Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Beställde min 16g svart på Telias hemsida den 6/9.
Mailade dom direkt och frågade ang lev tiden, fick svar idag, antar att det är ett mer eller mindre automatsikt svar :tveksam::
"

Hej!
Tack för din förfrågan. Vi beklagar att vi saknar info om när leverans kan ske.Vi har gällande iPhone inte fått tillräcklig information från Apple om när de kan leverera och inte heller hur mycket. Därav att vi inte heller kunnat lova något leveransdatum. Vi reserverar oss för leveransförseningar och våra kunder har då alltid möjligheten att välja att avbeställa eller att vänta kvar. "

Passade även på att springa in till Teliabutiken här i Borås och kikade hur läget är där...
Hon skrev upp mig på väntelistan och jag hamnade som nr 4
Nu är ju bara frågan när dom får in nya...



Btw, Hej , jag är ny här på forumet :cool::cool:

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2009-09-13 03:15
Ursprungligen av TURBONY:

Beställde min 16g svart på Telias hemsida den 6/9.
Mailade dom direkt och frågade ang lev tiden, fick svar idag, antar att det är ett mer eller mindre automatsikt svar :tveksam::
"

Hej!
Tack för din förfrågan. Vi beklagar att vi saknar info om när leverans kan ske.Vi har gällande iPhone inte fått tillräcklig information från Apple om när de kan leverera och inte heller hur mycket. Därav att vi inte heller kunnat lova något leveransdatum. Vi reserverar oss för leveransförseningar och våra kunder har då alltid möjligheten att välja att avbeställa eller att vänta kvar. "

Passade även på att springa in till Teliabutiken här i Borås och kikade hur läget är där...
Hon skrev upp mig på väntelistan och jag hamnade som nr 4
Nu är ju bara frågan när dom får in nya...



Btw, Hej , jag är ny här på forumet :cool::cool:

Välkommen TURBONY! Kul med en ny Boråsbo! Gött då har du snart din nya iPhone i handen! Grattis

Ursprungligen av Nelson:

Välkommen TURBONY! Kul med en ny Boråsbo! Gött då har du snart din nya iPhone i handen! Grattis

Jo man får ju hoppas iaf , kändes ganska positivt när jag hamnade på plats 4 , och nån av dom som stod innan mig hade beställt vita....

Men nu är man ju som ett barn på julafton ! Vill ju ha den NU!!
Får sitta och spara lite kontakter och sånt från X1:an här så länge...

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-09-13 10:19
Ursprungligen av TURBONY:

Beställde min 16g svart på Telias hemsida den 6/9.
Mailade dom direkt och frågade ang lev tiden, fick svar idag, antar att det är ett mer eller mindre automatsikt svar :tveksam::
"

Hej!
Tack för din förfrågan. Vi beklagar att vi saknar info om när leverans kan ske.Vi har gällande iPhone inte fått tillräcklig information från Apple om när de kan leverera och inte heller hur mycket. Därav att vi inte heller kunnat lova något leveransdatum. Vi reserverar oss för leveransförseningar och våra kunder har då alltid möjligheten att välja att avbeställa eller att vänta kvar. "

Passade även på att springa in till Teliabutiken här i Borås och kikade hur läget är där...
Hon skrev upp mig på väntelistan och jag hamnade som nr 4
Nu är ju bara frågan när dom får in nya...



Btw, Hej , jag är ny här på forumet :cool::cool:

Jag har gjort samma sak, tagit mig ner till teliabutiken för att boka upp mig. Fast jag hamnade som nr 82 i kö och de sa att de får in ca 6-7 enheter per vecka. Antar att det bara är att vänta.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-09-11 18:54

Har varit iväg och hämtat min iPhone 3GS på posten nu, svart 16gb, beställd från Tre den 11:e Augusti, hade turnummer 778.

Kan nämna att Tre behöver jobba på deras packning. iPhone lådan låg i en större grå kartong, utan något emballage, så den har säkert hoppat runt ganska mycket under färden, tur att Apple har bra förpackningar. Tre glömde även att leverera mitt sim kort, så jag fick cykla ner till Tre butiken och hämta ett nytt som jag väntar på att ska aktiveras.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-09-12 02:28

Någon som hört ifall Halebop fått leveranser?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-09-12 11:02
Ursprungligen av x-per:

Någon som hört ifall Halebop fått leveranser?

Jag maila och fråga hur det gick med leveransen i tisdags, då det var fyra veckor sen jag beställde i torsdags! De svara och sa att jag förmodligen skulle få mitt exemplar innan veckans slut! Men nu lördag så sitter jag fortfarande utan mitt exemplar av iPhone 3GS :/

Hoppas verkligen att den kommer att komma nästa vecka, annars blir jag riktigt besviken på Halebop!

