Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som Köper iPhone 5 från AppleStore

Tråden skapades och har fått 240 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2012-09-29 09:37

När jag kom dit var vi kanske 6 personer i kön. Nu är det bara säljare i butiken. Folk tror nog att affären öppnar klockan 10.
(Skriver på nya luren)

Ursprungligen av Dalle:

När jag kom dit var vi kanske 6 personer i kön. Nu är det bara säljare i butiken. Folk tror nog att affären öppnar klockan 10.
(Skriver på nya luren)

Åkte dit direkt efter att du skrev att den fanns, fick tag på en 32gb svart

Ringde precis Täby, enbart vita kvar, 16 gb finns det en del, tunnt med 32or och slut på 64or.

Vi var på Apple Store i Täby Centrum vid 11-tiden idag och köpte en vit 16 GB och en svart 16 GB. Var inga problem och vi fick gratis nano-SIM som det bara var att knalla bort till Tres butik för att aktivera. Passade på att avbeställa min tidigare beställning från online Apple Store medan vi väntade i butiken. Allt gick oerhört smidigt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-02 08:20

Fel inlägg.

Ursprungligen av iMats.r:

Fel inlägg.

Man kan radera inlägg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-02 09:47
Ursprungligen av theplague:

Man kan radera inlägg.

Tack för svaret. Var gör man det?
Tyvärr kan jag inte hitta denna funktion i min redigeravy. :">

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-02 08:24
Ursprungligen av Mutant:

Vi var på Apple Store i Täby Centrum vid 11-tiden idag och köpte en vit 16 GB och en svart 16 GB. Var inga problem och vi fick gratis nano-SIM som det bara var att knalla bort till Tres butik för att aktivera. Passade på att avbeställa min tidigare beställning från online Apple Store medan vi väntade i butiken. Allt gick oerhört smidigt!

Släppte Apple det reserverade beloppet på ditt konto direkt vid din avbeställning?

Ursprungligen av iMats.r:

Släppte Apple det reserverade beloppet på ditt konto direkt vid din avbeställning?

Bra fråga. Jag vill också veta.

Ursprungligen av iMats.r:

Släppte Apple det reserverade beloppet på ditt konto direkt vid din avbeställning?

Nej! Jag var tvungen att plocka pengar från ett annat konto för att kunna betala. Har inte kollat om jag fått tillbaka dem än. 4-5 arbetsdagar skulle det ta enligt telefonsamtal.

Ursprungligen av Mutant:

Nej! Jag var tvungen att plocka pengar från ett annat konto för att kunna betala. Har inte kollat om jag fått tillbaka dem än. 4-5 arbetsdagar skulle det ta enligt telefonsamtal.

Tryck på "Utökad svarsruta", sedan är raderingsfunktionen överst.

Ursprungligen av iMats.r:

Släppte Apple det reserverade beloppet på ditt konto direkt vid din avbeställning?

Det är inte upp till Apple hur länge en reservation ligger.

Så vitt jag vet så är det är en sak mellan ditt kortföretag och din bank. En reservation brukar ligga kvar 4-5 bankdagar.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det är inte upp till Apple hur länge en reservation ligger.

Så vitt jag vet så är det är en sak mellan ditt kortföretag och din bank. En reservation brukar ligga kvar 4-5 bankdagar.

Det beror på. Hade problem en gång efter att jag bott på hotell. Drog kortet som brukligt för en reservation av beloppet. Sen betalade jag kontant. Flera veckor senare när jag skulle använda kortet och visste att det fanns pengar på kontot kunde jag inte ta ut i bankomat. Ringde banken. De sa att hotellet ifråga hade reserverat ett belopp och jag fick kontakta hotellet för att de skulle släppa reservationen.

Ursprungligen av adress@mac:

Var det inte så att butiken i Täby skulle sälja olika operatörers abonnemang . Tyckte jag läste det någon stans. Kanske ute och cyklar......

Där ser man, lär sig nya grejer varje dag!

