Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spekulationer om nya iPhone (2009)

Tråden skapades och har fått 113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-05-24 00:12

Undrar ifall Världen är redo för en telefon med DMB mottagare?

Norge har påbörjat sin provsänding av TV via DMB, något Korea har gjort med stor suksess i längre tid. OM detta är formatet för framtiden kan man kanske hoppas? Evt kanske det kommer i G4 (juli 2010?)

Någon som har en tanke om detta?

Ursprungligen av soppel:

Undrar ifall Världen är redo för en telefon med DMB mottagare?

Norge har påbörjat sin provsänding av TV via DMB, något Korea har gjort med stor suksess i längre tid. OM detta är formatet för framtiden kan man kanske hoppas? Evt kanske det kommer i G4 (juli 2010?)

Någon som har en tanke om detta?

Tror knappast att det är aktuellt för i år i alla fall Får se hur det sprider sig till nästa år.

Ursprungligen av soppel:

Undrar ifall Världen är redo för en telefon med DMB mottagare?

Norge har påbörjat sin provsänding av TV via DMB, något Korea har gjort med stor suksess i längre tid. OM detta är formatet för framtiden kan man kanske hoppas? Evt kanske det kommer i G4 (juli 2010?)

Någon som har en tanke om detta?

Jag tror tekniken behöver vara ytterst väletablerad för att Apple skulle ta till sig den.

Även om den var etablerad så är ju Apple mer inne på att man ska leva i deras iTunes-värld. Inte ens Apple TV har ju fått en tv-mottagare i sig.

Om nu det kommer en ny iPhone i juni/juli eller vad det nu än blir. Hur ska man göra när man redan är bunden 18 månader med 3g:n? Min bindingstid går inte ut förän Feb 2010. Aldrig att man orkar vänta 7 månader.

/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-25 20:45
Ursprungligen av Isac Alipoor:

Om nu det kommer en ny iPhone i juni/juli eller vad det nu än blir. Hur ska man göra när man redan är bunden 18 månader med 3g:n? Min bindingstid går inte ut förän Feb 2010. Aldrig att man orkar vänta 7 månader.

/

Se till att alla 3G:s tar slut och få en ny på drulleförsäkringen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-05-25 21:21

Jag köper din 3G billigt O:-)

Ursprungligen av Isac Alipoor:

Om nu det kommer en ny iPhone i juni/juli eller vad det nu än blir. Hur ska man göra när man redan är bunden 18 månader med 3g:n? Min bindingstid går inte ut förän Feb 2010. Aldrig att man orkar vänta 7 månader.

/

Det diskuteras även här... Utan framgång:

http://www.99.se/koepa-iphone/264997-foerlaenga-abonnemang-foer-att-fa-iphone.html

Ursprungligen av Capeman:

Ingen vet ju, men i dagsläget, om man har mer än 3 månaders bindningstid kvar hos Telia kan man köpa iPhone "kontant" för x antal tusen kronor. Kolla på Telias hemsida..

  • Administratör
  • Lund
  • 2009-05-26 01:14

(med antagandet om att du har telia)
OM får lov att ändra abbonemangsform så ändrar du till +25 genom att anmäla dig till en tråkkurs på valfritt universitet/högskola, och får som student ha +25 oavsett ålder, summan är 49kr i månaden + dina förhöjda avgifter för telefonen. avsluta alla saker som extra data trafik. sälj telefonen. betala av det du har kvar 2009-2010 ut. tjoflöjt köp en ny

Tror på en iphone med mycket bättre integrerat mobileme.
Baserat på att de är ganska kass integrerat idag, det är en ny tjänst som de lanserat (bortser helt från .mac) google gör samma sak som mobileme idag fast gratis. Även så har det florerat rykten om att det ska komma ett bättre stöldskydd för iphonen genom mobileme.
Så ett enormt mycket större utrymme på molnet, inbyggt streaming av sin egen film och musik från molnet. Köp som görs från iphonen kommer även att lägga sig på ens moln så att man slipper synca iphonen med datorn när man kommer hem för att få in filmen.

Med tanke på att det idag trycks ut flashminnen på 16gb för två hundringar i butik så är 32gb ganska kass för iphonen. De måste göra bättre på den fronten, om ett halvår kommer folk att säga "men den har bara 32gb" precis som de idag säger den har ju bara en 2mp kamera.