Beställd: 13/8 2009

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-09-12 13:31
Ursprungligen av MacxD:

Jag maila och fråga hur det gick med leveransen i tisdags, då det var fyra veckor sen jag beställde i torsdags! De svara och sa att jag förmodligen skulle få mitt exemplar innan veckans slut! Men nu lördag så sitter jag fortfarande utan mitt exemplar av iPhone 3GS :/

Hoppas verkligen att den kommer att komma nästa vecka, annars blir jag riktigt besviken på Halebop!

Beställd: 13/8 2009

Ajdå, jag beställde runt 10 dagar efter dig så det kanske inte är så stor chans att dom kommer i samma lass men aja, bara till att vänta lite tills då, får väl den lagom till nästa generation iPhone lanseras!

Iaf, får man avtalspapprerna innan man får telefonen?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-09-13 12:54
Ursprungligen av x-per:

Ajdå, jag beställde runt 10 dagar efter dig så det kanske inte är så stor chans att dom kommer i samma lass men aja, bara till att vänta lite tills då, får väl den lagom till nästa generation iPhone lanseras!

Iaf, får man avtalspapprerna innan man får telefonen?

Jag har inte fått några avtalspapper än, misstänker att de kommer tillsammans med mobilen! Det ända jag har fått är ett bevis på att Halebop har gjort en kreditupplysning på mig, vilket är ganska ironiskt!

Ursprungligen av MacxD:

Jag maila och fråga hur det gick med leveransen i tisdags, då det var fyra veckor sen jag beställde i torsdags! De svara och sa att jag förmodligen skulle få mitt exemplar innan veckans slut! Men nu lördag så sitter jag fortfarande utan mitt exemplar av iPhone 3GS :/

Hoppas verkligen att den kommer att komma nästa vecka, annars blir jag riktigt besviken på Halebop!

Beställd: 13/8 2009

Jag beställde en svart 16 gb, 12/8 – nästan samtidigt som du då. Mailade Halebop när det hade gått exakt 4 veckor, men de kunde inte lämna något leveransbesked.:'( Brorsan säger att jag ska lugna mig lite -att den dyker nog upp snart. Lätt för honom att säga, han har lekt med sin vita 16 gb i nästan en vecka nu. Även han beställde från Halebop 12/8.

Senaste (igår) leveransbesked fr Telia,vilket förmodligen också gäller Halebop:

Uppdaterad: 2009-09-11 kl. 15.36

Ny leverans väntas in på mån-tis

3GS 16GB Vit 17/8 (ca 2-3 veckors leveranstid)
3GS 16GB Svart 13/8 (ca 2-3 veckors leveranstid)
3GS 32GB Vit 9/9 (ca 2-3 veckors leveranstid)
3GS 32GB Svart 11/8 (ca 2-3 veckors leveranstid)

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-12 09:03
Ursprungligen av granklin:

Senaste (igår) leveransbesked fr Telia,vilket förmodligen också gäller Halebop:

Uppdaterad: 2009-09-11 kl. 15.36

Ny leverans väntas in på mån-tis

3GS 16GB Vit 17/8 (ca 2-3 veckors leveranstid)
3GS 16GB Svart 13/8 (ca 2-3 veckors leveranstid)
3GS 32GB Vit 9/9 (ca 2-3 veckors leveranstid)

*3GS 32GB Svart 11/8 (ca 2-3 veckors leveranstid)

*Min best 17/8 Telia.

Hoppas verkligen att denna "~vecko" trend: 5-6d -> 2v -> 3-5v ->3-5v -> 2-3v nu äntligen lämnat Maximum för gott och nu rusar mot Minimum för oss alla.

Förstår inte detta men... om man lagt en beställning i början av Sep och signerat digitalt den 4/9

Hur skall jag uppfatta Telias Blogg ang leveranser ?

------ 3GS 32GB Vit 9/9 (ca 2-3 veckors leveranstid)

Ovan betyder det att alla som signerat avtal INNAN 9/9 får sina utskickade eller.
Ovan betyder att det nur är 2-3 veckors lev-tid för de som fått sina signerade innan 9/9

???

Ursprungligen av @ndreas:

Förstår inte detta men... om man lagt en beställning i början av Sep och signerat digitalt den 4/9

Hur skall jag uppfatta Telias Blogg ang leveranser ?

------ 3GS 32GB Vit 9/9 (ca 2-3 veckors leveranstid)

Ovan betyder det att alla som signerat avtal INNAN 9/9 får sina utskickade eller.
Ovan betyder att det nur är 2-3 veckors lev-tid för de som fått sina signerade innan 9/9

???

Om man läser lite längre ner på Telias iPhoneblog står följande:

"Vi skickar just nu ut telefoner på avtal som inkom fram till det datum som anges efter
respektive modell."

Det samma lär ju gälla även för den senaste uppdateringen.

Avtalet skickas hem för påskrift efter man skickat in detta det är först då man får en köplats!
Signerar man via Telias hemsida så skickas avtalet hem kan komma både före eller efter mobilen.

