Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför är det...

Tråden skapades och har fått 806 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-09-18 20:14
Ursprungligen av barbapappa_86:

Betydligt enklare än Logic

Säkert.

Om man oftast utgår från en melodi man har i huvudet eller startar på ruta ett vid ett klaviatur eller gitarr när man skapar musik, vem vill då mötas av en ruta där man skall bestämma sig för taktart, beats per minut och tonart? Som sagt, obegripligt.

Varför är det så att man i svensk fotboll har den här divisionsrangordningen:
1. Allsvenskan
2. Superettan
3. Division 1
4. Division 2
5. Division 3
osv, ända ner till division 8, som alltså är tionde nivån.

Otroligt korkat, om ni frågar mig. Vem tror man att man lurar? Varför kan man inte bara kalla det vad det är?

  • Medlem
  • 2012-09-24 13:39
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Varför är det så att man i svensk fotboll har den här divisionsrangordningen:
1. Allsvenskan
2. Superettan
3. Division 1
4. Division 2
5. Division 3
osv, ända ner till division 8, som alltså är tionde nivån.

Otroligt korkat, om ni frågar mig. Vem tror man att man lurar? Varför kan man inte bara kalla det vad det är?

Inflation?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Varför är det så att man i svensk fotboll har den här divisionsrangordningen:
1. Allsvenskan
2. Superettan
3. Division 1
4. Division 2
5. Division 3
osv, ända ner till division 8, som alltså är tionde nivån.

Otroligt korkat, om ni frågar mig. Vem tror man att man lurar? Varför kan man inte bara kalla det vad det är?

Påminner om iPhone 5... :|

Varför är det så ... att om man väljer att avbryta en Time Machine-backup så tar det flera minuter, men om man istället väljer att stänga av datorn så avslutas backupen på mindre än en sekund?

  • Medlem
  • 2012-09-24 17:23

Varför kan man inte få ett äkta pass direkt i stället för ett nödpass om de ändå är likadana så när som på färgen?

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-09-30 22:30

Varför finns det så bittra människor?

"John Woo skrev:
På vilket sätt är det gratis? För få Apple Maps, krävs ios6, för ios 6 krävs iphone/ipad som kan uppgradera till ios6 och dessa kostar flera tusen att köpa. Eller tror du att dessa är också gratis?
Ta och tänk efter innan du säger till folk vad skall göras. Om det var små buggar, eller Apple säger att det är en beta ofullständigt produkt som släpps, kan det vara acceptabelt och att släppa en helt ofullständigt produkt som är katastrofalt. Då är det totalt oacceptabelt och man har betalat tusentals kronor för kunna använda den som du kallar för gratis app.
Inget är gratis hos Apple!"

Av en ren händelse första inlägget och blev väl medlem idag...måste ha kört ut från en bro efter att använt Apple Maps och har säkert hemmet fyllt av Appleprylar

Eller en spelare i A-laget, som jag och en kompis brukar säga:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Eller en spelare i A-laget, som jag och en kompis brukar säga:)

Har jag inte nämnt att Öckerö Kommun har två små Ford-Transit-lastbilar med sina två grupper rbetslag i
som är ute och markerar rör/gräver/fluyttar saker/sågar trän och så.

De som jobbar här är en del "svårplacerade" individer, goa gubbar, men ofta har de nog fått
lite för mycket sprit genom livet.
De har själva (det vill jag betona) märkt sina två bilar med text under kommunvapnet

"A-Laget"
"Väg-Laget"

Göteborgshumor.....

Så dött på 99 just nu? Ok, jag kan nog gissa svaret men jag tänkte att kanske nån annan kunde få formulera det

Med undantag för diverse nya trådar från nya eller återvändande gamla medlemmar så känns det tomt här o framförallt i Loungen

Echo < echo < echo...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Så dött på 99 just nu? Ok, jag kan nog gissa svaret men jag tänkte att kanske nån annan kunde få formulera det

Med undantag för diverse nya trådar från nya eller återvändande gamla medlemmar så känns det tomt här o framförallt i Loungen

Echo < echo < echo...

Håller med och har fullständigt tappat lusten.
Gillar inte alls stilen hos en del moderatorer, att ägarstrukturen är ändrad och att hela forumet förskjuts åt ios-hållet.
Att man tagit bort hur många inlägg man skrivit - det enda sättet (bra eller dåligt att göra en hyfsad bedömning av någon) mot det så svenska "alla barnen skall få vara lucia"...
Folk som byter nick, moderatorer som kör två konton och "gamla" moderatorer som inte är moderatorer igen.

Gissar att 99 är på väg in i sotdöden. Ett forum utan mening, syfte, styrning eller uppgift.

Gör en skärmdump på det här inlägget, för det är raderat och jag är väl förmodligen bannad på två år inom
fem minuter.

Ursprungligen av Goflorp:

Gissar att 99 är på väg in i sotdöden. Ett forum utan mening, syfte, styrning eller uppgift.

Så har det känts i nästan två år om du frågar mig. Jag tror detta är bästa chansen att bryta det.

