Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2014-08-09 19:07

Lämnade huset – då slog tjuvarna till

Alltså, människor som gör sådant här...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-08-09 19:21
Ursprungligen av lasselu:

Lämnade huset – då slog tjuvarna till

Alltså, människor som gör sådant här...

Snacka om att sjunka lågt!

Komikern Robin Williams är död

Ursprungligen av Mymac4ever:

Komikern Robin Williams är död

Nano, nano...

För tidigt...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-08-13 10:55
Ursprungligen av Dalle:

Man ska inte gnälla på värmen.
Men när det är 26° i sovrummet klockan 2 på natten och luften står helt stilla med en luftfuktighet på drygt 8715% så blir i alla fall jag matt.

Nu har det ju blivit svalare men under flera veckor hade vi mellan 28-30 grader i sovrummet...kan kunde lika gärna sovit i duschen.

  • Medlem
  • 2014-08-13 11:49
Ursprungligen av Dalle:

Man ska inte gnälla på värmen.
Men när det är 26° i sovrummet klockan 2 på natten och luften står helt stilla med en luftfuktighet på drygt 8715% så blir i alla fall jag matt.

Vill revidera mina egna uppgifter. Dessa 26 grader uppmättes vid fönstret under ventilationsspalten eller vad det kallas...
Inne i själva rummet visade termometern på över 30 grader. Inte så konstigt att det inte gick att sova... Nu är det tack och lov betydligt svalare.

Jag hyrde en film på iPad'en o tänkte att den automatiskt skulle gå att även ladda ner till datorn, måste göra så e-som jag inte har ngn AppleTV. Men se det verkar inte funka så. Det funkar åt andra hållet. Så nu blir det att se Jumanji på plattan m lurar :/

Får väl skaffa en AppleTV då

Jag svarar för det mesta inte om det är ett okänt nummer som ringer mig, och slipper på så vis telefonförsäljare. Idag så gjorde jag dock ett undantag, vilket jag nu i efterhand önskar att jag inte hade gjort då denna säljare försökte få mig att köpa deras vara genom att ifrågasätta mitt "nej".

Egentligen så har jag inte någonting emot telefonförsäljare, men när de ifrågasätter mig så blir jag irriterad.

Ursprungligen av Papperskatt:

Jag svarar för det mesta inte om det är ett okänt nummer som ringer mig, och slipper på så vis telefonförsäljare. Idag så gjorde jag dock ett undantag, vilket jag nu i efterhand önskar att jag inte hade gjort då denna säljare försökte få mig att köpa deras vara genom att ifrågasätta mitt "nej".

Egentligen så har jag inte någonting emot telefonförsäljare, men när de ifrågasätter mig så blir jag irriterad.

Jag också och då är det lika bra att lägga på direkt...

  • Medlem
  • 2014-08-21 21:36

Var ute och cyklade idag då jag såg tre ordningsvakter och en kvinna jaga en man i mörk munktröja som hade en handväska slängandes okring sig... Sånt här gör mig så otroligt förbannad! Hoppas de fick tag på idioten!

Ryggskottet går in på andra veckan. Har fått en läkartid klockan två. Får se om jag får läkarintyg

Dras med piss-Windows på jobbet. Kör en lenovo laptop och dubbla monitorer. Dockar jag ur så kommer inte fönstren från min andra monitor upp på laptopen. Plus att det interna nätet är segt som sirap idag.. Lyckligtvis är det inte måndag idag.

Skånepartiet skickade valpropaganda till oss idag. Min familj består till 100% av 1:a och 2:a generationens invandrare. Sån här skit gör mig heligt förbannad. Skulle torka mig i arslet med det om jag inte tyckte att mitt arsle är för fint för det.

Dränk in den i surströmmingsspad o skicka tillbaks den till avsändaren

Jag är mest nyfiken på hur de ska stoppa exploateringen av åkerjorden samtidigt som man fixar svenskt fläsk och säd till det svenska brännvinet. Ska man ta det från Danmark eller någon annanstans?

