Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

12 Days of Gifts: Missnöje med urvalet drabbar utvecklare

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Appen Toca House delades ut gratis av Apple via 12 Days of Gifts under söndagen. Flera personer missnöjda med Apples urval har nu gett appen dåligt betyg i amerikanska App Store.

Läs hela artikeln här

Jag är besviken på att det jag får helt gratis inte passar min smak.
Come on...

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-12-30 15:37

Ja, var kommer alla ifrån...

Suck, ja vart är världen på väg egentligen? Gnälla över något som man får helt gratis? Samtidigt finns det människor i världsdelar som inte kan äta sig mätta. Nä sluta gnäll och var lite tacksamma istället!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-12-30 16:01

Utan att mena att vara bitter, för det är jag verkligen inte, men jag tycker absolut man kan ha åsikter om vad Apple ger bort gratis. I år, minns inte riktigt hur det var tidigare år, är de sakerna de ger ut är verkligen bottenskrap. Boken kan jag väl tänka mig är ok, den kan säker attrahera någon men allt annat är gammal skåpmat.

Jag tycker det är konstigt att Apple väljer att köra detta racet när de sedan väljer att dela ut saker som har glömts bort längst in på lagret. Jag tycker inte riktigt att det rimmar med Apple, de hade kunnat göra detta så mycket bättre.

Ursprungligen av zinned:

Utan att mena att vara bitter, för det är jag verkligen inte, men jag tycker absolut man kan ha åsikter om vad Apple ger bort gratis. I år, minns inte riktigt hur det var tidigare år, är de sakerna de ger ut är verkligen bottenskrap. Boken kan jag väl tänka mig är ok, den kan säker attrahera någon men allt annat är gammal skåpmat.

Jag tycker det är konstigt att Apple väljer att köra detta racet när de sedan väljer att dela ut saker som har glömts bort längst in på lagret. Jag tycker inte riktigt att det rimmar med Apple, de hade kunnat göra detta så mycket bättre.

Jag håller med dig så långt att man gärna får ha åsikter om vad de ger bort och inte. Men du håller säkert också med om att åsikterna bör diskuteras på rätt ställe? Toca Bocas omdömen i App Store är ju inte rätt ställe att klaga på, ja om det inte gäller just deras app då.

Jag tror att tanken är att visa upp lite av vad som finns att få tag på i ekosystemet, kanske extra mycket för alla nyblivna IOS-användare som fått enheter i julklapp. Och så får vi så klart inte glömma att Apple säkerligen är lite bakbunda av alla avtal och rättigheter till höger och vänster.

Det brukar alltid finns något jag vill ha under de tolv dagarna, men att hoppas på att alla tolv dagarna ska vara grejer för mig, det är nog lite mycket begärt.

Men det är väl ändå inte upp till Apple att ge bort andra appar än sina egna, utvecklarna måste väl godkänna att de vill ge bort sin app gratis under en dag.

  • Medlem
  • 2013-12-30 17:03
Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Men det är väl ändå inte upp till Apple att ge bort andra appar än sina egna, utvecklarna måste väl godkänna att de vill ge bort sin app gratis under en dag.

Sjävklart måste utvecklarna ge sitt tillstånd, kan inte tänka mig något annat. Men det som Björn Jeffery klagar på är att deras app får dåliga betyg därför att användarna tycker att Apples urval av julgåvor är dåligt. Men det har ju inte med deras app att göra det allra minsta.

Håller med

Jag håller med att det är fel att ge dålig kritik till de programvarutillverkare som tillhandahåller program till 12 days. Sedan känns det över huvud taget väldigt kräset att klaga. Det är gratis, välj att ladda ner det eller gör inte det!

Ja, jag blev glad över apparna fastän jag är vuxen. Vi har ju massor av barn i familjen.

Att det sen skrivs en massa om skärmtid är en helt annan sak.

Hittills tycker jag inte utbudet varit nåt vidare, förutom möjligen filmen Ensam hemma som kom med idag.

Dock såg jag igår att gårdagens app var en av flera fotorelaterade appar som för stunden var gratis o detta såg jag genom appen Appsgonefree vilken jag rekomenderar.

Enda sättet 12 days kan vara intressant för mig är om den ger bort film, musik eller serier

Sitter man och ger en app dåligt betyg, för att man inte gillar det man får gratis från apple, skall man inte ha något alls. Det verkar som om många köper en iPhone för dyra pengar, men har inte råd att fylla den.

