Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för nya iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 983 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Ferma:

räknade lite på mina ring vanor..13 tim ringande i månaden på ca 200 st samtal + 100-150 sms. någon som kan tipsa om vilket abb som bör vara bäst

iPhone renköp och plocka ut SIMkortet
Nej men kolla upp det där med vissa Abb har ju betydligt dyrare uppkopplingsavgifter, det bästa är att t.ex gå till Telia om du haft dem innan be dem kolla din senaste faktura och utifrån detta välja ett nytt Abb som baseras på hur du ringer och sms:ar

Lycka till

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-31 23:34
Ursprungligen av Ferma:

räknade lite på mina ring vanor..13 tim ringande i månaden på ca 200 st samtal + 100-150 sms. någon som kan tipsa om vilket abb som bör vara bäst

som en sa tidigare byt SIM kort :D..

med glocalnet fritt skulle allt de där kosta totalt 300 kronor. så du får öppna telefonen

ett tips ifall du inte kan köpa kontant.. gå till telia:

köp iphone 32 GB för 5995 med "Telia prata på" (du kan dela upp betalningen om du vill ) då blir totalkostnaden 6691 kronor alltså billigare än att köpa den kontant, aktivera telefonen, sen så hackar du den och använder Glocalnet de sparar du en MASSA pengar på om du ringer som du gör, jag ringer lika mycket som du om inte mer jag använder Glocalnet, och dem använder Telenors nät

Tele2 snackis är med bra, men om man ringer så mycket sparar du på Glocalnet. Telenor har ju 9 öre i minuten på 499 abonnemanget, men de blir dyrare än Glocalnet i längden och då har du stressen att du måste ringa upp de måste du inte med Glocalnet.

Det är kört att få en icke förhandsbokad telefon över disk i Stockholm idag hos Telenor. Eller är det någon som lyckats med det?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-07-31 13:19

Jag undrar om någon vet om alla telefoner är slut i Örebro eller Karlskoga? Och isf nån som vet när de får in nya?

en dum fråga, det finns väl ÅÄÖ på iphone 3gs va? även i landskap läget när man skriver sms

Ursprungligen av Phat^Trance:

en dum fråga, det finns väl ÅÄÖ på iphone 3gs va? även i landskap läget när man skriver sms

Ja och ja

Svenskt tangentbord i nya iPhone OS 3.0 - MacWorld

Ja det finns åäö.

Har nu öppnat paketet och det känns som julafton när jag var liten!
Ska nu försöka föra över uppgifter från min gamla 2G, men går det att föra över program
som jag köpt på appstore (direkt till 2gn). Goda råd mottages tacksamt?
Henrik

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-07-31 14:31
Ursprungligen av nordicnews:

Har nu öppnat paketet och det känns som julafton när jag var liten!
Ska nu försöka föra över uppgifter från min gamla 2G, men går det att föra över program
som jag köpt på appstore (direkt till 2gn). Goda råd mottages tacksamt?
Henrik

Jag läste tillbaka min säkerhets kopia från min 2G-lur. Gick kalas. Tog lång tid men inga dimmor.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-31 15:04
Ursprungligen av nordicnews:

Har nu öppnat paketet och det känns som julafton när jag var liten!
Ska nu försöka föra över uppgifter från min gamla 2G, men går det att föra över program
som jag köpt på appstore (direkt till 2gn). Goda råd mottages tacksamt?
Henrik

Det funkar att föra över direkt från en säkerhets kopia men jag råder dig att avinstalera all gammal skit så som program från cydia osv då det annars kommer följa med men du ser det inte utan tar bara plats.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-07-31 15:22

Själv har jag fått det här upphetsande svaret från Telias kundtjänst..

Ursprungligen av telia:

Svar 2009-07-31 15:03
Hej!
Tack för din förfrågan.

Här kommer kort information om leveranssituationen kring den Apple iPhone 3GS som du har beställt.

Försäljningen har i antal överträffat våra förväntningar på alla sätt och vi kan därför i nuläget inte leverera till alla som har beställt. Vi tycker detta är beklagligt och hoppas att snarast möjligt kunna åtgärda situationen. Så fort våra lager fylls på kommer vi att leverera i turordning efter i vilken ordning beställningarna är registrerade.

