Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips om program/spel till iPhone

Tråden skapades och har fått 359 svar. Det senaste inlägget skrevs .

SixDice:
Fy va fult det var!
Göran Bomark borde låsas in i snickerboa!

Jag tänker inte ens ge 7 kronor för det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-13 10:26

Jag hittade spelet dicecube på plats 9 i top free apps i iTunes.
rätt skoj o se hur tärningarna fungerar i en iphone, även om det är ett spelföretag bakom.

Fungerar perfekt till alla möjliga problem i vardagen, en kompis som jobbar på volvo berättade att han brukar använda programmet för o lösa följande problem, "var ska vi äta lunch ?, jo jag vill till lottas fik, och jag vill till nya thai stället, ok då spelar vi tärning om det". hehe så kan de gå

Man kanske inte ska låta det urarta som The Dice man gjorde

http://www.amazon.com/Dice-Man-Luke-Rhinehart/dp/0879518642/ref=cm_cr_pr_product_top/175-0766470-7221150

såg nu att ni redan tagit upp dicecube, aja, nu gör jag det igen

Senast redigerat 2009-01-13 11:02
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-01-16 23:26

Nån som har koll på om man kan få tag på ett program som hette dock i installer?? Man drog fingret från nedre högra hörnet så fick man upp alla applikationer.
Jag vet att det finns ett program som heter dock i cydia, men det är inte det jag är ute efter..Tycker inte det är lika smidigt.

Ursprungligen av Qvarna:

Nån som har koll på om man kan få tag på ett program som hette dock i installer?? Man drog fingret från nedre högra hörnet så fick man upp alla applikationer.
Jag vet att det finns ett program som heter dock i cydia, men det är inte det jag är ute efter..Tycker inte det är lika smidigt.

Menar du inte Stack?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-01-17 13:25

Nä. Jag har testat stack också men inte fastnat för det. När jag laddade hem det via installer så hette det dock. Det blev en lite ljusstrimma i högra hörnet på skärmen och när man höll fingret på den så kom alla apps upp på skärmen. Ungefär som den applikationen som heter dock i cydia, men inte riktigt
Klippet visar vilken jag menar:
http://www.youtube.com/watch?v=9RYeu9pshI0

Kanske är det så att den inte finns längre!?

  • Medlem
  • Åmål
  • 2009-01-28 11:17

testa inte soud grenade!
tror min högtalare pajat tack vare den =(

  • Medlem
  • 2009-01-31 09:06

Speltips:
Textropolis
Kul spel där man utifrån ett givet ord(städer) ska hitta på fler ord och bygga upp befolkningen i sin egen stad.
Fastnade rejält för det inatt när jag låg i sängen och läste toucharcade och köpte detta... blev uppe ganska sent och gissade ord.
En kul sak är ju att det står "skit" på screenshotet i itunes.
Stockholm finns med också fast jag har inte kommit dit ännu, man låser upp städer eftersom man hittar ord till den senast upplåsta.

iTunes-länk: http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=301643671&mt=8

http://toucharcade.com/2009/01/26/textropolis-a-leisurely-word-game/

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-31 15:35
Ursprungligen av Dmon:

Speltips:
Textropolis
Kul spel där man utifrån ett givet ord(städer) ska hitta på fler ord och bygga upp befolkningen i sin egen stad.
Fastnade rejält för det inatt när jag låg i sängen och läste toucharcade och köpte detta... blev uppe ganska sent och gissade ord.
En kul sak är ju att det står "skit" på screenshotet i itunes.
Stockholm finns med också fast jag har inte kommit dit ännu, man låser upp städer eftersom man hittar ord till den senast upplåsta.

iTunes-länk: http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=301643671&mt=8

http://toucharcade.com/2009/01/26/textropolis-a-leisurely-word-game/

Finns det ingen svensk variant?

