Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro på gång? Version 6.1 Quad Core?

Tråden skapades och har fått 1478 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Återigen välkommen till blåsningen. Jag släcker elden nu

det var ju tråkigt för apple, då köper jag mig en Sony nu då. skyll er själva apple!

Ursprungligen av Ollebro:

det var ju tråkigt för apple, då köper jag mig en Sony nu då. skyll er själva apple!

Ja, de gråter nog blod över de förlorade intäkterna nu.... Faktum är att det nog är mer tråkigt för dig än för Apple.

Får bli att köpa mig en ny supersnabb stationär PC i väntan på den nya Macbook Pro:n.... Eller ska man köpa en iMac 27tums istället? Kanske mycket strul att ha en bärbar mac och en stationär PC? Lika bra att köra fullt ut på mac? Fundersam... Aldrig använt mac förut:">

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-23 14:32
Ursprungligen av thekingofme:

Eller ska man köpa en iMac 27tums istället? Kanske mycket strul att ha en bärbar mac och en stationär PC?

Personligen tycker jag att det är för mycket strul att ha en bärbar och en stationär även om de kör exakt samma mjukvara. Det är alltid nått man glömmer synka. Filserver som går 24/7 i garderoben + laptop är grejen hela dagen.

Ursprungligen av Capeman:

Ja, de gråter nog blod över de förlorade intäkterna nu.... Faktum är att det nog är mer tråkigt för dig än för Apple.

hur är det tråkigt för mig på något sätt? jag får en dator som är bra för ett bra pris. apple får ingenting. om ett stort antal personer gör det samma för varje dag som går utan att de uppdaterar så är det ju tråkigt för apple. så mycket mer pengar de kunde tjänat nu men skiter i det.
steve fyller ju år i morgon så jag hoppas han får sig en i5 macbook pro av sig själv i present.;)

Ursprungligen av Ollebro:

hur är det tråkigt för mig på något sätt? jag får en dator som är bra för ett bra pris. apple får ingenting. om ett stort antal personer gör det samma för varje dag som går utan att de uppdaterar så är det ju tråkigt för apple. så mycket mer pengar de kunde tjänat nu men skiter i det.
steve fyller ju år i morgon så jag hoppas han får sig en i5 macbook pro av sig själv i present.;)

Det är tråkigt för dig, eftersom du inte får den dator du vill ha. Du minns väl hur nöjd du var med den nuvarande modellen för några veckor sedan? För Apple är det en piss i havet. De har aldrig lovat att det skall komma några nya MacBook Pro denna vecka. Eller denna månad. Eller det här kvartalet.

Ursprungligen av Capeman:

Det är tråkigt för dig, eftersom du inte får den dator du vill ha. Du minns väl hur nöjd du var med den nuvarande modellen för några veckor sedan? För Apple är det en piss i havet. De har aldrig lovat att det skall komma några nya MacBook Pro denna vecka. Eller denna månad. Eller det här kvartalet.

tänk så fantastiskt att att jag nu blir mer än dubbelt så nöjd med en dator som är billigare!

Ursprungligen av Ollebro:

tänk så fantastiskt att att jag nu blir mer än dubbelt så nöjd med en dator som är billigare!

Javisst! Att du inte tänkte på det tidigare? Att du ens funderade på en Mac...? Berätta gärna hur det går med Sonyn sen! Vilken modell blev det?

Nu är vi dock nog alldeles för mycket off topic, vi kan ta det i 99Loungen sen.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-23 16:31
Ursprungligen av Ollebro:

tänk så fantastiskt att att jag nu blir mer än dubbelt så nöjd med en dator som är billigare!

Varför köpte du inte en Sony på en gång då? Då hade du kunna bli tre gånger så nöjd genom att slippa vänta flera månader

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-23 15:40

Två olika personer på macrumors hävdar att Apple Store anställda har möte om nya produkter ikväll, så nått verkar vara på gång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-23 16:04
Ursprungligen av h_e:

Två olika personer på macrumors hävdar att Apple Store anställda har möte om nya produkter ikväll, så nått verkar vara på gång.

