Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pebble-tråden

Tråden skapades och har fått 120 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Errkka:

Nej .. jag tänkte väl har man väntar 8 veckor som nu blev 12 veckor så kan man väl vänta några dagar till. hade jag vetat det hade jag kört DHL. Lite smått frustrerad på jobbet i onsdag när man insåg att man inte kommer få den innan helgen. men Snart så

Första intrycken? ☺️

Den där premiumkänslan när man man väl packar upp allt och ser den i verkligheten ser ut med egna ögon är grym.
de doftar lixom en härligt kvalets känsla. enkelt att koppla med telefonen och navigeringen i den är också smidig.
Har haft den i sen i tisdags. Jag kan säga så här. Man var rätt trött på jobbet i onsdags efter att ha varit uppe "lite" för sent på tisdag kväll

Ursprungligen av kafferast:

Första intrycken? ☺️

Ursprungligen av Errkka:

Den där premiumkänslan när man man väl packar upp allt och ser den i verkligheten ser ut med egna ögon är grym.
de doftar lixom en härligt kvalets känsla. enkelt att koppla med telefonen och navigeringen i den är också smidig.
Har haft den i sen i tisdags. Jag kan säga så här. Man var rätt trött på jobbet i onsdags efter att ha varit uppe "lite" för sent på tisdag kväll

Härligt. Låter lovande

Ahh du väntar fortfarande på din ? Har den kommit så långt så att du kan ser vart den är ?

Ursprungligen av kafferast:

Härligt. Låter lovande

Ursprungligen av Errkka:

Ahh du väntar fortfarande på din ? Har den kommit så långt så att du kan ser vart den är ?

Hahaha. Min lär dröja. Beställde först i januari. Tröttnade på Pebbles usla kundsupport och ovisshet och avbeställde efter några veckor. Kunde dock inte hålla mig ? beställde en för dryga veckan sedan. Så min lär väl dyka upp lagom när Apple presenterat sin iWatch...?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-04-25 23:10

Är det vanliga Pebble, så finns den ju på Kjell&Co.

Ursprungligen av kenjon:

Är det vanliga Pebble, så finns den ju på Kjell&Co.

Den har jag redan haft? men tyvärr såg den ut som en plastleksak på handleden även om jag verkligen gillade dess funktion. Hoppas Steel tar bort den känslan.

Ursprungligen av Errkka:

Den där premiumkänslan när man man väl packar upp allt och ser den i verkligheten ser ut med egna ögon är grym.
de doftar lixom en härligt kvalets känsla. enkelt att koppla med telefonen och navigeringen i den är också smidig.
Har haft den i sen i tisdags. Jag kan säga så här. Man var rätt trött på jobbet i onsdags efter att ha varit uppe "lite" för sent på tisdag kväll

Vad fick du betala inkl. Tull?

Tycker inte den ser ut som en plastleksak

Ursprungligen av kafferast:

Den har jag redan haft? men tyvärr såg den ut som en plastleksak på handleden även om jag verkligen gillade dess funktion. Hoppas Steel tar bort den känslan.

Jag har en vit Pebble, och är lite kaxig för jag har en decal på baksidan som säger att den är en av Kickstarter modellerna. Jag betalade alltså för den redan på idéstadiet. Min är vit med vitt armband och den matchar alltså min vita iPhone 5S - och jag tycker inte den ser ut som en plastleksak. Visst själva plasten kunde varit av bättre kvalitet (som gamla iPods t.ex.) men vad gör man inte för att vara vid teknikfronten

Jag är väldigt nöjd med den. Särskilt detta att jag inte behöver ta fram telefonen om jag känner på vibrationerna att det kommer ett SMS. Jag jobbar som lärare, och vi vill ju inte att studenterna skall sitta och pilla på sina smartphones på lektionstid. Då kan ju inte jag heller ta fram min. Men nu behöver jag bara kasta en blick på handleden så vet jag vem som ringer eller vad SMSet handlar om. Smart.

