Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5 Beta tillgänglig nu.

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ok, men vad bra!
Gäller detsamma om man exempelvis använder Google Apps?

Ursprungligen av benjamin.palsson:

Ok, men vad bra!
Gäller detsamma om man exempelvis använder Google Apps?

Ja, iaf för mig.

Får verkligen inte flaggor till att synca med mina Google Apps-konton. Push.
Alla min IMAP & MobileMe fungerar men inte Google Sync.

Fungerade det som det skulle från början för dig?

Med tanke på den senaste GPS-gate så läste jag först in något helt annat i ordet "spårinfo"

Ursprungligen av BlackSmp:

Med tanke på den senaste GPS-gate så läste jag först in något helt annat i ordet "spårinfo"

Då var vi två!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-06-09 23:35

Installerade iOS 5 beta på min iPad 2. Jag älskar det nya split-keyboardet, sjukt nice att kunna skriva med tummarna!

Haha, inser att "spårinfo" lätt kan misstolkas, borde valt ett annat ord...

Beskära och redigera bilder funktionen har inte kommit än eller? Jag har inte hittat någon än i alla fall

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-06-12 21:18
Ursprungligen av Engalunda:

Beskära och redigera bilder funktionen har inte kommit än eller? Jag har inte hittat någon än i alla fall

Tryck på knappen som heter Ändra.

med iOS 5 kan man radera sin samtals historik, äntligen ! LOL

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-12 23:42
Ursprungligen av Crash-Symphony:

med iOS 5 kan man radera sin samtals historik, äntligen ! LOL

Samt ta bort film samt låtar direkt från dessa appar

Upptäckte också att iPod appen är borta. Nu är det musik och videos separerade i två olika appar. Precis som på Ipod touch. Bra? dåligt? Varför?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-13 00:14
Ursprungligen av Crash-Symphony:

Upptäckte också att iPod appen är borta. Nu är det musik och videos separerade i två olika appar. Precis som på Ipod touch. Bra? dåligt? Varför?

Kanske för att binda ihop enheterna än mer (lite som det Apple gör med Lion).

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-13 10:46

Dock märkt att de är många appar som inte gillar iOS5 ännu. FB tex vägrar o skicka några meddelanden alls från appen, App store loggar alltid in som Amerikansk först och finns inget bra sätt att byta till svensk, så man måste "köpa" en app först så den klagar på att jag är i fel, och då skickar den vidare till den Svenska. Hmm, Week Calendar funkar inte alls heller nej... så lite buggigt är det allt. Men gillar de i det stora hela måste jag säga..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-13 12:38

Bra lista, finns dock en del dubbletter där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-13 16:50

Nummer 12. Ability to Create and Delete Photo albums.

Äntligen det var på tiden! Det var precis detta jag saknade, nu blire en padda för mig.

"25.Ability to add keyboard shortcuts. Default one included “omw” which expands to “On my way!” when you type it anywhere."

Klockrent!

Ursprungligen av wilhelmsson:

"25.Ability to add keyboard shortcuts. Default one included “omw” which expands to “On my way!” when you type it anywhere."

Klockrent!

Haha, om man använder det där kan man ju nästan ha standardmallar typ "JÄPVHSPMT" Blir
"Jag Är På Väg Hem Sätt På Maten Tant!"

Jag har fattat som iCloud ska synka alla dina kontakter, apps, musik och kalender till din dator, iPad, iPhone och iPod Touch. Hur kommer iCloud och iMessade funka om man har två eller flera Apple ID? Jag känner att jag skulle vilja byta det apple-id jag har idag men då måste man hålla på med att logga in på iPad, iPhone eller iTunes i datorn för att se om man behöver upptaterningar till alla apps som man har köpt med det kontot. Finns det nåt sätt att få över allt till ett annat konto? Jag hade velat skaffa mig en Apple addres när iCloud släpps.

Hur kommer ni att göra? Fortsätta som vanligt?

Ursprungligen av Okänd användare:

Jag har fattat som iCloud ska synka alla dina kontakter, apps, musik och kalender till din dator, iPad, iPhone och iPod Touch. Hur kommer iCloud och iMessade funka om man har två eller flera Apple ID? Jag känner att jag skulle vilja byta det apple-id jag har idag men då måste man hålla på med att logga in på iPad, iPhone eller iTunes i datorn för att se om man behöver upptaterningar till alla apps som man har köpt med det kontot. Finns det nåt sätt att få över allt till ett annat konto? Jag hade velat skaffa mig en Apple addres när iCloud släpps.

Hur kommer ni att göra? Fortsätta som vanligt?

Idag går det inte att flytta till ett annat Apple ID. Möjligt att Apple gör något för att lösa det iom lanseringen av iOS 5 och iCloud, men jag skulle inte hoppas på det.

Jag fortsätter som vanligt, använder Googles tjänster för mail/kalender/kontakter/tasks osv.., resten i iCloud.

Eftersom man klippt sladden så utgår jag från att även bildimport kan ske via WiFi - med Bildinsamling på Macen t.ex. Är det så?

Ursprungligen av Zimmerman:

Eftersom man klippt sladden så utgår jag från att även bildimport kan ske via WiFi - med Bildinsamling på Macen t.ex. Är det så?

Vad jag förstått och testat än så länge så går det till iCloud (Photo Stream), sen till din Mac/PC/iPad/vad man nu vill som är kompatibelt.

Var hamnar bilderna på Macen?

Ursprungligen av keptang:

Vad jag förstått och testat än så länge så går det till iCloud (Photo Stream), sen till din Mac/PC/iPad/vad man nu vill som är kompatibelt.

Ursprungligen av Zimmerman:

Var hamnar bilderna på Macen?

Det har jag inte kunnat testa ännu (kräver Lion), men som det ser ut hamnar bilderna där du vill att dom ska hamna, precis som med Bildinsamling.

Bilderna sparas i iCloud i 30 dagar per automatik. Pushas ut till dina enheter som du har om du vill.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-21 10:40

Jag tittade på den där windowsfilmen men var tvungen att sluta efter någon minut, vad var det för psycho som filmat/klippt? Jag blev f-n snurrig av växlingarna!

Men av det jag såg, inga problem för iOS5!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-06-21 17:13
Ursprungligen av akerstrom:

Jag tittade på den där windowsfilmen men var tvungen att sluta efter någon minut, vad var det för psycho som filmat/klippt? Jag blev f-n snurrig av växlingarna!

För att inta tala om inzoomningarna på hans ögon! Och att centrera personen i mitten av bilden. Så old skool...

Off-topic måste jag säga att det finns en del snygga och användbara saker i den där Mango-telefonen

Bevaka tråden