Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pebble-tråden

Tråden skapades och har fått 120 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2013-12-15 13:54
Ursprungligen av kafferast:

Hur lång leveranstid hade ni? Jag beställde med "extra fart" (DHL) och det stod på hemsidan 3-5 dagar. Känns lite väl optimistiskt? Tar tullen den några dagar också?

När den väl lämnade Hong Kong så tog det ett dygn till jag hade den i min hand. Tullen tog 10 minuter och inte dagar. Totalt tog den ca en vecka från beställningsdatum, men 5 av dessa dagar låg den inte i händerna på DHL eller Tullen utan det var tiden den tog för Pebble att packa den och lämna den till DHL.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-12-16 17:12

Och hur nöjd är du?

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2013-12-16 17:21
Ursprungligen av kenjon:

Och hur nöjd är du?

Supernöjd, batteritiden är vad dom utlovat, om du inte väljer att köra 2.0 beta 3, och har ett watchface som ideligen kollar väder och aktier och annat, då suger den slut på batteriet på en, två dagar. Jag använder mig mest av funktionen att kunna se sms och andra notifieringar, och se om det är värt att slita upp telefonen ur fickan, och att se vem som ringer, för att slippa föregående manöver om det är någon man inte har tid eller lust att prata med just då.

Jag har alltid på bluetooth med Pebble + att jag ALLTID kör Moves i bakgrunden som drar en del så är jag supernöjd då den fortfarande håller en arbetsdag. Jag ser med tillförsikt fram emot framtidens batterier som kommer bli grymma. Jag använder framför allt alarmet väldigt mycket, samt kolla kaldern utöver notiser.

Ursprungligen av koffas:

Jag har alltid på bluetooth med Pebble + att jag ALLTID kör Moves i bakgrunden som drar en del så är jag supernöjd då den fortfarande håller en arbetsdag. Jag ser med tillförsikt fram emot framtidens batterier som kommer bli grymma. Jag använder framför allt alarmet väldigt mycket, samt kolla kaldern utöver notiser.

Kan du sätta det vanliga alarmet på iphonen och få klockan att vibrera eller måste det göras i klockans alarmfunktion?

Hur funkar det med tullavgiften. Kommer den separat eller ligger det ett inbetalningskort med leveransen?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-12-18 10:47
Ursprungligen av kafferast:

Hur funkar det med tullavgiften. Kommer den separat eller ligger det ett inbetalningskort med leveransen?

Senast jag fick postpaket från USA (via USPS) hölls det kvar hos Postens utlämningsställe tills jag kom dit och betalade tull/moms i samband med att jag hämtade ut det. Gången innan, vilket var några år sedan, kom ett inbetalningskort separat några dagar senare.

Ursprungligen av kafferast:

Hur funkar det med tullavgiften. Kommer den separat eller ligger det ett inbetalningskort med leveransen?

Det kan variera. Det kan vara så att fraktbolaget administrerar tullen och då får du lösa ut paketet mot tullavgiften. Det kan också komma som ett inbetalningskort med leveransen eller i separat brev.

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2013-12-18 13:21
Ursprungligen av kafferast:

Hur funkar det med tullavgiften. Kommer den separat eller ligger det ett inbetalningskort med leveransen?

DHL hanterar det genom att du får skriva under en betalningsgaranti, och du får en avi att betala in inom x-antal dagar.

Ursprungligen av Gizzmo_SWE:

DHL hanterar det genom att du får skriva under en betalningsgaranti, och du får en avi att betala in inom x-antal dagar.

När jag hämtade ut från DHL så fick jag skriva på ett papper att jag hämtat ut klockan. Det var allt...Kan jag ha haft sån tur?

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2013-12-19 14:28
Ursprungligen av kafferast:

När jag hämtade ut från DHL så fick jag skriva på ett papper att jag hämtat ut klockan. Det var allt...Kan jag ha haft sån tur?

Det lär du få reda på inom kort, dimper ner en avi med förseningsavgift om den inte betalas i tid.

Ett ganska stort test från svenskt håll: http://iphoneguiden.se/tester/test-pebble-sma...

Någon som beställt Pebble Steel??

Pebble & smartwatch+

Nån mer än jag som använder appen smartwatch+?
Jag har ett problem!

Jag får den att fungera, men byter jag urtavla å vill ladda tillbaka den fastnar pebble i "loading". Jag måste ominstallera appen för att få den att fungera igen. Nån med samma problem eller kanske en lösning?