Jag har också en fråga. I listan över anslutna Bluetooth enheter på iPhonen har jag två olika Pebble. Den ena heter Pebble FE06, den andra Pebble-LE FE06

Är det någon som vet varför det blir så och kan man ta bort en av uppkopplingarna?

Ursprungligen av Crister:

Jag har en vit Pebble, och är lite kaxig för jag har en decal på baksidan som säger att den är en av Kickstarter modellerna. Jag betalade alltså för den redan på idéstadiet. Min är vit med vitt armband och den matchar alltså min vita iPhone 5S - och jag tycker inte den ser ut som en plastleksak. Visst själva plasten kunde varit av bättre kvalitet (som gamla iPods t.ex.) men vad gör man inte för att vara vid teknikfronten

Jag är väldigt nöjd med den. Särskilt detta att jag inte behöver ta fram telefonen om jag känner på vibrationerna att det kommer ett SMS. Jag jobbar som lärare, och vi vill ju inte att studenterna skall sitta och pilla på sina smartphones på lektionstid. Då kan ju inte jag heller ta fram min. Men nu behöver jag bara kasta en blick på handleden så vet jag vem som ringer eller vad SMSet handlar om. Smart.

Jag har också en fråga. I listan över anslutna Bluetooth enheter på iPhonen har jag två olika Pebble. Den ena heter Pebble FE06, den andra Pebble-LE FE06

Är det någon som vet varför det blir så och kan man ta bort en av uppkopplingarna?

Gällande båda uppkopplingarna så är det för att pebble använder sig av "vanlig" bluetooth OCH bluetooth LE (low energy). Du behöver ha båda aktiverade

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-28 09:14
Ursprungligen av kafferast:

Gällande båda uppkopplingarna så är det för att pebble använder sig av "vanlig" bluetooth OCH bluetooth LE (low energy). Du behöver ha båda aktiverade

Bluetooth LE används kontinuerligt för notiser och http kommunikation för appar. Vanlig Bluetooth används för musikkontroll och överföring av större datamängder (firmware, appar etc.).

Tack. Jag var på väg att låta telefonen "glömma" en av dem, så det var tur att jag frågade.

Jag gjorde i helgen en helomvändning. Avbeställde min Steel då jag såg att teknikmagasinet hade en på webben. 2399:- Visst, några hundralappar mer men inte jättemycket med tanke på garantiärenden och leveranstid på ett par dagar. Jag bör ha den imorgon eller på onsdag.

Såg för övrigt att dom tagit bort den från sin webbshop nu men någon av er som beställt den där?

399:- för tull + 100:- som jag inte har listat ut vad det är för kostnad. någon annan som vet ? Kan de vara frakt inom posten ?

Ursprungligen av kafferast:

Vad fick du betala inkl. Tull?

har dom fått igång produktionen på Steel nu. För mig tog de 11 veckor att få min. Det kanske är så att dom byggt upp sina lager nu..
om man klarar sig bar med bara läderarmbandet så har Appsa fått en gäng
http://appsa.se/collections/frontpage/product... fick nyhetsbrev nyligen

Ursprungligen av kafferast:

Hur lång leveranstid hade ni? Jag beställde med "extra fart" (DHL) och det stod på hemsidan 3-5 dagar. Känns lite väl optimistiskt? Tar tullen den några dagar också?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2014-05-02 15:38
Ursprungligen av Errkka:

399:- för tull + 100:- som jag inte har listat ut vad det är för kostnad. någon annan som vet ? Kan de vara frakt inom posten ?

Moms...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-05-02 15:45
Ursprungligen av Errkka:

399:- för tull + 100:- som jag inte har listat ut vad det är för kostnad. någon annan som vet ? Kan de vara frakt inom posten ?

De där 100:- är förmodligen administrativa avgifter.