Men återigen vad menar dem ang detta.
Är det den leveranstid som gäller för de som skickat in sina avtal eller att det nu är den leveranstiden för de som inte har skickat in sina avtal och de som gjort innan datumen nedan får sina telefoner inom 2-3 dagar ??

Uppdaterad: 2009-09-11 kl. 15.36

Ny leverans väntas in på mån-tis

3GS 16GB Vit 17/8 (ca 2-3 veckors leveranstid)
3GS 16GB Svart 13/8 (ca 2-3 veckors leveranstid)
3GS 32GB Vit 9/9 (ca 2-3 veckors leveranstid)
3GS 32GB Svart 11/8 (ca 2-3 veckors leveranstid)

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-13 19:20
Ursprungligen av @ndreas:

Avtalet skickas hem för påskrift efter man skickat in detta det är först då man får en köplats!
Signerar man via Telias hemsida så skickas avtalet hem kan komma både före eller efter mobilen.

Men återigen vad menar dem ang detta.
Är det den leveranstid som gäller för de som skickat in sina avtal eller att det nu är den leveranstiden för de som inte har skickat in sina avtal och de som gjort innan datumen nedan får sina telefoner inom 2-3 dagar ??

Uppdaterad: 2009-09-11 kl. 15.36

Ny leverans väntas in på mån-tis

3GS 16GB Vit 17/8 (ca 2-3 veckors leveranstid)
3GS 16GB Svart 13/8 (ca 2-3 veckors leveranstid)
3GS 32GB Vit 9/9 (ca 2-3 veckors leveranstid)
3GS 32GB Svart 11/8 (ca 2-3 veckors leveranstid)

Du kanske ska vänta mer än 7 timmar på svar?
Ring Telia annars.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-09-14 12:04

Fick en leveransbekräftelse från Halebop precis, på mail, med godssökning och allt så den är väl påväg nudå ::D

Beställde den 24 aug

Ursprungligen av x-per:

Fick en leveransbekräftelse från Halebop precis, på mail, med godssökning och allt så den är väl påväg nudå ::D

Beställde den 24 aug

Vilken modell beställde du? Jag väntar fortfarande på min svarta 16 gb som jag beställde 12/8. /Ingela

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-09-14 19:05
Ursprungligen av Ingela P:

Vilken modell beställde du? Jag väntar fortfarande på min svarta 16 gb som jag beställde 12/8. /Ingela

Beställde en svart 32GB 3Gs, när jag beställde var det lika lång leveranstid på alla men jao din väntetid är överdriven :S

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-14 12:11

Idag 14/9 beställt i Telias butik, Backaplan, Göteborg. 32Gig, Svart.

Hur? Ett tummat papper med handskriven lista på Namn, mobilnummer, antal i strikt turordning, och ett "Vi hör av oss". Inget mer. 2-4 veckors leveranstid, gissade säljaren (utan att jag frågade)

Tre

Jag beställde en svart 32GB 3GS för en vecka sedan och när jag ringde tre:s kundservice idag fick jag reda på att de väntar en "full leverans" i nästa vecka. Enligt kundservice skall jag alltså få min telefon nästa vecka.
Frågan är om man kan lita på det...

Fick leveransbesked idag på en vit 3gs 32gb med kontantkort på halebop beställd den 9/9.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-14 14:19

Beställd från tre 5/9 och plockar ut den idag...
De verkar ha kommit ikapp.

2-3 dagars leverans nu på alla 3GS enligt tre.se

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-14 15:23
Ursprungligen av Homestream:

2-3 dagars leverans nu på alla 3GS enligt tre.se

Bra, då kan ju dom som står före mig på Telia/backaplans lista avboka sina...

OM det stämmer att Tre har så korta lev. tider är det antagligen positiva besked för alla som beställt de senaste veckorna eftersom det innebär att det finns gott om telefoner någonstans i nordeuropa.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-09-14 16:57
Ursprungligen av Homestream:

2-3 dagars leverans nu på alla 3GS enligt tre.se

Förut idag stod det att dem skulle komma in i lager v.39. Verkar inte som dem får någon information alls angående sina leveranser av Apple.

(iPhone 3GS 32gb Vit inkommer dock i lager v.39 enligt hemsidan)

Mvh Robin Hansson

Hur går det för Telenor då? De verkar inte ha en aning. Nästan så man skulle avbeställa sin telefon från dem men Telenors 699 abonnemang inkl. allt klår det mesta tycker jag...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-15 03:33
Ursprungligen av Homestream:

2-3 dagars leverans nu på alla 3GS enligt tre.se

Inte vit 32 gb =/

Svart 32GB iPhone från Halebop 22/8 fortfarande inte fått något svar. Segt väntan!

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-09-14 19:15

Jag beställde en 32GB svart 3GS från Halebop igår - lite oroande att man ska behöva vänta 4 veckor på en lur. Har jag lyckats hålla mig borta från iPhone så här länge så lär väl några veckor till inte göra så mycket. Måste vara en fruktansvärd efterfrågan eller så är Äpplet dåliga på att tillverka.

Bevaka tråden