Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för nya iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 983 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-07-31 07:31
Ursprungligen av @ndreas:

Fick SMS avisering precis!

Vill också ha! Känner bara på mig att jag inte kommer få det

Ok.. Är vi först? Jag och Steven H var 2:a respektive 3:a i kön i Luleå där butiken öppnade kl 7! De skulle egentligen öppna 10 som alla andra men eftersom de hade sagt 7 till så många pga missförstånd så beslöt de att öppna 7 (TACK!)

Jag anslöt kl 01.00 till en kompis som BARA skulle ha en vit 32:a så jag tänkte att jag hålla honom sällskap. Strax före klockan 5 anslöt Steven och vi hade en trevlig morgon.

När butiken öppnade kl 7 var det omkring 15 personer i kö. Jag vet inte om alla fick

Svart 32:a...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-07-31 08:10

Köpte nyss en Vit iPhone 3Gs 32GB i teliabutiken i Örebro, dom öppnade kl 07:00 och bjöd på mackor och juice.

Hörde damen säga det fanns 10 oreserverade telefoner kvar och av dom var det 3 st vita 32GB kvar.

Ursprungligen av BlackSmp:

Ok.. Är vi först? Jag och Steven H var 2:a respektive 3:a i kön i Luleå där butiken öppnade kl 7! De skulle egentligen öppna 10 som alla andra men eftersom de hade sagt 7 till så många pga missförstånd så beslöt de att öppna 7 (TACK!)

Jag anslöt kl 01.00 till en kompis som BARA skulle ha en vit 32:a så jag tänkte att jag hålla honom sällskap. Strax före klockan 5 anslöt Steven och vi hade en trevlig morgon.

När butiken öppnade kl 7 var det omkring 15 personer i kö. Jag vet inte om alla fick

Svart 32:a...

Trea i Luleå!!! Fick trevlig sällskap av BlackSmp och hans vän. Kl 7:10 hade jag till slut min nya iphone (vit 16g)

Märklig att en kille stod redan i butiken när vi kom in och köpte sig en före alla andra, jag såg sedan att han gick hur köpcentrum från personalutgången.

Enligt butiksbiträde hade butiken i luleå endast 7 st. och under den korta stunden jag var där så hörde jag många som inte fick köpa pga att det var slut. Tycker synd om de:(

Frågan som återstå är: Vem hade godaste fika? Telia hade en dålig ost och skinka macka med kaffe och äppeldryck.

Önskar alla som inte har fått sin iphone idag att de kommer att få inom kort!;)

32 GB varianten på Avenyn i Göteborg var slut (inte förköp versionen) kl 7.20. Då var det en lång kö utanför och en hel del folk inne också.

Köpte en 16GB på Kungsportsplatsen, Gbg. Fanns 32 GB kvar då, var på plats 6.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-07-31 08:38

Så det var absolut sista gången jag har med Telia att göra! Dom portar mitt nr en vecka innan de kan leverera telefonen sen levereras den inte den 31, utan kan vara ett par veckors väntetid.....

Så minst ca: tre veckor utan telefon på nummret de portat från en annan operatör

Vad e meningen med att förbeställa? För att man ska få sin telefon försenad?

F*N vad telia suger !!!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-07-31 08:41

Oops, jag gjorde ett "förköp" hos Telia via deras sida för att man skulle slippa stå i kö samt ha telefonen på lanseringsdagen som det stod på deras sida. Men det stämmer inte? Har du beställt via deras sida och valt portering? (jag valde dock ett nytt abbonemang för min lur, men har inte fått något SMS ännu).

Ursprungligen av Pascoe:

Så det var absolut sista gången jag har med Telia att göra! Dom portar mitt nr en vecka innan de kan leverera telefonen sen levereras den inte den 31, utan kan vara ett par veckors väntetid.....

Så minst ca: tre veckor utan telefon på nummret de portat från en annan operatör

Vad e meningen med att förbeställa? För att man ska få sin telefon försenad?

F*N vad telia suger !!!

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-07-31 09:04
Ursprungligen av Drakfot:

Oops, jag gjorde ett "förköp" hos Telia via deras sida för att man skulle slippa stå i kö samt ha telefonen på lanseringsdagen som det stod på deras sida. Men det stämmer inte? Har du beställt via deras sida och valt portering? (jag valde dock ett nytt abbonemang för min lur, men har inte fått något SMS ännu).

