Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5 Beta tillgänglig nu.

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av ErrkaPetti:

Min iPad Återställde sig över iCloud på runt fyra timmar...
Men, min iPhone 4 håller fortfarande på efter 20 timmar!!
Starta om iPhonen utan förändring... Man får inte ha bråttom...

Det är en jävla tur att det bara är beta du

BTW: Google+ fungerar ihop med Beta5

Edit: Insåg att jag skrev lite fel... Den nya uppdateringen av Google+ fungerar ihop med Beta5. Den gamla versionen fungerar inte

Senast redigerat 2011-08-08 22:12
Ursprungligen av BlackSmp:

BTW: Google+ fungerar ihop med Beta5

nice1. kanske man kan börja använde det

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-09 15:52

Skönt. Week Calendar funkar nu med iom deras uppdatering i Beta5

Ursprungligen av Minto0:

Skönt. Week Calendar funkar nu med iom deras uppdatering i Beta5

Kör miCal istället

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-08-09 17:55
Ursprungligen av Minto0:

Skönt. Week Calendar funkar nu med iom deras uppdatering i Beta5

Med iOS 5 har Apple lagt till en egen veckokalender som kommer fram om du vrider bilden 90˚ när du har kalendern igång. Det har många missat.

Ursprungligen av Mija:

Med iOS 5 har Apple lagt till en egen veckokalender som kommer fram om du vrider bilden 90˚ när du har kalendern igång. Det har många missat.

Man ser dock inte hela veckan på skärmen utan man måste scrolla vänster/höger.

Jag får inte till wifi-synken, förslag någon? Det står att det ska funka när telefonen sitter i en laddare, men icke. Senaste iTunes och Beta 5. Dator och iTunes igång, wifi funkar, men inte synken.

Ursprungligen av Fitinghoff:

Jag får inte till wifi-synken, förslag någon? Det står att det ska funka när telefonen sitter i en laddare, men icke. Senaste iTunes och Beta 5. Dator och iTunes igång, wifi funkar, men inte synken.

Koppla in telefonen med kabel.
Klicka i tillåt WiFi-synk, testa.

Om det inte funkar, rapportera det här; Bug Reporting - Apple Developer

Jupp, hittade kryssrutan i iTunes, nu funkar det! Tack så mycket!

Ursprungligen av Fitinghoff:

Jupp, hittade kryssrutan i iTunes, nu funkar det! Tack så mycket!

Du behöver inte ens ladda mobilen under tiden.. Jag synkar min manuellt helt utan kabel utan minsta problem.. Däremot så synkar den inte automatiskt om den inte laddas samtidigt

Apples egna kalender blir riktigt bra i IOS5, jag har lämnat mina tidigare kalenderprogram och kör nu enbart Apples egna (synkade med Googlekalender)

Ni som kör beta å grejjar. Går det att schemalägga eller ställa någon intervall så att den syncar automatiskt OTA?
Det hade varit smidigt så att man slipper klicka på Sync i iTunes hela tiden. Jag syncar nästan aldrig min iPhone eftersom det bara är musik och app som syncas, allt annat är ju via mobileme trådlöst... Precis som man vill ha det.

Ursprungligen av PeeMaN:

Ni som kör beta å grejjar. Går det att schemalägga eller ställa någon intervall så att den syncar automatiskt OTA?
Det hade varit smidigt så att man slipper klicka på Sync i iTunes hela tiden. Jag syncar nästan aldrig min iPhone eftersom det bara är musik och app som syncas, allt annat är ju via mobileme trådlöst... Precis som man vill ha det.

Ingen automatisk sync, vilket jag tycker är bra (med tanke på hur iTunes bestämmer vilka backups som ska sparas och inte idag).
Du kan klicka på sync i din i*-enhet med iOS 5 så synkas (säkerhetskopieras) den, behöver alltså inte göra det på datorn i iTunes.

Iom iCloud så synkas ju allt (som man vill ska synkas) via iCloud. Så det enda man behöver tänka på är backup, och då klickar man sync på sin i*-enhet eller i iTunes på datorn.

Äntligen kan man även skriva "á" på svenska tangentbordet (saknats sedan v4 av iOS i alla fall).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-10 10:25

iOS 5 beta 5 + iTunes 10.5 beta 5 = sjuukt segt

Är det någon annan än jag som har problem med iPhone-synkningen med iOS 5 beta 5 och iTunes 10.5 beta 5?

Det går sjuuukt trögt. Gjorde en uppdatering och restore från beta 2 och nu räcker inte en hel arbetsdag för att synka mina apps.

Ursprungligen av tobot:

Är det någon annan än jag som har problem med iPhone-synkningen med iOS 5 beta 5 och iTunes 10.5 beta 5?