  • Medlem
  • 2009-02-16 12:47

Jag säger bara: PINBALL DREAMS! Det gamla klassiska Amigaspelet.
Helt underbart konverterat till Ipod Touch/iPhone!!!

Nu är det bara att vänta på uppföljaren Pinball Fantasies som lär komma under våren!
:cool::p:D

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-02-27 01:08

Sway, från skaparna av Labyrint och Touch grind.

Vi snackar ett av de bästa spelen till iPod/iPhone sedan Rolando.

  • Medlem
  • Köping
  • 2009-02-28 16:07
Ursprungligen av Adzam 1:

Sway, från skaparna av Labyrint och Touch grind.

Vi snackar ett av de bästa spelen till iPod/iPhone sedan Rolando.

Håller med är sjuk roligt! Dock så tyckte jag inte om Rolando eller Labyrint men detta spel är fan roligt!

Ursprungligen av danjo:

Jag säger bara: PINBALL DREAMS! Det gamla klassiska Amigaspelet.
Helt underbart konverterat till Ipod Touch/iPhone!!!

Nu är det bara att vänta på uppföljaren Pinball Fantasies som lär komma under våren!
:cool::p:D

När man hör musiken blir man genast 15 år yngre!

Undrar hur många timmar av mitt liv jag har haft den i öronen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-15 11:34

Omnido är en ny variant av sifferpusselt i stil med Sudoku och andra logiska pussel. Här gäller det att fylla i rutorna så att alla sifferpar uppstår exakt en gång i kvadraten.

Inte alldeles lätt, men när man väl klarat det en gång blev det intressant. Satt på bussen och och spelade, och vips var jag framme. Länk: Omnido.

Senast redigerat 2009-03-15 11:46
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-03-15 12:07

Sid Player med tillhörande 35000+ sid låtar om man vill återuppleva C64-tiden. Kul en stund iaf.
Ituneslänk: http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=300205592&mt=8

Ursprungligen av Morrris:

Programmet SwapTunes som gör att du kan synka iphonen med två olika iTunes bilbliotek tycker jag inte är så dum! Sketches och MusicQuiz är fina grejer... (alla tre från installer)

jag hittade swaptunes i cydia:">

men ändå F_n va bra

Ursprungligen av David Carlsson:

Tjena.
Jag e då student och skulle vilja ha nåt program som man kan skissa lite i. Typ att man pekar vart man vill sätta in text och sen bra dra ett streck. Kanske ringa in nåt. Infoga punkter mm mm
Någon som har nåt bra tips på program för detta? Tycker anteckningar programmet som följde med e kass på det viset

jag säger: note and sketch i appstore

iPhone sopade banan med andra plattformar på den senaste spelmässan om mobila spel (inte helt oväntat) och spelet som vann

Jag köpte precis Fieldrunners (iTunes-länk), spelet som vann både kategorin IGF Mobile Best Game och Art. Klart roligt spel, kan varm rekommenderas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-30 22:38
Ursprungligen av Adrian B:

Jag köpte precis Fieldrunners (iTunes-länk), spelet som vann både kategorin IGF Mobile Best Game och Art. Klart roligt spel, kan varm rekommenderas.

Prova även geoDefence. Roligare och svårare. Snygg grafik.

  • Medlem
  • 2009-04-07 18:29

Spel...

Finns ett sjukt kul pussel-spel som heter Lights Off.
Målet är att man ska släcka alla lampor, när man trycker på en lampa så inverteras (hittade inget bättre ord:cool:) den som är ovanför, under, till höger och till vänster. Riktigt nice grafik.

Finns ca 215 banor så det är ingen risk att spela ut det så fort

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-04-07 20:52

PapiJump är ett riktigt roligt spel som är gratis och inte alls är avancerat!

Ursprungligen av qRux:

Finns ett sjukt kul pussel-spel som heter Lights Off.

Jag vet inte om alla känner till det, men Lights Off har en mycket speciell historia.