Fast det är klart, det stod inte att Skåne skulle tillhöra Sverige. De är kanske snapphanar som vill återförena Skåne med Danmark?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-08-26 22:21
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag är mest nyfiken på hur de ska stoppa exploateringen av åkerjorden samtidigt som man fixar svenskt fläsk och säd till det svenska brännvinet. Ska man ta det från Danmark eller någon annanstans?

Svenskt fläsk o svenskt brännvin?

Här talar de om Skånskt fläsk och Skånskt brännvin.

Ursprungligen av BlackSmp:

Fast det är klart, det stod inte att Skåne skulle tillhöra Sverige. De är kanske snapphanar som vill återförena Skåne med Danmark?

Hahaha, lustigt hur norrlänningar alltid blandar in Danmark i det hela De Skåningar som är för att "lösgöra" Skåne från sverige menar att ha det som en suverän stat. Inte att det skulle tillbaka till Danmark, även om samma personer hellre ser att det sker än att det fortsätter vara svenskt.

On a side note, Carl P Herslow (Mr Skånepartiet) är helt tappad bakom en vagn. Han brukar stå utanför systembolaget vid Kronprinsen i Malmö och dela ut flyers, proklamera hur islamiserat sverige är samt att man ska rösta på Skånepartiet.
När jag var liten så växte jag upp ett kvarter från där han bor. Jag sålde jultidningar och ringde då bl a på hemma hos honom i hopp om att han skulle köpa en massa. Jag räckte fram häftet som visade vad man kunde beställa och han sa:

- Du får fem spänn.
- Fem spänn? sa jag.
- Ja, inte mer.

Jag vände på klacken och gick. Han fattade inte alls vad det handlade om, han ville köpa mitt häfte för fem spänn.

Ursprungligen av zinned:

Hahaha, lustigt hur norrlänningar alltid blandar in Danmark i det hela De Skåningar som är för att "lösgöra" Skåne från sverige

Förr i världen, när traditioner var traditioner och sprit ännu inte var förbjuden å statens anstalter, företog en grupp teknologer från KTH årligen en resa trakterna av Örkelljunga där lokalförmågorna från LTH anslöt och upp på det begav sig hela sällskapet till gränsen mellan Skåne och Halland. Där drevs ett spett ner i marken varefter gemensam ansträngning att bända isär geografin vidtog. Efter någon lämplig tid konstaterades att projektet inte lyckats i år heller, varför man bestämde att man skulle låta det vila till nästa år och åkte till Lund, där mer konventionella studentbegivenheter väntade i dagarna tre. Och har de inte torrlagt det hela så håller de väl på och bänder än. Trägen vinner och så där.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-08-26 23:36

Ja, föreningen "Gräv bort Skåne".

  • Medlem
  • 2014-08-27 00:19
Ursprungligen av pmarriott:

"Skulle torka mig i arslet med det om jag inte tyckte att mitt arsle är för fint för det."

Augusti månads bästa citat.

Ursprungligen av zinned:

Svenskt fläsk o svenskt brännvin?

<klipp>

Hahaha, lustigt hur norrlänningar alltid blandar in Danmark i det hela De Skåningar som är för att "lösgöra" Skåne från sverige menar att ha det som en suverän stat. Inte att det skulle tillbaka till Danmark, även om samma personer hellre ser att det sker än att det fortsätter vara svenskt.
<klipp>

På samma sätt lustigt hur sörlänningar alltid blandar in Norrland i det hela men aldrig Götaland eller Svealand...

Jag är norrbottning...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-08-27 08:08
Ursprungligen av BlackSmp:

På samma sätt lustigt hur sörlänningar alltid blandar in Norrland i det hela men aldrig Götaland eller Svealand...

Jag är norrbottning...

Fel.

