Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Retail Store till Sverige?

Tråden skapades och har fått 630 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2012-11-18 13:45
Ursprungligen av AndyK:

Någon som hört något om ett öppningsdatum i Malmö?

Börjar nog närma sig nu eftersom Butiken nu finns på hitta.se.
Apple Retail Sweden AB | malmö | hitta.se

Ursprungligen av AndyK:

Någon som hört något om ett öppningsdatum i Malmö?

Tyvärr inte.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-11-03 10:09

Man kan ju anta att de öppnar lagom till julhandeln...

Ursprungligen av AndyK:

Man kan ju anta att de öppnar lagom till julhandeln...

Gissar på att dom öppnar när Mini 3G släpps. Så personalen kan stå och tagga upp alla köpsugna kunder. Eller bara för att dom ska ha något "extra".

Ursprungligen av grenhall:

Gissar på att dom öppnar när Mini 3G släpps. Så personalen kan stå och tagga upp alla köpsugna kunder. Eller bara för att dom ska ha något "extra".

Jag gick förbi butiken på Emporia i söndags (11/11) och såg två personer som jobbade med någon form av installationer i taket och därför stack upp ovanför det svarta "planket". Givetvis frågade jag när de tänkte öppna och efter att på uppmaning ha upprepat frågan på engelska fick jag svaret att vad han hade hört var det den första veckan i december, runt 6-7/12, som var aktuellt.

//Göran

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-11-28 14:24
Ursprungligen av Göran Bolinder:

Jag gick förbi butiken på Emporia i söndags (11/11) och såg två personer som jobbade med någon form av installationer i taket och därför stack upp ovanför det svarta "planket". Givetvis frågade jag när de tänkte öppna och efter att på uppmaning ha upprepat frågan på engelska fick jag svaret att vad han hade hört var det den första veckan i december, runt 6-7/12, som var aktuellt.

//Göran

Well, I'll be damned. När skrev du senast på den här "ytan"?

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-11-13 15:53

Lagom till julhandelsspurten...

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-11-19 09:24

Härligt.
Trodde inte det gick att ringa till en Apple Retail Store. Verkar omodernt...

En smygbild från Apple Store i Malmö.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-27 17:05
Ursprungligen av Patrick Danielsson:

En smygbild från Apple Store i Malmö.

Ser hyfsat stort ut

Ursprungligen av Patrick Danielsson:

En smygbild från Apple Store i Malmö.

Då är det kanske snart läge för det första besöket på Emporia...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Då är det kanske snart läge för det första besöket på Emporia...

Med tanke på butikens skick tror jag snart är ett relativt dåligt ordval.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-11-27 21:26
Ursprungligen av grenhall:

Med tanke på butikens skick tror jag snart är ett relativt dåligt ordval.

Såg ju iofs hyfsat färdig ut, bara att ställa i ordning, städa och placera ut produkter och personal.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2012-12-07 10:51

Jobbar på en ISP i Sverige. Fixade precis installationen av Internetlinan till butiken i Malmö. Tekniker sa att massa amerikanare var där nu och utbildade personalen. Så snart är det nog dags!

Ursprungligen av dawoo:

Jobbar på en ISP i Sverige. Fixade precis installationen av Internetlinan till butiken i Malmö. Tekniker sa att massa amerikanare var där nu och utbildade personalen. Så snart är det nog dags!

Hörde att det var dags den 8:e december. Men det känns inte så troligt. Hur såg butiken ut när du var där? Klar?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2012-12-07 15:46
Ursprungligen av grenhall:

Hörde att det var dags den 8:e december. Men det känns inte så troligt. Hur såg butiken ut när du var där? Klar?

Jag sitter och konfar på distans, det var en tekniker ute plats. Vet tyvärr inte alls hur lokalen såg ut :/

Åh, kan de inte öppna butiken i Malmö ngn gång så att vi kan höra om en Stockholmsbutik snart.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-12-09 05:49

Tja, de verkar inte öppna denna helg iaf. Var förbi igår och det var väldigt dött runt den svarta lådan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-10 10:22

18. dec gissar jag på.

Butiken i Emporia öppnar på lördag 15/12 kl 10.

Apple Store, Emporia, Malmö

News and information about Apple Inc.'s retail stores (se "Grand openings" uppe till höger på sidan)

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Butiken i Emporia öppnar på lördag 15/12 kl 10.

Apple Store, Emporia, Malmö

News and information about Apple Inc.'s retail stores (se "Grand openings" uppe till höger på sidan)

Vi på 99mac åker ner på fredag och rapporterar från öppningen på lördag, givetvis. video, bilder och annat kul kommer här på 99mac under lördagen!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-12-11 23:16
Ursprungligen av Joacim Melin:

Vi på 99mac åker ner på fredag och rapporterar från öppningen på lördag, givetvis. video, bilder och annat kul kommer här på 99mac under lördagen!

Ses där

Tar du med en 99mac-tshirt eller ännu hellre en 99mac-piké år mig? Storlek Small, om så finnes

  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-11 14:13

Hörde att butiken KattKatt vid odenplan i stockholm har blivit uppsagda av bostadsrättsföreningen. Skall flytta senast 31 december i år.
Dom vill ha den lokalen, och grannbutikernas, till andra ändamål. Det ligger 4 butiker i den huskroppen. Kan det vara så att Apple store vill ha alla 4?

/E

Jag har en ledig lada på tomten. De får gärna öppna en Applebutik där - gott om plats, enklare renovering krävs först, men stället har gott om karaktär.

Ska försöka ta mig dit imorgon innan 10. Butiken ser kanonfin ut. Stod en massa redshirts därinne och applåderade tidigare ikväll.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2012-12-16 23:48

Såg idag att det kommit ut ett antal tjänster inom detaljhandel på jobs.apple.com. Okänd plats i Sverige. Kan det betyda ännu en butik här? Var i så fall? Hoppas själv på Göteborg, trots att jag är otroligt nöjd med servicen på Macforum på östra hamngatan.
Om det skulle li Göteborg, finns det då någon trevlig plats för en Apple Store?

  • Medlem
  • Lund
  • 2013-05-06 00:02
Ursprungligen av Weedberg:

Såg idag att det kommit ut ett antal tjänster inom detaljhandel på jobs.apple.com. Okänd plats i Sverige. Kan det betyda ännu en butik här? Var i så fall? Hoppas själv på Göteborg, trots att jag är otroligt nöjd med servicen på Macforum på östra hamngatan.
Om det skulle li Göteborg, finns det då någon trevlig plats för en Apple Store?

Fortfarande Helsingborg som är den aktuella butiken i fråga klickar du vidare på någon av tjänsterna får du upp en lista på vilka butiker du kan söka till.

Ursprungligen av Cribe:

Fortfarande Helsingborg som är den aktuella butiken i fråga klickar du vidare på någon av tjänsterna får du upp en lista på vilka butiker du kan söka till.

Trodde det öppnat redan... Har fattat fel då
Aja, hoppas det öppnar i Götet inom en snar framtid iaf!

På Apples hemsida kom det idag ut ett gäng nya butiksjobb. Det borde innebära att det är dags för ytterligare en Apple Store i Sverige. Någon som har en aning om var den kommer hamna?

Bevaka tråden