Ja har besällt via deras sida och beställde portningen i samma beställning så det e ju trevligt att dom fixar så mitt abb inte funkar på flera veckor nu!

Ska man ringa och säga till dem att ta sin beställning och stoppa nånstans?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-07-31 09:09

Kanske, utlovar den inte att du skulle få en telefon på leveransdagen om du lade en beställning via sidan? Jag minns inte direkt om så var fallet eller inte.
Signerade du digitalt via Telias sida när du gjorde beställningen? Om inte så kanske det beror på att papper måste skickas hem till dig för underskrift och sedan tillbaka till Telia innan de kan skicka telefonen osv..

Det är väl mer än 14 dagar sedan du beställde med? Annars har du ju 2 veckors ångerrät på saker beställa via internet. Om du kommer över en telefon idag, med tur, så du får en så kan du ju alltid be dem gömma beställningen där ingen sol lyser. Frågan är hur länge man får vänta innan telefonen finns tillgänglig i affärerna så att man hinner köpa en innan de tar slut igen. För din del verkar det ju som att du måste vänta oavsett

Jag beställde den 17:e och idag torde väl vara exakt 2 veckor sedan jag beställde. Dock ser det ut som att jag har ett paket på g från TeliaSonera, så nu är det nog posten som är sirapen i det hela :/

Ursprungligen av Pascoe:

Ja har besällt via deras sida och beställde portningen i samma beställning så det e ju trevligt att dom fixar så mitt abb inte funkar på flera veckor nu!

Ska man ringa och säga till dem att ta sin beställning och stoppa nånstans?

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-07-31 09:17

Ja jag signerade allt digitalt via deras sida så inga papper att vänta på.

Hade kunnat acceptera att telefonerna va slut, men då behöver de väl inte porta nummret så jag inte kan använda det??

Har allt annat via telia, bredband, TV, hemtele och 2 mobil abb ska flytta allt till nån konkurrent så fort bindningstiderna går ut. Varit med om mcyket korkat från olika leverrantörer med detta tar ändå priset

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-07-31 09:26

Jag håller med, riktigt illa gjort av dem :/
Har du fått någon förklaring till varför det var så försenat osv? Om inte så kräv att få tala med någon som kan ge en förklaring till det hela?

Ursprungligen av Pascoe:

Varit med om mcyket korkat från olika leverrantörer med detta tar ändå priset

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-07-31 09:29
Ursprungligen av Drakfot:

Jag håller med, riktigt illa gjort av dem :/
Har du fått någon förklaring till varför det var så försenat osv? Om inte så kräv att få tala med någon som kan ge en förklaring till det hela?

Dom tyckte jag skulle ringa igen nästa vecka och se om dom kunde ge ett datum för leverans.... Så det blir ju att vänta på kommande leveranser från Apple, vet inte hur lång tid det kommer ta. Vet ju att det varit problem i ex Italien

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-07-31 09:34
Ursprungligen av Pascoe:

Dom tyckte jag skulle ringa igen nästa vecka och se om dom kunde ge ett datum för leverans.... Så det blir ju att vänta på kommande leveranser från Apple, vet inte hur lång tid det kommer ta. Vet ju att det varit problem i ex Italien

Tråkigt..
Kanske säga upp beställningen av ren princip då? Känns ju som att, som du skrev, ändå får vänta på "samma" leveranser, så då kan du lika gärna se om du redan direkt kan få den med en annan leverantör när de väl dyker upp igen.
Tråkigt att det drabbat dig

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-07-31 09:36
Ursprungligen av Drakfot:

Tråkigt..
Kanske säga upp beställningen av ren princip då? Känns ju som att, som du skrev, ändå får vänta på "samma" leveranser, så då kan du lika gärna se om du redan direkt kan få den med en annan leverantör när de väl dyker upp igen.
Tråkigt att det drabbat dig

Ja så blir det nog, har ingen ork att ringa telia igen just nu. Måste ha en kopp kaffe och en snus sen.....

Ångrar att jag inte köa, va ju ganska kul förra gången :). Grattis till alla er som fått en!!

