller vad torkar du med?

Yes provat med microfiber, glasögontvätt , diskmedel etc med det kommer tillbaka.

Ursprungligen av Gstar:

Yes provat med microfiber, glasögontvätt , diskmedel etc med det kommer tillbaka.

Låter som ett reklamationsärende tycker jag.
Tråkigt som sjutton för dig men livet tar ju inte slut för det.
Skulle nog lägga undan klockan så länge, så det inte händer nått mera med den så Apple nekar reklamation.

Tillägg: Kommer inte ihåg om det var någon skyddsplast på själva skärmen bara, men det hade du väl märkt i så fall.

Ursprungligen av Gstar:

Hej!
Har ett konstigt fenomen på min display ,se bild, det går att torka av men kommer tillbaka hela tiden, nån som har samma? Retar mig på det, får väl claima reklamation efter den 17/7, klockan är köpt i Tyskland.
Har bifogat en bild på klockan.

Har du en mer " normal" bild på  Watch också ? Där man ser hela klockan. Den där ser man ju vartenda dammkorn på. ?

  • Medlem
  • 2015-06-30 21:37
Ursprungligen av CekariYH:

Låter som ett reklamationsärende tycker jag.
Tråkigt som sjutton för dig men livet tar ju inte slut för det.
Skulle nog lägga undan klockan så länge, så det inte händer nått mera med den så Apple nekar reklamation.

Tillägg: Kommer inte ihåg om det var någon skyddsplast på själva skärmen bara, men det hade du väl märkt i så fall.

Ja det satt en plastbit på skärmen, får kolla med Apple när de börja sälja den i Sverige.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-30 21:40
Ursprungligen av Gstar:

Ja det satt en plastbit på skärmen, får kolla med Apple när de börja sälja den i Sverige.

Den börjar säljas den 17/7, dvs om drygt två veckor.

  • Medlem
  • 2015-06-30 21:43
Ursprungligen av adress@mac:

Har du en mer " normal" bild på  Watch också ? Där man ser hela klockan. Den där ser man ju vartenda dammkorn på. ?

Torkar jag av den med en micro duk så ser den helt perfekt ut, men när jag har använt den ett tag= fett från fingrar osv så kommer mönstret fram igen. Skumt tycker jag!

Ursprungligen av Gstar:

Torkar jag av den med en micro duk så ser den helt perfekt ut, men när jag har använt den ett tag= fett från fingrar osv så kommer mönstret fram igen. Skumt tycker jag!

Som jag skrev - måste nästan se en bild i normal storlek - på hela skärmen/klockan. Vet inte om  Watch har någon typ av ytbehandling på safireglaset. Den effekten kan man få som ett tillverkningsfel på optiskt glas (glasögon). Funktionen är att det skall vara ett repskydd kombinerat med antirefkex och smutsavvisande yta. Vidblev temperatur / vakumbehandling bildas inte den " dimman" som skall fastna på glaset. Då ser det ut som glaset på din  Watch. Men det förutsätter att Apple har ngn form av ytbehandling - och det vet jag inte. Har du köpt den som 1:a kund från Apple ? Sedan var det normal bild - vilket säger mer.

  • Medlem
  • 2015-07-01 00:06
Ursprungligen av adress@mac:

Som jag skrev - måste nästan se en bild i normal storlek - på hela skärmen/klockan. Vet inte om  Watch har någon typ av ytbehandling på safireglaset. Den effekten kan man få som ett tillverkningsfel på optiskt glas (glasögon). Funktionen är att det skall vara ett repskydd kombinerat med antirefkex och smutsavvisande yta. Vidblev temperatur / vakumbehandling bildas inte den " dimman" som skall fastna på glaset. Då ser det ut som glaset på din  Watch. Men det förutsätter att Apple har ngn form av ytbehandling - och det vet jag inte. Har du köpt den som 1:a kund från Apple ? Sedan var det normal bild - vilket säger mer.

Ja jag är förste köpare på klockan från Tyskland! Avtorkad ser den perfekt ut, men detta återkommer när fett kommer på ytan!
Tack för din omtanke Bild bifogad!

Något att tänka på vid val av Watch eller Watch sport.
Saxat från MacWorld: http://macworld.idg.se/2.1038/1.632810/apple-...

  • Medlem
  • Urshult
  • 2015-07-01 10:55

Är det någon som vet vart/om man kan köpa en extra laddare? Måste ha en till jobbet

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-07-01 11:40

Kolla med @pmarriott var han beställde från.

Ursprungligen av kenjon:

Kolla med @pmarriott var han beställde från.

Han/vi beställde från tyskland.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-07-01 12:01

Jo men vilket företag/hemsida...?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-01 12:17
Ursprungligen av kenjon:

Jo men vilket företag/hemsida...?

Apple så klart.

Ursprungligen av nufc78:

Är det någon som vet vart/om man kan köpa en extra laddare? Måste ha en till jobbet

Men varför inte vänta ett par veckor och köp den från svenska Apple?

Blir det 4-5 veckors leveranstid tro? När den släpps o Sverige alltså. Tror ni man kommer kunna förhandsboka?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-01 12:46
Ursprungligen av Bihffs:

Blir det 4-5 veckors leveranstid tro? När den släpps o Sverige alltså. Tror ni man kommer kunna förhandsboka?

Ingen här vet mer än du.

Ursprungligen av Bihffs:

Blir det 4-5 veckors leveranstid tro? När den släpps o Sverige alltså. Tror ni man kommer kunna förhandsboka?

Som zinned skriver, vi vet inte mer än vad du gör.

Personligen så tror jag följande:

  • Ingen förhandsbokning, de borde ha nämnt det nu

  • leveranstider kommer att variera från modell och modell men jag tror inte att de kommer att bli 4-5 veckor utan hålla sig kring 1-2

  • Medlem
  • Urshult
  • 2015-07-01 13:39

Ni som tränar med era klockor, hur rengör ni dom efteråt?

Ursprungligen av nufc78:

Ni som tränar med era klockor, hur rengör ni dom efteråt?

Enligt Apple torkar man dom rena med en fuktad trasa eller också så ska dom tåla att sköljas av lite försiktigt.
Enligt vissa tål dom också att duscha med, men har inte vågar att prova det än

Bevaka tråden