Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Läs så många tidskrifter du vill med Readly

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av joakimo:

Intressant idé till förmånligt pris men jag känner att den begränsas stort av att det är PDFér som inte är anpassat till skärmen på en iPad. QR-koder och rabattkuponger som ska klippas ut ser inte bra ut i en digital tidning. Sedan är det väldigt många bilder som blir delade på mitten eftersom de i den tryckta upplagan går över ett uppslag, inte speciellt snyggt i en fototidning till exempel.

Det finns saker att jobba på här.

Skulle dock inte hålla andan. Alla de här tidningsmakarna jobbar ju digitalt och pdf:erna är liksom en gratis sidoprodukt av pappersversionen.

Skall man tro mannen på gatan så är det väl inte så att det är ett jättedriv i pressbyråverksamheten direkt. Kan tänka mig att detta är en billig och intressant lösning för många publicister att hoppa på, men jag tror inte de vill plöja ner några stora pengar i riktiga e-magasin. I alla fall inte innan det är dags att ta steget över till fullt ut digitalt.

Jag gillar tanken på, och uppskattar verkligen, en snyggt layoutad tidskrift. Men av min årsprenumeration på 'Popular Photography' (som de slängde efter mig) tror jag inte jag öppnade mer än två tidningar.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-05-16 00:26
Ursprungligen av joakimo:

Ny version med stöd för iPhone, jag är tveksam men om någon har konto får ni gärna berätta hur det fungerar på en iPhone.

?Nu har jag testat Readly på en 4S. Normalt läser jag på en iPad4 och det går väl bra på denna, men skulle fortfarande önska en iPad MAXI för att få rätt "läskomfort". En PDF-tidning är som en död bild som går att zooma in och flytta omkring på bildytan. Om jag börjar med hur Readly appens PDF-tidningar uppför sig på iPad, så ser du i stående läge en hel sida där du byter sida. I liggande läge ser du ett helt uppslag och byter uppslag precis som en papperstidning. I stående och liggande läge går det att zooma in och förflytta bilden. Det går inte att zooma ut bilden så det blir svarta sorgkanter runt bilden.

På iPhone blir bilden oerhört liten och oläslig. Det krävs att du zommar in, åker omkring och läser en kolumn i taget. Det kan jämföras med att läsa genom en tom iPhonefront som flyttas omkring över en vanlig papperstidning. Till skillnad mot visningen i en iPad så är enda skillnaden att du inte får ett helt uppslag i liggande läge, utan en sida med fullbredd där det går att flytta bilden vertikalt. Tänk om det hade gått att överföra bilden till en mac och bara skifta bild på iPhonen likt en fjärrkontroll med touchskärm, då hade jag sluppit min iPad MAXI som inte finns idag. Trots allt så är iPaden den i särklass mest flexila enheten för en behaglig läsning där man för tillfället väljer att slå sig ner.

Senast redigerat 2013-05-16 00:51
  • Medlem
  • ?
  • 2013-06-05 13:17

?Readly får konkurrens om tidskifter, 226 titlar och 4600+ magasin för 99 kr / mån. Hur ska Pressbyrån överleva?
Till iPad finns appen Ztory, - gå vidare med den eller länken www.ztory.com
Jag fyller på denna kära tråd med delar av ett busfärskt mail från min inbox.

"Hej!
Paperton blir Ztory - Läs obegränsat
Vi på Paperton har under de senaste månaderna jobbat hårt för att du ska få ta del av den bästa och mest prisvärda magasintjänsten någonsin. Nu är vi färdiga och tjänsten heter Ztory.
Ztory är en tjänst, endast tillgänglig för inbjudna, där du kan läsa obegränsat bland hela vårt utbud om 226 titlar och 4600+ magasin för 99 kr / mån och du är inbjuden till att prova en månad gratis!

Kom igång direkt - Det tar två minuter och du har redan ett konto
Vi ger dig denna inbjudan för att du är Paperton- eller MagazineConnect-medlem. Första månaden bjuder vi på och därefter debiterar vi 99 kr / mån för att fortsätta med Ztory First Edition och få fri tillgång till en värld av magasin."

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-05 13:28
Ursprungligen av mac+:

?Readly får konkurrens om tidskifter, 226 titlar och 4600+ magasin för 99 kr / mån. Hur ska Pressbyrån överleva?
Till iPad finns appen Ztory, - gå vidare med den eller länken www.ztory.com
Jag fyller på denna kära tråd med delar av ett busfärskt mail från min inbox.

"Hej!
Paperton blir Ztory - Läs obegränsat
Vi på Paperton har under de senaste månaderna jobbat hårt för att du ska få ta del av den bästa och mest prisvärda magasintjänsten någonsin. Nu är vi färdiga och tjänsten heter Ztory.
Ztory är en tjänst, endast tillgänglig för inbjudna, där du kan läsa obegränsat bland hela vårt utbud om 226 titlar och 4600+ magasin för 99 kr / mån och du är inbjuden till att prova en månad gratis!