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-31 08:53

Jag beger mig snart till Telenorbutiken, tjejen gick förbi kl 7 på väg till jobbet och smsade tillbaka att där inte var någon kö alls. Bara att hålla tummarna nu!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-31 11:03

Sweet, alla 3Gs i den lokala telenorbutiken var förhandsbokade... *snyft*

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-31 11:05
Ursprungligen av ardic:

Sweet, alla 3Gs i den lokala telenorbutiken var förhandsbokade... *snyft*

Det var dom i min telenorbutik också, men säljaren langade fram en till mig ändå.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-31 11:16
Ursprungligen av sebsongs:

Det var dom i min telenorbutik också, men säljaren langade fram en till mig ändå.

What the *peeep*!!?? Nu känner jag mig mindre värd eller inte lika snygg!
Tur jag har tålamod.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-31 11:22

Sjukt najs att ha den i näven nu.

någon som vet hur mycket telia tar för en 16gb iphone 3gs om man köper den UTAN att förlänga sitt ab? har ett obundet fast pris ab som jag inte vill binda upp.

dessutom så undrar jag om skärmen på 3GS fortfarande har problem med att fingeravtrycken osv? eller har de fixat till detta nu.

  • Oregistrerad
  • 2009-07-31 11:52
Ursprungligen av Phat^Trance:

någon som vet hur mycket telia tar för en 16gb iphone 3gs om man köper den UTAN att förlänga sitt ab? har ett obundet fast pris ab som jag inte vill binda upp.

dessutom så undrar jag om skärmen på 3GS fortfarande har problem med att fingeravtrycken osv? eller har de fixat till detta nu.

iPhone 3GS har "oleophobic coating", iPhone - Wikipedia, the free encyclopedia

Blev just uppringd av Tre:s kundtjänst. Försenad leverans, kommer sms-besked i början av nästa vecka om när luren ska va leveransklar. :/ Förhandsbokade i måndags (32Gb, svart)

Ursprungligen av Phat^Trance:

någon som vet hur mycket telia tar för en 16gb iphone 3gs om man köper den UTAN att förlänga sitt ab? har ett obundet fast pris ab som jag inte vill binda upp.

Det har det väl skrivits om till fördömelse? Läs Telias iPhoneblog.

Stog trea i kön i Lund imorse och de hade ett gäng inne! Tog en halvtimme innan jag hade den i handen trots att jag visste vad jag skulle ha, men nu är den min iaf! Den är riktigt rapp och fin måste jag säga.

Köpte Prata på surf 24 mån + sms till alla. Landade på 327:-/mån med fri surf och fria sms och 29 öre/min för samtal. Känns jävligt vettigt. Fick då pynta 3600 för en 16gb.

Varför kan man inte köpa telefonen kontant på Telias sida om man ändå har bindningstid på sitt abonnemang? Och vad är det för jävla förhöjd måndasvgift som finns på sidan?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-31 12:15

En liten varning förresten:

Man KAN köpa telefonen kontant på nätet på Telenors webbutik, men detta går INTE att göra i affär.
Jag sa först att jag skulle det, men han blånekade. Så det fick ju bli abonnemang.

Bara så ni vet!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-07-31 12:26

Pratade med tele2 om iphone, dom har 16 el 32 versioner. Men med fastpris 499+89 för surf + 400kr i förhöjd månadsavgift = 988kr i månade. Hmm inte så värt. Så det pushar mig raskt över till telia (surfzonernas herre) eller Tre (för dom som ringer mycket). Får tänka lite till tror jag.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-07-31 13:07
Ursprungligen av Ferma:

Pratade med tele2 om iphone, dom har 16 el 32 versioner. Men med fastpris 499+89 för surf + 400kr i förhöjd månadsavgift = 988kr i månade. Hmm inte så värt. Så det pushar mig raskt över till telia (surfzonernas herre) eller Tre (för dom som ringer mycket). Får tänka lite till tror jag.

Tele2? W00t?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-07-31 12:55

räknade lite på mina ring vanor..13 tim ringande i månaden på ca 200 st samtal + 100-150 sms. någon som kan tipsa om vilket abb som bör vara bäst

Bevaka tråden