Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-06 22:48
Ursprungligen av broel:

Vet ni priserna i italien? Har oxå vänner där som kan köpa åt mig.
I swiss kostade 16gb 3600kr för pay & go, är det liknande priser i italien? Upplåst oxå?

Det pris jag har fått fram är 599 för iPhone 16 Gb. Sedan finns det inga exakta summor vad det kostar i affären för att låsas upp.

Ursprungligen av 20hz:

I och med att du behöver ett italienskt visakort så kommer jag låta några vänner som är bosatta i Italien just köpa en åt mig och sedan skicka. Ska jag kolla om de kan skeppa en åt dig med?

Jag är också intresserad om det skulle finnas möjlighet att skeppa upp några extra iPhones från Italien.

Självklart betalar jag lite extra för besväret också

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-28 00:57

Fast denna är låst till 02?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-06-28 10:49
Ursprungligen av 20hz:

Fast denna är låst till 02?

Du lär ju få låsa upp iPhone oavsett vart du köper den om du skall få den att funka med 3. Om den nu är operatörslåst...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-28 11:09
Ursprungligen av Jetwash:

Du lär ju få låsa upp iPhone oavsett vart du köper den om du skall få den att funka med 3. Om den nu är operatörslåst...

Absolut, men det står ingenstans med o2 att de låser upp den. Italien och Frankrike har de gått ut och sagt att de gör detta åt en för en viss summa pengar

99frankrike-resa.se kanske?

Det här är också intressant.

Bloomberg rapporterar att T-Mobile planerar en riktigt aggressiv prissänkning på iPhone 3G när den släpps 11:e juli.

Ursprungligen av MacWorld:

Mobilen kommer kosta så lite som 1 Euro för de som skriver på de dyraste abonnemangen, uppgav Alexander von Schmettow, talesman för T-Mobile. Detta innebär en månadskostnad på minst 69 Euro.

Företaget planerar att använda iPhone 3G som en katalysator för utökat användande av mobilt bredband, och säger att kunderna kommer kunna surfa med hastigheter upp till 3,2 Mbps.

Förutom att göra många tyska kunder glada är detta en god nyhet även för resten av världen, i och med att det betyder att Apple inte har satt ett minimumpris på mobilen utan låter operatörerna subventionera så mycket de vill.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-28 14:00

Eller 99italienresa.se den släpps där nästan en vecka tidigare dvs 11 som här, frankrike får den först den 17e men finns det intresse av att jag drar och inhandlar lite olåsta iphones?

Ähum... Ptja, jovars...
Vad skulle det kosta alle zusammen?

Borde det inte vara billigast att åka till England och handla?
4700:- för Pay and Go

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-28 17:41
Ursprungligen av RockyMontana:

Borde det inte vara billigast att åka till England och handla?
4700:- för Pay and Go

Problemet är att det finns ingen info att de kan låsa upp dessa mobiler. Är fallet så att någon hittar detta så meddela mig gärna så drar jag till london istället för italien.

Jag gör inte den här resan för att tjäna pengar själv utan endast för att få en iPhone jag kan använda, men visst är det fler som vill ha så kanske jag tar en 500 kr extra för allt besvär att ta hem dem så betalar sig resan också.

Jag är relativt intresserad.
Dock vill jag nog invänta kommande veckans info om det, samt se vad Roskilde kommer dra iväg på

PMa mig när du bestämt dig för hur du ska göra så vet jag, (det vore ashyggligt). Jag är antagligen med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-28 18:17

Eg. bäst vore det att vänta och se om dessa verkligen ska säljas i Italien eller ej.. alltså olåsta, eller om jag drar till Frankrike den 17. Finns iaf rätt mkt info om att just dessa två länder kommer ha iphones som är olåsta till en viss summa pengar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-28 18:35
Ursprungligen av RockyMontana:

Fast det står inget att de säger att de kan låsa upp telefonen.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-29 20:32

hej, jag tittade oxå lite på detta alternativ!! jag flög ju ner till london i april och köpte min iphone 8gb!! men nu när jag kollar runt lite så verkar det som att man BARA kan köpiphone 3g hos o2 och car phone werehouse!! dessa två krävde brittiskt id-kort, adress och även ett brittiskt visa eller master card!!! jag gick då till apple store och köpte min iphone!! men nu verkar ju inte som apple store på regent street säja den nya!!fy faan, jag tror apple har täppt till alla hål dom kan för att vi ska köpa den dyrt!! vi får väl åka till indien då!!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-02 13:55
Ursprungligen av 20hz:

Fast det står inget att de säger att de kan låsa upp telefonen.

Nej de vet jag inget om. Men har som chattat med flera killar på både irländska o engelska O2, då jag sj bor i Irland för tillfället. O de ska inte va ngt problem o låsa upp dom, men oavsett om du säger upp abonemanget eller inte osv, så dröjer de 18 månader från inköpsdagen tills du kan göra de.
Det är den infon jag fått från folk som jobbar på O2

Hej , nån skrev tidigare här i tråden att det gick att köpa Iphone i Norge, ska till Norge snart och är väldigt sugen på en. Undrar om det är någon annan som köpt Iphone i Norge och som har lite erfarenheter. mvh

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-02 17:27
Ursprungligen av markusss:

Hej , nån skrev tidigare här i tråden att det gick att köpa Iphone i Norge, ska till Norge snart och är väldigt sugen på en. Undrar om det är någon annan som köpt Iphone i Norge och som har lite erfarenheter. mvh

Läs i tråden?