  • Medlem
  • 2012-09-29 15:37

Nån som vet om butiken i Täby kommer få in nya iPhones imorrn?
Sen hur är det med reklamationer om man köper den i Täby, kan man köpa den där och sen skicka in den via posten till apple för service alt utbyte?
Har man då rätt att få frakten betald?

Ursprungligen av Ere:

Nån som vet om butiken i Täby kommer få in nya iPhones imorrn?
Sen hur är det med reklamationer om man köper den i Täby, kan man köpa den där och sen skicka in den via posten till apple för service alt utbyte?
Har man då rätt att få frakten betald?

Jag tror att det är worldwide guarantee på telefonen, vilket innebär att du kan gå in hos vilken certifierad apple återförsäljare som helst och få hjälp med din telefon om den skulle strula.

Ursprungligen av stoffe1:

Jag tror att det är worldwide guarantee på telefonen, vilket innebär att du kan gå in hos vilken certifierad apple återförsäljare som helst och få hjälp med din telefon om den skulle strula.

Det får du ta med " en nypa salt" I teorin kanske - men i praktiken funkar det inte.

Jag har ungefär trettio mils resa till Täby. Fan vet om det inte vore värt det.

Ursprungligen av Hatesong:

Jag har ungefär trettio mils resa till Täby. Fan vet om det inte vore värt det.

Jag var där idag och köpte en svart 32 gig vid ca 10 tiden och då fanns det en hel del kvar lät det som av både svarta och vita dock ej några 64 gigare.
Om det sålde slut alla sedan vet jag inte alls, jag åkte själv ca 5 mil för att handla där och hade iofs inställningen innan att jag inte skulle få någon idag då jag inte ville bli besviken igen efter allt skit som varit med Telia sen jag förbokade min 5:a

Fick tag på en idag i Täby.
Verkade har gott om 16gb svarta och vita vid 10:30 tiden.
Och det var inte så mycket folk där heller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-30 15:14

Fick tag på en svart 32:a idag vid 12-snåret. På telefon samt utanför butiken sa man att den modellen endast fanns till salu med abonnemang, men när jag väl kom till säljaren var det inga problem att köpa utan abonnemang.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-30 18:54

Drygt att man inte bor i närheten av Täby då, 3-4v väntan på AppleStore.

Köpte en svart 32gb med Telia i dag i Täby vid 11-tiden. Det var ont om olåsta men de hade gott om operatörsbundna då. Enligt säljaren har de fått in nya leveranser varje dag. Allt som allt väldigt smidigt, även om Apple store inte erbjuder samma valmöjligheter som en Telia-butik utan bara det upplägg som finns på Telia.se, dvs flex-abonnemang och 200kr/månad i 24 månader.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-30 21:37
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Köpte en svart 32gb med Telia i dag i Täby vid 11-tiden. Det var ont om olåsta men de hade gott om operatörsbundna då. Enligt säljaren har de fått in nya leveranser varje dag. Allt som allt väldigt smidigt, även om Apple store inte erbjuder samma valmöjligheter som en Telia-butik utan bara det upplägg som finns på Telia.se, dvs flex-abonnemang och 200kr/månad i 24 månader.

Trist att man bara skiter i sin online store...

Ursprungligen av zappee:

Trist att man bara skiter i sin online store...

Jo, fast online Apple Store är väl inte kopplat till något lager i Sverige / EU utan direkt till löpande bandet i Kina.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-30 22:34
Ursprungligen av Mutant:

Jo, fast online Apple Store är väl inte kopplat till något lager i Sverige / EU utan direkt till löpande bandet i Kina.

Nej jag vet, men tycker man borde synka det lite bättre.

  • Medlem
  • Motala
  • 2012-09-30 20:40

Hur är det om man vill lägga upp på finansiering, löser de sånt också?

Är det någon som fått någon uppdatering på sin beställning från Apple Store?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-30 22:52

Det var kö utanför Apple store i eftermiddags, för iPhone 5 check outs, fanns två kölappar för svarta 16GB kvar. Schysst var att de kunde fixade ett nano-sim till mitt befintliga abonnemang.

Lite knepigt att Apple inte prioriterar sina online store kunder för fem öre.

Bevaka tråden