Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips om program/spel till iPhone

Tråden skapades och har fått 359 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-25 23:13
Ursprungligen av Eva:

Tack fast jag vill ju ha dem i telefonen ju.. som applikon

här var dem ju

http://hottrix.com/software/index.shtml

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-26 20:31

Jag har för mig att jag läst här på 99 om att man kunde få en ikon för Kontakter att lägga in på iPhone. Har sökt men kan inte hitta något inlägg om det.

Någon som vet nåt?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-11-26 22:57
Ursprungligen av Eva:

Jag har för mig att jag läst här på 99 om att man kunde få en ikon för Kontakter att lägga in på iPhone. Har sökt men kan inte hitta något inlägg om det.

Någon som vet nåt?

I Customize har du möjlighet att göra den ikonen synlig .

Ursprungligen av Patrikg:

I Customize har du möjlighet att göra den ikonen synlig .

Vilken version kör du ? Jag kan inte hitta någon sådan funktion.:tveksam:

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-27 17:36
Ursprungligen av Patrikg:

I Customize har du möjlighet att göra den ikonen synlig .

Customize!!! Då kommer jag defenitivt INTE att lägga till ikonen. Jag har fått NOG av det programmet.

  • Medlem
  • Säffle
  • 2007-12-06 13:27

Programmet SwapTunes som gör att du kan synka iphonen med två olika iTunes bilbliotek tycker jag inte är så dum! Sketches och MusicQuiz är fina grejer... (alla tre från installer)

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-12-06 17:45

Jag hittade ett för mig nytt program till iphone igår. Det heter iPhysics och är ett spel där man ska bygga en bana för att få en boll att ta sig från start till mål. Det är sjukt beroendeframkallande (jag spelade 1.5h oavbrutet igår) och jag rekommenderar er verkligen att testa det!

http://iphone.r4m0n.net/ är hemsidan till spelet och vill ni installera det direkt från installer.app så lägger ni till http://iphone.r4m0n.net/repos som en ny source!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-12-08 15:44

i iPhysics så använder de: "Shake-to-Menu! Finally no more using the home button to change levels!"

Fasen vad smart så vill jag ha i alla program!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-11 14:00
Ursprungligen av adress@mac:

Vilken version kör du ? Jag kan inte hitta någon sådan funktion.:tveksam:

I den äldre versionen flyttade du Contacts från Invisable to Visable (från en kategori till en annan). I den nyare klickar du bara i vänsterkolumen så att ögat blir synligt framför Contacts.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-22 22:21
Ursprungligen av fredrik1981:

MSN. vad andvänder ni?
Glad förstadags iphonare

jag använder meebo.com genom safari så klart den är ganska bra det enda dålig med det är att man kan inte se vilken mail personen har så man ser bara vissningsnamnet så om man har fler "Maria" så e det ganska svårt å känna igen vem e vem.

MVH
Aebswe

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-12-25 16:02

Meebo fungerar klart bäst av de jag testat också. Men det strular att logga in ibland och man kryssar i "remember me".

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-12-26 15:20

För MSN, ICQ, AIM, GTALK waddeva.. BeeJive smiskar allt.

http://www.beejive.com/iphone/

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2008-01-02 16:02
Ursprungligen av generuss:

med ibrickr kan man föra över ringsignaler hur lätt som helst, två klick.
.

Jag undrar var man kan tanka detta? Hittar inte i installer?

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2008-01-02 16:15

Nån som vet om det där popcornprogrammet (iMunchies)? Hittar det inte i installer

Edit: Även iBrickr? Är det några särskilda sources jag behöver?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-02 16:41
Ursprungligen av aebswe:

jag använder meebo.com genom safari så klart den är ganska bra det enda dålig med det är att man kan inte se vilken mail personen har så man ser bara vissningsnamnet så om man har fler "Maria" så e det ganska svårt å känna igen vem e vem.

MVH
Aebswe

om du klickar på namnet på personen och scrollar till höger i adressfältet så finns mailadressen till personen där. men en sak som är tråkig när man kör meebo är att man blir utloggad om man har flera flikar öppna i safari. safari verkar inte uppdatera de fönstren som inte är aktiva och man förlorar uppkopplingen till de sidorna efter en stund. det hoppas jag de ordnar i framtiden.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-15 12:42

Jag vill tipsa om programmet Extended Preferences som lägger till en drös trevliga options under Preferences. Kräver BSD subsystem.
Den enskilt bästa funktionen jag hittat är att man istället för batteriikonen kan få upp en siffra på hur mycket batteri man har kvar. Detta har jag saknat sen första dagen!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-15 13:20
Ursprungligen av wat:

Jag vill tipsa om programmet Extended Preferences som lägger till en drös trevliga options under Preferences. Kräver BSD subsystem.
Den enskilt bästa funktionen jag hittat är att man istället för batteriikonen kan få upp en siffra på hur mycket batteri man har kvar. Detta har jag saknat sen första dagen!

