Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-22 09:50
Ursprungligen av Shifter:

Beställde på webshopen 2009-09-16, signerade direkt på hemsidan. Fick SMS igår från Telia att jag skulle få telefonen om 1-2 dagar

Vilken färg/minne?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-09-22 11:11
Ursprungligen av planB:

Vilken färg/minne?

iPhone 3GS 32 GB - Svart

beställde iphone 32gb svart igår från tre, imorse fick jag mail om att den skickats så får antagligen den imorgon eller i övermorrn :D.

Är det någon som fått hem en iphone från tre nyligen som vet om det är 3.01 eller 3.1?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-09-21 17:08

Ni som fått telefoner i dagarna, Vad har det varit för firmware?

Jag är mnummer 6 i kö nu (16GB vit) och hoppas på gud att inte få en 3.1 då de inte går att jailbreaka.

Fick min från Telenor idag. 16gb svart. Levererades med 3.0.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2009-09-21 19:19

Nu kan jag ÄNTLIGEN ställa mig till den lyckliga skaran som beställt en iPhone 3GS. Beställde en vit 16GB idag och räknar med att få den i slutet av Oktober.

Jag beställde idag från tre kontant kort 32gb, stod leverans tid 2-3dagar vad tror ni går det att lita på, eller är det 4-5veckor? samt vet någon om det är 3.0 eller 3.1 i det telefonerna tre har på lager nu?
hörde att det inte går att jailbreaka 3.1, stämmer det?
Jag har telenor men på telenors hemsida stod det att leveranstiden låg på 4veckor och eftersom jag ändå kommer jailbreaka den beställde jag från tre, var det dumt? värt att vänta på en telenor bunden?

Senast redigerat 2009-09-21 23:31
  • Medlem
  • 2009-09-22 00:21

Jag fick min svarta 32GB från Telia i fredags, efter sju veckors väntetid. Bra telefon, hopplös operatör. Deras wi-fi, Homerun, är ett dåligt skämt, kopplar ifrån hela tiden eller hittas inte ens, I centrala Göteborg.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-09-22 22:06

Kommer nog få min iphone i nästa vecka. Hoppas, helst seriöst på gud, att det är 3.0.x
Ser ganska mörkt ut för jailbreak på 3GS i framtiden

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-23 10:15

Det har rapporterats runt om på olika forumsajter att folk som har fått telefoner senaste tiden har 3.1 installerat.

Hurvida detta stämmer kan jag inte svara på. Jag fick min för 2 veckor sedan och den hade 3.0.1.

fan helvete, hämta nyss ut min iphone från TRE och det visar sig att det är verision 3.1 :(, aja tur att man kan låsa upp den lagligt för 350 så ja kan använda mitt vanliga kort iaf.... så ja kan inte jailbreaka den nu mao, jag måste vänta 2 veckor på att den ska låsas upp?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-23 23:04
Ursprungligen av axlaxl88:

fan helvete, hämta nyss ut min iphone från TRE och det visar sig att det är verision 3.1 :(, aja tur att man kan låsa upp den lagligt för 350 så ja kan använda mitt vanliga kort iaf.... så ja kan inte jailbreaka den nu mao, jag måste vänta 2 veckor på att den ska låsas upp?

Nej, ingen jailbreak.

Hur långt tid det tar för Tre att låsa upp diskuteras i en annan tråd.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-23 19:22

Jag förstår inte vad det är för telefoner som trollas fram på noll-tid. Telia har inte fått leveranser sedan 17:e.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-09-23 22:58
Ursprungligen av planB:

Jag förstår inte vad det är för telefoner som trollas fram på noll-tid. Telia har inte fått leveranser sedan 17:e.

Du ska nog inte lita för mycket på leveransstatusen på Telias iPhoneblog.

Jag beställde min vita 16GB den 8/9 och fick den 17/9. Enligt blogen har dom bara hunnit skicka ut till ordrar lagda fram till 1/9.