Kom igång direkt - Det tar två minuter och du har redan ett konto
Vi ger dig denna inbjudan för att du är Paperton- eller MagazineConnect-medlem. Första månaden bjuder vi på och därefter debiterar vi 99 kr / mån för att fortsätta med Ztory First Edition och få fri tillgång till en värld av magasin."

Hm...kommer blir som med streamningstjänsterna för film och serier.....omöjligt att hitta en heltäckande tjänst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-09 14:18

En del utländska tidningar på Ztory, och det ser ut som större utbud än Readly. Dock går det ej att registrera sig (inte ens med länken på sidan nedan)

Ztorys privacy policy:
https://www.ztory.com/support/privacypolicy

Citat:

Vilken information samlar vi in?

Vi samlar in information från dig när du registrerar på vår webbplats, lägger en beställning eller prenumererar på vårt nyhetsbrev.
När du registrerar dig på vår webbplats frågar vi efter ditt namn och e-post. Efter en transaktion kommer din privata information (betalkort, personnummer, kontonummer, etc.) inte att lagras på våra servrar, utan hos säkerhetscertifierade leverantörer.
Vad använder vi din information till?

All information vi samlar in från dig kan komma att användas på något eller några av följande sätt:
Till att anpassa din upplevelse av tjänsten (din information hjälper oss att bättre förstå ditt individuella behov).
Till att genomföra transaktioner.
Ditt namn och e-post, oavsett publik eller privat, kommer att delas till förlagen du läser dina magasin från (för att kunna distribuera tidningar på det sätt vi gör behöver även förlag kunna förstå sina läsare).
Din information, oavsett publik eller privat, kommer ej att delas till andra partners eller tredjepart, förutom förlag.
Till att skicka dig e-post om uppdateringar, information och erbjudanden.

Kontaktade förresten Readly om deras utlämnande av info om vad individer läser och de hänvisade till förlagen. Precis som Ztory gör. Det kan jag i viss mån förstå, men kopplingen på individnivå känns onödig.

Som en jämförelse krävs väldigt lite personlig info för att skapa ett Spotify-konto.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-05 15:20

Det går tydligen att prova ztory nu: http://www.ztory.com

Men iPad-appen kraschar ofta, måste ofta tvångsavslutas för att ladda innehåll osv.
Dessutom är deras villkor är inte så kul:

Citat:

Ztory äger rätt att kommunicera med användare via fysisk post, telefon, SMS, MMS eller e-post avseende erbjudanden, förändringar eller annat som är kopplat till Ztorys tjänster.

Vad kommer härnäst? Hembesök a'la Jehovas Vittnen?

Med de villkoren får de helt enkelt inte mina pengar.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-03 17:59
Citat:

Som trogen Readly-läsare vill vi premiera dig med att släppa vår största nyhet till dig först av alla!

I morgon (4/3) kommer vi att börja göra vårt amerikanska sortiment tillgängligt för dig med ett svenskt Readly-konto, helt utan extra kostnad!

Till att börja med kommer 143 av våra amerikanska titlar att finnas tillgängliga och vi kommer fylla på med fler och fler tidningar efterhand.

Passa på att uppgradera till den senaste versionen av Readly-appen redan idag för i morgon på förmiddagen kommer massor härligt amerikanskt material finnas på plats!

Ursprungligen av lappen71:

Very nice.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2014-03-04 11:04

FAQ:

Citat:

Läsa på datorn?

Vi håller just nu på med att bygga en webb-app med vilken du kommer att kunna använda Readly på din dator. Webbappen kommer inom kort.

Mucho very nice, nu är de snart jämsides Ztory.

Ursprungligen av jas:

FAQ: Mucho very nice, nu är de snart jämsides Ztory.

Kikade lite snabbt på Ztory-sidan, verkar som utbudet är i stort detsamma som Readly?

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2014-03-04 12:38
Ursprungligen av keptang:

Kikade lite snabbt på Ztory-sidan, verkar som utbudet är i stort detsamma som Readly?

Parhästar:-D

Ursprungligen av keptang:

Kikade lite snabbt på Ztory-sidan, verkar som utbudet är i stort detsamma som Readly?

Nästan.

Det är de få olika magasinen som avgör vilken man väljer och jag har hoppat emellan dem.

Senast redigerat 2014-03-04 14:57
  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-03-04 15:56
Ursprungligen av Borttaget:

Nästan.

Det är de få olika magasinen som avgör vilken man väljer och jag har hoppat emellan dem.

Så är det ju…är man fotointresserad så är definitivt inte Ztory något att ha.

Senast redigerat 2018-07-23 10:09
  • Medlem
  • ?
  • 2014-03-04 21:49

?Vilken fantastisk utveckling! För ett år sedan var det vanlig prenumeration som gällde och idag finns hela Pressbyrån i Paddan förutom godiset.
Då kommer Readly ikapp Ztory som sedan länge haft både svenska och utländska tidskrifter.
Readly får 302 tidskrifter (143 utländska till sina 159 svenska).
Ztory har 305 tidskrifter och 4980 utgåvor totalt.
Priset är samma. 99kr / mån och utbudet skiljer en del.

Bevaka tråden