Hej! jag fick ett mail för ett tag sedan där det stod att min pebble skulle skickas den 4: de april. Jag har fått ett trackingnummer som börjar på RA..... som jag inte kan göra någonting med. Skall det ta så lång tid innan man får hem den till sverige ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-11 08:45

RA betyder att den skickas Registered Air, dvs. som rekommenderat brev och de sista siffrorna anger ursprungsland. Svenska posten kan så klart inte spåra denna förrän den anlänt landet och de för första gången scannar streckkoden. Men du borde redan nu kunna spåra den via USPS (testa att söka på nummret på Google).

Jag tror att du kommer att bli mycket nöjd med din Pebble. Laddade min i fredags förra veckan och har 30% batteri kvar. Den känns inte som en ny pryl, utan som en logisk och förnuftig utvidgning av telefonen och armbandsuret.

Tyvärr ingen info när jag kollar tracking nummer på USPS....
ja ja får väl vänta tills början på nästa veckan antagligen

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-04-12 10:33

Kjell&Co säljer ju Pebble för 1500 kr. Någon som har köpt utomlands och kan säga vad det kostar, inkl frakt och ev tull/moms?
http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommu...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-12 11:49
Ursprungligen av kenjon:

Kjell&Co säljer ju Pebble för 1500 kr. Någon som har köpt utomlands och kan säga vad det kostar, inkl frakt och ev tull/moms?
http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommu...

Klockan gick på $125 inkl. frakt. Moms och hantering på 345 kr. Totalt ca. 1200 kr. Det är värt 300 att kunna hämta den på dagen på Kjell. Dock har de inte alla färger.

Ingen Steel?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2014-04-12 18:07

Gillar min Pebble...men...den fungerar inte som den ska, den tappar konstant bort alla notifieringar utom telefon och SMS och enda lösningen är att be min iPhone att glömma bort BLE-kopplingen och göra en ny parning...mycket irriterande...

Ursprungligen av lasselu:

Gillar min Pebble...men...den fungerar inte som den ska, den tappar konstant bort alla notifieringar utom telefon och SMS och enda lösningen är att be min iPhone att glömma bort BLE-kopplingen och göra en ny parning...mycket irriterande...

Jag såg något på youtube om en som hade samma problem men hade ett tips på hur man skulle para ihop klockan och iphonen. Gjorde så med min första gången jag installerade den och hade aldrig strul.

Bluetooth och Pebble

Här var länken till klippet

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2014-04-13 08:56
Ursprungligen av kafferast:

Bluetooth och Pebble

Här var länken till klippet

Tack för länken! Ska testa...

RAXXXXX..... 11-04-2014 11-04-2014 Despatched to overseas (Country code: SE)

Har fått denna Status när jag trackar på Spingapore Post. Någon som vet hur lång tid det tar när man fått detta ?
Enligt Pebble så skickades den 4: de april är detta det faktiska datumen tro ?

Ursprungligen av Errkka:

RAXXXXX..... 11-04-2014 11-04-2014 Despatched to overseas (Country code: SE)

Har fått denna Status när jag trackar på Spingapore Post. Någon som vet hur lång tid det tar när man fått detta ?
Enligt Pebble så skickades den 4: de april är detta det faktiska datumen tro ?

Hur har det gått för dig? Har din Steel kommit?

Ursprungligen av kafferast:

Hur har det gått för dig? Har din Steel kommit?

Den har kommit till Sverige men inte hunnit hem till mig än tyvärr...

Fick detta idag när jag kollade status hos posten
2014-04-18 15:17 Stockholm utr,Sverige Försändelsen kommer att skickas vidare för utdelning till mottagaren
2014-04-14 16:38 Stockholm utr,Sverige Under tullbehandling hos Posten AB
2014-04-11 18:51 Singapore Försändelsen har lämnat sorteringsterminal i utlandet för vidare transport till Sverige

alltså det har legat tre dagar " under tullbehandling"

Ursprungligen av Errkka:

Den har kommit till Sverige men inte hunnit hem till mig än tyvärr...

Fick detta idag när jag kollade status hos posten
2014-04-18 15:17 Stockholm utr,Sverige Försändelsen kommer att skickas vidare för utdelning till mottagaren
2014-04-14 16:38 Stockholm utr,Sverige Under tullbehandling hos Posten AB
2014-04-11 18:51 Singapore Försändelsen har lämnat sorteringsterminal i utlandet för vidare transport till Sverige

alltså det har legat tre dagar " under tullbehandling"

Snart så?

Men då körde du inte DHL-alternativet?

Nej .. jag tänkte väl har man väntar 8 veckor som nu blev 12 veckor så kan man väl vänta några dagar till. hade jag vetat det hade jag kört DHL. Lite smått frustrerad på jobbet i onsdag när man insåg att man inte kommer få den innan helgen. men Snart så

Jag är mycket nöjd med min vita Pebble, men känner mig lite nyfiken på en Pebble Steel. Är det någon som har en sådan? Och vad väger den?

Bevaka tråden