Solcellspanelerna och fingeravtrycksläsaren är ju två saker som jag hade velat se i den. (men det kommer ju aldrig hända)

Gruber hade aldrig med 11n, men det tycker jag verkar rimligt också.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-05-28 21:57

Möjligt jag är sent ute med detta, men T-Mobile Austria har tydligen gjort en "boo-boo"...

http://www.areamobile.de/news/11103-existenz-bestaetigt-iphone-32-gb-bei-t-mobile-in-kuerze-verfuegbar

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-30 22:31

verkar iaf som att de kommer bli en matt svart en iaf. undrar om dom kommer med en mattvit oxå. jag hör till en av dom som gillar den vita så hoppas på det

http://www.macrumors.com/2009/05/27/new-comparison-photo-of-matte-iphone-enclosure/

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-05-31 02:24
Ursprungligen av Minto0:

verkar iaf som att de kommer bli en matt svart en iaf. undrar om dom kommer med en mattvit oxå. jag hör till en av dom som gillar den vita så hoppas på det

http://www.macrumors.com/2009/05/27/new-comparison-photo-of-matte-iphone-enclosure/

Håller med.. jag tycker det är lite synd att Apple drar åt Alu/Svart. Jag personligen gillar det vita..

  • Administratör
  • Lund
  • 2009-06-01 09:38

svarta tekniksaker är alldeles för mycket förknippat med 80talet & 90 talet.
(20)10-talet borde ge oss något snyggare än så.

Ursprungligen av thor:

svarta tekniksaker är alldeles för mycket förknippat med 80talet & 90 talet.
(20)10-talet borde ge oss något snyggare än så.

Ja, kan de inte uppfinna en ny färg?!

  • Administratör
  • Lund
  • 2009-06-01 14:49
Ursprungligen av theplague:

Ja, kan de inte uppfinna en ny färg?!

tror vi skämtar lika mycket.

  • Administratör
  • Lund
  • 2009-06-01 11:14

chromatic eller varför inte transparent med glitter i!

Ursprungligen av thor:

chromatic eller varför inte transparent med glitter i!

Var det där ett skämt?

Gamla telefonen lever kvar som "i phone classic" precis som Nokia och Volvo gör med gamla modeller (kallar dom Classic). För att locka till sig fler användare in i nätet.

Nya telefonen. mer funktioner och mer bling för de som är villiga att betala.

Specialaren. Kina, Indien eller kanske Japan

Jag efterlyste svart matt - typ det där materielet på en del pennor som känns mjukt fastän det är hårt - mikroräfflat - redan när första iPhone kom. Kanske hinner Apple upp mig i utvecklingen. :-D.
Blankt är kitch. Krom är också kitch så ja hoppas på matt aluminium för ramen...eller grafitgrå....eller ramen helt bort.
Detta är estetik för hightechprodukter. Sedan kan man ösa på med färgvarianter om man vill - bara den vackra grundmodellen finns för oss med god smak. Så är det med alla produkter liksom.

Blanka plastprodukter - vita, svarta, kulörta - är i.o.f.s. kul, men det är retro - det är 70-tal. Jag vet - jag växte upp då. :-D. Retro är kul, men jag föredrar alltså 2009 när det gäller produktestetik - åtminstone när det gäller Apple. Deras MacBookPro är idag vackrare än någonsin. Det vackraste sedan TiBook'en. Hoppas nästa iPhone också kommer upp i den nivån.

Är med i Individual iPhone Developer Program (står under NDA) så jag får inte yttra mig men jag kan bara säga att jag kommer beställa den nya iPhonen (iPhone 2009) så fårt den är släppt .. har idag den första generationen ..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-02 10:19
Ursprungligen av gotfredsen:

Är med i Individual iPhone Developer Program (står under NDA) så jag får inte yttra mig men jag kan bara säga att jag kommer beställa den nya iPhonen (iPhone 2009) så fårt den är släppt .. har idag den första generationen ..

Jag kommer också att köpa en ny men jag kommer inte att köpa den låst. Det får bli i Belgien eller Italien. Jag vill själv bestämma vilken operatör jag vill använda och inte bli tvingad till en.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Jag kommer också att köpa en ny men jag kommer inte att köpa den låst. Det får bli i Belgien eller Italien. Jag vill själv bestämma vilken operatör jag vill använda och inte bli tvingad till en.