Källa? Låter intressant!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-23 16:39

Själv har jag en kund som undrar varför han köpte en Sony istället för en Mac... var nån värsting för 25k och som när den nu gick sönder skulle behöva skickas till Tyskland för service då Sony inte har/hade nån servicepartner här i Sverige för datorn.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-02-23 19:10

Nu är jag inte så "haj" på dessa uppdateringar och vad som har skett förr. Men enligt Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone så är det "update soon" på Mac Pro, Macbook Pro, Macbook Air, iPhone och Cinema Displays...

Kanske för mycket att slå ihop allihopa för ett större event eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-23 19:35

eSATA har visserligen 3 Gb/s bandbredd jftm FW:s 800 Mb/s, men det har rätt stora nackdelar som gör att det inte egentligen är en så praktisk teknik för konsumenter i bärbara datorer. Ingen strömförsörjning, ingen möjlighet till expansion med hub eller seriekoppling, inte alltid hot pluggable, etc. Inte så Macig känsla alls. Därför kommer Apple att hoppa över eSATA och antingen förkasta allt till förmån för Light Peak om ett år eller också gå via FireWire 3200 och eventuellt USB 3 innan de tar det stora steget.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-23 22:03

Kan vi med lite tur få en ny macbook nu 22.10 kanske,
Apple - Goldman Sachs Technology & Internet Conference 2010

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-02-23 23:26
Ursprungligen av dhanjel:

Kan vi med lite tur få en ny macbook nu 22.10 kanske,
Apple - Goldman Sachs Technology & Internet Conference 2010

Någon mer män mig som inte får "click to listen" att fungera?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-02-23 23:27
Ursprungligen av zack:

Någon mer män mig som inte får "click to listen" att fungera?

För att sändningen är slut?

Apple COO Tim Cook Speaks at Goldman Sachs Conference - Mac Rumors

Edit: Det var inget, fungerar bra.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-02-23 23:30

Kanske... jag provade efter tio ikväll?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-24 09:20

Var dock inga nyheter, riktigt seg och tråkig konferenssändning.

Det är lika bra att ge upp.. Det kommer aaldrig att komma någon uppdatering..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-24 10:25
Ursprungligen av ninjamac:

Det är lika bra att ge upp.. Det kommer aaldrig att komma någon uppdatering..

Jo... Jag har cyanidkapslarna på skrivbordet.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-24 10:34

Man får ju bara ont i magen av att följa den här tråden vecka ut och vecka in... Vore trevligt om det dök upp några nya "ordentliga" rykten snart.
Jag har dock fått lite fart på min gamla MBP nu - i alla fall fått tyst på oljudet - så det är inte längre lika akut. Dock är jag totalt inställd på att köpa ny så väntan är jobbig för det Att vänta på något på obestämd tid är inte kul.. Det är som att packa upp en riktigt tung zip-fil utan "tidsindikator"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-24 10:30

Jag är ju på väg att ge upp min fina 24" imac för en mbp, det måste komma en ny pronto!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-24 10:42

Någon gång kommer den att stängas. Kanske t o m nästa vecka.

//Rob

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-24 10:53

Hur stort är det största gapet mellan MBP-uppdateringar som "någonsin" varit? Hur ligger vi till jämfört med det just nu?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-24 10:56
Ursprungligen av Hallon:

Hur stort är det största gapet mellan MBP-uppdateringar som "någonsin" varit? Hur ligger vi till jämfört med det just nu?

Togs upp flera gånger i tråden.

Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone

//Rob

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-24 11:07
Ursprungligen av Robo-X:

Togs upp flera gånger i tråden.

Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone

//Rob

Ok, har jag missat (märkligt..). Tack iaf!
Edit: Trodde vi gick på övertid, men det var ju 8 månaders glapp förra gången med.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-02-24 11:18

Just nu känns denna tråd meningslös.
Eftersom det inte finns några solida bevis för att något är på gång blir det bara irriterande med en massa tomma rykten.
Uppdateringen kommer när den kommer.
Punkt
slut
.

Bevaka tråden