Du verkar behöva ha en norsk adress för att kunna köpa.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-29 21:24
  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-29 22:34

Vänta och se tills det finns mer information om det går att köpa olåst eller inte i andra länder. Man måste inte köpa den direkt den 11 juli. Den kommer att finnas även efter den 11 juli.

//Rob

USA Upplåst $400 resp $599

July 1 (Bloomberg) -- AT&T Inc., seeking a wider base of customers for Apple Inc.'s new iPhone, will offer the device without a service contract and instead make users who don't want a two-year commitment pay an additional $400 and get a month-to- month plan.

The pricing gives Dallas-based AT&T, the biggest U.S. mobile-phone carrier, a way to ensure that only people who sign longer contracts will get discounts on the new device, which runs on a speedier third-generation wireless network. The phone will be available July 11 at 8 a.m. for $199 with an AT&T contract.

The $599 price without a contract will be too much for many customers, persuading them to sign up for a subscription with AT&T instead, said Michael Gartenberg, an analyst at JupiterResearch in New York. That will help AT&T lower its customer turnover, keeping subscribers from switching to Verizon Wireless or Sprint Nextel Corp.

``There's a small minority of people who for whatever reason want the latest and greatest phone and don't want to be tied to the network for two years,'' Gartenberg said today in an interview. ``It's going to cost you quite a bit for the privilege of not signing a contract.''

Subsidy's Cost

AT&T plans to sacrifice 10 cents to 12 cents a share in earnings this year and next to subsidize the cost of the phone, making it available for half the price of the older version. Cupertino, California-based Apple plans to sell 10 million iPhones worldwide in 2008.

Apple rose $7.24, or 4.3 percent, to $174.68 at 4 p.m. New York time on the Nasdaq Stock Market. AT&T fell 39 cents to $33.30 in New York Stock Exchange composite trading.

AT&T and Apple revised their sales plans after some customers used software tricks to make the previous version of the device run on other networks.

An unlocked iPhone can run on T-Mobile USA Inc.'s network in the U.S. and on international networks that use the global system for mobile communications. The phone won't work on the networks of Verizon Wireless and Sprint because they use incompatible technology.

Unlike with the older model, customers won't be able to take the new iPhone home from the store without connecting it to AT&T's network, so even buyers of the no-contract phone will have to pay for some AT&T service. In the U.S., the device will only be available in AT&T and Apple stores, and not online as before. Service plans begin at $69.99 a month.

July Release

The iPhone will be available at the no-contract price sometime after July 11, AT&T said. The $199 price is available to new customers, people who purchased the previous iPhone model and current subscribers who have neared the end of their contracts, if they sign up for two more years of service.

By publicizing the unsubsidized price of the iPhone, AT&T can tell customers they're getting a $400 discount for signing the two-year contract, said Jennifer Fritzsche, an analyst at Wachovia Securities Inc. in Chicago. She expects AT&T shares to outperform the broader market.

``It's a marketing attempt by the company to get people in the door with the lure of no contracts,'' Fritzsche said. ``Given the exorbitant price they're charging without the contract, once they're in the door it's an easy sale.''

A version of the phone with additional storage will cost $299 with a contract for eligible customers and $699 without one, AT&T said. AT&T subscribers who already have a contract and aren't yet eligible for the discount can buy the iPhone for $399 or $499 -- depending on the model.

AT&T pays Apple up front for the devices it sells. The carrier pays a commission on phones sold in Apple's own retail outlets.

The new price details indicate Apple is getting about $550 for each iPhone AT&T subsidizes, up from an earlier estimate of $350, Ben Reitzes, a Lehman Brothers Holdings Inc. analyst in New York, said today in a note. The companies haven't disclosed how much AT&T is paying Apple.

To contact the reporter on this story: Crayton Harrison in Dallas at tharrison5@bloomberg.net
Bloomberg.com: Worldwide

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-02 15:48

Men om man köper den här då? Swisscom – iPhone 3G prices, advantages and services for private and business customers
Är den olåst eller finns den bara utan abbonemang?
Om den är låst och låser upp den, ryker garantin då?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-02 15:52

Den kommer låst som jag skrev tidigare. Om du låser upp den med PWNAGE så ryker garantin.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-09 11:46

Tjenare Italienare!

Har köpt två st iPhone 3G 16GB i TIM butiker. Vodafone butikerna var jättegrininga. I TIM inget probelm!

Första köpet så aktiverade de TIM SIM:et som ett kontantkort. Vid andra köpet så ficka jag bara 3G kartongen. Stoppade i ett Telenor SIM - in med telefonen i datorn -- registrerade den till Apple -- Presto!

Körde uppdateringen till 2.2.1 = klockrent...

569 €

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-09 13:11

569€ styck väl? Annars vore det ett kap!

Hur är det med garanti om man köper en iPhone utomlands? Har Apple Världsgaranti?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-30 03:43

Lutar mer och mer åt paris eller rom

Tänk på att Telia troligtvis kommer sälja dessa med kontantkort också, vilket kanske blir mer ekonomiskt än att åka till frankrike/italien eller köpa på ebay. Håll ut!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-30 08:39
Ursprungligen av henkebarn:

Tänk på att Telia troligtvis kommer sälja dessa med kontantkort också, vilket kanske blir mer ekonomiskt än att åka till frankrike/italien eller köpa på ebay. Håll ut!

Det gååår inte!

Bevaka tråden