//Rob

Det kan jag förstå .. Jag kommer dock att köpa min i första hand för att jag utvecklar på den. Därför kommer jag köpa min med kontantkort. Jag kommer INTE i första hand att använda den att ringa med. Kanske låter knasigt men jag kan inte riskera att vara utan en iPhone för att jag kanske kodat fel och krashat hela telefonen .. Så därför kommer jag ha två ...

Finns många programmerare som bara har en iPhone och använder den både privat och att utveckla med men det är lite riskigt tycker jag och läst om många som ståt utan telefon pga att dom gjort fel .. vilket man gör som utvecklare ..

Som utvecklare får man ju ochkså ofta återställa platformen man utvecklar på och det kan bli lite jobbigt om man skall ha den privat också ..

Den sista länken var intressant, jag har verkligen funderat på vilket namn Apple skulle välja. Om det stämmer blir det alltså iPhone Video. Det ligger ju i linje med Grubers kommentar om att Apple kommer att pusha hårt för video som ny finess.

Det ligger faktiskt också i linje med förra namnet, dvs iPhone 3G, där tillägget ("3G") syftade på en viktig teknisk förbättring i modellen. Om nu iPhone får video och Apple satsar på det så är namnet iPhone Video inte orimligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-07 17:30
Ursprungligen av Adrian B:

Den sista länken var intressant, jag har verkligen funderat på vilket namn Apple skulle välja. Om det stämmer blir det alltså iPhone Video. Det ligger ju i linje med Grubers kommentar om att Apple kommer att pusha hårt för video som ny finess.

Det ligger faktiskt också i linje med förra namnet, dvs iPhone 3G, där tillägget ("3G") syftade på en viktig teknisk förbättring i modellen. Om nu iPhone får video och Apple satsar på det så är namnet iPhone Video inte orimligt.

Med risk för att verka trög: Vad innebär "Video" för förändring i det här fallet? Dagens iPhone kan ju visa video på alla möjliga sätt...

Edit: Nu föll poletten ned...videosamtal!

Ursprungligen av foccus:

Med risk för att verka trög: Vad innebär "Video" för förändring i det här fallet? Dagens iPhone kan ju visa video på alla möjliga sätt...

Edit: Nu föll poletten ned...videosamtal!

Kanske mer filma video och redigera den sedan på mobilen.

Ursprungligen av foccus:

Med risk för att verka trög: Vad innebär "Video" för förändring i det här fallet? Dagens iPhone kan ju visa video på alla möjliga sätt...

Edit: Nu föll poletten ned...videosamtal!

Nej nej, det är ju inte alls videosamtal det handlat om hittills, utan videoINSPELNING, videoREDIGERING och videoPUPLICERING.

I USA har Flip varit otroligt framgångsrik som en enkel kamera för att spela in små videoklipp och ytterst enkelt ladda upp dom på nätet. Att ladda upp videoklipp på nätet är ju rätt populärt, någon här kanske också hitttat till en sajt som heter YouTube...

Med andra ord, vad Apple ryktas göra med iPhone Video tillsammans med nya iPhone OS 3.0 är att göra det busenkelt att spela in, redigera och ladda upp videoklipp direkt från iPhone. Och enligt samma rykten kommer Apple också att göra en stor grej av detta vid presentationen av nya iPhone. Och spår av videoredigering har redan hittats i iPhone OS 3.0.

Sen, utöver detta, finns nu det även inte så trovärdiga rykten om videokamera på framsidan och videosamtal, men det behövs inga videosamtal för att motivera "Video" i namnet, det räcker med ovanstående.

(Ja, jag vet, det var ungefär vad Leftrustle sa, fast i många fler ord )

Ursprungligen av Adrian B:

(Ja, jag vet, det var ungefär vad Leftrustle sa, fast i många fler ord )

Visst är det irriterande när någon svarat kort och utan att utveckla något, när man själv har ett eget dunderinlägg på gång?

Ursprungligen av Leftrustle:

Visst är det irriterande när någon svarat kort och utan att utveckla något, när man själv har ett eget dunderinlägg på gång?

Jepp Men man får se det som att man ger folk ett val, det enkla eller det utförliga, om man orkar.

Bevaka tråden