Så klart vi blandar in götaland och svealand också...gränsen mot norrland passerar man när man kör ut ur Skåne För övrigt har uttrycket inget med landskap att göra och jo, jag vet att Luleå ligger i Norrbotten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-08-27 09:18

Nu är jag förbannad i kvadrat.

1. Min arbetsdator (HP Elitebook 8460p) har varit inne på service för att man inte kan köra excel, lync och chrome med 3 flikar utan att fläkten går på högvarv och datorn är seg som sirap. Den är 2,5 år gammal, dvs 2 år yngre än min privata MBP 13", har betydligt bättre hårdvara (på pappret) än MBPn.
Ändå använder jag MBPn i jobbet då den inte är seg, har inte en fläkt som låter som ett Hercules-plan. Det sjuka är att en MBP 13" är 2000 billigare ex. moms än en HP Elitebook med liknande specar, varför kan inte HP göra vettiga datorer?
Fick tillbaka den med windows 8.1, den tar åtminstone inte fem minuter att starta upp längre, dock är den seg i övrigt. Den kanske får agera frisbee från kontorets takterass...

2. Igår när jag startade den inbyggda Viaplay-appen i min Panasonic P50ST60 (köpt förra året) så kom ett meddelande upp om att Viaplay kommer sluta fungera 22/9 på min TV. Mailade deras support och de svarade att de ska sluta stödja alla Panasonic TV utom de som är tillverkade 2014. Samtidigt stödjer de Samsung från 2011 och framåt. Dessutom kunde de inte svara på varför de inte skulle stödja Panasonic längre trots att jag frågade varför de valt bort detta (om det beror på ny streamingtjänst, hårdvaran i TVn osv). Blev hänvisad till att köra Viaplay via AppleTV eller Chromecast istället...

Är det inte så att de flesta datorerna görs i en och samma fabrik i ett land, far east? Samma fabrik, samma eller liknande komponenter, men under olika märken. Rätta mig om jag har fel.

Ursprungligen av nittionio:

Är det inte så att de flesta datorerna görs i en och samma fabrik i ett land, far east? Samma fabrik, samma eller liknande komponenter, men under olika märken. Rätta mig om jag har fel.

Du har rätt. några ODM-tillverkare gör tillsammans alla datorerna mer eller mindre.

Ursprungligen av Borttaget:

Du har rätt. några ODM-tillverkare gör tillsammans alla datorerna mer eller mindre.

...i ett dåligt upplyst garage i Shanghai medan Apple's datorer tillverkas i en annan del av universum o teleporteras hit lagom inför nästa release

Senast redigerat 2018-07-23 10:30

Nja, kanske inte sur men jag blev definitivt ledsen av att två av min barndoms idoler gick bort idag. Länge leve minnet av Björn Waldegård och Lars "Brasse" Brännström.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-08-30 11:10

R.I.P Brasse du gick bort alldeles för tidigt. Fem myror är säkert fler än fyra elefanter även i himlen

För många cyklister som tror att de har äganderätt till gångbanorna också.

Lägg ut en spikmatta på gångbanan

Har upptäckt en del musik man äger och köpt genom åren på iTunes inte finns där längre och ej går att ladda ner igen fastän Sverige har "in the cloud" nu.

Men den stora saken jag reagerade över var att på en del album hade jag samma låt i listan dock ej nedladdad. Jämför man låtarna så kan det vara samma låt bara skilja några sekunder. Helt okej iofs.

Men råkade också ut för direkta fel i form av att de har fel titel på spåret så man får sitta och döpa om hela albumet.
Även så illa ett album där låttitlarna till synes var korrekt men man upptäcker att det är en & samma låt som spelas.

Nu har jag redan all musik men jag vågar då inte lita på att jag får hem min musik igen om något händer alla säkerhetskopior.

Nu till min irritation. Jag mailade supporten och fick som svar att Apple ansvarar inte för låtarna utan säljer dem bara. Så vill jag ha något ändrat måste jag ta kontakt med musikbolagen.

Bevaka tråden