Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5 Beta tillgänglig nu.

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-06-22 23:05

9 Things Apple Needs to Fix in iOS 5 Before Gold Master [Feature] | Cult of Mac

Värt att läsa för oss som vill testa femman men inte har nån dedikerad utvecklingsenhet.

Ni som har testat iOS 5, känner ni igen det som tas upp?

Ursprungligen av Vassius:

9 Things Apple Needs to Fix in iOS 5 Before Gold Master [Feature] | Cult of Mac

Värt att läsa för oss som vill testa femman men inte har nån dedikerad utvecklingsenhet.

Ni som har testat iOS 5, känner ni igen det som tas upp?

Seriöst att skriva en artikel om vad Apple måste fixa före release när endast beta 1 är släppt.

Enda jag känner igen från den listan är "The system-wide clock “dial” isn’t 24 hours".

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-06-22 23:17
Ursprungligen av Vassius:

Ni som har testat iOS 5, känner ni igen det som tas upp?

Ett fåtal punkter.

T.ex iTunes sync över Wi-Fi som han skriver att han inte får igång alls. Den är inte ens aktiverad i denna beta, det står tydligt i release notes på utvecklar sidorna, den borde han läst om han är utvecklare och har tillgång till betan.

Ursprungligen av Vassius:

9 Things Apple Needs to Fix in iOS 5 Before Gold Master [Feature] | Cult of Mac

Värt att läsa för oss som vill testa femman men inte har nån dedikerad utvecklingsenhet.

Ni som har testat iOS 5, känner ni igen det som tas upp?

Som sagt.. det är en beta så du kan räkna med att saker inte fungera.

Video Streaming is not functional in a lot of apps: Sant, exvis så hade Air Video problem men det har kommit en ny uppdatering av Air Video som fungerar. Även audiostreaming ger problem för vissa appar såsom SR Play - men där bara för direktstreaming

Picture Frame on Ipad doesn't work: Jo, jag råkade märka det när jag ville prova det - men jag har aldrig använt det tidigare så:)

Wallpapers gone: Japp:)

Battery life blows: Ut genom fönstret. Det är katastrofalt dåligt men jag räknar med att det bättra sig

System Wide Clock: Jo, när man ställer in den så är den 12 timmars, men inte i visningen

Camera App takes forever: ibland

Sedan så finns det en hel drös mer saker som kommer att fixas och som måste fixas. Personligen så tycker jag att det var en konstigt 10-i-topp lista. Wallpapers disappeared - än sen?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-23 16:26

Evidence in iOS 5 that Apple is Building Its Own Mapping Solution - Mac Rumors

Låter som en cool tjänst, en blandning av waze och tomtom.
Lär väl inte komma förrän iOS6 dock :/

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-06-25 00:49

Nyss kom iOS 5 beta 2.

Direkt efter att jag återställt min iPhone 4 med Xcode, till denna version, så dog telefonen helt. Det var ju inte så käckt.

Ursprungligen av Mija:

Nyss kom iOS 5 beta 2.

Direkt efter att jag återställt min iPhone 4 med Xcode, till denna version, så dog telefonen helt. Det var ju inte så käckt.

Hmm, varför är det detta som jag läser just som jag ser min telefon boota om i installationsprocessen. Scary:tveksam:

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-06-25 09:00

Det löste sig med iTunes som hittade telefonen direkt, sen gick det att återställa där istället.

Men lite otäckt var det

Har justerat rubriken lite, så att den här tråden kan gälla även för beta 2 osv.

/Mod

Gick smärtfritt att lägga in nya betan.
Många buggar fixade och flyter på riktigt bra.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-06-25 15:37

Uppdaterade imorse via senaste iTunes betan och efter att jag återställt mina sms och allt från beta 1 så inaktiverades min iCloud och Twitter i inställningar... Har detta hänt med någon mer eller bör jag återställa och testa göra om allt igen?

Ursprungligen av Tomiii:

Uppdaterade imorse via senaste iTunes betan och efter att jag återställt mina sms och allt från beta 1 så inaktiverades min iCloud och Twitter i inställningar... Har detta hänt med någon mer eller bör jag återställa och testa göra om allt igen?