Det går sjuuukt trögt. Gjorde en uppdatering och restore från beta 2 och nu räcker inte en hel arbetsdag för att synka mina apps.

Om man gör en ren restore så tar det ett tag att lägga in alla appar igen, men inte speciellt länge.
Jag har väl ca. 80 appar på min iPhone 4 och det tar kanske 20-25min att återinstallera allihopa, via WiFi.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-10 11:44
Ursprungligen av keptang:

Om man gör en ren restore så tar det ett tag att lägga in alla appar igen, men inte speciellt länge.
Jag har väl ca. 80 appar på min iPhone 4 och det tar kanske 20-25min att återinstallera allihopa, via WiFi.

Gjorde en restore, men det tar ett dygn att synka allt i snigelfart.

Ovanstående inlägg har flyttats hit från en annan tråd. Den här tråden är så bred, så jag ser inte någon anledning till varför den här frågan skulle ha en egen tråd.

/Mod

Hoppas de hinner fixa iordning iOS5 så att den inte buggar lika mycket som Lion när den väl kommer. På datorn kan jag acceptera buggar, men på iphonen... Nae... Blir nog ingen "early adopter" här inte.

Ursprungligen av PeeMaN:

Hoppas de hinner fixa iordning iOS5 så att den inte buggar lika mycket som Lion när den väl kommer. På datorn kan jag acceptera buggar, men på iphonen... Nae... Blir nog ingen "early adopter" här inte.

Första betan var katastrof, många appar kraschade etc. Nu är den dock stabil som stenbumlingar iOS är betydligt mer stabilt än OSX enligt mig.

Har inte haft ett enda problem med b5.

Ursprungligen av keptang:

Har inte haft ett enda problem med b5.

Det har jag de senaste dagarna.. Batteriet töms på nolltid helt plötsligt.. Idag låg den i stand-by precis som vanligt (inga ändrade inställningar el. dyl.) och gick från 30% till 3% på 20 min.. Tycker batteriet har dalat till o från sedan jag drog ner Beta 3 på min iPhone 4.. :/

Att komma åt kamerarullen på iPhone har varit omöjligt sedan beta 3 och nu börjar kameran crascha också. Den vanliga kameran har krånglat länge men nu börjar Camera + crascha också.

Hoppas beta 6 fixar det där.

Ursprungligen av Hatesong:

Att komma åt kamerarullen på iPhone har varit omöjligt sedan beta 3 och nu börjar kameran crascha också. Den vanliga kameran har krånglat länge men nu börjar Camera + crascha också.

Hoppas beta 6 fixar det där.

Intressant, jag har inga sådana problem med kameran/kamerarullen. Tvärtom så fungerar den bättre än någonsin (möjligen lite segare i uppstart men det är svårt att säga)

Camera+ har jag slutat använda sedan IOS5-betan kom, jag kände inte längre något större behov

Jag hade samma strul.. Så fort jag gick in i kameran dog appen, skärmen blev svart och det där hjulet började snurra.. Hjälpte med en återställning.

Ursprungligen av Hatesong:

Att komma åt kamerarullen på iPhone har varit omöjligt sedan beta 3 och nu börjar kameran crascha också. Den vanliga kameran har krånglat länge men nu börjar Camera + crascha också.

Hoppas beta 6 fixar det där.

Jag har samma problem till och från sen 3-4 dagar tillbaka.. Hela mobilen blir som om det satt en processor från en Win 95-dator, framför allt så har kameran fryst och vägrat starta.. Idag verkar den dock spinna på som vanligt utan problem.. Det enda som kvarstår sedan jag la in iOS 5 är att täckningen är bedrövlig.. Har aldrig haft så mycket "ingen service" som nu, irriterande som satan men det kallas ju "Beta" av en anledning.. Kör Tele2 om det är ngn med liknande problem.

Senast redigerat 2011-08-16 14:58
Ursprungligen av Pain Reaper:

Jag har samma problem till och från sen 3-4 dagar tillbaka.. Hela mobilen blir som om det satt en processor från en Win 95-dator, framför allt så har kameran fryst och vägrat starta.. Idag verkar den dock spinna på som vanligt utan problem.. Det enda som kvarstår sedan jag la in iOS 5 är att täckningen är bedrövlig.. Har aldrig haft så mycket "ingen service" som nu, irriterande som satan men det kallas ju "Beta" av en anledning.. Kör Tele2 om det är ngn med liknande problem.

Bara för att jag var så kaxig här omdagen så fick jag exakt samma problem med kameran och frysningar i morse:)

Jag glömde inflika att kamerarullen inte går att komma åt inifrån andra appar heller, t ex Facebook eller Camera +. Att titta på bilder på sin iPhone var det länge sedan jag gjorde vid det här laget.

Bevaka tråden