Hej
Jag beställde en Svart 16 GB från Halebop i måndags (21/9) och kvällen när jag beställde så stod det "upp till 4 veckors leveranstid", nu står det "minst 4 veckors leveranstid"... Men jag håller ändå tummarna på att det ska gå på 3-4 veckor. Någon som har beställt från Halebop nyligen?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-09-26 01:13
Ursprungligen av wendefors:

Hej
Jag beställde en Svart 16 GB från Halebop i måndags (21/9) och kvällen när jag beställde så stod det "upp till 4 veckors leveranstid", nu står det "minst 4 veckors leveranstid"... Men jag håller ändå tummarna på att det ska gå på 3-4 veckor. Någon som har beställt från Halebop nyligen?

Jag beställde min den 21 augusti, hoppas den kommer snart..

  • Medlem
  • Vara
  • 2009-09-26 13:43

Modell: 32GGB Svart!
Från: Telia
När: 20/8

Ursprungligen av P-W:

Modell: 32GGB Svart!
Från: Telia
När: 20/8

Har du fått den eller väntar du fortfarande?

  • Medlem
  • Vara
  • 2009-09-26 19:36

Fått den, haft den i en månad och 6 dar
Helt underbar!

Ursprungligen av P-W:

Fått den, haft den i en månad och 6 dar
Helt underbar!

Jaha ^^ när beställde du då? sluta säg att den är underbar, det är svårt nog att orka vänta ändå!

  • Medlem
  • Vara
  • 2009-09-28 14:27

Ja jag beställde den 5/8 och fick den 20/8
Den är BÄST! Oslagbar, klockrent snygg och grym
Hööh. Det är värt att vänta på

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-17 19:59

Anovo

Det är väldigt många som klagar på Anovo. Jag undrar om det är någon som gjort en anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden?

Varför ryter inte mobiltelefontillverkarna till och återförsäljarna?

Att sedan Anovo har ett 20kr/minut telefonnummer till kundtjänst reflekterar ju bara deras inställning till oss - de vill inte bli uppringda.

Jag misstänker skarpt att jag skapat mitt inlägg på fel tråd? Flytta den gärna till rätt ställe.

beställde en 32gb svart 3gs från halebop 22/9.

fick idag ett mail från halebop med leveransbekräftelse och ett godsnummer för sökning hos posten.

finns där någon som vet hur lång tid det brukar ta från ett sådant mail tills att telefonen finns att hämta ut??

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-09-28 18:33

Ligger nu först i kö på Ipgone 3GS i lokala butiken. Så jag frågar er som nyligen köpt era telefoner om ni kan skriva vilken firmware, model, operatör etc som var på den från början?

Finns det någon chans att få med 3.01 fortfarande?

  • Medlem
  • Vara
  • 2009-09-29 14:41

iPhone 3GS
32GB
Svart
Telia
3.0.0 från början. Enkelt uppdaterad till 3.0.1 från iTunes

menade du det

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-09-29 23:28
Ursprungligen av P-W:

iPhone 3GS
32GB
Svart
Telia
3.0.0 från början. Enkelt uppdaterad till 3.0.1 från iTunes

menade du det

Datum vid köp?

  • Medlem
  • Vara
  • 2009-10-04 23:37
Ursprungligen av Bj0k:

Datum vid köp?

Köpt 5/8
fick den 20/8
Telia

Fick min i förra veckan, beställde 24/8 och den levererades som tur var med 3.0.1.

jag har nu annullerat min order på 16 GB svart och lagt in en ny order på 32 GB svart istället efter att ha sätt detta på halebops hemsida. http://www.halebop.se/abonnemang/iPhone/leveransinfo/
jag hoppas och tycker att det borde göra att jag får min iPhone snabbare. även om det kostar 900 mer ^^ hehe.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2009-09-30 15:35

SJälv så har jag valt att behålla min order på en vit 16GB.

Jag tror att många kommer, som wendefors, att avbeställa sin nuvarande order på en 16GB för att köpa en 32GB. Därtill så vill jag inte av principiella skäl beställa en 32GB.

Bevaka tråden