En länk till hur man hittar detta hade varit kul.

EDIT: hittade den under Install, trots att jag hade gått igenom alla program tidigare

VoiceNotes är ett oerhört smidigt litet app! Ett röstmemo som både är enkelt och funktionellt. Perfekt när man sitter i bilen och får en snilleblixt!

Uppdaterad: Dock har jag nu hittat en bugg i appet. När man spelat upp en inspelning juckar den upp inställningen för i vilken högtalare klickljudet ska spelas upp (det där ljudet som låter när man klickar in telefonen i vila, och väcker den)...

Senast redigerat 2008-01-15 15:55
Ursprungligen av wat:

Jag vill tipsa om programmet Extended Preferences som lägger till en drös trevliga options under Preferences. Kräver BSD subsystem.
Den enskilt bästa funktionen jag hittat är att man istället för batteriikonen kan få upp en siffra på hur mycket batteri man har kvar. Detta har jag saknat sen första dagen!

Finns det en komplett tydlig lista över vilka nya inställningar som kommer med denna app?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-15 21:08

Inte just nu. De valde naturligtvis idag till att uppgradera forumen på modmyiphone.com. Kolla där så ska det finnas när siten vaknar igen.
Har gått igenom det mesta, men jag vet inte vad alla saker betyder. Vore intressant att få se listan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-16 09:13
Ursprungligen av Putton:

Nån som vet om det där popcornprogrammet (iMunchies)? Hittar det inte i installer

Edit: Även iBrickr? Är det några särskilda sources jag behöver?

imunchies är ingen program, d är en video ... så man lär sig rörelserna leta upp det i youtube

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-16 14:48
Ursprungligen av Putton:

Nån som vet om det där popcornprogrammet (iMunchies)? Hittar det inte i installer

Det finns inte i Installer, men det går att köpa här:
http://www.hottrix.com/software/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-16 19:15

programmet "Dock" som finns i installer tyckte jag att var otroligt snygg...

Jag laddade precis ner programmet "LocateMe" som fungerar som den nya funktionen i 1.1.3, dvs ger en ungefärlig position på google-maps med hjälp av triangulering av närastående radiomaster och det fungerar faktiskt klockrent!
Den har hittills alltid träffat rätt inom en radie på kanske 500m.

Mycket rekommenderad!!

/Robert

  • Medlem
  • 2008-01-20 23:11
Ursprungligen av wat:

Jag vill tipsa om programmet Extended Preferences som lägger till en drös trevliga options under Preferences. Kräver BSD subsystem.
Den enskilt bästa funktionen jag hittat är att man istället för batteriikonen kan få upp en siffra på hur mycket batteri man har kvar. Detta har jag saknat sen första dagen!

Heter det exakt "Extended Preferences"? För jag hittar det inte under E

nåt typ av skissprogram

Tjena.
Jag e då student och skulle vilja ha nåt program som man kan skissa lite i. Typ att man pekar vart man vill sätta in text och sen bra dra ett streck. Kanske ringa in nåt. Infoga punkter mm mm
Någon som har nåt bra tips på program för detta? Tycker anteckningar programmet som följde med e kass på det viset

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-21 23:21
Ursprungligen av David Carlsson:

Tjena.
Jag e då student och skulle vilja ha nåt program som man kan skissa lite i. Typ att man pekar vart man vill sätta in text och sen bra dra ett streck. Kanske ringa in nåt. Infoga punkter mm mm
Någon som har nåt bra tips på program för detta? Tycker anteckningar programmet som följde med e kass på det viset

"sketches" e helt ok men det e inte så att om du ska skriva ner nått så använder du "sketches" men den funkar bra om man ska rita, man kan även rita på bilderna som man har i iphonen
Finns i installer under Productivity

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-22 00:02

öppna Word, spela schack m.m.

Hej!
Nån som vet:
1) hur man kan öppna en Word-fil (ex från epost) i iphonen)? Går den desutom redigera/skriva vidare?

2) om det finns ngt schack att installera?

F ö, installerar man tredjepartsprogram via itunes/dator eller trådlöst över wlan till iphonen?

Novis (med 1.1.2), just anslutit mig till i-världen...

Jag vet bara att det finns två shack program, ett som heter just chess och ett som heter Caissa. I Caissa drar man sina gubbar och i Chess trycker man där man vill flytta dom.
Därför valde jag Caissa

VIlle veta mer om Meebo samt Extended Preferences. Hur man hittar de programmen vore bra o veta. Hittar dem inte

Bevaka tråden