Prova först med att starta om telefonen, det löser ibland liknande problem

Någon mer än jag som upplevt beta 1 buggigare än buggigast?
Min iPad (min ögonsten) har varit mer eller mindre oanvändbar sedan jag nyfiket lade in beta 1:>(
nu hoppas vi på en rejäl uppdatering när beta 2 dykt upp. Är i sommarstugan i helgen så det får vänta tills i morgon...

Ursprungligen av ErrkaPetti:

Någon mer än jag som upplevt beta 1 buggigare än buggigast?
Min iPad (min ögonsten) har varit mer eller mindre oanvändbar sedan jag nyfiket lade in beta 1:>(
nu hoppas vi på en rejäl uppdatering när beta 2 dykt upp. Är i sommarstugan i helgen så det får vänta tills i morgon...

Det finns visserligen buggar men syftet med betan är i första hand att ge utvecklare en chans att testa sina appar mot IOS5 så om du inte är beredd till vissa problem så ska du undvika betorna.

Trots detta så upplever jag den helt användbar

Ursprungligen av BlackSmp:

Det finns visserligen buggar men syftet med betan är i första hand att ge utvecklare en chans att testa sina appar mot IOS5 så om du inte är beredd till vissa problem så ska du undvika betorna.

Trots detta så upplever jag den helt användbar

Nu är man ju den nyfikna typen som har råd att bli utvecklare (800 kr per år) för att i förtid gnälla över en betaversion av iOS5...

Någon som synkat in sin musik i iPad från iTunes? Hos mig blev det en riktig soppa med album-covers hit & dit som inte hör till rätt album...!?
Alla mina Van Morrison-album fick cover från Diana Krall...? Buggigt värre...

Har inte testat stabiliteten mer är att jag fick iCal att krascha efter typ en minut när jag skulle kolla lite på nästa veckas arbeten...

Hade jag möjlighet så skulle jag gå tillbaka till iOS4.31 på min iPad, den fungerar underbart bra!

Helt riktigt så var första betan instabil. Beta2 är enligt mig mer stabil och jag har ännu inte varit med om ngn app som kraschar eller dylikt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-26 08:35

Verkar som att iOS Mail nu stödjer Hotmail. Sjukt bra!

Tillägg: Hotmail stödjer fortfarande inte IMAP. Sjukt dåligt!

Senast redigerat 2011-06-26 14:35
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-06-26 19:29

Jag har kört HotMail via Mail på iPhone och iPad sedan länge....?

Ursprungligen av kenjon:

Jag har kört HotMail via Mail på iPhone och iPad sedan länge....?

I iOS 5 så finns det som val när man lägger till nytt konto.

[ATTACH="CONFIG"]29613[/ATTACH]

Vet inte om det har skrivits, men i iOS Beta 2 så visar Notification Center kommande kalender event (24 timmar framåt), vilket gillas skarpt.

iOS 5 Beta 2 Notification Center Now Shows Upcoming Calendar Events - Mac Rumors

Och nu finns Beta 3 tillgänglig! Har ännu inte sett någon info kring vad som eventuellt är nytt.

Ursprungligen av Capeman:

Och nu finns Beta 3 tillgänglig! Har ännu inte sett någon info kring vad som eventuellt är nytt.

Trevligt, installeras nu.

Trevligt! Men jag vågar inte installera den.. När jag slängde in tvåan gjorde jag en backup på allt men när jag sedan skulle återställa den försvann allt..? Kanske är något som inte funkar när det är Beta?

Ursprungligen av Engalunda:

Trevligt! Men jag vågar inte installera den.. När jag slängde in tvåan gjorde jag en backup på allt men när jag sedan skulle återställa den försvann allt..? Kanske är något som inte funkar när det är Beta?

Har inte haft några såna problem här, varken med b1 eller b2.
Får se hur det går nu med b3, återkommer.

Funkade finfint både på min iPhone 4 och iPad 2, återställde med b3 och lät sen iTunes lägga tillbaka backupen som gjordes med b2.

Tack för infon! Får se hur jag gör, ger mig nog inte på det ikväll, slutar med att jag aldrig kommer komma i säng!

Jag säger bara... det händer saker i beta 3...

Det var det första som jag såg när jag startade om min telefon och som jag antydde något om i min post;)

Skämt å sido, man ska inte ha så stora förhoppningar om denna feature. Den är definitivt inte smidigare än våra vanliga hårdvaruknappar och är avsedd för att underlätta för personer som har problem med motoriken.

Snurrar på riktigt bra..

Bevaka tråden