Det var det första spelet utvecklat enbart för iPhone. Detta var långt före App Store och krävde alltså att man jailbreakade sin iPhone.

Ursprungligen av kia2:

Prova även geoDefence. Roligare och svårare. Snygg grafik.

Jag köpte det för att jämföra, men jag håller inte med.

För det första tycker jag den otroligt välgjorda och detaljerade grafiken i Fieldrunners är underbar.

För det andra så gillar jag kreativiteten i att få bygga sina banor helt själv. Det är kul att fundera ut bästa strategin.

För det tredje är Fieldrunners svårt nog tycker jag. Men det kanske säger mer om mig...

Däremot ska det bli spännande att se om Star Defence blir bra, det är från folket bakom Rolando, så det lovar gott.

Hallå!

Jag letar efter en RSS läsare där man kan få ett sms eller liknande varje gång det kommer ett nytt inlägg på någon av de feeds man har. Har letat runt och påträffat väldigt många tjänster som gör just det här, men ingen verkar stödja svenska operatörer (har själv halebop).

Mycket tacksam om någon vet en app som kan göra det här!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-02 23:48

Sims 3 finns nu till iPhone.

Ursprungligen av Adrian B:

Däremot ska det bli spännande att se om Star Defence blir bra, det är från folket bakom Rolando, så det lovar gott.

Nu är Star Defence släppt (och fick massor av PR-tid under senaste keynoten) och jag har köpt det. Har inte hunnit spela så mycket ännu, men det verkar rätt kul.

Jag gillar fortfarande den lekfulla och ytterst omsorgsfulla grafiken i Fieldrunners bättre men framförallt gillar jag att man bygger egna banor istället för att ha en färdig. Men jag måste säga att de lyckats otroligt bra med 3D-känslan i Star Defence när man snurrar på planeterna, det känns väldigt naturligt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-12 01:15
Ursprungligen av Adrian B:

Nu är Star Defence släppt (och fick massor av PR-tid under senaste keynoten) och jag har köpt det. Har inte hunnit spela så mycket ännu, men det verkar rätt kul.

Jag gillar fortfarande den lekfulla och ytterst omsorgsfulla grafiken i Fieldrunners bättre men framförallt gillar jag att man bygger egna banor istället för att ha en färdig. Men jag måste säga att de lyckats otroligt bra med 3D-känslan i Star Defence när man snurrar på planeterna, det känns väldigt naturligt.

Fieldrunners är ett riktigt grymt spel men nu när man klarat alla svårighetsgrader på alla banor vill man ha mer...

Ursprungligen av joakimo:

Fieldrunners är ett riktigt grymt spel men nu när man klarat alla svårighetsgrader på alla banor vill man ha mer...

Jag har inte klarat alla svårighetsgrader, men det är alltså inga fler banor än de tre första som låses upp eller liknande? Lite snålt med bara tre banor kan jag tycka i så fall.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-12 12:15
Ursprungligen av Adrian B:

Jag har inte klarat alla svårighetsgrader, men det är alltså inga fler banor än de tre första som låses upp eller liknande? Lite snålt med bara tre banor kan jag tycka i så fall.

Det finns för tillfället bara 3 banor. När spelet först släpptes fanns bara 1 men det har kommit 1 till i varje stor uppdatering.
Sedan kan man variera spelet med de olika spellägena som man låser upp, endless mode och extended mode.
Men utvecklarna verkar vårda sitt spel och det kommer säkert en ny stor uppdatering inom en snar framtid.
Fieldrunners är iaf det spel jag ägnat mest tid åt på iPhone'n, trevlig grafik och enkelt gör att man lätt kommer in i det.

Kommer bli bra när/om det kommer TV-out för program och spel, blir lite roligare att spela med kompisarna då, speciellt spel som Fieldrunners och en del bilspel, då funkar iPhone mer som en kontroll.

Bevaka tråden