Väntetiden just nu bedöms till ca 3-4 veckor.

Med vänlig hälsning

Denise Andersson
Telia Kundservice

Ursprungligen av nllub:

Själv har jag fått det här upphetsande svaret från Telias kundtjänst..

Felia i ett nötskal, inte första gången dom klantar till sig med sina beställningar heller.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-07-31 14:30

Gott mos! fick en 30 min efter öppning här i Jönköping. Telenor hade bra tryck i butiken, tillskillnad mot 3 som ligger vägg i vägg med telenor. Vad jag uppfattade som så gick de ganska bra ut från lagret. Hon jag handlade av var iallafall nöjd att de hade fått lov att lägga undan till sig själva.

Jag har en nu iallafall. Ett stort steg från min gamla 1G telefon. Har faktiskt jailbreakat och testat en del redan, skall sätta mig i bilen och testa Navigons programvara snart. Härlig helg. Först iPhone sen U2 imorgon. Life is GOOD!

Jag ringde nyss Telia och frågade va f.... min Telefon var. Efter lite knappande så svarade sötnosen, jo hon lätt riktig tonårssnärtesockersöt, att den skulle ligga på ICA Supermarket är i stan. Jodå, jag var snabbare än blixten på ICA och visst fan, där var den ju.

Nu sitter jag och trummar med fingrarna och väntar otåligt på att min svarta 32GB 3Gs ska bli färdig med säkerhetskopieringen från min 2G som går i pension idag....

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-02 01:18
Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Jag ringde nyss Telia och frågade va f.... min Telefon var. Efter lite knappande så svarade sötnosen, jo hon lätt riktig tonårssnärtesockersöt, att den skulle ligga på ICA Supermarket är i stan. Jodå, jag var snabbare än blixten på ICA och visst fan, där var den ju.

Nu sitter jag och trummar med fingrarna och väntar otåligt på att min svarta 32GB 3Gs ska bli färdig med säkerhetskopieringen från min 2G som går i pension idag....

Dr Tinnitus

Beställde du hos Telia? Nu har jag hört många som har fått ringt och fått reda på att den finns att hämta ut. Möjligen så för mig, men jag vet inte. Och, vart bor du? Hämtar också ut paket på ICA Supermarket i stan

  • Oregistrerad
  • 2009-07-31 15:51

Ingenting i brevlådan..

Klockan blir 15..fortfarande inget i brevlådan.
Ringde upp 3 kundtjänst och frågade så snällt om dom hade ett kollinummer till mig.
"Vänta ska vi se, ska bara komma in i systemet"..väntar...väntar..väntar..30 sekunder kändes som 5 minuter..jo här är det, det ligget på ditt serviceställe och bara att hämta ut, här har du kollinummret.

Sitter här nu med en svart iPhone 32GB som väntar på att bli öppnad. Kan jag hålla fingrarna borta? Nej, inte nu längre!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-31 16:56
Ursprungligen av imported_matte:

ingenting i brevlådan..

klockan blir 15..fortfarande inget i brevlådan.
Ringde upp 3 kundtjänst och frågade så snällt om dom hade ett kollinummer till mig.
"vänta ska vi se, ska bara komma in i systemet"..väntar...väntar..väntar..30 sekunder kändes som 5 minuter..jo här är det, det ligget på ditt serviceställe och bara att hämta ut, här har du kollinummret.

sitter här nu med en svart iphone 32gb som väntar på att bli öppnad. Kan jag hålla fingrarna borta? nej, inte nu längre!

*jealous*

Uppackning idag:

(Ursäkta det överdrivet korta skärpedjupet, håller på att lära mig ett nytt objektiv.)

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-31 18:27
Ursprungligen av Adrian B:

Uppackning idag:
(Ursäkta det överdrivet korta skärpedjupet, håller på att lära mig ett nytt objektiv.)

Lovely! More more more!!! Gillar att du gick för vit variant! Jag riktigt älskar den designen!!!

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-09-20 12:26
Ursprungligen av Adrian B:

Uppackning idag:

(Ursäkta det överdrivet korta skärpedjupet, håller på att lära mig ett nytt objektiv.)