  • Medlem
  • 2012-10-12 22:52
Ursprungligen av Goflorp:

Håller med och har fullständigt tappat lusten.
Gillar inte alls stilen hos en del moderatorer, att ägarstrukturen är ändrad och att hela forumet förskjuts åt ios-hållet.
Att man tagit bort hur många inlägg man skrivit - det enda sättet (bra eller dåligt att göra en hyfsad bedömning av någon) mot det så svenska "alla barnen skall få vara lucia"...
Folk som byter nick, moderatorer som kör två konton och "gamla" moderatorer som inte är moderatorer igen.

Gissar att 99 är på väg in i sotdöden. Ett forum utan mening, syfte, styrning eller uppgift.

Gör en skärmdump på det här inlägget, för det är raderat och jag är väl förmodligen bannad på två år inom
fem minuter.

Det är en hel del extremt aktiva medlemmar som kommit och gått, men 99mac har inte dött för det. Det kanske har dött dör dessa medlemmar, men det har hela tiden fyllts på med nya.
Jag är inte bekymrad för 99mac framtid (och varför skulle jag?) men jag ser inte mig själv som väldigt aktiv här längre, och jag är här mindre och mindre.
Detta är givetvis mest en stor förlust för 99mac…

Varför är det så att vissa människor är så bittra?

Livet är väl underbart, lev det.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-10-12 22:57

Jag märker ingen skillnad.

  • Medlem
  • 2012-10-21 22:21

En sak jag började fundera över nu, varför är det så att folk försöker sälja Apple TV 2 för runt 1500:- när ATV3 säljs ny för 1100:-?

Ursprungligen av jac:

En sak jag började fundera över nu, varför är det så att folk försöker sälja Apple TV 2 för runt 1500:- när ATV3 säljs ny för 1100:-?

ATV3 går inte att jailbreaka och ATV2 säljs inte i butik.

Ursprungligen av jac:

En sak jag började fundera över nu, varför är det så att folk försöker sälja Apple TV 2 för runt 1500:- när ATV3 säljs ny för 1100:-?

Satte in en annons här på 99. fick flera svar. Dagen efter bytte jag en Apple TV2 mot en Apple TV3 rakt av.
ATV2 kan jailbreakas, 3:an kan man inte ...

Jag som skiter i jailbreak får mera "krut" i CPU'n, 720p kunde ibland hacka till lite på ATV2.
Nu flyter alltihop felfritt. Gött.

Förbaskat trevlig kille som bytte, han hade hela huset fullt med ATV's - tror det var 3st...

  • Medlem
  • 2012-10-21 22:34

Aha! Smart!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-22 02:11

Jag är iallafall jättebitter och arg. Alltid.

Ps. Och jag föredrar "iallafall" framför "i alla fall" för att minimera risken för särskrivningar. Ds.

  • Medlem
  • 2012-10-22 08:38

... Så jäkla tråkigt att renovera hemma?

Svaret: Det är dammigt, skitigt, bullrigt och skapar en rent allmän oordning.
(Håller på att fixa till hallen)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-22 10:43

Samma här, byter alla fönster.

Ursprungligen av kenjon:

Samma här, byter alla fönster.

Är det inte enklare att tvätta dem?

Varför är det så svårt att koppla av o göra annat när jag har en tid att passa?

Ska på bio, filmen börjar 00.07 (gissa filmen), ska vara på bion en stund innan.
Har hämtat ut biljetten redan så jag behöver inte köa annat än för att komma in i salongen.
Ska inte ha snacks eller dricka.
Har satt alarmet på mobilen till 40 minuter före filmen börjar.
Har några knappa hundra meter till bion.

Allt detta till trots kan jag inte slappna av o göra ngt annat, som tex se gamla avsnitt av MASH...eller läsa en bok...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-11-13 15:51

Varför är det så svårt att få ordning på SAS? Hur mycket historisk övervikt har företaget haft egentligen?

  • Medlem
  • 2012-11-13 17:29
Ursprungligen av planB:

Varför är det så svårt att få ordning på SAS? Hur mycket historisk övervikt har företaget haft egentligen?

SAS är precis som SAAB. Men när det gällde SAAB var regeringen mer kallsinnig. Regeringens devis är ju att sälja ut det som genererar vinst och behålla det som går med förlust... (Därmed inte sagt att SAAB gick med vinst, för det gjorde de inte)

Sen är det ju det faktum att staten är ägare i SAS vilket de inte var i SAAB. För övrigt har ju staten i egenskap av ägare ett ansvar för hur SAS drivs.

  • Medlem
  • 2012-11-13 21:32
Ursprungligen av pmarriott:

Sen är det ju det faktum att staten är ägare i SAS vilket de inte var i SAAB. För övrigt har ju staten i egenskap av ägare ett ansvar för hur SAS drivs.

Det var så jag menade mellan raderna.

Alltid så jävla drygt och jobbigt att krysta fram ett julkort till kunderna..... Suck.
Dessutom är det samma visa varje år (nu syftar jag bildligt, även om det stämmer även bokstavligt)
/m

Varför är ...

... den där j-a apan så populär?

Bevaka tråden