Bra tips

Ursprungligen av Mymac4ever:

Hittills tycker jag inte utbudet varit nåt vidare, förutom möjligen filmen Ensam hemma som kom med idag.

Dock såg jag igår att gårdagens app var en av flera fotorelaterade appar som för stunden var gratis o detta såg jag genom appen Appsgonefree vilken jag rekomenderar.

Enda sättet 12 days kan vara intressant för mig är om den ger bort film, musik eller serier

Tack för tipset om Appsgonefree. Vilken fotoapp tänkte du på? Måste missat den.

Jag misstänker att det är så att hela promotionbiten främst är avsedd för nya Iphone/Ipadägare som fick telefonen i julklapp för att för "lära" dem att använda App Store.

Jag räknar det som en bonus om jag hittar något och Läckbergs bok passade mig rätt bra - jag har länge varit nyfiken på henne men inte så mycket så att jag köpt någon av hennes böcker

Björn Jeffery kanske skulle funderat på genomslaget INNAN de valde att dela ut appen gratis via Apples app..
Givetvis var det ett dåligt beslut. Det första jag tänkte när jag hörde att barnappen fanns med var ett stort WTF!
Att sen komma o gnälla på det ena o det andra är bara löjligt.. Givetvis förtjänar appen dåliga reviews när Björn Jeffery trycker upp barnappar i ansiktet på folk..
Nästa gång kanske man funderar på om man riktar sig till målgruppen eller inte!

Ursprungligen av Tjosansa:

Björn Jeffery kanske skulle funderat på genomslaget INNAN de valde att dela ut appen gratis via Apples app..
Givetvis var det ett dåligt beslut. Det första jag tänkte när jag hörde att barnappen fanns med var ett stort WTF!
Att sen komma o gnälla på det ena o det andra är bara löjligt.. Givetvis förtjänar appen dåliga reviews när Björn Jeffery trycker upp barnappar i ansiktet på folk..
Nästa gång kanske man funderar på om man riktar sig till målgruppen eller inte!

Och vilken är målgruppen?

I sådana fall så är det 12 Days of Christmas som folk ska ge dåliga betyg.

Ursprungligen av BlackSmp:

Och vilken är målgruppen?

I sådana fall så är det 12 Days of Christmas som folk ska ge dåliga betyg.

Nej jag tycker gott att de får ta ansvaret för sin fadäs själva..
Ibland måste man kunna tänka sig in i en situation o ta beslut o ansvar därefter.
Att gnälla på andra är fånigt.. Hade knappast hänt om de de inte lagt upp den via Apples gift app.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Tack för tipset om Appsgonefree. Vilken fotoapp tänkte du på? Måste missat den.

Den som var aktuell igår hette Toca House, finns också i A.g.f. Jag plockade en som hette Blurred istället. Den är tyvärr inte gratis längre dock

Ursprungligen av Mymac4ever:

Hittills tycker jag inte utbudet varit nåt vidare, förutom möjligen filmen Ensam hemma som kom med idag.

Dock såg jag igår att gårdagens app var en av flera fotorelaterade appar som för stunden var gratis o detta såg jag genom appen Appsgonefree vilken jag rekomenderar.

Enda sättet 12 days kan vara intressant för mig är om den ger bort film, musik eller serier

...eller nån riktigt intressant app. Förra årets 12 days gav mkt intressant "stuff" fast fn minns jag inte vad

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-12-30 23:51
Ursprungligen av Mymac4ever:

...eller nån riktigt intressant app. Förra årets 12 days gav mkt intressant "stuff" fast fn minns jag inte vad

Gåvor från tidigare år: http://www.iappsclub.com/2012/12/itunes-12-da...

Ursprungligen av joakimo:

Blandade visst ihop det m nåt annat...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-12-31 09:03

De som gnäller över gratis är fånar. Punkt.

Ursprungligen av Tjosansa:

Givetvis var det ett dåligt beslut. Det första jag tänkte när jag hörde att barnappen fanns med var ett stort WTF!

Kan bara instämma. Vad är det för folk som tror att saker avsedda för barn har något med julklappar att göra?

Ursprungligen av GustafMA:

Kan bara instämma. Vad är det för folk som tror att saker avsedda för barn har något med julklappar att göra?

Kul twist där..

1
Bevaka tråden