Vill bara meddela att någon stulit en av dina bilder att ha i sin blocket annons.

Olåst Iphone 3GS 32GB Vit med TomTom | Stockholm | Blocket

Om det inte är du det vill säga...

Ursprungligen av Bj0k:

Om det inte är du det vill säga...

Det är det nog inte... Adrian heter inte Micke och bor inte i Stockholm...

Ursprungligen av Bj0k:

Vill bara meddela att någon stulit en av dina bilder att ha i sin blocket annons.

Olåst Iphone 3GS 32GB Vit med TomTom | Stockholm | Blocket

Om det inte är du det vill säga...

Näe, det är ju inte jag det där men det är mycket riktigt min bild, precis som ni kom fram till bilden tagen från iFun, det är jag som lagt ut den på båda ställena, fast med olika vattenmärken.

Jag orkar inte bråka om bilden i frågan utan ser det som viral marknadsföring av iFun.se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-03 23:58
Ursprungligen av imported_matte:

Ingenting i brevlådan..

Klockan blir 15..fortfarande inget i brevlådan.
Ringde upp 3 kundtjänst och frågade så snällt om dom hade ett kollinummer till mig.
"Vänta ska vi se, ska bara komma in i systemet"..väntar...väntar..väntar..30 sekunder kändes som 5 minuter..jo här är det, det ligget på ditt serviceställe och bara att hämta ut, här har du kollinummret.

Sitter här nu med en svart iPhone 32GB som väntar på att bli öppnad. Kan jag hålla fingrarna borta? Nej, inte nu längre!

Men hur ska man alltså be efter kollinumret? Vad ska man ge för uppgifter? Mobilnumret eller? Tacksam för snabbt svar eftersom att jag väntar GANSKA otåligt på den magiska luren

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-08-04 00:38

När jag förhandsbokade så valde jag ett nytt abb, i bekräftelsen fick jag både ordernummer samt det nya telefonnumret, jag gissar på att om man väljer att portera sitt nummer så uppger man just det numret.
Jag ringde helt sonika Telia (90200), sade det nya telefonnumret och bad om att få status på min beställning samt om de hade något kollinr jag kunde få så att jag självt kunde kolla upp det på postens sida (då damen jag talade med var inne på postens sida för att kolla status åt mig).

Ursprungligen av marQz:

Men hur ska man alltså be efter kollinumret? Vad ska man ge för uppgifter? Mobilnumret eller? Tacksam för snabbt svar eftersom att jag väntar GANSKA otåligt på den magiska luren

Teliabutiken i Karlstad har slut på iPhone 3GS Får klara mig med min 3G ett tag till Kanske byter upp mig till höst/vinter

  • Medlem
  • City
  • 2009-07-31 19:23

Mina vita 16GB har sprickor mellan kromramen och hörlursuttaget. Plasten verkar vara lika kass på 3GS som 3G...suck.
Får väl ändå vänta veckor med att lämna in då det verkar vara torrt på lagren.

Sitter här och pillar på min nya 3Gs och undrar lite om kompassen. Ska den kalibreras? Kan den kalibreras och hur gör man då det??

Sen måste väl mobilen hållas så horisontellt som möjligt, men displayen upp för att få bästa funktion på kompassen? Eller kan man hålla den mer "ergonomiskt" upp framför sig?

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-31 21:14

Sitter på tåget med en
3GS 16gb jag med. Sjukt fin är den. Det blev telenor, ringde igår och lyckades få ett avbokningsex. Cred till personalen på telenorbutiken i växjö, grym service!

Jag fick och min idag.
Såg på postens hemsida att kollit var sorterat i natt och vid 7:30 hade man skickat avisering.
Dock dröjde det ända till 12 innan jag kunde hämta ut den på OK-macken.

Det som stör mig var att man inte kan sätta igång luren och göra alla inställningar som på andra telefoner utan man måste gå via Itunes. Korkat.
Detta gjorde att jag inte hann få igång luren innan dagens arbete.

Senast redigerat 2009-08-01 12:00
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-31 22:02

När får Telia in nya 3Gs?

Bevaka tråden