Drog hem min från teknikmagasinet. tog 2 dagar Ingick både stål och läderarmbandet. klockan växer för varje dag, har precis satt på stålarmbandet och gillar det! Nu skäms jag inte längre över min Pebble som jag gjorde med min tidigare plast-pebble

Ursprungligen av kafferast:

Drog hem min från teknikmagasinet. tog 2 dagar Ingick både stål och läderarmbandet. klockan växer för varje dag, har precis satt på stålarmbandet och gillar det! Nu skäms jag inte längre över min Pebble som jag gjorde med min tidigare plast-pebble

Vad kostade den på teknikmagasinet ? Konstigt att dom har tagit bort den från webbsidan...
Har du lyckats plocka av länkarna så att den inte blir så stor ?

Ursprungligen av Errkka:

Vad kostade den på teknikmagasinet ? Konstigt att dom har tagit bort den från webbsidan...
Har du lyckats plocka av länkarna så att den inte blir så stor ?

2399:- kostade där. Såg att när den väl postats så tog dom bort den från webbsidan.

Jag hittade en pytteliten skruvmejsel (minustecken) i verktygslådan och kollade på youtube. 20 minuter senare satt den som en smäck var inte alls så svårt (första gången jag ens gjorde något liknande). Har du bytt ännu?

Ni som kör med Pebble, hur är batteritiden på telefonen? Jag har en smartklocka nu(cogitoclassic) och min batteritid har försämrats helt otroligt med bluetooth igång hela tiden. Vad tycker ni?

Ursprungligen av _empty:

Ni som kör med Pebble, hur är batteritiden på telefonen? Jag har en smartklocka nu(cogitoclassic) och min batteritid har försämrats helt otroligt med bluetooth igång hela tiden. Vad tycker ni?

Min Iphone 4s som jag använder i jobbet dar det kanske 7-8 % mera än vanligt.Har nyligen bytt batteri i till ett helt nytt då den inte klarade en hel dag på kontoren. så min Iphone har jag nytt batteri och märken ingen markant skillnad. Till min Xperia V som jag använder privat går det åt betydligt mera batteri. Den har jag nog haft ett drygt år nu. skulle gissa att den dra strax över 10 % mera.

Hej och tack för svaret.

Min iphone 5 ny sedan september drog ungefär 30-40% över natten. Sen var det precis jag klarade av en arbetsdag, vill ej köpa en pebble och ha samma problem.

Ursprungligen av Errkka:

Min Iphone 4s som jag använder i jobbet dar det kanske 7-8 % mera än vanligt.Har nyligen bytt batteri i till ett helt nytt då den inte klarade en hel dag på kontoren. så min Iphone har jag nytt batteri och märken ingen markant skillnad. Till min Xperia V som jag använder privat går det åt betydligt mera batteri. Den har jag nog haft ett drygt år nu. skulle gissa att den dra strax över 10 % mera.

Blev en beställning av en Steel. Hoppas jag blir nöjd.

Ursprungligen av _empty:

Blev en beställning av en Steel. Hoppas jag blir nöjd.

Jag tror inte du blir missnöjd. Har haft min Steel i dryga veckan (och första Pebble innan det) och det är ett helt nytt sätt att hantera notiser, sms och mail nu för tiden=) Steel är välbyggd och snygg också, till skillnad från sin föregångare.

Beställde min Pebble Steel för 5 dagar sedan. Snart är den i Sverige. Enligt pebble själva skulle den skickas mellan 30maj-15juni så blev väldigt överraskad.

Där kom DHL, äntligen! Några favorit appar?

Ursprungligen av _empty:

Där kom DHL, äntligen! Några favorit appar?

Det gick fort, då har dom bygg upp ett lager kan man tänka. Beställde du med bara läderarmbandet eller med båda ?

Beställde läder men fick med metall också! Fick ett extra mail om att båda medföljer!

Bevaka tråden